Hop til indhold
Guest Heretoearn

Underlig prissætning relativt til tiden?

Recommended Posts

Guest Heretoearn

Hvorfor er der (i min optik) så skæv en prissætning, i relation til deres tiden, hos visse piger?

Eksempel:
15 min. - 700 kr.
30 min. - 1000 kr.
45 min. - 1500 kr.
60 min. - 1800 kr.

Det stiger med 300 kr. ved første kvarter, derefter 500 kr. for at falde til 300 kr. igen.
Er det fordi, at der kun ønskes at man vælger 30 min. og har man alligevel valgt 45 min. så kan man ligeså godt få de næste 15 min. op til en time til 300 kr. igen?

Der er også eksempler, hvor prisen er 800 kr. for 30 min, 1.100 kr. for 45 min og så 1.500 kr, for en time. 

Jeg forhandler af princip ikke priserne ned med piger, og spørger derfor heller ikke indtil det, og giver gerne en ekstra skilling hvis jeg føler servicen er god.
Hvis prisen for 4 timer er 4.000 kr. og en hel nat er 5.000 kr. så kan jeg næsten ikke afholde mig fra en helt nat, men omvendt tager jeg den lave ydelse, hvis prisen, relativt til tiden, stiger som anvist.

Jeg er af den mening, at man selv bedst kender sin pris, men undres blot da det ofte afholder mig fra at købe lidt større ydelser, ligesom jeg f.eks. nogle gange vælger piger hvor en vis ydelse er inkluderet og lignende. 

Andre der undres eller kan berige med lidt indsigt? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Umiddelbart tænker jeg, at personen foretrækker at gæsterne køber en halv eller en hel time.  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har også undret mig lidt over dette. Mit bud ville nok være at 15 min. for 700 kr. ikke er noget særligt godt tilbud, men i relation til 30 min. for 1000 kr. så virker de 30 min. lige pludseligt som et godt tilbud. Det samme gælder for 45 ift. 60 min. 

Alligevel er der anmeldelser herinde, hvor der er taget 15 eller 45 min. selvom 30 og 60 min. giver meget bedre mening ift. tiden du får for pengene. :huh:

Tager du de 15 og 45 min. ud af ligningen giver det jo også god mening.

Redigeret af Red Stripe

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg ved fra mig selv at jeg har overvejet at sætte mine priser ned på de længere ydelser for at påpege at det er dem jeg sætter mest pris på.. Hos mig betaler man 500 pr kvarter for den første halve time og derefter 400 pr kvarter efterfølgende.. 

Priserne lyder:

30 min - 1000 kr

45 min - 1400

60 min - 1800 

Den nævnte prissætning kunne godt tyde på at pigen helst sælger 30 min.. For nogen kan 60 mins intens samvær godt føles som lang tid og det tager noget tid at nulstille sig selv bagefter.. Så hvis man gerne vil undgår en længere pause i mellem gæster så det forståeligt at man helst sælger de ydelser der kræver mindre.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Heretoearn
JenniferRomantica skrev, for 7 minutter siden:

Jeg ved fra mig selv at jeg har overvejet at sætte mine priser ned på de længere ydelser for at påpege at det er dem jeg sætter mest pris på.. Hos mig betaler man 500 pr kvarter for den første halve time og derefter 400 pr kvarter efterfølgende.. 

Priserne lyder:

30 min - 1000 kr

45 min - 1400

60 min - 1800 

Den nævnte prissætning kunne godt tyde på at pigen helst sælger 30 min.. For nogen kan 60 mins intens samvær godt føles som lang tid og det tager noget tid at nulstille sig selv bagefter.. Så hvis man gerne vil undgår en længere pause i mellem gæster så det forståeligt at man helst sælger de ydelser der kræver mindre.. 

Tak for indsigten! :) 

Det er klart, at man selvfølgelig skal medregne efterspillet, og ikke blot tænke økonomisk. God pointe!

Jeg læser det også lidt ind i priserne, at pigen har en præference mht., og derfor bestiller jeg i eksemplet heller ikke de 45 min - det er bare synd hvis det ikke har været hensigten - da det skal være en god stund.

Til sidst, dine priser giver god mening, og den indre købmand i mig lokkes også til længere services - jeg tænker altid over disse ting i annoncerne!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
JenniferRomantica skrev, for 12 minutter siden:

sætte mine priser ned på de længere ydelse

Så kommer vi op på 5 timer så begynder du at betale os mænner penge for at blive? :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 39 minutter siden:

Så kommer vi op på 5 timer så begynder du at betale os mænner penge for at blive? :lol:

Altså enhver mand der kan holde mig ud i mere end 5 timer burde da i hvertfald få penge for det:P:lol:.. Om ikke andet så da en præmie:ph34r:.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest amatør

Jeg har bemærket en del gange at f.eks. 60 minutter er væsentligt dyrere end 45, og har tænkt at de 45 er den ideelle varighed for pågældende, måske fordi det fungerer godt planlægningsmæssigt.

mvh

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hos nogen piger kan man se af deres annonce, at op til 30 minutter er med én afslutning, mens 45 minutter og opefter er med to afslutninger (eller flere). Måske spiller det også ind på prissætningen, selvom det ofte ikke helt virker til det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 11 timer siden:

Altså enhver mand der kan holde mig ud i mere end 5 timer burde da i hvertfald få penge for det:P:lol:.. Om ikke andet så da en præmie:ph34r:.. 

Deal :D:P (Undskyld kunne ikke lade være)

Redigeret af Realist

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 44 minutter siden:

Jeg kan da godt have et lille trofæ klar til dig hvis du kommer på besøg i 5 timer:P:lol:.. Så kan du have den stående på kaminhylden.. 

En stådreng på kaminhylden........ sikkert et godt samtaleemne til næste familietamtam :D nå den lader vi lige STÅ et øjeblik 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Bødlen
JenniferRomantica skrev, for 15 timer siden:

Tænk jeg får sådan lyst til at købe 8 timer og då håber på at vinde en time ekstra der skal benyttes med det samme :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bødlen skrev, for 24 minutter siden:

Tænk jeg får sådan lyst til at købe 8 timer og då håber på at vinde en time ekstra der skal benyttes med det samme :D 

Colour me impressed hvis du vovede dig ud i sådan et heltestykke:P:lol:.. Det må være din odyssé:ph34r:..

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Jamen det er jo min prissætning jeg ser der :lol: 

Nu skal man ikke overtænke logikken bag den. 

For mig handler går den nogenlunde sådan her: 

Der er meget forberedningsarbejde forbundet med et møde, og et kvarter kræver næsten lige så meget fysisk og mentalt som en halv time. Derfor 700 for et kvarter og 1000 for en halv time. 

Hvorfor 1500 for tre kvarter? Fordi jeg synes det er den pris der passer til det jeg lægger i 45 minutter. 

Når vi op på en time, synes jeg så også at det er fair med noget rabat så derfor bliver den billigere, og halvanden time billigere endnu. For så er det noget der kan mærkes også ift den tid jeg sparer på forberedelse ved 1 vs. 2 gæster. Det er det ikke rigtigt ved 45 minutter. 

Som @TheVoice skriver, er det en opfordring til dem som vil have et kvarter til at tage en halv time og til dem som vil have 45 minutter til at opgradere til en time. Min oplevelse er egentlig, at dem som vil have en halv time generelt ikke vil betale det ekstra til 45 minutter (enten pga pris eller pga behov), og jeg tænker, at det er lidt ligegyldigt for dem om det er 1400 eller 1500, når de træffer valget. Men hvem ved, måske går jeg glip af noget. Hvis jeg gør kan jeg godt leve med det offer :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...