Hop til indhold
Hr_T

Nyt studie fra SSI bekræfter høje smittetal .... - og blandt sexarbejdere

Recommended Posts

Giver god mening. De nævner specifik de mere udsatte sexarbejdere, men også de ressourcestærke sexarbejdere vil jeg formode har højere smitterisiko, både for sig selv og andre grundet den tætte kontakt. 

Jeg kan personligt godt mærke at efter at have besøgt et par piger (som krævede coronapas) stadig havde en stemme i baghovedet om at det måske ikke var den smarteste fritidsbeskæftigelse pt. 

Jeg overvejer pt. at holde pause indtil jeg har fået vaccinen. Lyset er for enden af tunnellen og pausen vil ikke blive så langt som sidst. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg hæfter mig ved at han skriver: "mange af dem er i forvejen skrøbelige og præget af høj sygelighed, siger Kasper Iversen." Nu er det en blød formulering, der kan betyde næsten hvad som helst.

Men er mange gp'er skrøbelige og sygelige, eller er der fokuseret på en bestemt del af dem? For det er bestemt ikke tilfældet blandt dem, jeg besøger (mest danske pd-piger)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest SweetMilf6630

Kun en kommentar herfra. Har haft åbent vejen igennem Corona, da det kom til DK og var på sit højeste, før Corona pas og vacciner og har ikke haft det. Nogen bliver lettere syge, og det være sig alt fra forkølelse, alm. influenza og Corona andre ikke. Tænker ikke det har så meget med job eller social status at gøre. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

GPerne forlanger at se Coronapas ved døren.  Men husk at det gælder begge veje. GPen skal også vise Coronapas. Kan hun ikke det, så vend om og find et andet sted.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest SweetMilf6630
Default User skrev, Lige nu:

GPerne forlanger at se Coronapas ved døren.  Men husk at det gælder begge veje. GPen skal også vise Coronapas. Kan hun ikke det, så vend om og find et andet sted.

Hvor har du læst det. Fair nok, at du har den holdning og kræver det. Men om det er en faktuel regel kan jeg godt være i tvivl om. Frisøren, massøren, lægen osv. skal så vidt jeg ved ikke vise det. 
Jeg bliver tester 1-2 gange ugentligt af ren respekt for risikoen. Men har ikke 24/7 et gyldigt coronapas. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen

dem jeg besøger kræver ingenting... såeh deeeet :huh: er man gammel, tyk, asmatisk osv osv må man pænt vente på vaccinering

Del dette indlæg

Link til indlæg

@ Sweetmilf.  Regler eller ej. Noget for noget, unge dame. Naturligvis skal både kunde og aktør vise Coronapas. Omtanke er en god ting.

Redigeret af Default User

Del dette indlæg

Link til indlæg
Default User skrev, for 4 minutter siden:

@ Sweetmilf.  Regler eller ej. Noget for noget, unge dame. Naturligvis skal både kunde og aktør vise Coronapas. Omtanke er en god ting.

Men så skal man passe på med at sige "skal":P.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Brutus skrev, for 50 minutter siden:

Jeg hæfter mig ved at han skriver: "mange af dem er i forvejen skrøbelige og præget af høj sygelighed, siger Kasper Iversen." Nu er det en blød formulering, der kan betyde næsten hvad som helst.

Men er mange gp'er skrøbelige og sygelige, eller er der fokuseret på en bestemt del af dem? For det er bestemt ikke tilfældet blandt dem, jeg besøger (mest danske pd-piger)

Jeg hæftede mig ved det samme:ph34r:.. Det viser jo bare hvordan stigmatisering af branchen lever i bedste velgående.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som jeg skrev har de kun været i kontakt med pigerne på Reden og lignende, men den tætte kontakt mellem piger og kunder er jo den samme. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest SweetMilf6630
Default User skrev, 1 time siden:

Det er ikke naturligvis hvis det ikke er et lovkrav. Ingen af mine kunder beder om det. Og gør de det må de få en tid når det passer mig at gå til test. Men som sagt, du må gøre som du vil. Så må vi se hvor mange piger der vil følge dine hjemmestrikkede regler. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Thaimig
SweetMilf6630 skrev, 1 time siden:

Kun en kommentar herfra. Har haft åbent vejen igennem Corona, da det kom til DK og var på sit højeste, før Corona pas og vacciner og har ikke haft det. Nogen bliver lettere syge, og det være sig alt fra forkølelse, alm. influenza og Corona andre ikke. Tænker ikke det har så meget med job eller social status at gøre. 

Lidt med job at gøre har det vel? Hvis man sexer sammen er man forhåbentlig mere i nærkontakt end hvis man som Frisør klipper håret af en Skallet 

Personligt holder jeg mig nok mere til at vi ska passe på hinanden, fremfor hva der står i loven 

Corona er et fælles problem! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, 1 time siden:

Jeg hæftede mig ved det samme:ph34r:.. Det viser jo bare hvordan stigmatisering af branchen lever i bedste velgående.. 

Det er nøjagtig det samme hos frisøren, man skal vise enten CoronaPas eller maks. 72 timer gammel test. Og der er den forretningsdrivende der får bøden, er man uheldig at der kommer kontrol 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pite skrev, for 37 minutter siden:

Det er nøjagtig det samme hos frisøren, man skal vise enten CoronaPas eller maks. 72 timer gammel test. Og der er den forretningsdrivende der får bøden, er man uheldig at der kommer kontrol 

Psst! Det er det forkerte indslag, du kommenterer på ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest SweetMilf6630
Thaimig skrev, for 32 minutter siden:

Lidt med job at gøre har det vel? Hvis man sexer sammen er man forhåbentlig mere i nærkontakt end hvis man som Frisør klipper håret af en Skallet 

Personligt holder jeg mig nok mere til at vi ska passe på hinanden, fremfor hva der står i loven 

Corona er et fælles problem! 

Selvfølgelig er der mere nærkontakt. Siger bare at det at man er gp er ikke direkte ensbetydende med at man får Corona. Og jeg passer også på. Min pointe, hvis du henviser til mine andre svar, er man går jo heller ud til kokken på restauranten det rører ved ens mad og beder om at se Corona pas. Jeg lader mig teste og den del er mit ansvar. Men ingen som ikke har krav på det skal se mine oplysninger. Jeg har da heller aldrig oplevet at blive bedt vise udskrift af svar fra afdelingen for kønssygdomme. Nogen ting er en tillidssag. Og i og med det er virksomhederne der får bøden hvis ikke der er styr på både kunders og egne test ved stikprøvekontrol. Kan jeg slet ikke se det skulle være nødvendigt at kontrollere. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweetMilf6630 skrev, Lige nu:

Selvfølgelig er der mere nærkontakt. Siger bare at det at man er gp er ikke direkte ensbetydende med at man får Corona. Og jeg passer også på. Min pointe, hvis du henviser til mine andre svar, er man går jo heller ud til kokken på restauranten det rører ved ens mad og beder om at se Corona pas. Jeg lader mig teste og den del er mit ansvar. Men ingen som ikke har krav på det skal se mine oplysninger. Jeg har da heller aldrig oplevet at blive bedt vise udskrift af svar fra afdelingen for kønssygdomme. Nogen ting er en tillidssag. Og i og med det er virksomhederne der får bøden hvis ikke der er styr på både kunders og egne test ved stikprøvekontrol. Kan jeg slet ikke se det skulle være nødvendigt at kontrollere. 

Selvfølgelig er det ikke ensbetydende med at man får corona, men risikoen er større. Ligesom den er større hos alle andre der har nærkontakt med folk. 

Og nej, selvfølgelig er der ikke krav om at se dine testsvar. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Thaimig
Elprebsi skrev, for 3 minutter siden:

Selvfølgelig er det ikke ensbetydende med at man får corona, men risikoen er større. Ligesom den er større hos alle andre der har nærkontakt med folk. 

Og nej, selvfølgelig er der ikke krav om at se dine testsvar. 

Ved ikk lige om det er korrekt at citere? Men sidst jeg besøgte en pige (nok en uge siden) 

Viser jeg hende min nye test, hvorefter hun viser sin, altså test + mere :P

Jo lad os for Guds skyld vise hinanden den respekt at yde en test for dem vi holder mest af, Tak

Husk vi hvis vi gør vores bedste lige pt, snart er på den anden side af bølgen :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Thaimig skrev, for 3 minutter siden:

Husk vi hvis vi gør vores bedste lige pt, snart er på den anden side af bølgen :rolleyes:

Helt enig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen
Elprebsi skrev, for 9 minutter siden:

Helt enig. 

desværre ikke nok - vi skal vaccineres... eneste vej frem 

Del dette indlæg

Link til indlæg
kenderen skrev, for 1 minut siden:

desværre ikke nok - vi skal vaccineres... eneste vej frem 

Ja, men hvis vi i de næste to-tre måneder så samtidig hjælper vi hinanden, kommer vi bedre igennem indtil alle er vaccineret. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen
Elprebsi skrev, for 2 minutter siden:

Ja, men hvis vi i de næste to-tre måneder så samtidig hjælper vi hinanden, kommer vi bedre igennem indtil alle er vaccineret. 

vi oplever faldende indlæggelser og 1/3 af befolkningen har fået første stik - de syge svage og gamle... panikken må gerne fordufte :) vil man vente 3 uger med at købe fisse pga covid19 ja så endelig gør det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
kenderen skrev, 1 time siden:

vi oplever faldende indlæggelser og 1/3 af befolkningen har fået første stik - de syge svage og gamle... panikken må gerne fordufte :) vil man vente 3 uger med at købe fisse pga covid19 ja så endelig gør det.

Jeg er ikke i panik, jeg ønsker blot ikke at udsætte mig selv for risikoen, når vi er så tæt på endemålet. Derfor mener jeg heller ikke der er grund til at forbyde pigerne at holde åbent, men derfor kan vi da stadig godt passe på hinanden i mine øjne. God aften. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen
Elprebsi skrev, for 9 minutter siden:

Jeg er ikke i panik, jeg ønsker blot ikke at udsætte mig selv for risikoen, når vi er så tæt på endemålet. Derfor mener jeg heller ikke der er grund til at forbyde pigerne at holde åbent, men derfor kan vi da stadig godt passe på hinanden i mine øjne. God aften. 

ikke fordi det skal ende i en uendelig tråd og din mening er helt ok - håber du er klar på at vi ikke er ved et endemål og fra nu af skal vaccineres et par gange om året... desværre er det et konkurrenceparameter  fra de piger der er ligeglade med test

Del dette indlæg

Link til indlæg
Brutus skrev, for 4 timer siden:

I artiklen refereres der til piger, der er i kontakt med Reden. Jeg tror ikke du skal regne med, at vi andre er mere syge og skrøbelige end gennemsnittet. Og mht Corona, så har de fleste af os vel også et almindelig arbejds- og familieliv, bliver testet mv ligesom alle andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...