Hop til indhold
Subaru

Bedste bog I har læst?

Recommended Posts

Efter at have fulgt dette forum i nogen tid, kommer hermed min første post.. Den handler om.. jeg er stadig overrasket over mig selv: Den bedste bog I har læst?

For mig selv har jeg nærmest hundredevis af titler jeg kunne nævne.. Der er så mange gode. Men hvis jeg skulle nævne een, så ville det blive Power af Now, af Eckhart Tolle.. Tror aldrig jeg har læst en bog som ændrede mig så meget..

Ser fem til til at læse jeres bud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grydeskeen

Fuck jeg er gammel, når jeg kan svare på sådan en tråd.

Alt af Sven Hazel.

Carl Hamilton serien.

Har inden for de sidste par mdr. været igennem diverse  Tantra bøger.

og er netop i gang  med den store “Olsen banden” bog, den er god, men man får ondt i benene når den ligger på dem, mens man læser, vejer meget.

I mine unge dage vil jeg helt sikkert have sagt alle udgaver af “jumbo bogen” men har ikke læst dem i mange år nu.

hvert år til jul får jeg en bog med nøgne damer ( min kones udlægning), det er Hudibras, har dem helt fra 70 erne, det er i den letter afdeling.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej @Subaru

Jeg elsker at, læs historiske bøger. Og der er mange titler jeg, kunne anbefale. Men disse fem titler, af den fantastiske forfatter Conn Iggulden, kan jeg varmt anbefale. Man føler man selv er med Djengis Kahn og hans krigere på togt. På de Mongolske sletter. Og senere ud på eventyr i andre lande. Som, han også erobrede. Vi følger hans slægts storhed og fald. Hans sønners magtkamp. Den fatale kamp mod Kina. Som ødelægger, det hele.  Der er også hans bøger om det Romerske rige, som bliver de næste, jeg skal læse

Ulven fra Stepperne. Conn Iggulden.  følger den unge Temüdjiin, der efter faderens død, efterlades til sultedøden på de mongolske stepper, forrådt af sin fars nærmeste rådgivere. Men Temüdjiin overlever. Og tager grusom hævn.

Knogler i sandet. Conn Iggulden. Djengis Khan har forenet de mongolske stammefolk til én nation, og han har sejret i den lange krig mod kineserne - stammefolkenes arvefjende gennem mere end tusind år. Nu marcherer han med sin enorme hær langt mod vest for at kæmpe i de muslimske områder.

Sølvets rige. Conn Iggulden  Djengis Khan er død, men legenden om ham, og det han har skabt, lever videre. Hans hær er samlet i Kara Kum for at sværge troskab til hans søn og arving Ogedai. Men striden om tronen i Sølvets rige er ikke afgjort. En borgerkrig er ved at bryde ud

Erobreren. Conn Iggulden Femte og sidste bind i Conn Igguldens dramatiske romanserie om Djengis Khan og hans efterkommere.Denne gang om Kubilai Khan, Djengis Khans barnebarn.

Fjendeland. Conn Iggulden Fjendeland er andet bind i Conn Igguldens ambitiøse og dramatiske fembindsværk om den mongolske fyrste Djengis Khan og hans efterkommere. Et familiedynasti, som i 1200-tallet skabte det største imperium, verden endnu har set. Fra Stillehavet i øst til Donau i vest.Andet bind i det ambitiøse og dramatiske fembindsværk om en af verdenshistoriens største krigere: Den mongolske fyrste Djengis Khan og hans familiedynasti, der i 1200-tallet skabte det største imperium, verden endnu har set.

Så har du interesse for det. Så er de bøger alt tiden værd.

God læselyst.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Genert Synder
Grydeskeen skrev, for 29 minutter siden:

Fuck jeg er gammel, når jeg kan svare på sådan en tråd.

Alt af Sven Hazel.

Du ved godt, Hassel/Hazel/Børge Willy Redsted Pedersen var en kæmpe løgnhals og landsforræder,, som påstod, han havde oplevet begivenhederne selv, ikke?

Jeg har alle bøgerne (+ skodfilmen, Wheels of terror) og har læst dem 2-3 gange, hvor jeg tænkte, selv med en god fantasi ville han ikke have noget at opleve en promile, af det han påstod.

Så læste jeg bogen, Sven Hazel – Guldfugl på larvefødder, af Erik Haaest og begyndte selv at undersøge ham online.

Han var fængslet i DK under det meste af WW2, og når han ikke var, forsøgte han at selv at komme ind i nazikorpset, men de ville ikke ikke have ham, fordi han var straffet og utilregnelig :D

Det eneste positive, jeg har at sige om hans kone, der skrev bøgerne og ham, er, at det var dem som udgav Weekendsex :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grydeskeen
Genert Synder skrev, for 2 minutter siden:

Du ved godt, Hassel/Hazel/Børge Willy Redsted Pedersen var en kæmpe løgnhals og landsforræder,, som påstod, han havde oplevet begivenhederne selv, ikke?

Jeg har alle bøgerne (+ skodfilmen, Wheels of terror) og har læst dem 2-3 gange, hvor jeg tænkte, selv med en god fantasi ville han ikke have noget at opleve en promile, af det han påstod.

Så læste jeg bogen, Sven Hazel – Guldfugl på larvefødder, af Erik Haaest og begyndte selv at undersøge ham online.

Han var fængslet i DK under det meste af WW2, og når han ikke var, forsøgte han at selv at komme ind i nazikorpset, men de ville ikke ikke have ham, fordi han var straffet og utilregnelig :D

Det eneste positive, jeg har at sige om hans kone, der skrev bøgerne og ham, er, at det var dem som udgav Weekendsex :-)

Hvis han havde oplevet alt det han skriver, så er han verdes bedste soldat, samt heldig, som ingen andre, at han ikke er død. Har også nogle af de bøger der er skrevet om ham og hans “historier” . Tag dem for hvad de er, eventyr, og det er det.

dog skal han/hun have et applaus for deres holdning til krig, og til hvem man skal stille til ansvar. Der er et sted hvor han/hun håber at alle døde soldater for evigt må gå forbi de ansvarlige og kigge på dem.

dog mener jeg at han /hun burde være belønnet for deres fortæller/skrive kunst, for det er underholdning på et godt plan, dog ikke filmen, det er noget l...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen
Subaru skrev, 1 time siden:

Efter at have fulgt dette forum i nogen tid, kommer hermed min første post.. Den handler om.. jeg er stadig overrasket over mig selv: Den bedste bog I har læst?

For mig selv har jeg nærmest hundredevis af titler jeg kunne nævne.. Der er så mange gode. Men hvis jeg skulle nævne een, så ville det blive Power af Now, af Eckhart Tolle.. Tror aldrig jeg har læst en bog som ændrede mig så meget..

Ser fem til til at læse jeres bud.

alt af Peter Øvig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grydeskeen
kenderen skrev, for 9 minutter siden:

alt af Peter Øvig

Den bog han har skrevet om Birkedal, den er rigtig god. Godt gennemarbejdet, saglig og ikke dømmene, men lader afgørelsen være op til læseren baseret på fakta

Redigeret af Grydeskeen
Stavefejl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen
Grydeskeen skrev, for 2 minutter siden:

Den bog han har skrevet om Birkedal, den er rigtig god. Godt gennemarbejdet, saglig og ikke sømmene, men lader afgørelsen være op til læseren baseret på fakta

henrettelsespladsen eksisterer stadig... den sidste henrettelse i Danmark

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grydeskeen
kenderen skrev, Lige nu:

henrettelsespladsen eksisterer stadig... den sidste henrettelse i Danmark

Ja, og uden på nogen måde at blive politisk, så var den nok meget passende, i modsætning til mange andre henrettelser efter krigen. Der ligger et meget sort kapitel i dansk lovgivning, tilbage virkende kraft for love, er ikke noget som høre en retsstat til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Genert Synder

Som kristen ville jeg gerne sige Biblen, der er fyldt med vold, druk, sex og mord, men min Top Ti , efter at have læst 200-300 bøger lyder:

1. En god dag at dø, Thomas Berger (også min yndlingsfilm).
2. Nordkraft, Jakob Ejersbo (også en ELENDIG film. Fuck Ole Madsen, den hærværker)!
3. Forrest Gump, Winston Groom (fed film, selvom den udelader en masse sjove detaljer) :)
4. Biblen, selvfølgelig!
5. Blaze, Stephen King (under synonymet Richard Bachman).
6. Misery, Stephen King. (Også en god film).
7. En Verden Udenfor, Stephen King (Kåret til verdens bedste film)!
8. Sælsom hvisken, Dean R Koontz. (også en ok film).
9. Gump & Co, Winston Groom. (Her i toeren mødte Forrest og Tom Hanks hinanden) :-)
10. Den Grønne Mil, Stephen King (også en feeed film.

Jeg vil stærkt anbefale dem alle, men specielt nr 1, 4 og 7 :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen
Grydeskeen skrev, Lige nu:

Ja, og uden på nogen måde at blive politisk, så var den nok meget passende, i modsætning til mange andre henrettelser efter krigen. Der ligger et meget sort kapitel i dansk lovgivning, tilbage virkende kraft for love, er ikke noget som høre en retsstat til.

der skete mange pinlige ting efter befrielsen... vi havde ikke rigtig leveret varen og nu var vi alle frihedskæmpere med stengun, cottoncoat og armbind. Birkedals skæbne er måske ikke så enkel da han tydeligt var nedbrudt og måtte slæbes ud i bilen på vej til Amager... bedre hvis han var blevet pløkket ned inden befrielsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Genert Synder

@Grydeskeen, jeg elskede hans bøger, før jeg fandt ud af, han var landsforræder, men ja, det er nogle fede historier, og jeg kommer nok til at læse den bedste, Frontkammerater, for 4.-5. gang :D

Redigeret af Genert Synder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Genert Synder
Hobrofyr skrev, for 5 minutter siden:

Sten Hazel bøger. Især Monte Cassino fra 1965

Sten? :D

Jeg har svært ved at at skille dem fra hinanden, men jeg syntes, Frontkammerater, er den bedste :)

Har du set filmen Wheels of Terror/Døden På Larvefødder med Klavs Pagh i en MEGET lille rolle?

Del dette indlæg

Link til indlæg

The stand. Af Stephen King.

Hans tag på kampen mellem det god og det onde.

Har overvejet at købe HBO for at se den nye udgave af serien.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grydeskeen
søren55 skrev, for 7 minutter siden:

Alt af Murakami.

Kjærstad trilogien (masser af sex)

Min kamp af Knausgaard (ingen sex)

Kan ikke lade være.

har du læst den tyske udgave af “min kamp” har for mange år siden selv prøvet, men kunne slet ikke komme igang, ca 15-25 sider og slut.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Grydeskeen skrev, for 4 minutter siden:

Kan ikke lade være.

har du læst den tyske udgave af “min kamp” har for mange år siden selv prøvet, men kunne slet ikke komme igang, ca 15-25 sider og slut.

Nej det har jeg ikke. Men Knausgaard er en autofiktiv roman, som ikke handler om Hitler eller jøder, fraset et langt essay i bind 6 omkring Hitler.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Henrik Pontoppidan fx Det forjættede Land og ellers alt

James Joyce Ulysses

Cervantes Don Quijote

hehe Émile Zola Nana

der skal være lidt at snakke med gp’en om

Del dette indlæg

Link til indlæg

Et nærmest umulig spørgsmål :-)

Mine top favoritter :

1. En god dag at dø af Thomas Berger

2. Rendezvous med Rama af Arthur C. Clarke.

3. Og til min nevø Albert efterlader jeg den ø, som jeg vandt fra Fatty Hagan i poker af David Forrest

4. Jordens søjler af søjler (og uendelige verden) af Ken Follet.

5. Flashman serien af George MacDonald Fraser

6.Hvordan jeg vandt krigen af Patrick Ryan

Og så en masse selv-biografier

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...