Hop til indhold
Guest Kammerherre

Joacim rasler med sablen

Recommended Posts

Guest Kammerherre

Dem der følger lidt med i det royale har måske bemærket Prins Joacim er kommet med nogle udtalelser i de Franske medier om sin rolle i Kongehuset, noget der også har vakt opsigt i Danmark. Det er ikke let at være nummer to og finde sin plads som han siger, han sammenligner sin rolle med sin far der stod i skyggen af Dronningen. Prins Joacim har et vellønnet job som forsvars attache i Paris og har ikke længere så mange opgaver i Danmark, så mange snore er der heller ikke der skal klippes over. Der spekuleres også over om han kunne finde på at gøre som Prins Harry i England og droppe kongehuset inden han ender som er sur og  bitter mand. Da jeg i sin tid gik vagt på Sorgenfri slot husker jeg stadig Prins Knud som er sur gammel mand der aldrig kom sig over at han ved tronfølger loven i 1953 blev kørt ud på et sidespor.  Mit råd til Joacim ville være, giv fanden i titler, kors, bånd og stjerner, lev dit eget liv med dejlige Marie, og lige en ting til, dette er ikke et indlæg for eller imod kongehuset, ingen grim politisk snak.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Et velkendt problem, og især hvis sablen vokser til anselig størrelse, når man rasler med den; så kan det være svært at finde plads i nummer to...:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Havnebumsen

Jeg føler mig også som nr. 2! Har sendt en ansøgning afsted som CEO for Apple men indtil videre har de ikke set lyset.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Bødlen

Marie måtte gerne bruge min sabel - meen kun som nummer 1 - :D D jeg gik vagt på Amalienborg var Joachim og Frederiks et par små søde drenge - arveprinsen var ikke til - men enkedronningen kedede sig bravt hun havde travlt med at tælle kadencerne mellem skilderhusene og ve den der ikke holdt kadencerne ! Jeg tror Joachims problem er at han ikke kan eller må definere sin rolle - især efter landmandlivet på Schackenborg er det blevet tydeligt at han ikke aner hvad han skal lave. Sp “opfandt forsvaret en rolle til ham”  - til de med fantasier prøv at lave en foto søgning  af Hans Schak (afdød Greve) og en yngre voksen Joachim - nogle vil måske gætte på hvorfor Schack gav “gården væk”

:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kammerherre
Bødlen skrev, for 12 timer siden:

Marie måtte gerne bruge min sabel - meen kun som nummer 1 - :D D jeg gik vagt på Amalienborg var Joachim og Frederiks et par små søde drenge - arveprinsen var ikke til - men enkedronningen kedede sig bravt hun havde travlt med at tælle kadencerne mellem skilderhusene og ve den der ikke holdt kadencerne ! Jeg tror Joachims problem er at han ikke kan eller må definere sin rolle - især efter landmandlivet på Schackenborg er det blevet tydeligt at han ikke aner hvad han skal lave. Sp “opfandt forsvaret en rolle til ham”  - til de med fantasier prøv at lave en foto søgning  af Hans Schak (afdød Greve) og en yngre voksen Joachim - nogle vil måske gætte på hvorfor Schack gav “gården væk”

:D

Jeg troede ikke der fandtes Bødler mere, det var nogen man engang havde til at hugge hovedet af folk, men vi må vist være i samme alders gruppe, da jeg gik vagt på Amalienborg var Frederik og Joacim også nogle små børn. Jeg husker også den emsige Enkedronning Ingrid der blev kaldt for pulverheksen, det siges hun blev begravet på et hjørne ved Roskilde Domkirke fordi hun var så krumbøjet. Vagten på Sorgenfri blev nedlagt da Prins Knud døde, det var ellers meget hyggeligt at være på Sorgenfri, af og til skete det at køkkenpigen kom ud og sagde at nu lå Prins Knud og sov sin brandert ud, så kunne man tage det roligt og hygge sig lidt med hende, det var ganske vist imod reglementet, men hvad, det var der jo så meget der var, ja det var tider, dengang kom pigerne af sig selv. God aften.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Bødlen

Kære Kammerherre 

Ja vi må være i samme aldersgruppe - Ja de forlydender om enkedronningen har jeg også hørt om hendes lokation ved begravelsen en hjørnegrund  - Og mere til på de ældre dage tog hun på indkøb - uden at betale - der bar en fra hoffet der diskret betalte for “kleptomanien”  Ja det var nemt som flot garder at score damer i sær når vi havde vagt på Amalienborg. 

Ak disse minder fra tiden før AIDS og ungdom og ingen moralemostre hvis man fik penicillin fordi man havde en “dårlig” og dybest set kunne knalde alt hvad man kom i nærheden af. 

tsk for at vække ungdommens minder.

I tidligere liv har jeg været bøddel, I middelalderen. (Reinkarnation) 

Vh

Bødlen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...