Hop til indhold

Recommended Posts

Guest Nannas Hjørne
kasper00102 skrev, for 23 minutter siden:

Bliver man egentlig bedt om at vise negativ coronatest? Overvejer et besøg, men så skal jeg jo testes inden.... 

Det kommer an på det enkelte sted og pige, men som udgangspunkt skal vi jo tjekke pas, så det er der nok en del som gør. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

https://www.cphmed.com/
Måske ved alle det, men på den hjemmeside er det altså rimeligt nemt og hurtigt at finde et test center og få en test.
Mener det tog mig ca. 1 måske 2 timer fra tanken om jeg måske lige skulle have en test, til jeg havde fået svar.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvfølgelig skal vi testes inden besøg hos en dejlig GP... Selvfølgelig, ligesom bad inden, tandbørstning m.m. vi skal være gode ved hinanden og vise det hensyn

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er der helt sikkert nogle, der gør. Jeg har altid testen på tlf. - men er aldrig blevet bedt om at vise den... Nu er der jo heller ikke ligefrem flere hundrede besøg siden åbningen... Måske fordi jeg ved kontakt gør opmærksom på at jeg lige skal testes inden...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Afsporet af en anden tråd om podere...

Jeg bliver både PCR og lyntestet. Primært er jeg gået over til antigen tests. Dels er de mere behagelige, dels skal man ikke bestille tid og når man ikke bor i en storby er ventetiden beskeden. Man skal jo bruge en test til mange ting i vort samfund (komplet latterligt i mange tilfælde).

Nå, men jeg har været så heldig at de fleste gange har det været kvindelige podere. Enhver elsker jo at være tæt på en sød kvinde og de er der hvor jeg kommer alltid søde og i godt humør. Det er deres mandlige kolleger nu også.

Poderne er jo helt tildækket af alskens udstyr så man ser ikke meget af dem. Nu er jeg begyndt at forestille mig hvordan poderen ser ud under al udstyret. Og jeg er begyndt at fantasere lidt om dem. Ved sgu godt det er weird men ligesom med kassedamen eller pigen i pølsevognen er poderen jo et menneske af kød og blod. Udstyret med vores mundbind og pis og papir er vi fremmedgjorte. Vi kan ikke se om personen vi taler med smiler eller er ked. Vi ser ingen udtryk. Det har vi brug for. Jeg plejer at smile til kassedamen af ren høflighed. Så nu prøver man at smile med øjnene i stedet.

Og jeg er altså begyndt at fantasere lidt om mine søde, frække podere. 

Noget må vi jo gøre i en tid hvor vi ikke må se hinanden, føle hinanden, røre hinanden.

Redigeret af Pele10
Stavefejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
kasper00102 skrev, den 30.4.2021 at 12:39:

Bliver man egentlig bedt om at vise negativ coronatest? Overvejer et besøg, men så skal jeg jo testes inden.... 

Jeg var hos en thaimassør, der ikke lukkede mig ind før jeg viste "pas". En GP var ligeglad, da et testsvar var forsinket (hun er selv immun, men det hjælper hende jo ikke, hvis politiet banker på og spørger om hun har tjekket mig).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har kun været afsted en gang siden det blev muligt igen. Det var ved en thai og der kom jeg ikke ind af hoveddøren før jeg havde vist det. Jeg vil i udgangspunktet forvente at der bliver tjekket, så undgår man problemer for sig selv (ved at man ikke bliver lukket ind) og pigen, der undgår risiko for bøde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
kasper00102 skrev, den 30.4.2021 at 12:39:

Bliver man egentlig bedt om at vise negativ coronatest?

På thaiklinikker og hos de danske GP’er og bordeller skal du nok forvente det. Det er nemt for pigen at spørge, og det koster dig ikke andet end tiden at få lavet en test. I mange tilfælde vil du måske allerede have et brugbart testresultat at vise. Jeg har selv besøgt en lille håndfuld steder siden åbningen i april, og hver gang har jeg vist det negative testresultat, så det virker til at være indarbejdet praksis.

Om det følges lige så stringent hos de udenlandske GP-er, som kun er i landet i kortere perioder ad gangen, kunne jeg godt være i tvivl om, men mange af dem i deres annoncer kræver at se testresultatet. Måske på baggrund af viden om, at politiet jo med jævne mellemrum tjekkede GPer (og stangede massive bøder ud) under nedlukningen og derfor godt kunne finde på at kigge forbi igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har prøvet, at der bare blev kastet et hurtigt blik på passet. Forklaringen var fair nok, hun havde ikke så meget lyst til at se mit fulde navn og cpr.nr. Jeg forstår hende godt, men sådan er reglerne altså.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg viser min test når jeg ankommer, så er den klaret og så er det tid for en god Thai massage, som slutter med jeg kommer inden jeg går ;)

God dag 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...