ZEUS 1607 Skrevet 11. April, 2021 (edited) Apropo mange penge. 310 millioner er sindssygt mange penge. Næsten umuligt at bruge så mange penge, selv hvis man udskiftede sine vaner til at have privatfly, og mange tjenere ansatte. Hvis personen 30 år og forventedes at blive 90 år, så ville personen have 60 år til at bruge alle de her penge. Læs skulle have brugt over 5 millioner hvert år/ over 400.000 om måneden. Og hvis der feks købes en luksuslejlighed til 20 millioner, så jo ikke brugt det beløb, da lejligheden efterfølgende jo stadig står som samme værdi og endda måske stiger i pris. Så 310 millioner så sindssygt beløb der næsten ikke er til at fatte. Forestil sig så at få 500 millioner. Om året !. Og sikkert kunne tjene det ihvertfald 10 år frem i karrieren. Og så er end ikke nævnt de enorme summer han ville kunne tjene foruden ved diverse reklame indtægter. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/tyskfodbold/superagentens-vilde-plan-skal-runde-magisk-graense/8529464 Retterlse: Reklameindtægter medregnet her, men så snakker vi måske 3 til 5 år frem i tiden. Med den udvikling lønningerne har haft de seneste år, så vil de her tal sikkert fordobles indenfor få år. Så oprindelig tal jeg opgav han ville tjene er sikkert lavt sat. Der er nogle mekanismer der helt er løbet af sporet her. Det er udbud og efterspørgsel. Men burde være nogle stopklodser så det ikke løber helt af sporet, med dyrere og dyrere tv pakker og sindssyge lønninger til fodboldsspillere. I et land som USA som man ikke kan beskylde for ikke at være kapitalistisk, - selv der,- har de fundet på måder, så sportens stjerner lønninger kontra tv pakker ikke løber helt lømsk som her i EU. Udbud og efterspørgsel skal selvfølgelig være det der hovedsagligt styrer hvor mange penge en sportsstjerne skal tjene. Men burde være nogle mekanismer der satte en stopper. Verdens bedste indenfor feks badminton eller svømmesporten, bare for at nævne nogle sportsgrene, kan dårligt nok leve af det. Selvom de ofrer ALT i deres liv, for at kunne være på det niveau. Og må alligevel få statsstøtte, og have deltidsarbejde, trods de er verdens bedste, for at have et minimums eksistensgrundlag. Derimod en middelmådig fodboldsspiller (top50 i Danmark) tjener så meget så han resten af livet ikke behøver at røre en finger, men kan leve i luksus, og ikke kunne nå at bruge sine penge. Det her ikke et politisk indlæg, som skal diskuteres Men bare en strøtanke, nu her i den forløbne uge var en heldig dansker der vandt de her sindssyge 310 millioner. Som målt op imod mange fodboldsspillere kun er små penge. Redigeret 11. April, 2021 af ZEUS 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kim Nielsen Skrevet 11. April, 2021 Efter min mening er det spild af gevinstkroner at en enkelt vinder 310 millioner kr. Som @ZEUS skriver er det så mange penge at man alligevel ikke kan bruge dem resten af sit liv. Medmindre man nærmest smider pengene væk. Hvis nu gevinsten havde været 10 millioner som også vil ændre livet meget for de fleste, så ville der blive 30 mangemillionærer for det samme beløb, istedet for kun en enkelt vinder som skulle til at have rådgivning om investering fordi vinderen alligevel aldrig kan bruge pengene. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ZEUS 1607 Skrevet 11. April, 2021 (edited) Kim Nielsen skrev, for 14 minutter siden: Efter min mening er det spild af gevinstkroner at en enkelt vinder 310 millioner kr. Som @ZEUS skriver er det så mange penge at man alligevel ikke kan bruge dem resten af sit liv. Medmindre man nærmest smider pengene væk. Hvis nu gevinsten havde været 10 millioner som også vil ændre livet meget for de fleste, så ville der blive 30 mangemillionærer for det samme beløb, istedet for kun en enkelt vinder som skulle til at have rådgivning om investering fordi vinderen alligevel aldrig kan bruge pengene. Enig ! Men grunden til at 1 præmien de seneste år er steget og steget, er at de med vilje har gjort det sværere at vinde, så det var sjældent nogle vandt, og beløb blev videreført til efterfølgende uge. Og beløbet steg. Jo større beløb der ligger i puljen, jo flere der spiller. Det er sket i næsten alle lottospil. Men fuldstændig enig med dig. Heller 30 der blev super glade fremfor 1 der fik så mange penge, som de dårligt nok fatter hvor stort er. Redigeret 11. April, 2021 af ZEUS Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 11. April, 2021 (edited) Det er muligt at ødsle næsten enhver formue væk, uanset hvor stor den er, og der er en del der har gjort det. En formue på 300 + millioner kr, rækker ikke et til et liv i flere årtier, hverken med privat jet, yacht eller en ekstrem dyr bolig. Drift udgifterne til den slags luksus, er så ekstreme, at du skal være milliardær, eller være en meget stor virksomhed for at have råd til det i længden. Og så er en privat jet for en virksomhed, ikke nødvendigvis en luksus, men et aktiv der tjener sig selv ind i brug. Men 300 + millioner kr kan række i 50 år, hvis man bare bor godt, og har et par store biler, men så ellers blot har pengene i rede penge, og kan bruge dem. Men det kræver at du ikke binder pengene i faste udgifter til fly, båd og slot, for de æder en formue op i den størrelsesorden, på sådan vis at du faktisk ikke nær har de penge til forbrug, du kunne have med en sådan formue. Det er tankevækkende, at jeg for eget vedkommende med 12 år til jeg kan gå på pension, har aktiver i bunden pensions opsparing, og mursten som er ikke er kompatibel med en beskeden lønindtægt. Det er aktiver jeg kan realisere som 68 årig, og først rigtig kan bruge til den tid. Det ser ud til at jeg kan ned spare, og have flere penge til forbrug i 25 år som pensionist, end jeg nogensinde har haft som lønmodtager. Det er lidt det samme som lottovinder, hvis du binder pengene i jet og båd mm, blot med omvendt fortegn, sådan at de æder din gevinst op hver dag Og bliver mindre værd hver dag, måske bortset fra fast ejendom. Dog så jeg har taget et friværdilån på 60 % med variabel rente, uden afdrag i 30 år, hvor broderparten er geninvesteret. Det koster mig 510 kr før skat om måneden, men med variabel rente over 30 år, kan det gå helt galt, hvis jeg ikke har pengene, hvis det sker. Så det har jeg, hvis inflation og rente stikker af en dag Har investeret uden om banker, og med en god vens hjælp. 800 kg med middelhøj risiko 6, over 10 år på Nordnet, i OMXC25, og med en ÅOP på 0,2 % årligt. Banker tager gerne mellem 1 og 2 % i ÅOP, hvor du kan gøre det selv, mod at betale for uafhængig økonomisk rådgivning. Følg Karsten Ingmann på Facebook - det er lærerigt! Pengeministeriet https://www.pengeministeriet.dk/ Men det har givet mig 1500 kr mindre i faste udgifter om måneden, og 300 kg som jeg har valgt at holde fri til forbrug i 12 år, for dog at kunne nyde friværdien, mens jeg stadig kan tygge smør, og endnu ikke bruger rollator Men penge rækker slet ikke som lægmand tror, hvis vi kommer til dem. Og det er godt at Danske Spil har gratis økonomisk rådgivning til almindelige mennesker, der kommer til penge, som de slet ikke forstår, uden at få rådgivning. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 11. April, 2021 af Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman Skrevet 11. April, 2021 Penge betyder intet, ABSOLUT INTET, så længe man har dem............ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ZEUS 1607 Skrevet 11. April, 2021 Rejsenetværk skrev, for 1 time siden: Det er muligt at ødsle næsten enhver formue væk, uanset hvor stor den er, og der er en del der har gjort det. En formue på 300 + millioner kr, rækker ikke et til et liv i flere årtier, hverken med privat jet, yacht eller en ekstrem dyr bolig. Drift udgifterne til den slags luksus, er så ekstreme, at du skal være milliardær, eller være en meget stor virksomhed for at have råd til det i længden. Og så er en privat jet for en virksomhed, ikke nødvendigvis en luksus, men et aktiv der tjener sig selv ind i brug. Men 300 + millioner kr kan række i 50 år, hvis man bare bor godt, og har et par store biler, men så ellers blot har pengene i rede penge, og kan bruge dem. Enig de kan hurtigt få ben at gå på Men 300 millioner delt på 50 år er immervæk 6 millioner om året. Læs efter skat. Det er altså de færreste der tjener 12 millioner om året. Så lidt uenig med at det bare rakte til man bare boede lidt godt og bare havde råd til et par store biler Enig det er dyrt med privatfly. Men næppe mere end 6 millioner om året. Men jo næppe det der havde været smart hvis man "kun" havde 300 millioner. Nu var det bare et eksempel på en ting der kunne gøre indhug i en formue på 300 millioner. 100.000 pr måned på damer gjorde jo næsten ingen ingen indhug på sådan en formue. Men ekstrem dyr bolig ville man næppe brænde fingrene på. Dels er det begrænset hvad en luksuslejlighed ville kunne koste i Danmark. Dvs været et meget lille beløb der ville brugt ud af en formue på 300 millioner. Derudover så ville de her udgifter for at bo i den, sikkert næsten blive udlignet med de prisstigninger der sandsynligt ville være årene fremover. Det er ikke for sjov at man siger de rige bliver rigere, og det er dyrt at være fattig. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 11. April, 2021 I den billigere ende: Galaxy Operating Costs https://www.libertyjet.com/jet-ownership-costs.aspx?jetType=IAI-1126 The Real Cost Of Owning A Yacht [Complete Guide] https://www.denisonyachtsales.com/2019/11/the-real-cost-of-owning-a-superyacht-top-3-expenses/ Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman Skrevet 11. April, 2021 Kan desværre ikke finde tegningen, men Storm P, har også reflekteret over det at vinde en formue. To vagabonder ligger henslængt, i en grøftekant, ved en landevej, og kigger på en smuk sol nedgang om sommeren, de har begge græske helte navne ala Perikles og Agamemnon: Den ene vagabond spørger den anden: Du Perikles, Hvad ville du gøre, hvis du vandt, en million. Hvortil Agamemnon resulut svarer: Æggekage ( og måske: Jeg ville lave æggekage .......... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kim Nielsen Skrevet 11. April, 2021 Bicycle Repairman skrev, for 1 time siden: Kan desværre ikke finde tegningen, men Storm P, har også reflekteret over det at vinde en formue. To vagabonder ligger henslængt, i en grøftekant, ved en landevej, og kigger på en smuk sol nedgang om sommeren, de har begge græske helte navne ala Perikles og Agamemnon: Den ene vagabond spørger den anden: Du Perikles, Hvad ville du gøre, hvis du vandt, en million. Hvortil Agamemnon resulut svarer: Æggekage ( og måske: Jeg ville lave æggekage .......... En anden Storm P: "Du, Perikles, tænk hvis vi havde alle de penge som vi nogensinde har købt bajere for" "Ja, tænk dig hvor mange bajere vi så kunne købe" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nøddehaven 374 Skrevet 11. April, 2021 Ikke sikkert jeg kunne bruge dem alle sammen, men tror godt jeg kunne gøre et rimelig godt indhug i formuen bare på damer. Det hele skal jo prøves. Top-of-the-line insta trunter i Dubai er sikkert dyre i længden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kim Nielsen Skrevet 11. April, 2021 Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden: I den billigere ende: Galaxy Operating Costs https://www.libertyjet.com/jet-ownership-costs.aspx?jetType=IAI-1126 The Real Cost Of Owning A Yacht [Complete Guide] https://www.denisonyachtsales.com/2019/11/the-real-cost-of-owning-a-superyacht-top-3-expenses/ Venlig hilsen Rejsenetværk Gode eksempler, men 1) der er ikke noget værre end at flyve i en lille flyvemaskine. Jo mindre den er jo ubehageligere er det at flyve i den. Hvis man vinder gevinsten, så skal man selvfølgelig flyve på første klasse, helst i en Airbus A380, jeg ku aldrig finde på at købe et privatfly som forholdsmæssigt kun er en lille myg 2) Der er ikke en skid ved at sejle. Det går langsomt og er kedeligt, og man bliver nemt søsyg af det. Så ingen lystyacht til mig. 3) Hvis du bare køber et hus til 15-20 millioner får du virkelig en lækker ejendom, dertil måske 2-3 tilsvarende ejendomme i andre lande, og et par gode biler. Der er så stadig meget langt til du har brugt 100 millioner, så du har stadig 250 millioner tilbage af gevinsten, efter at du er flyttet op i første klasses ligaen. Ejendommene kan sælges hvis du får brug for pengene, men når alt er betalt kan du leve ret godt i ret lang tid for 250 millioner. Jeg vil sige at du vil kunne leve i sus og dus med din familie i mindst 50 år, ved at ødsle 5 millioner væk om året - og ret beset, hvad får man ud af at bruge mere end 5 millioner om året, sådan reelt set? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5193 Skrevet 11. April, 2021 Med sådan en gevinst kan man besøg ca. 310.000 GP'er. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 11. April, 2021 Kim Nielsen skrev, for 2 minutter siden: Jeg vil sige at du vil kunne leve i sus og dus med din familie i mindst 50 år, ved at ødsle 5 millioner væk om året - og ret beset, hvad får man ud af at bruge mere end 5 millioner om året, sådan reelt set? Ja det er jo faktisk sådan, at du skal gange et bruttobeløb x antal gange, for at du både kan eje dyre status symboler, og have det samme store beløb, rent til for brug. Som du kan dividere x antal gange, for at kunne have det samme forbrug som ham med de dyre status symboler. Hvis du som sidstnævnte ikke ejer dyre status symboler. Jeg kan leve lige så godt som enlig pensionist, i en 2 v ejerbolig, uden bil eller andre ejendele, som den enlige eller det par der vil beholde både hus, bil og sommerhus. Jeg med det halve eller en tredjedel af først nævntes formue. Jeg kan rejse, spise og solde som de, uden alt det som de skal betale til, før de kan gøre det samme. Samme ville jeg relativt betragtet gøre som velhavende, hvis jeg er det. Hellere rejse på første klasse, og bo på luksus hotel når jeg rejser, end eje en feriebolig eller en båd, som jeg ikke har brug for. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kim Nielsen Skrevet 11. April, 2021 Rejsenetværk skrev, for 13 minutter siden: Hellere rejse på første klasse, og bo på luksus hotel når jeg rejser, end eje en feriebolig eller en båd, som jeg ikke har brug for. Vi er ret enige i det! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 11. April, 2021 (edited) Jeg har bemærket, at der er multimillionærer, og Administrerende Direktører der har flere ure, og biler i million klassen, eller mere beskedent et ur til under 0,5 millioner kr. Fruen har så også smykker for millioner, og det er når den slags forbrug bliver hverdag, og helt normalt at en trecifret million formue får ben at gå på. Det er ikke kun en jet eller en yacht, der lægger beslag på en stor formue, så den skal være stor for at du også kan leve som en levemand, når du rejser og går på restaurant. Hvis du kan undvære alt dette, eller bare mindre af det, så rækker en 2 cifret formue til at kunne leve lige så godt. Men jeg er bange for at det aldrig bliver et problem at skulle vælge - jeg spiller ikke lotto Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 11. April, 2021 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 11. April, 2021 (edited) Husk vinder man 300 mio er det langt flere end disse man skal forbruge for de fleste. De færreste vil nok lade dem stå på en bankkonto og betale straf-rente for at have dem stående. De fleste vil placere dem i stabile fonde (efter proff rådgivning) med lav risiko, og det vil give dem et afkast før skat på 5-7 % pro anno i de fleste år. Så det er ikke 300 mio man skal forbruge men meget mere, da der er et afkast, der løbende også skal forbruges. Jeg ville selv gøre en masse for velgørenhed, præcis som enkelte andre meget rige personer. (Læste i dag at Buffets børn kun arver 1 % af hans formue, 99% gør til velgørenhed). Det giver også en værdi for en. At kunne hjælpe andre mennesker og gøre en positiv forskel for andres menneskers liv. En forskel som nok ikke var kommet hvis man ikke havde gjort det. Jeg ville placerer det i projekter eller til personer, hvor jeg vil kunne se udbyttet konkret, ikke bare øse dem ind i en organisation blindt. Redigeret 11. April, 2021 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ZEUS 1607 Skrevet 11. April, 2021 (edited) Kim Nielsen skrev, for 3 timer siden: Gode eksempler, men 3) Hvis du bare køber et hus til 15-20 millioner får du virkelig en lækker ejendom, dertil måske 2-3 tilsvarende ejendomme i andre lande, og et par gode biler. Der er så stadig meget langt til du har brugt 100 millioner, så du har stadig 250 millioner tilbage af gevinsten, efter at du er flyttet op i første klasses ligaen. Ejendommene kan sælges hvis du får brug for pengene, men når alt er betalt kan du leve ret godt i ret lang tid for 250 millioner. Jeg vil sige at du vil kunne leve i sus og dus med din familie i mindst 50 år, ved at ødsle 5 millioner væk om året - og ret beset, hvad får man ud af at bruge mere end 5 millioner om året, sådan reelt set? Netop 300 millioner er altså sindssygt mange penge. At bruge 5 millioner om året til fråds er heller ikke lige sådan. Dvs sørge for at tømme bankkontoen for 400.000 kr hvert måned kræver et oparbejdet luksus gén Der skal man have oparbejdet nogle meget dyre vaner, før det ville kunne lykkedes. Og som Aros nævner. Investerer man fornuftigt, så vil man næsten have det her rådelighedsbeløb i en evighed, da en så stor formue som det her, næsten ville give nævnte beløb som afkast årligt. Igen gentage. Er man rigtigt rig, så næsten svært ikke at blive rigere. Derimod dyrt at være fattig. For de må låne og købe når det ikke er billigt mv. Redigeret 12. April, 2021 af ZEUS Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 12. April, 2021 Aros skrev, for 9 timer siden: Husk vinder man 300 mio er det langt flere end disse man skal forbruge for de fleste. De færreste vil nok lade dem stå på en bankkonto og betale straf-rente for at have dem stående. De fleste vil placere dem i stabile fonde (efter proff rådgivning) med lav risiko, og det vil give dem et afkast før skat på 5-7 % pro anno i de fleste år. Så det er ikke 300 mio man skal forbruge men meget mere, da der er et afkast, der løbende også skal forbruges. Havde selv tænkt tanken, men havde fokus på, at der er forbrug som beløbet ikke rækker til, men Aros har ret! For selvfølgelig placerer man ikke 300 millioner kr passivt, som bliver ædt op af både negative renter og inflation. Selv et moderat afkast kan efter skat vedligeholde formuen, sådan at man kan leve af afkastet alene. Og vil man ikke nøjes med at bruge afkastet efter skat, så går der noget længere tid med at afvikle hovedstolen, end hvis man ikke investerer den. Men min pointe er at man kan opføre sig så hovedløst, at pengene er væk på få år, hvis man ikke tænker sig bare lidt om. Og det er sket for vindere af gigantiske beløb, og for mennesker der har styret deres liv direkte mod afgrunden. Hvis jeg blev milliardær ville jeg nok satse på velgørenhed, men hvis jeg kun blev multimillionær, ville jeg nøjes med at gøre gode gerninger af og til Der skal også være til 3 ugers turne på Schweiziske FKK klubber, og det vil være dyrt! Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 12. April, 2021 (edited) Rejsenetværk skrev, for 38 minutter siden: Men min pointe er at man kan opføre sig så hovedløst, at pengene er væk på få år, hvis man ikke tænker sig bare lidt om. Og det er sket for vindere af gigantiske beløb, og for mennesker der har styret deres liv direkte mod afgrunden. Ja måske vi læste samme artikel i Berlingeren for nylig om netop dette med udenlandske lotto-millionærer. Såkaldte venner der meldte sig og fik del i pengene på den ene eller anden måde, fester med narko og dyre glædespiger, ekstremt dyre rejser til en selv og vennerne, håbløse indkøb, gaver til familien, ja så læste at jeg selv op til næsten 100 mio kr kunne forsvinde i løbet af en kortere årrække. Jeg ved at Danske Spil tilbyder alle der vinder en større gevinst, formuerådgivning (uden beregning). Jeg så en udsendelse om det engang, hvor en særdeles kompetent ældre mand havde fået dette job som et lille sidejob i pensionisttilværelsen. Han var særdeles fornuftig, pædagogisk, diplomatisk og fik givet en masse gode generelle råd til vinderne, men også direkte konkrete råd om hvilke værdipapirer de burde købe og hvorfor. Jeg ved ikke om de udenlandske spilleudbydere har det samme som Danske Spil, jeg tror næppe de alle har det, og det er en stor skam. Redigeret 12. April, 2021 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 12. April, 2021 ZEUS skrev, for 8 timer siden: Igen gentage. Er man rigtigt rig, så næsten svært ikke at blive rigere. Derimod dyrt at være fattig. For de må låne og købe når det ikke er billigt mv. Det er så rigtigt. Hvis man først er blevet rig, så er det så meget nemmere at blive rigere. Man har mulighederne, kapitalen, og det kan være som en lille lavine billedlig talt, fordi gebærder man sig fornuftigt, så får man et afkast, og hvis det afkast ikke forbruges fuldt ud (og det sker så ikke hvis man er blevet rig og er fornuftig);men i stedet så delvist investeres på den ene eller anden måde så har vi “renters rente” effekten. Det er ikke for sjov, at mange rige siger, at den første million var den sværeste at tjene. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Anonym bruger 318 Skrevet 13. April, 2021 300 mill kan hurtigt brændes af, spørg Erik Damsgaard hvor længe hans mere end 1.000 millioner de varede. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gh0st 919 Skrevet 14. April, 2021 (edited) 300 millioner er rigeligt til at leve et fedt liv (uden privat jet og luksus yacht), og så samtidig hjælpe nærmeste familie og venner! Jeg er så grådig, at jeg jeg gerne snupper 300plus millioner i Euro lotto, men skulle jeg være så heldig, ja så ville jeg støtte de trofaste venner samt mine søskende og børnene i min omgangskreds uden dog at agere omvandrende pengeautomat. Der vil også være overskud til at støtte udvalgte foreninger og dyrke mine interesser indtil jeg bliver for gammel. Pointen er at bruge pengene til glæde for sig selv og dem man holder af, uden at blive enten en fornæret pengepuger som Joachim Von And eller en naiv tumpe, der ikke kan administrere en stor gevinst: https://www.msn.com/da-dk/finans/privatoekonomi/fra-rigdom-til-ruiner-disse-lottomillion%C3%A6rer-ville-%C3%B8nske-de-aldrig-havde-vundet/ss-AAhiD04 Men måske skal man sigte lidt lavere og finde mere ro og glæde i sit (beskedne) liv fremfor at jagte lotto millioner? Keep dreaming ! Redigeret 14. April, 2021 af Gh0st 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 14. April, 2021 Tænk hvis Lars Larsen, da han kæmpede for at opbygge Jysk, ikke havde arbejdet 18 timer i døgnet. Og han ikke var fortsat med at arbejde 12 timer i døgnet, da han ansatte en Administrerende Direktør, og gjorde sig selv til Bestyrelsesformand. Hvilke virksomheder havde vi så, hvor vi kunne vælge at arbejde til vi bliver 45 år, og leve af vores egen fuck of fond? Når veluddannede vil kvitte jobbet som 45-årige, har Danmark en udfordring Arbejde? Det er noget, man tager for pengenes skyld. Og så kan det ellers rådne op. Portræt af en tendens. DEBAT 13.04. 021 KL. 05:50 https://finans.dk/debat/ECE12894091/naar-veluddannede-vil-kvitte-jobbet-som-45aarige-har-danmark-en-udfordring/?ctxref=ext Tænk hvis alle iværksættere slap tøjlerne når de blev multimillionærer, for at spille golf resten af liver? Hvor mange arbejdspladser blev der så skabt til højtuddannede, der sparer op til at sige fuck til arbejdsmarkedet, og trække stikket som 45 årige? Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Genert Synder Skrevet 14. April, 2021 Jeg ville først og fremmest købe den grund, jeg har været lun på i et par år. Når det engang bliver ansvarligt at rejse igen, ville jeg gøre det, til jeg fik hjemve Jeg tror og håber, jeg ville bruge resten af livet på at hjælpe andre. Som rigmanden, Otto Johannes Detlef, sagde: Den største gave du kan give dig selv, er at glæde andre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
xo-nix 434 Skrevet 14. April, 2021 AalborgLook skrev, den 11.4.2021 at 22:47: Med sådan en gevinst kan man besøg ca. 310.000 GP'er. Anonym bruger skrev, for 18 timer siden: 300 mill kan hurtigt brændes af, spørg Erik Damsgaard hvor længe hans mere end 1.000 millioner de varede. Spørgsmålet er hvor mange penge Erik damsgaard lagde i agruppen. https://ekstrabladet.dk/underholdning/dkkendte/article4339587.ece Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg