Hop til indhold
Guest Melody

Corona hjemmetest?

Recommended Posts

Guest Melody

Hej 

Jeg så et link på fb

Om at man i fremtiden kunne købe coronatest til hjemme brug.

Jeg kunne desværre ikke komme ind på linket og læse om det. Så ved ikke om det er en falsk annonce, om det er ønske tænkning eller om det er rigtig nok.

For det kunne da være fedt til når man evt skulle til frisøren at man så kan vise testen.

Eller at i gp'er havde dem derhjemme så kunder kunne tage testen inden i skulle begynde.

Jeg ser mange muligheder i det.

Men har nogen af jer andre hørt om at der vil komme coronatest til hjemmebrug i fremtiden?

Og hvad tænker i om ideen for at de kommer frem?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det ville undre mig hvis der ikke gjorde, da Aldi i Tyskland eksempelvis sælger dem. :-)

Det ville gøre livet en del nemmere da man jo i teorien skal planlægge alt lige nu, så hvis der opstår et akut behov for massør eksempelvis, så skal man lige have en gyldig test. :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Èn ting er, at du kan købe og bruge en hjemmetest. Noget helt andet er, at få myndighedernes godkendelse af testen og dens udokumenterede datering som grundlag for et hjemmefabrikeret corona-pas. Det sker ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Casten skrev, for 5 minutter siden:

Èn ting er, at du kan købe og bruge en hjemmetest. Noget helt andet er, at få myndighedernes godkendelse af testen og dens udokumenterede datering som grundlag for et hjemmefabrikeret corona-pas. Det sker ikke.

Man kunne forstille sig at coronapas appen kunne aflæse hjemme testen og resultatet derved blev personligt (som I, kontakt med mobil)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kunne forstille sig at coronapas appen kunne aflæse hjemme testen og resultatet derved blev personligt (som I, kontakt med mobil)

 
Altså en app, der kan dokumentere, at testen er taget af den person, som er registreret bruger af mobilen ? Ja, man kan forestille sig meget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Melody skrev, for 1 time siden:

 

Og hvad tænker i om ideen for at de kommer frem?

Næsetesten  får  du  svar  i løbet  af  15 minutter,  det  er  gratis  og  uden  tidsbestilling,  nemt  og  ligetil. 

Jeg  kommer  ikke  til  at  benytte  mig  af  hjemmetest

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 9 minutter siden:

Næsetesten  får  du  svar  i løbet  af  15 minutter,  det  er  gratis  og  uden  tidsbestilling,  nemt  og  ligetil. 

Jeg  kommer  ikke  til  at  benytte  mig  af  hjemmetest

De gange jeg har fået en næsetest har jeg ventet en time i kø først. Mon ikke køen bliver meeeget lang fra tirsdag efter påske, når testen skal bruges af os alle til alt muligt :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Brutus skrev, for 18 minutter siden:

De gange jeg har fået en næsetest har jeg ventet en time i kø først. Mon ikke køen bliver meeeget lang fra tirsdag efter påske, når testen skal bruges af os alle til alt muligt :(

Jeg  tror  det  er  meget  forskelligt.  De  2 gange  jeg  er  blevet  testet  via  næsen, har  der  intet  kø  været.   Derimod  har  jeg  ventet  både  1 time  og  30 minutter  en  anden  gang  ved  halstest  hvor  tiden  var reserveret. 

Har  aldrig  oplevet  mindre  end  15 minutters  forsinkelse  når  jeg  er  blevet  halstestet,  det  kan  pisse  mig  af  når  tiden  ikke  overholdes.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her er der åben døgnet rundt.
Jeg var der selv kl 00:30 nat, og var den eneste borger på det tidspunkt:

Bella Center Drive-in & Walk-in (Gate 2)
Doris Lessings Vej 23 (Gate 2)
København 2300

Mandag - Søndag 00:00 - 24:00
Ingen risiko for kø
https://www.cphmed.com/ 

På Google maps
https://www.google.dk/maps/place/Doris+Lessings+Vej+23,+2300+København/@55.636526,12.5727646,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x465255277f7fdafd:0x48a3c4f7c49d2f3d!8m2!3d55.636526!4d12.5749533 

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
Mr-H skrev, for 4 timer siden:

Det ville undre mig hvis der ikke gjorde, da Aldi i Tyskland eksempelvis sælger dem. :-)

Det ville gøre livet en del nemmere da man jo i teorien skal planlægge alt lige nu, så hvis der opstår et akut behov for massør eksempelvis, så skal man lige have en gyldig test. :P

Okay så det er på market i tyskland. Håber det også bliver godkendt i dk.

Ja det ville nemlig gør mange ting nemmere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
LongJohn skrev, for 3 timer siden:

Man kunne forstille sig at coronapas appen kunne aflæse hjemme testen og resultatet derved blev personligt (som I, kontakt med mobil)

Se det kunne være smart:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
Nemtøs skrev, for 2 timer siden:

Næsetesten  får  du  svar  i løbet  af  15 minutter,  det  er  gratis  og  uden  tidsbestilling,  nemt  og  ligetil. 

Jeg  kommer  ikke  til  at  benytte  mig  af  hjemmetest

Ja det ved jeg godt:) men her ringer de til dig om svaret.  Så det gør det desværre sværre at vise at den er negativ.

Plus jeg hader at skulle planlægge hvornår det skal gøres og håbe på at jeg så eks kan komme til frisøren inden for 72 timer:)

Hjemmetesten er bare meget nemmere:) hvis den er præcis selvføligelig:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
krisdane skrev, for 2 timer siden:

BDen her har jeg set på tv2 i en reklame der. Om den virker og er god nok ved jegikke. https://www.spyttest.com/

Ja den er da smart. Men der står desværre ikke så mange oplysninger om den eller anmeldelser for den sags skyld:/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
Brutus skrev, for 2 timer siden:

De gange jeg har fået en næsetest har jeg ventet en time i kø først. Mon ikke køen bliver meeeget lang fra tirsdag efter påske, når testen skal bruges af os alle til alt muligt :(

Det samme her. Halstesten går det heldigvis hurtigere med. Men desværre kan der gå op til 2 døgn før man får svar.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lomax har denne, men ikke alle må købe:

Covid-19 antigen spyt-kviktest

Covid-19 spyt kviktest screener for infektion for SARS-CoV-2 Antigen.
Denne type test er en spyttest og dermed er der ikke podning i hverken hals eller næse som kendes fra de typer kviktest der anvendes i dag.


Spyttesten er CE- godkendt til professionel in vitro diagnostik (IVD), og må derfor kun bestilles til professionelt brug af sundhedsfagligt personel.
Sensitivitet: 95,10%
Specificitet: 100%
Testens samlede kvalitet er 98,2 %

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...