Hop til indhold
Rejsenetværk

DSB.dk nede i dagevis

Recommended Posts

Det er utrolig at det er muligt?

Over flere dage har jeg oplevet denne meddelelse:

Hjemmesiden er midlertidigt lukket på grund af systemvedligehold. dsb.dk

Det er for øjeblikket ikke muligt at købe billetter på DSB.dk. Du kan i stedet forsøge at købe en billet i DSBs app eller i billetautomaten på stationen, og hvis det heller ikke er muligt at købe en billet der, anbefaler vi, at du stiger på toget og tager kontakt med togets personale.

Vores Kundeservice kan kontaktes på telefon: 70 13 14 15.

http://alt.dsb.dk/

-----------------------------------------

Den slags oplever jeg normalt kun over få timer, i de sene natte timer.

Nå men jeg må jo klare mig på anden vis :huh:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest BlackStockings
Rejsenetværk skrev, for 7 minutter siden:

Det er utrolig at det er muligt?

Over flere dage har jeg oplevet denne meddelelse:

Hjemmesiden er midlertidigt lukket på grund af systemvedligehold. dsb.dk

Det er for øjeblikket ikke muligt at købe billetter på DSB.dk. Du kan i stedet forsøge at købe en billet i DSBs app eller i billetautomaten på stationen, og hvis det heller ikke er muligt at købe en billet der, anbefaler vi, at du stiger på toget og tager kontakt med togets personale.

Vores Kundeservice kan kontaktes på telefon: 70 13 14 15.

http://alt.dsb.dk/

-----------------------------------------

Den slags oplever jeg normalt kun over få timer, i de sene natte timer.

Nå men jeg må jo klare mig på anden vis :huh:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

overvej at købe en lille bil :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
BlackStockings skrev, Lige nu:

overvej at købe en lille bil :P

Det starter nok med at tage et kørekort først, så nej tak :huh:

Jeg er simpelthen så forvænt med metro og S tog.

En dag ærgrede mig over at der var 9 minutter til næste afgang, men heldigvis skiftede skiltet til 4 minutter.

Jeg har oplevet afgangssekvenser i metroen på1,5 minutter :wub:

Nu er jeg i gang med at planlægge en tur retur, skift mellem tog, skift til bus over 6 - 7 timer hver vej, til og fra København og udkants lang bortistan Danmark.

Der kommer jeg fra, vores gamle mor bor der, derfor dette rejseprojekt hver gang.

Op til en udørk hvor ingenting findes, og hvor du ingen steder kan komme uden bil :(

Jeg flytter aldrig tilbage, og har intet andet at komme der for, end at besøge min gamle mor så længe hun lever.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det sjovt fordi forsinkelser på det offentlige irriterer mig langt mere når jeg er på sjælland end når jeg er i Jylland normalvis.. Der kan jeg godt ærge mig over der gå 10 min før næste s-tog hvorimod jeg til dagligt lever med en bus der gå en gang i timen og det helt uden at brokke mig som jeg gør over de 10 min i København:P:lol:.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 3 minutter siden:

Det sjovt fordi forsinkelser på det offentlige irriterer mig langt mere når jeg er på sjælland end når jeg er i Jylland normalvis.. Der kan jeg godt ærge mig over der gå 10 min før næste s-tog hvorimod jeg til dagligt lever med en bus der gå en gang i timen og det helt uden at brokke mig som jeg gør over de 10 min i København:P:lol:.. 

Ja, men det er ikke det værste.

Min mor bor et sted, hvor de bor mange nok, til at de kunne have holdt liv i både en købmand og en bager.

Det har de ikke gjort, og nu starter de alle bilen for at handle stort ind 1gang om ugen, jeg forstår det ikke :???:

Ingen steder kan jeg gå hen, når først jeg er ankommet, og vi skal virkelig sørge for at vi ikke mangler noget.

Her hvor jeg bor har vi et minimarked, der har åben 24 timer i døgnet, lige ved metroen hvor jeg selv bor.

Hver morgen jeg kommer hjem efter 12 timers natarbejde, kan jeg købe 1 l mælk på vejen, og det kan jeg også kl mærkelig når jeg har fri.

Jeg føler mig virkelig efterladt på perronen, når jeg besøger min gamle mor, og har oplevelsen af at jeg mangler alt til en fungerende dagligdag.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 5 minutter siden:

Det har de ikke gjort, og nu starter de alle bilen for at handle stort ind 1gang om ugen, jeg forstår det ikke

Helt enig. Jeg har troligt alid valgt at købe ind lokalt. Så tæt på som muligt ( også selvom det koster ekstra) , bare for at støtte det lokale. ----- og selvfølgelig fordi jeg er doven anlagt.

Da jeg i sin tid boede i langbortistan var den nærmeste købmand 1 km væk. 

I dag skal folk det samme sted transportere sig 13 km for at foretage de daglige handler. Det var et valg folk traf dengang. Folk foretrækker supermarkeder, så får de supermarkeder. Folk foretrækker at bo i byen, så dør landsbyerne. - det er et valg.

Redigeret af Harran

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thaimig
JenniferRomantica skrev, for 54 minutter siden:

Det sjovt fordi forsinkelser på det offentlige irriterer mig langt mere når jeg er på sjælland end når jeg er i Jylland normalvis.. Der kan jeg godt ærge mig over der gå 10 min før næste s-tog hvorimod jeg til dagligt lever med en bus der gå en gang i timen og det helt uden at brokke mig som jeg gør over de 10 min i København:P:lol:.. 

Nok en af mange grunde til mange af os vælger Jylland, her ska der lidt mere til før vi bliver stresset og mister befindelsen :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaimig skrev, for 12 minutter siden:

Nok en af mange grunde til mange af os vælger Jylland, her ska der lidt mere til før vi bliver stresset og mister befindelsen :rolleyes:

Ja det er nok et temperaments spørgsmål.

Min mor er glad for sit store hus, og sin store have, hvor jeg ikke ville kunne holde ud at bo, i alt den ubrugelige overflødige plads.

Mit hjem betyder meget lidt for mig, 2 v er tilstrækkeligt.

Det vigtige for mig er det byrum jeg bruger, og den infrastruktur der faciliterer at jeg kan bruge det offentlige rum, effektivt og komfortabelt.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thaimig
Rejsenetværk skrev, for 7 minutter siden:

Ja det er nok et temperaments spørgsmål.

Min mor er glad for sit store hus, og sin store have, hvor jeg ikke ville kunne holde ud at bo, i alt den ubrugelige overflødige plads.

Mit hjem betyder meget lidt for mig, 2 v er tilstrækkeligt.

Det vigtige for mig er det byrum jeg bruger, og den infrastruktur der faciliterer at jeg kan bruge det offentlige rum, effektivt og komfortabelt.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Præcis, det vi havde brug for, for 20 år siden har ændret sig markant, for blot 20 år siden havde vi brug 20 tønder land til vores kvinder

Idag kan vi sagtens nøjes med en 2er da kvinden jo fylder mindre idag :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaimig skrev, 1 time siden:

for blot 20 år siden havde vi brug 20 tønder land til vores kvinder

Nu forvekslede du vel ikke kvinder og kvier...? ;)

 

Thaimig skrev, 1 time siden:

Idag kan vi sagtens nøjes med en 2er da kvinden jo fylder mindre idag

..fordi... hun er krympet efter 20 år i skunken? :unsure:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jeg sage til den søde pige i billetsalget på Storebæltsbroen da jeg kørte i vestgående retning.

"En billet til friheden tak" :D

Hvor til hun svarede. 

"Vi er faktisk nogen der bor her over" :eek:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thaimig
Pinkman skrev, for 12 minutter siden:

Nu forvekslede du vel ikke kvinder og kvier...? ;)

 

..fordi... hun er krympet efter 20 år i skunken? :unsure:

No, nok mest fordi kvinden betyder mere frem for mængden af plads og rummelighed, forstå mig ret, hellere en kvinde i en et værelse fremfor 20 på 20 tønder land :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman
Rejsenetværk skrev, for 4 timer siden:

Det er utrolig at det er muligt?

Over flere dage har jeg oplevet denne meddelelse:

Hjemmesiden er midlertidigt lukket på grund af systemvedligehold. dsb.dk

Det er for øjeblikket ikke muligt at købe billetter på DSB.dk. Du kan i stedet forsøge at købe en billet i DSBs app eller i billetautomaten på stationen, og hvis det heller ikke er muligt at købe en billet der, anbefaler vi, at du stiger på toget og tager kontakt med togets personale.

Vores Kundeservice kan kontaktes på telefon: 70 13 14 15.

http://alt.dsb.dk/

-----------------------------------------

Den slags oplever jeg normalt kun over få timer, i de sene natte timer.

Nå men jeg må jo klare mig på anden vis :huh:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Det er nok bare en del af en spareøvelse på driften, eller også har Peter fra Leasy hentet DSBs server pga manglende betalinger ........

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis jeg går ind på dsb.dk på PC'en så får jeg fint hjemmesiden.

Taster jeg dsb.dk på mobilen så får jeg fejlsiden.

Taster jeg www.dsb.dk på mobilen så får jeg også fint hjemmesiden på mobilen.

Redigeret af JohnCoffey

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 12 timer siden:

Det sjovt fordi forsinkelser på det offentlige irriterer mig langt mere når jeg er på sjælland end når jeg er i Jylland normalvis.. Der kan jeg godt ærge mig over der gå 10 min før næste s-tog hvorimod jeg til dagligt lever med en bus der gå en gang i timen og det helt uden at brokke mig som jeg gør over de 10 min i København:P:lol:.. 

HA, jeg kan genkende det du beskriver, Jennifer.
Jeg er vokset op i Kbh, og har altid brokket mig højlydt når bussen var mere end 5 minutter forsinket, og endnu mere højlydt, når bussen kørte 1 minut før tid (Til alle de unge i gamle dage stod tiderne for afgang på hvert stoppested...). Da jeg så flyttede herop til Danmarks Midtpunkt, hvor bussen går 1 gang i timen indtil kl 21 på hverdage (til kl 19 lørdage, og til kl 20 søndage), så gik der forbavsende kort tid før det ikke mere var et problem hvis den var forsinket. Og herude kører de aldrig for tidligt fra et stoppested, så det problem er også væk.

Man lærer at planlægge, når man bor her hvor der er lidt højere til loftet, og man kan se stjernehimlen klart om natten...:D

/Francois

Del dette indlæg


Link til indlæg
Francois skrev, for 6 timer siden:

Til alle de unge i gamle dage stod tiderne for afgang på hvert stoppested...).

I København city er der stadig lys tavler med afgangstider, mens papir tiderne ved stoppestederne udenfor centrum, nu er erstattet med en henvisning til en app.

Nu skal du bruge en app for at sjusse dig frem til afgangstiderne, hvor de ikke længere er angivet.

Et eller andet med at bede om, og få en sms med næste afgang :(

Det er møgbesværligt, og jeg har heldigvis kun oplevet det en gang i Tårnby kommune.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uanset hvor meget der er lukket i København, og hvor længe, så flytter jeg aldrig på landet i bytte!

Briterne griner ad moderedaktør, som flytter på landet og klager over traktorlarm. Men historien er ikke så simpel

Em ambitiøs moderedaktør er træt af London og flytter på landet. Og nu klager hun i en artikel over, at traktorerne larmer, og at der ingen taxier er – og briterne griner ad hende. Men hun er et varsel om en forandring, som København også er midt i – og et sammenstød.

https://www.berlingske.dk/globalt/briterne-griner-ad-moderedaktoer-som-flytter-paa-landet-og-klager-over

Jeg bor og arbejder sådan, at jeg døgnet rundt kan undvære, både egen bil, eller at tage en taxi!

Selv under den mest triste Corona ned lukning, har jeg de vigtigste basale services tilgængelige.

Metro, S tog, take away sent, og detailhandel i gå afstand, der holder åbent til sent.

Aldrig kan en bosætning på landet, som mangler alt det som jeg nyder godt af, også i en Corona tid, udgøre et alternativ for mig.

Nu har jeg fået arrangeret mig med DSB/bus, diverse skift, og rejsetider hver vej på 6 + timer, for at besøge min gamle mor midt ude i ingen ting.

Hver gang jeg rejser tilbage til København fra et besøg hos mor, bliver jeg bekræftet i, at der hvor jeg har valgt at bo, det er det for mig rigtige sted.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...