Hop til indhold
butterfly

Thailand - Pattaya Marst 2021

Recommended Posts

 Så kunne jeg ikke vente længere, ankom mandag morgen til LOS,

Det første man blev mødt af efter de rullende fortove, var en hær af blå klædte Thaier iført sikkerheds udstyr :ph34r:

man skulle tro, at der pt. var et udbrud af Ebola i Thailand :D

Efter at de havde tjekket alle rejse dokumenter 3 forskellige steder (  ca. 10 stk ) kom jeg endelig til Immigrationen desk

og han skulle self også tjekke hele regnskoven igen :rolleyes:

Efter bagage udlevering og Custom  var der en udgang til de ventende taxi/minibus 2.000 thb. og kørt direkte til hotellet

Jeg har valgt ASQ Tropicana Hotel i Pattaya  39.500 thb.  ( kan desværre ikke sætte et link ind ) ligger direkte ned til Beach Road, et voksent stenkast fra Soi Yodsak

hotellet bliver pt. kun benyttet til ASQ gæster, swimmingpool må ikke benyttes og alle liggestole er bortkommet :shock:

Har fået oplyst at på 4. dagen bliver der gjort rent på værelset og du har ( ledsaget udgang :D ) til haven på ca. 1 time

Du skal have LINE eller Whatapp på mobil, da man er i direkte kontakt med Hotel Maneger  og Doktor på hospital 24/7

Vil kun lige nævne at det tager ca. 3 - 4 uger,  fra jeg startede med ansøgning om Turist Visum og med afgang til LOS

Prisen indtil nu :D :D  kr. 20.000 +

Butterfly

  • Synes godt om 3
  • Tak 3
  • Haha 2
  • Forvirret 1
  • Sørgelig 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for fin men trist info Butterfly.

Den oplevelse du beskriver, kan da skræmme de fleste potentielle turister væk. Vælger selv at blive i Dk, til det bliver lidt nemmere at besøge Thailand igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

En meget indforstået beskrivelse som jeg ikke kan bruge til ret meget, hvad er f.eks.ASQ gæster? Er LOT lufthavnen i Bangkok? Ellers syns jeg det ser ud til at være afsindigt dyrt 2000 bath. For en Taxi , det må være fra Bangkok til Pattaya. 39500 Bath. For hotel, det må være for 38 overnatninger!!!! Jeg har været i Thailand mange gange , sidste gang var i 2010. Det lader til at ser er sket rigtigt meget med prisniveauet derude.

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, for 2 timer siden:

 Prisen indtil nu :D :D  kr. 20.000 +

Snart billigere at invitere en Thaipige herop i 3 mdr. til Coronakrisen er drevet over ;-)

De vil gerne herop, da der er nærmest 0 kunder - og de som er - kan vælge og vrage + underbyde pigerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Cassanova

Hvis det har forbigået din opmærksomhed,  så er der Corona hele verdenen 

Thailand har været lukket ned i 1 år, er begyndt at åbne lidt nu 

Thai Airways flyver pt. KBH - Bangkok Men kun søndag, 

LOS = Land Of Smile

ASQ = Alternative State Quarantine Hotel 

16 dage i husarrest incl. 3 måltider , valgfrit menukort 

Taxi prisen bestemmer hotellet  pga. du køres direkte til hotellet , så du ikke når at smitte hele Thailand med corona 

Priserne er de samme som 2010, men bare ikke nu pga Covid 19

Håber du forstår min forklaring :)

Butterfly 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 21 minutter siden:

Snart billigere at invitere en Thaipige herop i 3 mdr. til Coronakrisen er drevet over ;-)

De vil gerne herop, da der er nærmest 0 kunder - og de som er - kan vælge og vrage + underbyde pigerne.

Men hun skal også i karentæne hvis huñ kommer til DK ......... hos dig :wub:

:D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Glemte forresten en lille ting, inden i allesammen bestiller rejse til LOS på ASQ hoteller 

Alkohol im Zimmer verboten :shock: 555

Den er go nok :)

Men alting i LOS kan gradbøjes, men de tjekker ikke din bagage ved ankomst og som den søde hotel manager sagde til mig inden afgang fra KBH, U can buy in Airport :P

Nu er det ikke et problem for mig :wub: så...

Hi hi Butterfly 

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, for 29 minutter siden:

Hej Cassanova

Hvis det har forbigået din opmærksomhed,  så er der Corona hele verdenen 

Thailand har været lukket ned i 1 år, er begyndt at åbne lidt nu 

Thai Airways flyver pt. KBH - Bangkok Men kun søndag, 

LOS = Land Of Smile

ASQ = Alternative State Quarantine Hotel 

16 dage i husarrest incl. 3 måltider , valgfrit menukort 

Taxi prisen bestemmer hotellet  pga. du køres direkte til hotellet , så du ikke når at smitte hele Thailand med corona 

Priserne er de samme som 2010, men bare ikke nu pga Covid 19

Håber du forstår min forklaring :)

Butterfly 

 

Tak for uddybning af artikel. 16 inclusiv 3 måltider er vel ok pris. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, for 3 timer siden:

 Så kunne jeg ikke vente længere, ankom mandag morgen til LOS,

Det første man blev mødt af efter de rullende fortove, var en hær af blå klædte Thaier iført sikkerheds udstyr :ph34r:

man skulle tro, at der pt. var et udbrud af Ebola i Thailand :D

Butterfly

Wow, det lyder fantastisk at komme væk til varmen og land of love.

Måske spørger jeg dumt ... hvordan rejser du derud, når der er lukket for rejser til alle lande fra regeringens side? Eller er det bare anbefalinger? Og  kan du få rejseforsikring selvom der er anbefalet ikke at rejse?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du må godt rejse fra DK men self ikke en anbefaling,  vil nok tro der er mere sikkert I Thailand end i DK/EU, Og der er ikke nogle turister i Thailand pt kun de fastboende expats 

Og derop, hvor jeg skal bagefter er helt grønt område 

Med hensyn til rejseforsikring, der skal man have en Covid 19 forsikring som dækker 100.000 USD som er købt i Thailand  og Thai Ambassaden i DK anbefaler den jeg har købt , den dækker også div små ulykker foruden Covid indlæggelse på hospital.

Butterfly 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kæmpe god tur @butterfly

Slap godt ad på ASQ

Thai Airways afgang hver søndag eller hvordan. Retur rejsen er det så hver lørdag.

Hvor lang tids visum har du, kan huske at du ikke lige savner Danmark med det samme :D

Nyd det og der er nok nogle Thai Ladys som bliver glade og specielt en, eller husker jeg forkert.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej KnudSan 

Flyver hver søndag 14.50 og hjemrejse søndag 01.20 ( med forbehold for ændringer )

Turist Visum + 30 dage i hånden :P

En ??? :wub:

Butterfly 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Ifølge dagens nyheder, så burde ASQ være fortid 1 oktober, og pr 1 April ryger det ned på 7-10 dage hvis du har fået et skud vaccine, så forhåbenligt går vi mod bedre tider 

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, for 3 timer siden:

Hej @butterfly

Så kan du snart se en ende på din tur på ASQ.

Håber maden har været god.

Du får en god tanke her fra det kølige DK

Hilsen KnudSan 

Hej Knud 

Hæ hæ  :D  jeg føler med dig, Nu er i gået over til sommertid og foråret springer ud, lange lyse aftener 

I Thailand bliver det stadigvæk mørkt kl. 18.30

Bliver løsladt tirsdag morgen 10.00 :P

Så må vi se, hvad der sker :wub: og ikke sker I Pattaya :(

Skal nok skrive senere om opholdet på ASQ Hotel og om karentæne forløbet 

Butterfly 

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, den 16.3.2021 at 11:24:

 

Med hensyn til rejseforsikring, der skal man have en Covid 19 forsikring som dækker 100.000 USD som er købt i Thailand 

Hejsa ButterFly...Tak for god info.

Jeg har lige nu besøg af en ven som bor i samme village i Thailand som mig og netop kommet hjem til Dk.

Han fortæller: Jeg købte min Corana Forsikring hos Gouda her i Dk. Men de ville kun forsikre mig i 3 måneder. Har så mulighed for efterfølgende fornyelse.

sanook

Redigeret af sanook
tekst rettelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, for 19 minutter siden:

Hej Sanook 

Håber så de godkender den på Ambassaden :)

Butterfly 

Ja men det gjorde de.

Han er lige kommet tilbage fra sit 3 måneders trip og er hos mig lige nu.

Har derfor lidt mere info om forsikrings delen.

Han købte en kombinationsforsikring hos Gouda, hvor Cov-delen var inkluderet. Pris: 2.600.-  og op til 2.900,- alt efter dækningsgrad og alder.

Forsikringen var med 3 måneders dækning.

En anden interessant info. Man kan gennem sygesikring Danmark købe en billigere forsikring, da de samarbejder med BUPA.

Denne forsikring som er incl. Cov-19 dækning, gælder dog kun for 2 måneder.

sanook

Del dette indlæg


Link til indlæg

OK :)

Men så er den del på plads, en meget vigtig ting også 

Så er problemet kun længden på karentænen, hvis nogen til den tid :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu har jeg ikke linket.  Men læste de nu overvejer, at snart åbne op for turisme  på Phuket.     Og ikke kræve karantæne.  (kun Coronapas)

Hvad jeg kunne læse, så var Thailand hårdt ramt grundet  den manglende turisme under Covid19 nedlukning.  Officielt så er turisme vist omkring 10 procent af deres BNP.    Og vist ikke givet så mange turismer som de håbede på med deres krav på karantæne til forudbestemte dyre hoteller :)

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, den 16.3.2021 at 06:57:

 Så kunne jeg ikke vente længere, ankom mandag morgen til LOS,

Det første man blev mødt af efter de rullende fortove, var en hær af blå klædte Thaier iført sikkerheds udstyr :ph34r:

man skulle tro, at der pt. var et udbrud af Ebola i Thailand :D

Efter at de havde tjekket alle rejse dokumenter 3 forskellige steder (  ca. 10 stk ) kom jeg endelig til Immigrationen desk

og han skulle self også tjekke hele regnskoven igen :rolleyes:

Efter bagage udlevering og Custom  var der en udgang til de ventende taxi/minibus 2.000 thb. og kørt direkte til hotellet

Jeg har valgt ASQ Tropicana Hotel i Pattaya  39.500 thb.  ( kan desværre ikke sætte et link ind ) ligger direkte ned til Beach Road, et voksent stenkast fra Soi Yodsak

hotellet bliver pt. kun benyttet til ASQ gæster, swimmingpool må ikke benyttes og alle liggestole er bortkommet :shock:

Har fået oplyst at på 4. dagen bliver der gjort rent på værelset og du har ( ledsaget udgang :D ) til haven på ca. 1 time

Du skal have LINE eller Whatapp på mobil, da man er i direkte kontakt med Hotel Maneger  og Doktor på hospital 24/7

Vil kun lige nævne at det tager ca. 3 - 4 uger,  fra jeg startede med ansøgning om Turist Visum og med afgang til LOS

Prisen indtil nu :D :D  kr. 20.000 +

Butterfly

God tur mester :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, den 28.3.2021 at 13:51:

Hej Knud 

Hæ hæ  :D  jeg føler med dig, Nu er i gået over til sommertid og foråret springer ud, lange lyse aftener 

I Thailand bliver det stadigvæk mørkt kl. 18.30

Bliver løsladt tirsdag morgen 10.00 :P

Så må vi se, hvad der sker :wub: og ikke sker I Pattaya :(

Skal nok skrive senere om opholdet på ASQ Hotel og om karentæne forløbet 

Butterfly 

 

Fandme nedtur at komme ud lige til de lukker ned de næste 2 uger, føler sgu med dig

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har været på fri fod :D nu i 10 dage så....<3

Er også i en af de berørte provinser, som måske må lukke ned de næste 2 uger 

Var også i Thailand sidste år på samme tid og med en aflyst Songkran også i år  :wub: festen er OK for mig, men vandet kan jeg godt undvære ;)

Deroppe hvor jeg er nu, mærker jeg ikke noget til det, endnu :wub:

Er begyndt at hamstre ( gær ) :D:D:D i tilfælde af en lockdown, ligesom sidste år 

Lad os nu se hvor galt det kommer til at gå denne gang 

Men tak for din medfølelse average joe :)

Butterfly 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...