Hop til indhold

Signal Private Messenger

Featured Replies

Skrevet

Hej,

Som nogen af jer sikkert allarede er klar over, så har WhatsApp lagt op til at ændre den måde de høster data fra WhatsApp, de vil bl.a. tracke alle brugernes kontakter, så de får et overblik over hvordan de forskellige brugere kommunikerer med hinanden, hvilket jeg er stærk modtander af.

Dem der har brugt WhatsApp fra starten er nok klar over at WhatsApp havde et stort "Privacy" hjerte i begyndelsen, (selvom de var sent ude med endpoint to endpoint kryptering), og lovede i sin tid at alle brugernes data ikke ville blive misbrugt eller videresolgt. Alt dette har ændret sig siden FaceBook opkøbte firmaet, ok jeg vil formode at FaceBook i stigende grad vil analyserer og misbruge mine data, så jeg har skiftet til en anden applikation.

"Signal Private Messenger" er OpenSource, det er helt gratis, og det fungerer næsten identisk på samme måde som WhatsApp, og er desuden anbefalet af Edward Snowdon som den foretrukne app til sikker krypteret kommunikation mellem brugerne.

Som i nok ved understøtter rigtigt mange GPer WhatsApp, og jeg har forsøgt at prikke til et par stykker, i et forsøg på at få dem til at understøtte "Signal" også, men foreløbigt ikke med så meget held, så det jeg egentligt vil spørger jer alle sammen er om i ikke kan medvirke til dette, og begynde at promoverer understøttelsen af "Signal", ved at videregive den ovenstående information, når og så ofte i kan, så flere GPer forhåbentligt begynder at benytte "Signal" også.

Det er ikke nødvendigt at opgive WhatsApp, hvis de ikke ønsker dette, de to applikation kan sagtens sameksistere, men jeg ville jo mene at det er i deres egen interesse and foretrække en app hvor ens aktiviteter ikke trackes af et firma som har en lang historik af ikke at have nogen som helt skrupler i forhold til misbrug af brugernes informationer og data.

mvh

amatør

Skrevet

Hej @amatør

Det virker som et fornuftigt forslag. Min indsats rokker nok ikke det store, men jeg vil gerne bakke op om det. Synes i øvrigt, at man forleden kunne læse, at Signal var i kraftig fremgang. Måske også som følge af det, som du beskriver.

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 54 minutter siden:

Måske også som følge af det, som du beskriver.

Det skyldes også, at det er blevet den nye platform for sølvpapirhatte sammen med Telegram, efter de er lukket ude fra de store SoMe-platforme.

https://gritdaily.com/telegram-qanon-chat-twitter/

Redigeret af Advarsel

Skrevet

Det er helt sikkert derfor Signal er i fremgang, men WhatsApp har store marketing kræfter bag sig, så der skal en indsats til hvis man vil flytte brugere. WhatsApp har foreløbigt udsat ændringen, men det er jo kun fordi de mistede brugere, så snart alle har glemt alt om dette, så vil de prøve at genneføre det igen; og jeg vil altså ikke "ownes" af FaceBook, og trackes i et væk i alt hvad jeg foretager mig.

mvh amatør

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.