Hop til indhold

Recommended Posts

Kender i nogen Thai massører hvor man stadig kan få massage?

Jeg har fået en nerve i klemme i nakken og det trækker kraftige smerter helt op i kraniet.

Skriv gerne en PB til mig hvis i ikke vil offentliggøre hvem der holder åbent på trods af nedlukningen.

Har prøvet fysioterapi uden at det hjalp. Har tidligere haft det samme hvor en god Thai massør fik løst problemet, men hun er desværre gået på pension.

Det er kun massagen jeg er ude efter og ikke noget ekstra. Kan simpelthen ikke holde ud bare at tænke på det, som jeg har det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ville nok prøve en anden fysioterapeut eller måske prøve en kiropraktor i stedet. Men nej, jeg kan ikke være behjælpelig med massøren... nok slet ikke ovre ved jer på øen :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kalle31 skrev, for 12 minutter siden:

Ville nok prøve en anden fysioterapeut eller måske prøve en kiropraktor i stedet. Men nej, jeg kan ikke være behjælpelig med massøren... nok slet ikke ovre ved jer på øen :)

Har prøvet begge dele uden held.

Derfor prøver jeg her.

Når man ikke kan rejse eller lave hurtige bevægelser uden at få en skærende smerte i hovedet, så prøver man alt.

Det eneste jeg indtil nu har fået til at virke er en gammeldags varmelampe. Den hjælper på smerten i et stykke tid, men tilgengæld får jeg hovedpine af varme påvirkningen af hjernen. Så reelt er der ingen forskel på om den bruges eller ej.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest StockingsFeeet

Jeg kender 1 men kunne aldrig drømme at oplyse det til dig i en PB, tænk hvis du var fra politiet eller andet, ville være ret dumt.

Jeg vil anbefale dig til at kontakte din læge i morgen, såfremt det ikke er blevet bedre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
StockingsFeeet skrev, for 5 minutter siden:

Jeg kender 1 men kunne aldrig drømme at oplyse det til dig i en PB, tænk hvis du var fra politiet eller andet, ville være ret dumt.

Jeg vil anbefale dig til at kontakte din læge i morgen, såfremt det ikke er blevet bedre.

Det har jeg fuld forståelse for. Men hvis jeg ikke prøver her, så får jeg heller ingen svar.

Min læge, som også er en af mine gode venner, kan ikke hjælpe. Hun kender heller ikke nogen Thai'er der holder åbent.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis det er en nerve i klemme, er det typisk et led der har sat sig forkert (facetledssyndrom). Det er det som kan klares med manipulation ved en kiropraktor eller andre der kan den slags. Massage kan virke mod myoser - muskelknuder. Hvis du kan tåle Gigtmedicin som Ibuprofen kan man forsøge med 400 mg x 3 suppleret med paracetamol 1000 mg x 4. Begge kan købes som håndkøbsmedicin, og virker både mod facetledssyndrom og myoser (hvis du ikke kan få fat i en massør).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
xmandk skrev, for 16 minutter siden:

400 mg x 3 suppleret med paracetamol 1000 mg x 4

Ja men ikke på én gang for alt i verden

Del dette indlæg


Link til indlæg
xmandk skrev, for 16 minutter siden:

Hvis det er en nerve i klemme, er det typisk et led der har sat sig forkert (facetledssyndrom). Det er det som kan klares med manipulation ved en kiropraktor eller andre der kan den slags. Massage kan virke mod myoser - muskelknuder. Hvis du kan tåle Gigtmedicin som Ibuprofen kan man forsøge med 400 mg x 3 suppleret med paracetamol 1000 mg x 4. Begge kan købes som håndkøbsmedicin, og virker både mod facetledssyndrom og myoser (hvis du ikke kan få fat i en massør).

Tak for rådet, men som jeg har skrevet ovenfor så er kiropraktor forsøgt.

Kiropraktoren sagde at det skulle masseres væk, da det er musklerne der er spændt rundt om nerven. Thai massage har før løst problemet.

Jeg er på en god cocktail af smertestillende som min læge har anbefalet. Består af Ibuptofen og et andet receptpligtigt middel. Vil ikke skrive hvilket, da det kræver at lægen er med inde over for at undgå styrtblødninger i maven. Men det er meget effektivt og jeg er heldigvis en af dem der kan tåle cocktailen.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 3 minutter siden:

Ja men ikke på én gang for alt i verden

Det kan du godt, men jeg vil anbefale at du taler med din læge inden du begynder på det.

Hvis lægen sige OK, så er det en rigtig god måde at fjerne eller mindske muskelsmerter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
puttgarden skrev, for 6 timer siden:

Kender i nogen Thai massører hvor man stadig kan få massage?

Jeg har fået en nerve i klemme i nakken og det trækker kraftige smerter helt op i kraniet.

Skriv gerne en PB til mig hvis i ikke vil offentliggøre hvem der holder åbent på trods af nedlukningen.

Har prøvet fysioterapi uden at det hjalp. Har tidligere haft det samme hvor en god Thai massør fik løst problemet, men hun er desværre gået på pension.

Det er kun massagen jeg er ude efter og ikke noget ekstra. Kan simpelthen ikke holde ud bare at tænke på det, som jeg har det.

Inden du får massage skal du droppe pillerne. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for rådet.

Desværre er det prøver, men det virker ikke helt så godt som lampen. Varmepuden har for lav temperatur, varmecreme har jeg aldrig syntes om på kroppen (gælder alle cremer) varmedunken mister for hurtigt den rigtige temperatur.

Jeg føler det er sådan at desto mere ondt det gør, desto mindre skal der til for at kassere det der ikke virker helt som håbet. Måske fordi jeg ved hvad der virker og ikke kan få det i øjeblikket.

PS Du er en flot kvinde som jeg bliver fristet af, selv med de smerter jeg har i nakken og hovedet. Så når alt det her er overstået, så ses vi nok. :D

Redigeret af puttgarden

Del dette indlæg


Link til indlæg
puttgarden skrev, for 1 time siden:

varmedunken mister for hurtigt den rigtige temperatur.

Der står på den, at man ikke må hælde kogende vand i. Gør det alligevel og pak den ind i et håndklæde, så holder den de ca 20-25 min du må have den samme sted. Prøv også selv at massere, måske kan du få fingrene ind under kraniekanten og massere forsigtigt. Ellers brug en hoppebold op af væggen, det er svært at nå op i nakken, men på de lange rygstrækkere er det super.
Tak for de søde ord, du skal naturligvis være velkommen efter nedlukning :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis ikke du allerede har prøvet, så kan du prøve med en foamroller. Jeg døjer tit med infiltrationer i nakke og ryg og det hjælper ofte. Nogle gange en smule lindring og andre gange fjerner det smerterne helt. Dog vil jeg råde dig til at gå stille og roligt frem så du ikke forværrer situationen unødigt.

Noget i denne stil: https://apuls.dk/cpro9-foam-roller-hrd-pakketilbud?gclid=Cj0KCQiAx9mABhD0ARIsAEfpavQG89eFrg0YZ3mnV1QbSMuPUI-pm7ny6Iq7QZp_zheYIfqFJrn_YNIaAkqLEALw_wcB

Del dette indlæg


Link til indlæg
puttgarden skrev, for 9 timer siden:

Kender i nogen Thai massører hvor man stadig kan få massage?

Jeg har fået en nerve i klemme i nakken og det trækker kraftige smerter helt op i kraniet.

Skriv gerne en PB til mig hvis i ikke vil offentliggøre hvem der holder åbent på trods af nedlukningen.

Har prøvet fysioterapi uden at det hjalp. Har tidligere haft det samme hvor en god Thai massør fik løst problemet, men hun er desværre gået på pension.

Det er kun massagen jeg er ude efter og ikke noget ekstra. Kan simpelthen ikke holde ud bare at tænke på det, som jeg har det.

Ellers få en tid ved en ostopat, de kan ting og sager

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Alle
Tusind tak for alle de fine og gode råd.

Desværre har jeg prøvet stort set dem alle uden held. det er dejligt og løsner op, men efter ca 30 minutter er problemet tilbage.

Jeg har på PB fået en jeg kan ringe til, prøver det i morgen. Håber det hjælper.

Tak for hjælpen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har fået god hjælp med en klemt nerve hos den kinesiske akupunktur klinik i Hellerup (faktisk Svanemøllen..)

https://hao.dk

som registreret behandler kan de måske holde åbent?

der er ikke ekstra at få....

Del dette indlæg


Link til indlæg
shiny skrev, for 3 timer siden:

Jeg har fået god hjælp med en klemt nerve hos den kinesiske akupunktur klinik i Hellerup (faktisk Svanemøllen..)

https://hao.dk

som registreret behandler kan de måske holde åbent?

der er ikke ekstra at få....

Tak, jeg prøver at kontakte dem.

Det er heller ikke ekstra jeg er ude efter. Dertil er smerterne for store.

Del dette indlæg


Link til indlæg
puttgarden skrev, den 31.1.2021 at 18:25:

Det er jeg godt klar over, men tak for at du minder os om det.

nej min ven , grin  du bare  , saa bliver ham med de gode raad ( anonym) jo saa glad !

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...