anmelder 902 Skrevet 27. Januar, 2021 Jeg håber meget, at en af mine brødre kan svare mig på et lille let spørgsmål. Vi er midt i en krænkelses periode, hvor alle kan føle sig krænket over alt. Går man forbi en pølsevogn med en pige og spørger om hun vil have en pølse, så er fanden løs. 10 år senere kommer hun og jamrer over, at man er kommet med sjofle tilbud Vi har hørt meget om Sofie Linde, som startede hele denne (i mine øjne) tåbelige debat. Hvis ikke hun gav sin overordnede et blowjob, så ville han smadre hendes karriere. Da hun jo faktisk har fået en karriere og ikke fik den smadret, så må det vel betyde, at hun var nede på knæ Eller fejlfortolker jeg et eller andet. Jeg syntes bare ikke, at man har hørt, hvem manden der fik det blowjob var 1 3 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vendelboen 840 Skrevet 27. Januar, 2021 anmelder skrev, for 57 minutter siden: Jeg håber meget, at en af mine brødre kan svare mig på et lille let spørgsmål. Vi er midt i en krænkelses periode, hvor alle kan føle sig krænket over alt. Går man forbi en pølsevogn med en pige og spørger om hun vil have en pølse, så er fanden løs. 10 år senere kommer hun og jamrer over, at man er kommet med sjofle tilbud Vi har hørt meget om Sofie Linde, som startede hele denne (i mine øjne) tåbelige debat. Hvis ikke hun gav sin overordnede et blowjob, så ville han smadre hendes karriere. Da hun jo faktisk har fået en karriere og ikke fik den smadret, så må det vel betyde, at hun var nede på knæ Eller fejlfortolker jeg et eller andet. Jeg syntes bare ikke, at man har hørt, hvem manden der fik det blowjob var Hun påstår jo også , at hun sagde NEJ dengang ... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 27. Januar, 2021 anmelder skrev, for 50 minutter siden: Vi har hørt meget om Sofie Linde, som startede hele denne (i mine øjne) tåbelige debat. Hvis ikke hun gav sin overordnede et blowjob, så ville han smadre hendes karriere. Da hun jo faktisk har fået en karriere og ikke fik den smadret, så må det vel betyde, at hun var nede på knæ Eller fejlfortolker jeg et eller andet. Jeg syntes bare ikke, at man har hørt, hvem manden der fik det blowjob var Jeg bliver simpel så træt... over at folk griner af noget som faktisk er en alvorlig ting. Som sofie sagde gjorde hun det ikke, men formodede at få en karriere alligevel. Men hvis hun havde gjort det, syns du så at det var helt okay at det S... truede hende til det? Hun var en ung pige på det tidspunk, i den alder er det ikke så nemt at sige fra som når man bliver ældre og forhåbelig er mere selvsikker. Og Hvad rager det folk hvem manden var? Netop fordi det var så lang tid siden deler hun ikke hans navn, hvad forskel ville det gøre? Jeg har stor respekt for hende og metoo. Vi kan godt blive enige om at nogle af deres sager er lidt lala agtige. Men hvad de står for er noget specielt unge piger har brug for. Hvorfor er der så mange der står frem nu? Fordi der endelig er fokus på det. De fleste skrammer sig og føler at alt er deres egen skyld og angst. Nu kan de enedelig komme ud med ting de har holdt i sig i mange år, og få hjælp og støtte af andre. Hvorfor fordi de ser at andre også har været i den situation. Og det knuser mit hjerte at der så er andre der griner af folk der allerede er nede. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest KingMats Skrevet 28. Januar, 2021 Det er ikke i orden at true sig til et blowjob Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17745 Skrevet 28. Januar, 2021 anmelder skrev, for 2 timer siden: Vi er midt i en krænkelses periode, hvor alle kan føle sig krænket over alt. Går man forbi en pølsevogn med en pige og spørger om hun vil have en pølse, så er fanden løs. 10 år senere kommer hun og jamrer over, at man er kommet med sjofle tilbud Kan man muligtvis ane at du føler dig krænket over at du ikke kan tilbyde piger din pølse uden at fanden springer løs?? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17745 Skrevet 28. Januar, 2021 Melody skrev, for 1 time siden: Og det knuser mit hjerte at der så er andre der griner af folk der allerede er nede. Du må trøste dig med at dem der griner, er de aller største tabere. Dem der har sin fremtid bag sig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 28. Januar, 2021 anmelder skrev, for 6 timer siden: Jeg håber meget, at en af mine brødre kan svare mig på et lille let spørgsmål. Vi er midt i en krænkelses periode, hvor alle kan føle sig krænket over alt. Går man forbi en pølsevogn med en pige og spørger om hun vil have en pølse, så er fanden løs. 10 år senere kommer hun og jamrer over, at man er kommet med sjofle tilbud Vi har hørt meget om Sofie Linde, som startede hele denne (i mine øjne) tåbelige debat. Hvis ikke hun gav sin overordnede et blowjob, så ville han smadre hendes karriere. Da hun jo faktisk har fået en karriere og ikke fik den smadret, så må det vel betyde, at hun var nede på knæ Eller fejlfortolker jeg et eller andet. Jeg syntes bare ikke, at man har hørt, hvem manden der fik det blowjob var Jeg er meget i tvivl om dit spørgsmål er oprigtigt ment. Du bruger en del tid på at tåbeliggøre debatten. Og alligevel mener du Sofie Linde's krænker fortjener at få sit navn udbasuneret, selvom hun faktisk selv mener han ikke gør? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 14131 Skrevet 28. Januar, 2021 anmelder skrev, for 10 timer siden: Jeg syntes bare ikke, at man har hørt, hvem manden der fik det blowjob var Hvorfor starte en debat om noget, du åbenlyst ikke har sat dig ind i? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AntonH 168 Skrevet 28. Januar, 2021 anmelder skrev, for 10 timer siden: Jeg syntes bare ikke, at man har hørt, hvem manden der fik det blowjob var Sofie Linde bliver udskammet for ikke at fortælle, hvem den "store kanon" var. De stakkels kvinder, der er blevet voldtaget af Jes Dorph, bliver udskammet for netop at sætte navn på. Damned if you do, damned if you don't. - Det er ikke i orden at gå over folks grænser. Heller ikke i de transaktioner, der ligger til grund for eroguide.dk. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest The Dark Knight Skrevet 28. Januar, 2021 AntonH skrev, for 49 minutter siden: De stakkels kvinder, der er blevet voldtaget af Jes Dorph, bliver udskammet for netop at sætte navn på. Damned if you do, damned if you don't. - Det er ikke i orden at gå over folks grænser. Heller ikke i de transaktioner, der ligger til grund for eroguide.dk. Ikke for at gå nærmere ind i den debat ts har startet, men du skulle nødig snakke om at gå over folks grænser når nu du skriver, at Jes Dorph har voldtaget kvinder. Det er noget af en påstand, som du står noget udokumenteret med. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AntonH 168 Skrevet 28. Januar, 2021 The Dark Knight skrev, for 10 timer siden: Ikke for at gå nærmere ind i den debat ts har startet, men du skulle nødig snakke om at gå over folks grænser når nu du skriver, at Jes Dorph har voldtaget kvinder. Det er noget af en påstand, som du står noget udokumenteret med. "I den ene anklage skulle Jes Dorph-Petersen have tiltvunget sig sex med en journalistpraktikant, ..." - kilde: https://www.altinget.dk/navnenyt/tv2-fjerner-jes-dorph-som-vaert-efter-anklager-om-sexchikane Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest The Dark Knight Skrevet 28. Januar, 2021 AntonH skrev, for 12 minutter siden: "I den ene anklage skulle Jes Dorph-Petersen have tiltvunget sig sex med en journalistpraktikant, ..." - kilde: https://www.altinget.dk/navnenyt/tv2-fjerner-jes-dorph-som-vaert-efter-anklager-om-sexchikane Ja, men det kan du jo ikke rigtig bruge til at konkludere noget som helst vel? Se hvad f.eks. hvad manden selv har udtalt: “Jeg er blevet dømt i et juridisk parallelsamfund, som overhovedet ikke stiller krav til sig selv på samme måde, som den almindelige danske retspleje gør. I dette tilfælde har undersøgelsen selv valgt sine regler. Den er selv undersøger, den er selv afhører, selv anklager, den er selv referent og selv dommer. Den har selv valgt, hvem der skal afhøres, og den har selv tildelt mig den strengeste straf, man kunne, og reelt taget mit arbejde fra mig," siger Jes Dorph-Petersen til avisen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Connoisseur 467 Skrevet 28. Januar, 2021 (edited) Hvis man skal samle mod i 20 år for at sige; "Hold grabberne for dig selv", så har man i hvert tilfælde ikke evnerne til at bestride en stilling som leder. Sofie Linde har fået meget hæder i den gode sags tjeneste. Det ændrer ikke ved, at hun har misbrugt sin stilling til at fremme en personlig agenda. Hun har ikke deltaget i noget redaktionsmøde, hvor hun har fået grønt lys til at komme med udtalelsen. Det er et rent solo show hun har lavet. Hvad nu hvis hun næste gang stiller sig op og siger, at det er en rigtigt dårlig ide at lade sig vaccinere mod convid-19, eller kommer med nogle bramfri udtalelser næste gang præsidenten for Kina kommer på statsbesøg i Danmark! Er der nogen ansvarlig leder, der tør tage ansvaret for at lade Sofie Linde optræde live på tv for eftertiden. Kan man have tillid til et løsgående misil eller er det hele bare i den gode sags tjeneste. Redigeret 28. Januar, 2021 af Connoisseur Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 29. Januar, 2021 Connoisseur skrev, for 6 timer siden: Sofie Linde har fået meget hæder i den gode sags tjeneste. Det ændrer ikke ved, at hun har misbrugt sin stilling til at fremme en personlig agenda. Sofie Linde har netop IKKE misbrugt sin stilling til at fremme en personlig agenda. Hun har ikke hængt krænkeren ud, hun har undgået at tale om "sagen" direkte, men alene holdt fokus på bolden; ikke manden. Hun har faktisk - og ret dygtigt - undgået at dette blev om hende, men om problemet generelt. Du kan selvfølgelig sige at har hun ikke fået grønt lys, så har hun lavet et solo-show. Og det er jeg sådan set enig med dig i. Men jeg synes det var flot og modigt gjort, og det satte gang i den bølge jeg altid har undret mig over ikke kom ifm meetoo. Nogen er så gået over gevind i denne meetoo kampagne, men det er sådan set bare forventeligt. Nogle går for langt mht overgreb and for langt mht anmeldelse. Så har vi heldigvis domstolene..... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AntonH 168 Skrevet 1. Februar, 2021 The Dark Knight skrev, den 28.1.2021 at 21:37: Ja, men det kan du jo ikke rigtig bruge til at konkludere noget som helst vel? Se hvad f.eks. hvad manden selv har udtalt: “Jeg er blevet dømt i et juridisk parallelsamfund, som overhovedet ikke stiller krav til sig selv på samme måde, som den almindelige danske retspleje gør. I dette tilfælde har undersøgelsen selv valgt sine regler. Den er selv undersøger, den er selv afhører, selv anklager, den er selv referent og selv dommer. Den har selv valgt, hvem der skal afhøres, og den har selv tildelt mig den strengeste straf, man kunne, og reelt taget mit arbejde fra mig," siger Jes Dorph-Petersen til avisen. Næh - jeg kan ikke bruge anklagen alene til noget. Men når jeg ser 1) at han er anklaget for det, og 2) at TV2 på baggrund af de oplysninger, der er kommet frem i den forbindelse har valgt at afbryde samarbejdet med ham, - så mener jeg, at der er belæg for det jeg siger. - Det er i øvrigt ikke det, denne tråd egentlig handler om, men Sophie Lindes krænker. Som hun valgte ikke at nævne navnet på, da det ikke så meget var den enkelte episode som hele kulturen, hun ville ændre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest The Dark Knight Skrevet 1. Februar, 2021 AntonH skrev, 1 time siden: Næh - jeg kan ikke bruge anklagen alene til noget. Men når jeg ser 1) at han er anklaget for det, og 2) at TV2 på baggrund af de oplysninger, der er kommet frem i den forbindelse har valgt at afbryde samarbejdet med ham, - så mener jeg, at der er belæg for det jeg siger. - Det er i øvrigt ikke det, denne tråd egentlig handler om, men Sophie Lindes krænker. Som hun valgte ikke at nævne navnet på, da det ikke så meget var den enkelte episode som hele kulturen, hun ville ændre. Nu var det jo dig selv der bragte Jes Dorph ind i tråden. Fordi TV-2 fyrer manden er det jo ikke ensbetydende med, at han har voldtaget pigen. TV-2 tør jo ikke andet og det er jo en af udfordringerne i den generelle debat om beskyldninger, der ligger flere år tilbage. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AntonH 168 Skrevet 5. Februar, 2021 The Dark Knight skrev, den 1.2.2021 at 11:21: Nu var det jo dig selv der bragte Jes Dorph ind i tråden. Fordi TV-2 fyrer manden er det jo ikke ensbetydende med, at han har voldtaget pigen. TV-2 tør jo ikke andet og det er jo en af udfordringerne i den generelle debat om beskyldninger, der ligger flere år tilbage. Ja - jeg bragte Jes Dorph ind i tråden som eksempel på en krænker, der er blevet nævnt ved navn. Din reaktion på det bekræfter min tese: det er ligeså ildeset, hvis krænkeren bliver nævnt, som hvis krænkeren ikke bliver nævnt. Det giver ikke de krænkede råderum til overhovedet at nævne krænkelsen - og det er problematisk. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
vvs-not 7 Skrevet 5. Februar, 2021 AntonH skrev, for 38 minutter siden: Ja - jeg bragte Jes Dorph ind i tråden som eksempel på en krænker, der er blevet nævnt ved navn. Din reaktion på det bekræfter min tese: det er ligeså ildeset, hvis krænkeren bliver nævnt, som hvis krænkeren ikke bliver nævnt. Det giver ikke de krænkede råderum til overhovedet at nævne krænkelsen - og det er problematisk. anmelder skrev, den 27.1.2021 at 22:57: Jeg håber meget, at en af mine brødre kan svare mig på et lille let spørgsmål. Vi er midt i en krænkelses periode, hvor alle kan føle sig krænket over alt. Går man forbi en pølsevogn med en pige og spørger om hun vil have en pølse, så er fanden løs. 10 år senere kommer hun og jamrer over, at man er kommet med sjofle tilbud Vi har hørt meget om Sofie Linde, som startede hele denne (i mine øjne) tåbelige debat. Hvis ikke hun gav sin overordnede et blowjob, så ville han smadre hendes karriere. Da hun jo faktisk har fået en karriere og ikke fik den smadret, så må det vel betyde, at hun var nede på knæ Eller fejlfortolker jeg et eller andet. Jeg syntes bare ikke, at man har hørt, hvem manden der fik det blowjob var Kvinden har altid ret Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 5. Februar, 2021 AntonH skrev, for 42 minutter siden: Ja - jeg bragte Jes Dorph ind i tråden som eksempel på en krænker, der er blevet nævnt ved navn. Din reaktion på det bekræfter min tese: det er ligeså ildeset, hvis krænkeren bliver nævnt, som hvis krænkeren ikke bliver nævnt. Det giver ikke de krænkede råderum til overhovedet at nævne krænkelsen - og det er problematisk. Den eneste der nævnte Jes Dorph ved navn, var ham selv. Ihvertfald offentligt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest The Dark Knight Skrevet 5. Februar, 2021 AntonH skrev, for 3 timer siden: Ja - jeg bragte Jes Dorph ind i tråden som eksempel på en krænker, der er blevet nævnt ved navn. Din reaktion på det bekræfter min tese: det er ligeså ildeset, hvis krænkeren bliver nævnt, som hvis krænkeren ikke bliver nævnt. Det giver ikke de krænkede råderum til overhovedet at nævne krænkelsen - og det er problematisk. Det er fint nok, at du nævnte Jes Dorph som en der er anmeldt for at have krænket to piger. Det jeg synes er unfair og meget forkert er, at du skriver at han har voldtaget den ene af dem. Så kunne du i stedet for have skrevet, at han i følge pigens udsagn tilmed skulle have voldtaget hende. Så konkluderer du jo ikke noget, men holder dig blot til det vi ved. Modparten benægter det jo, og der er ingen beviser for hendes påstand. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg