Hop til indhold
Rejsenetværk

Jehovas vidner på ens telefonsvarer

Recommended Posts

Guest Aros
Bananas skrev, for 44 minutter siden:

Mit lille trick når sælgere ringer:

Sælgeren: "Er det Bananas jeg snakker med?"
Mig: "Nej det er hans søn"
S: "Må jeg snakke med Bananas"
Mig: "Han døde desværre igår. Cancer."
S: "Nej det er jeg da ked af, beklager rigtigt meget"
Mig: "Det er i orden. Han var alligevel et røvhul"

Siden ringer de ikke mer fra det sted.

Tak for dagens grin :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Gad vide hvordan de selv ville tage det, hvis man begyndte at gå fra dør til dør, hvor der bor Jehovas Vidner ?

Som medlem af Ateistisk Selskab, jeg er ikke medlem ( måske jeg skulle blive det :))

Ville de mon smække døren, eller tage diskussionen?

Måske jeg skulle foreslå en og anden at gøre forsøget ;)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 1 time siden:

Gad vide hvordan de selv ville tage det, hvis man begyndte at gå fra dør til dør, hvor der bor Jehovas Vidner ?

Som medlem af Ateistisk Selskab, jeg er ikke medlem ( måske jeg skulle blive det :))

Ville de mon smække døren, eller tage diskussionen?

Måske jeg skulle foreslå en og anden at gøre forsøget ;)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Du kan bande på (undskyld JV), at det vil de, altså det sidste.

Jeg husker fra gymnasietiden, hvor vi var 3 gutter, der inviterede dem ind til debat.

Et par flinke, høflige og velformulerende unge mennesker dukkede op, og vi havde en dejlig 3-timers samtale omkring deres tro.

Det har jeg aldrig fortrudt. :) 

Redigeret af Onslow

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg fik et personligt brev fra Jennifer. Ja - hvad lokkes man ikke til at tro? Åbnede det ivrigt - men det var altså en flot håndskreven A4-side fra JW - så skuffelsen var stor :unsure:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Goodmann skrev, for 14 timer siden:

Jeg fik et personligt brev fra Jennifer. Ja - hvad lokkes man ikke til at tro? Åbnede det ivrigt - men det var altså en flot håndskreven A4-side fra JW - så skuffelsen var stor :unsure:

Det fik jeg også, og hvis du havde gidet læse det, istedet for at ærgre dig over manglende nøgenbilleder :D ville du have opdaget det var et råb om hjælp. Hun ønskede at slippe ud af jv og opleve det vilde liv på dansegulvet og de vertikale hede lege. Aldrig har jeg fået så mange gode timer ved at hjælpe en uskyldig ung pige :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Med fare for en mindre afsporing deler jeg lige en komisk oplevelse med Jehovas Vidner.

Jeg havde en regnfuld sommerdag for en del år siden på en p-plads sat en lysten kvinde i stævne. Da regnen stod ned i stænger henlagde vi de frække udskejelser til bilen diskret parkeret i bunden af p-pladsen, hvor jeg fik en himmelsk suttetur. Pludselig banker det på de duggede ruder, og i ren befippelse ruller jeg vinduet ned med pikken strittende ud af bukserne, og ude i den silende regn står to kvindelige Jehovas Vidner, som stikker et eksemplar af Vagttårnet ind ad den åbne bilrude med ordene, "Det mener vi, at du kan have godt af at læse".
Fuldstændig absurd situation - hvor jeg i sandhed mødte et par af moralens snæversynede vogtere, som tilsyneladende havde holdt øje med vuggende biler på p-pladsen eller andre tegn på utugt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skandb.M. skrev, for 15 timer siden:

Med fare for en mindre afsporing deler jeg lige en komisk oplevelse med Jehovas Vidner.

Jeg havde en regnfuld sommerdag for en del år siden på en p-plads sat en lysten kvinde i stævne. Da regnen stod ned i stænger henlagde vi de frække udskejelser til bilen diskret parkeret i bunden af p-pladsen, hvor jeg fik en himmelsk suttetur. Pludselig banker det på de duggede ruder, og i ren befippelse ruller jeg vinduet ned med pikken strittende ud af bukserne, og ude i den silende regn står to kvindelige Jehovas Vidner, som stikker et eksemplar af Vagttårnet ind ad den åbne bilrude med ordene, "Det mener vi, at du kan have godt af at læse".
Fuldstændig absurd situation - hvor jeg i sandhed mødte et par af moralens snæversynede vogtere, som tilsyneladende havde holdt øje med vuggende biler på p-pladsen eller andre tegn på utugt.

Kender jeg JV nok, så lyder det til at være en opdigtet historie IMO. Jeg tror de fleste JV'ere ville ungå bilen pga berøringsangst. De fleste ville flygte.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg vil trods alt rose Jehovas vidner for, at de trods alt følger myndighedernes ansvisninger, og ikke mødes fysisk for tiden i strid med restriktionerne.

I modsætning visse andre trosretninger, herunder kristne!

Nu ringer Jehovas vidner til dig
Trossamfundet Jehovas vidner plejer at ringe på. Men nu ringer de op.

Pga. corona afstår Jehovas Vidner fra at forkynde fra dør til dør og vil stedet forkynde via opkald, sms eller ligefrem brev.
10.34 Jens Ejsing
https://www.berlingske.dk/samfund/liveblog-faa-seneste-nyt-om-coronavirus

Det skriver sn.dk.

»Trossamfundet Jehovas Vidner har taget nogle alvorlige skridt for at forhindre spredning af coronavirus,« 
sigerr talsmand for Jehovas Vidner i Danmark Dag-Erik Kristoffersen til sn.dk.
https://sn.dk/Slagelse/Slut-med-at-banke-paa-nu-goer-Jehovas-Vidner-dette/artikel/1412738

Den tænkepause jeg lige har haft, var og er helt berettiget, og jeg vil bestræbe mig på ikke at falde i igen :(

Forvent ikke at jeg kan ledes til, at ville prøve grænser af med dette indlæg, og forvent derfor ikke nødvendigvis svar.

Regler er til for at blive overholdt, jeg gjorde det desværre ikke selv.

Der er alvorligere sanktioner end 14 dages tænkepause, og selvfølgelig er man kandidat, hvis man har haft karantæne allerede!

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...