Hop til indhold
Guest Kammerherre

Blue Monday

Recommended Posts

Guest Kammerherre

I Storbritannien er den tredje mandag i Januar udpeget som årets mest triste dag, det skulle være ud fra en formel om vejr, gæld, brudte nytårsløfter, osv..Tager man et kig på Engelske medier i dag er der mange artikler om emnet, men ifølge psykologer giver det ingen mening at der skulle findes en dag der er mere trist end andre, men for mig er Januar dog også den mest triste måned på året

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kammerherre skrev, for 7 minutter siden:

I Storbritannien er den tredje mandag i Januar udpeget som årets mest triste dag, det skulle være ud fra en formel om vejr, gæld, brudte nytårsløfter, osv..Tager man et kig på Engelske medier i dag er der mange artikler om emnet, men ifølge psykologer giver det ingen mening at der skulle findes en dag der er mere trist end andre, men for mig er Januar dog også den mest triste måned på året

Elsker tristesse, så jeg nyder på livet løs lige nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
anon skrev, for 33 minutter siden:

https://g.co/kgs/XRmt5m

Fedste 80'er hit 

Jeg var til koncert med dem lige efter de udgav BM. BM som ekstranummer efter alt allerede var gået opløsning, roadies havde indtaget scenen med værktøjspercussion, Bernard Sumners ved at dø af grin, Pete Hook sur som ind i helvede, Stephen Morris dybt forgabt i sin kommende kæreste Gillian Gilbert der tronede som en uskyldsren isdronning bag et bjerg af keyboards. 
Mindeværdigt !

Undskyld afsporing. 

Redigeret af autobahn

Del dette indlæg

Link til indlæg

Forstår det hele: Det blå, the blues and the Manic Mondays.

Er bestemt aldrig faldet i svime over sangeren Prince (som sanger var han gennemført latteligt krukket og irriterende), men han skrev nogle eminent gode sange til andre.

Og Manic Mondays med Susanna Hoffs og co.¨s gennemvædede 80'er-læber  kan stadig trække en sentimental dråbe i tårekanalen på gamle Cobham:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Morgenposten i Berlinske har godt styr på hvad der sker i dag. Ikke så meget. Men hey, Pølser!

140362091_10221467204084409_4583282697631379649_o (2).jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 4 minutter siden:

Morgenposten i Berlinske har godt styr på hvad der sker i dag. Ikke så meget. Men hey, Pølser!

18 januar 1921 var faktisk en tirsdag. Naturligvis, pølsevognens debut er for stort til, at det kunne være sket på en mandag.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
autobahn skrev, for 3 minutter siden:

18 januar 1921 var faktisk en tirsdag. Naturligvis, pølsevognens debut er for stort til, at det kunne være sket på en mandag.  

Ej, nu må du ikke tage deres ene nyhed fra dem. Stakkels Berlinske, de har gravet dybt for at finde noget. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
cobham skrev, for 55 minutter siden:

Forstår det hele: Det blå, the blues and the Manic Mondays.

Er bestemt aldrig faldet i svime over sangeren Prince (som sanger var han gennemført latteligt krukket og irriterende), men han skrev nogle eminent gode sange til andre.

Ja, og med Manic Mondays og Nothing Compares to U som indlysende eksempler, med dyb melankoli. 

Han forstod sig nu også på de mere intime domæner. Nummeret Sugar Walls, som han skrev til Sheena Easton (indrømmet, jeg havde våde drømme om den små Sheena, da hun brød igennem som amatør teenage stjerne med For Your Eyes Only i 81). 

Et par linier:
Come inside my sugar walls 

Come spend the night inside my sugar walls

Så er vi tilbage på Eroguide :-) 

Redigeret af autobahn

Del dette indlæg

Link til indlæg
cobham skrev, for 57 minutter siden:

Prince (som sanger var han gennemført latteligt krukket og irriterende), men han skrev nogle eminent gode sange til andre.

Aoch ... Bandeord i kirken mand. Du er bestemt ikke færdigudviklet endnu Cobham. Men det kommer måske med årene. Håbet beskæmmer ingen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
autobahn skrev, for 6 minutter siden:

Ja, og med Manic Mondays og Nothing Compares to U som indlysende eksempler, med dyb melankoli. 

Han forstod sig nu også på de mere intime domæner. Nummeret Sugar Walls, som han skrev til Sheena Easton (indrømmet, jeg havde våde drømme om den små Sheena, da hun brød igennem som amatør teenage stjerne med For Your Eyes Only i 81). 

Et par linier:
Come inside my sugar walls 

Come spend the night inside my sugar walls

Så er vi tilbage på Eroguide :-) 

Enig - og jeg forstår måske godt fascination af Prince, men jeg har det bestemt bedst med ham i andres udgaver.

Mit absolutte Prince-yndlingsnummer er den nøgne Raspberry Beret i højtelskede afdøde Warren Zevons udgave. Den originale pladeindspilning er med REM som backing, men her er en særdeles kompetent og rå live-version:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 38 minutter siden:

Aoch ... Bandeord i kirken mand. Du er bestemt ikke færdigudviklet endnu Cobham. Men det kommer måske med årene. Håbet beskæmmer ingen. 

Ah min ven, så kommer der alligevel et sidste guddommeligt Prince-nummer, som heldigvis blev indspillet af en anden.

Og det af en rigtig mand med en af de allerstørste stemmer, der ikke har tilhørt et farvet menneske (og jeg tiltror dig i øvrigt, at du kender alle de store farvede stemmer, men Prince' var bestemt ikke en af dem):

Redigeret af cobham

Del dette indlæg

Link til indlæg
cobham skrev, for 8 minutter siden:

Ah min ven, så kommer der lige et sidste guddommeligt Prince-nummer, som heldigvis blev indspillet af en anden.

Og det af en rigtig mand med en af de allerstørste stemmer, der ikke har tilhørt et farvet menneske (og jeg tiltror dig i øvrigt, at du kender alle de store farvede stemmer, men Prince var bestemt ikke en af dem):

En rigtig mand.... ja, jeg knuselsker også Tom Jones. Kan man andet?

Prince - nej ikke en af de STORE svarte stemmer, men en kunstner i hele sin gestalt. Prince, hans musik, hans stemme, hans måde - hele Prince var et levende kunstværk. Og så meget jeg kan lide Tom Jones, så synes jeg alligevel bedre om originalversionen af Kiss. Tom Jones leverer den fint, men Prince ER sangen. Nogle gange er det ikke hvor stor og dygtig stemmen er, men dens væsen og dens kontekst. Sådan er det jo også med f.eks. Dylan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 41 minutter siden:

En rigtig mand.... ja, jeg knuselsker også Tom Jones. Kan man andet?

Prince - nej ikke en af de STORE svarte stemmer, men en kunstner i hele sin gestalt. Prince, hans musik, hans stemme, hans måde - hele Prince var et levende kunstværk. Og så meget jeg kan lide Tom Jones, så synes jeg alligevel bedre om originalversionen af Kiss. Tom Jones leverer den fint, men Prince ER sangen. Nogle gange er det ikke hvor stor og dygtig stemmen er, men dens væsen og dens kontekst. Sådan er det jo også med f.eks. Dylan.

Ingen tvivl om at Tom Jones leverer det nummer stort og præcist, som han kan og skal. Men jeg er helt enig i, at Prince som væsen og kontekst - kort sagt, som sin egen genre - ER det nummer. 

Kiss er på Parade, som lægger op til Sign o the Times. Det var til gengæld det sidste (og bedste) album i genren Prince, synes jeg. Herefter bliver det til musikerstunts, udspekulerede, overtænkte koncepter. Kilden var tørret ud. 
Interessant nok, afslutningen på hans kreative storhed falder sammen med, at han faktisk begynder at konstruere sig selv som et levende kunstværk. Tragisk, men uundgåeligt.    

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 2 timer siden:

140362091_10221467204084409_4583282697631379649_o (2).jpg

En pølsekasse er ved det modsatte af et bordel/PD?

Del dette indlæg

Link til indlæg
autobahn skrev, for 9 timer siden:

Og ellers noget overvurderede sir Geldorf forstod det også, med denne glimrende betragtning. 

Yeah that song is great, although the event that inspired him to write the song is horrible. 

Redigeret af Buddha

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kammerherre
cobham skrev, for 8 timer siden:

Ah min ven, så kommer der alligevel et sidste guddommeligt Prince-nummer, som heldigvis blev indspillet af en anden.

Og det af en rigtig mand med en af de allerstørste stemmer, der ikke har tilhørt et farvet menneske (og jeg tiltror dig i øvrigt, at du kender alle de store farvede stemmer, men Prince' var bestemt ikke en af dem):

Hvem der er den største musikalske kunster vil jeg ikke udtale mig om, men Tom Jones koncerter er legendariske, han kunne som ingen anden synge trusserne af kvinderne, hans maskuline fremtræden og kraftige stemme fik kvinderne til at  opføre sig som en brunstig huntiger og scenen flød med trusser som kvinderne kastede op til ham.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
DETH skrev, for 9 timer siden:

En pølsekasse er ved det modsatte af et bordel/PD?

Absolut. Selv har jeg ofte været forbi og købt en pølse med, når jeg var trængende 

Del dette indlæg

Link til indlæg

@cobham

Apropos de største farvede stemmer, så samarbejdede Prince, ikke med en af de store, men med den største af dem alle: Mavis Staples. I 1989 begyndte deres mangeårige relation med at Prince producerede, skrev og spillede på albumet "Time Waits for No One". Jeg blev gift det året, og foreslog for min blivende kone at vi skulle gå ind i kirken til den her sangen. Det var hun altså ikke med på, så nu er hun selvfølgelig min ekskone. Den slags ægteskab kan jo ikke vare.

Alt siden har Mavis kaldt Prince for sin Angel, og sin søn. Og Mavis er min Angel, men det har jeg ikke endnu fortalt hende.

Og så et livenummer med Prince og Mavis:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...