Guest Aros Skrevet 28. Februar, 2021 Jeg bruger færdigretter og laver selv mad også. Det kommer helt an på tiden. I weekenden kam der hygges og bruges meget tid på madlavning hos mig. Men kommer jeg træt hjem og har haft en lang arbejdsdag er det nogen gange også befriende let at spise en færdigret eller smørre nogle klemmer med det bedste pålæg fra slagteren. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 28. Februar, 2021 Aros skrev, for 2 minutter siden: Jeg bruger færdigretter og laver selv mad også. Det kommer helt an på tiden. I weekenden kam der hygges og bruges meget tid på madlavning hos mig. Men kommer jeg træt hjem og har haft en lang arbejdsdag er det nogen gange også befriende let at spise en færdigret eller smørre nogle klemmer med det bedste pålæg fra slagteren. Det findes efterhånden en del måltidskasser hvor tilberedningen er på maks 35 min. Det er friske gode råvarer. Benytter mig selv af måltidskasser for at få lidt variation til de faste retter. Færdiglavet retter som er frosne,så vil jeg hellere spise det bedste kattemad på dåse. Én del kroer/restauranter har dagens ret til omkring 70 kr. Det er ny lavet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 28. Februar, 2021 Ja smørrebrød med det bedste charcuteri er også lækkert - det sker også når vi har lyst til andet end varm mad og ikke rigtig gider andet end godt velsmurt højt belagt smørrebrød - dagens ret på spisehuse er for os en nødløsning - det er mok ikke mere end tre fire timer gammelt og råvarer er nok brugt på sidste “ibrugtagningsdag” og varmeholdes på 60/70 grader til lukketid alt indenfor fødevare lovgivningens regler, men for os en nødløsning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 28. Februar, 2021 (edited) Nemtøs skrev, 1 time siden: Det findes efterhånden en del måltidskasser hvor tilberedningen er på maks 35 min. Det er friske gode råvarer. Benytter mig selv af måltidskasser for at få lidt variation til de faste retter. Færdiglavet retter som er frosne,så vil jeg hellere spise det bedste kattemad på dåse. Én del kroer/restauranter har dagens ret til omkring 70 kr. Det er ny lavet. Tak for tip. Er det måltidskasser du køber i et supermarked eller er det dem der bliver leverer i en abb.ordning ? Sidstnævnte kender jeg godt af omtale. Den bedste kattemad på dåse, siger missen Men enig færdigretterne der ikke er frosne er de bedste. Bødlen skrev, for 47 minutter siden: Ja smørrebrød med det bedste charcuteri er også lækkert - det sker også når vi har lyst til andet end varm mad og ikke rigtig gider andet end godt velsmurt højt belagt smørrebrød - dagens ret på spisehuse er for os en nødløsning - det er mok ikke mere end tre fire timer gammelt og råvarer er nok brugt på sidste “ibrugtagningsdag” og varmeholdes på 60/70 grader til lukketid alt indenfor fødevare lovgivningens regler, men for os en nødløsning. Ja et godt rugbrød fra bageren og dejligt pålæg fra slagteren, eller færdigkøbte smørrebrød. Det er lækkert. Jeg kan faktisk rigtig godt lide det der lyder kedeligt for mange - rugbrød med pålæg. Men det er fordi jeg sørger for at rugbrødet, pålægget og tilbehøret til.pålægget er i top kvalitet. Det er nemt at lave, nemt at købe ind til, og jeg nyder det. Jeg behøver ikke varm mad hver dag. Redigeret 28. Februar, 2021 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 28. Februar, 2021 Har du aldrig overvejet smørrebrød @Rejsenetværk ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lars60 218 Skrevet 28. Februar, 2021 Prøv evt den lokale fiskepusher, han har måske færdigretter i køledisken. Senest havde min pestosmurt brosme på en bund af grønsager. Jeg skulle blot hælde en skævt vand/hvidvin/fløde over, inden den kom i ovnen. Jeg gad ikke koge kartofler til, så det blev bare et stykke flute. I ugen der kommer er det indbagt torsk med spinat. Pris 70,- 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 28. Februar, 2021 Aros skrev, for 4 minutter siden: Tak for tip. Er det måltidskasser du køber i et supermarked eller er det dem der bliver leverer i en abb.ordning ? Sidstnævnte kender jeg godt af omtale. Ja et godt rugbrød fra bageren og dejligt pålæg fra slagteren, eller færdigkøbte smørrebrød. Det er lækkert. Jeg har prøvet begge typer af måltidskasser, og begge fandt jeg meget lækre, og varieret. Der er rigeligt af mad og friske grøntsager og frisk kød. Jeg er kræsen, men intet problem da der kan vælges til og fra. Et godt rugbrød, er sundt, lækkert og nærende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 4. Marts, 2021 Aros skrev, den 27.2.2021 at 22:33: Er der en Føtex i nærheden af dig, kan der være mulighed for, at du i delikatessen kan købe nogle retter, de har lavet, der er ligesom færdig retter, men hvor råvarerne er meget mere friske og af noget bedre kvalitet end det du køber hos Agnes og lignende fabrikerede færdigretter og i samme prisklasse. I nogle Meny og Kvickly butikker har jeg mødt det samme i deres delikatesse afdeling. Nu har jeg prøvet stegt medister med kartofler/sovs, agurkesalat og rødbeder, fra delien i Kvickly. 622 g til 45 kr er absolut en god pris, som slagteren aldrig kan konkurrere med. Jeg forringer muligvis smagsoplevelsen, ved 5 minutter ved 1300 watt i mikroovn. Men faktisk så mener jeg, at Agnes færdigretter på frost, er bedre end den ret jeg købte i en deli i et supermarked. Også efter 10 minutter direkte i mikroovn. Jeg er ikke overbevist om, ar råvarer er mindre friske, og af en ringere kvalitet hos Agnes, end i et supermarkeds deli. Tværtimod, frost er noget af det bedste til at holde på både ernæringsværdi og smag. Agnes er rigtig gode til at tilberede færdigretter i en god kvalitet, og til en pris der gør, at deres retter kan sælges i store mængder. Jeg har altid været tilhænger af, at ensrette produktion og service i stordrift, og så skalere op i størst mulig volume. En måde at kunne gøre det på, det er at flytte mest mulig produktion fra køl til frost. På den måde kan du producere langt mere af gangen, som kan holde sig meget længere, og som derfor også kan sælges over meget længere tid. Uden at der er noget som helst fordækt, eller forkert i at gøre det, for det er fuldt ud forsvarligt! Der er givetvis, og heldigvis da, et smallere marked for storytelling om små niche brands, som et pengestærkt publikum, både efterspørger og vil betale for. Jeg gør det også gerne selv, undtagelsesvist, men ikke i reglen, for det har jeg simpelthen ikke råd til på daglig basis. Men et koncept som det Agnes producerer, er tilgængelig for en singles helt almindelige dagsbudget. Jo mere de kan sælge til den lavest mulige pris, med den mindst mulige fortjeneste pr solgt færdigret, des to mere kan de i princippet skalere op, efter en stigende efterspørgsel. Men det er klart, jo lavere du sætter margen for profit, des flere enheder skal du sælge, for at du i sidste ende tjener mere, end på en højere profit fra et mindre salg. Om vi taler Ikea eller Agnes Færdigretter - princippet er det samme Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ppd 7850 Skrevet 4. Marts, 2021 Men...."Agnes" færdigretter. Er det ikke kun igennem Nemlig.com- konceptet? Kræver abonnement? Og med en pris person på ca. 50 kr hver dag er det vel også til den lidt pebrede side..Altså næsten kr om ugen men men måltidskasse er sikkert dyrere. Men ja. Det koster jo også hvis man skal have 3-lag pålæg hos slagteren og et godt friskbagt (rug)brød hos bageren/Kvickley etc. er også hurtigt 25-30 kr (Lidl er måske billigst i den kategori) 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 4. Marts, 2021 Et prisbilligere alternativ til Agnes færdigretter på køl og frost: Food Collective https://www.foodcollective.me/forside Steef Houlberg https://butik.mad.coop.dk/frost/middagsretter/middagsretter/steff-houlberg-frikadeller-p-5707196220971 Det er gode færdigretter til 35 - 40 kr, og er et godt alternativ til Agnes færdigretter. Det er måske svært at sige, om de ca 20 kr mere for Agnes Færdigretter beror på en bedre kavalitet, end de 2 billigere alternativer. Eller om de 2 billigere koncepter simpelthen er billigere, fordi det er større virksomheder, som kan producere billigere i større skala end Agnes kan? Ret for ret, vinder Agnes måske ikke klart hver gang, men efter min mening er deres sortiment samlet set, en bedre smagsoplevelse end de 2 billigere alternativer. Agnes er bedre til at bevare smags karateristika, som eksempelvis senneps kartofler som tilbehør, og det er solide lunser kød i hver ret. Jeg har nok lidt bedre råd, end de fleste med en indtægt som min, til at være ligeglad med, om jeg bruger 20 kr fra eller til, på det daglige hovedmåltid. Derfor ser jeg også lidt stort på, om jeg giver 40 eller 60 kr for en frossen færdigret. Men der hvor det bliver interessant for mig, det er som alternativ til take away til 80 - 100 kr, for et dagligt hovedmåltid. For mig er det i overkanten på daglig basis, og derfor håber jeg også på succes for Agnes og andre også, med at kunne sælge de bedste færdigretter til den laveste pris. Jeg formoder at Agnes har lagt deres lod i skålen hos Nemlig.com, og at det måske er grunden til, at Agnes Færdigretter kun kan købes i få udvalgte Meny butikker. Online bestilling og levering, er jo måden hvorpå du som en lille producent, kan nå ud til et stort publikum, i befolknings tætte områder. Det er lige som med Post Danmark, det er dyrt at bringe breve ud i udkants Danmark, men billigt at gøre det i storbyer. Derfor vil det nok i lang tid endnu, forblive således, at Steef Houlberg leverer til Coop og Salling Group i provinsen. Mens Nemlig.com vil have tæt på monopol, på at levere Agnes Færdigretter i storbyerne. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 4. Marts, 2021 (edited) Rejsenetværk skrev, for 1 time siden: Nu har jeg prøvet stegt medister med kartofler/sovs, agurkesalat og rødbeder, fra delien i Kvickly. 622 g til 45 kr er absolut en god pris, som slagteren aldrig kan konkurrere med. Jeg forringer muligvis smagsoplevelsen, ved 5 minutter ved 1300 watt i mikroovn. Men faktisk så mener jeg, at Agnes færdigretter på frost, er bedre end den ret jeg købte i en deli i et supermarked. Også efter 10 minutter direkte i mikroovn. Jeg er ikke overbevist om, ar råvarer er mindre friske, og af en ringere kvalitet hos Agnes, end i et supermarkeds deli. Tværtimod, frost er noget af det bedste til at holde på både ernæringsværdi og smag. Agnes er rigtig gode til at tilberede færdigretter i en god kvalitet, og til en pris der gør, at deres retter kan sælges i store mængder. Jeg har altid været tilhænger af, at ensrette produktion og service i stordrift, og så skalere op i størst mulig volume. En måde at kunne gøre det på, det er at flytte mest mulig produktion fra køl til frost. På den måde kan du producere langt mere af gangen, som kan holde sig meget længere, og som derfor også kan sælges over meget længere tid. Uden at der er noget som helst fordækt, eller forkert i at gøre det, for det er fuldt ud forsvarligt! Der er givetvis, og heldigvis da, et smallere marked for storytelling om små niche brands, som et pengestærkt publikum, både efterspørger og vil betale for. Jeg gør det også gerne selv, undtagelsesvist, men ikke i reglen, for det har jeg simpelthen ikke råd til på daglig basis. Men et koncept som det Agnes producerer, er tilgængelig for en singles helt almindelige dagsbudget. Jo mere de kan sælge til den lavest mulige pris, med den mindst mulige fortjeneste pr solgt færdigret, des to mere kan de i princippet skalere op, efter en stigende efterspørgsel. Men det er klart, jo lavere du sætter margen for profit, des flere enheder skal du sælge, for at du i sidste ende tjener mere, end på en højere profit fra et mindre salg. Om vi taler Ikea eller Agnes Færdigretter - princippet er det samme Venlig hilsen Rejsenetværk Jeg synes der lyder mærkeligt, men nu skal jeg ikke kunne sige, hvordan den deli er lige i din Kvickly. Jeg synes også du er helt ekstrem hurtig til at konkludere samlet på deli kontra Agnes færdigretter på baggrund af en enkelt oplevelse. Havde du nu haft nogle stykker oplevelser hos både Føtex, Kvickly, Meny mfl, gerne et par oplevelser hvert sted så havde du et noget bedre grundlag. Men jeg synes det er ret voldsomt ar du konkludere så meget generelt om mad fra deli på baggrund af en eneste oplevelse. Jeg har smagt Agnes , som tidligere nævnt, og det er fint og godt, men jeg er dybt uenig i så meget som du roser dem. Råvarerne er ikke friske og gode nok til et rigtig velsmagende måltid mad, men det kan gå an en travl dag, der er det udmærket og fint. Men jeg vil til hver en tid sværge til at købe noget frisk fra slagteren eller delien og mine oplevelser har næsten uden undtagelse været, at det slår Agnes og lignende med flere niveauer. Men det er måske også smag og behag, og ja der kan sikkert være forskel på deli’erne også. Redigeret 4. Marts, 2021 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 4. Marts, 2021 Rejsenetværk skrev, for 51 minutter siden: Et prisbilligere alternativ til Agnes færdigretter på køl og frost: Food Collective https://www.foodcollective.me/forside Steef Houlberg https://butik.mad.coop.dk/frost/middagsretter/middagsretter/steff-houlberg-frikadeller-p-5707196220971 Det er gode færdigretter til 35 - 40 kr, og er et godt alternativ til Agnes færdigretter. Det er måske svært at sige, om de ca 20 kr mere for Agnes Færdigretter beror på en bedre kavalitet, end de 2 billigere alternativer. Eller om de 2 billigere koncepter simpelthen er billigere, fordi det er større virksomheder, som kan producere billigere i større skala end Agnes kan? Ret for ret, vinder Agnes måske ikke klart hver gang, men efter min mening er deres sortiment samlet set, en bedre smagsoplevelse end de 2 billigere alternativer. Agnes er bedre til at bevare smags karateristika, som eksempelvis senneps kartofler som tilbehør, og det er solide lunser kød i hver ret. Jeg har nok lidt bedre råd, end de fleste med en indtægt som min, til at være ligeglad med, om jeg bruger 20 kr fra eller til, på det daglige hovedmåltid. Derfor ser jeg også lidt stort på, om jeg giver 40 eller 60 kr for en frossen færdigret. Men der hvor det bliver interessant for mig, det er som alternativ til take away til 80 - 100 kr, for et dagligt hovedmåltid. For mig er det i overkanten på daglig basis, og derfor håber jeg også på succes for Agnes og andre også, med at kunne sælge de bedste færdigretter til den laveste pris. Jeg formoder at Agnes har lagt deres lod i skålen hos Nemlig.com, og at det måske er grunden til, at Agnes Færdigretter kun kan købes i få udvalgte Meny butikker. Online bestilling og levering, er jo måden hvorpå du som en lille producent, kan nå ud til et stort publikum, i befolknings tætte områder. Det er lige som med Post Danmark, det er dyrt at bringe breve ud i udkants Danmark, men billigt at gøre det i storbyer. Derfor vil det nok i lang tid endnu, forblive således, at Steef Houlberg leverer til Coop og Salling Group i provinsen. Mens Nemlig.com vil have tæt på monopol, på at levere Agnes Færdigretter i storbyerne. Venlig hilsen Rejsenetværk Jeg synes kødet fra Steff Houlberg ikke har ret meget med rigtig kød at gøre. Forestil dig en hakkebøf lavet på normal vis af normalt oksekød eller en frikadelle lavet på normalt vis og så deres hakkebøf / frikadelle. Nu køber jeg ofte Føtex deliens frisklavede frikadeller (ja der var delien igen) og det er min klare klare påstand at det er mange niveauer over Houlberg. Prøv dem er mit gode gode råd. Enkelte gange laver jeg slev frikadeller også med frikalet. Det er nemt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 4. Marts, 2021 Aros skrev, for 42 minutter siden: Jeg synes også du er helt ekstrem hurtig til at konkludere samlet på deli kontra Agnes færdigretter på baggrund af en enkelt oplevelse. Havde du nu haft nogle stykker oplevelser hos både Føtex, Kvickly, Meny mfl, gerne et par oplevelser hvert sted så havde du et noget bedre grundlag. Men jeg synes det er ret voldsomt ar du konkludere så meget generelt om mad fra deli på baggrund af en eneste oplevelse. Det har du selvfølgelig ret i, og nu bliver jeg nødt til at prøve delien i Føtex også. Så er der selvfølgelig også den med, hvilke retter man lige vælger, og her er det ulig nemmere at købe både Steff Houlberg og Agnes sortiment fra en ende af. Og så bare spise sig igennem fra en ende af. Men jeg tror bestemt, at råvarerne er lige så lødige i den daglige produktion på en fabrik, som i en deli i et supermarked. Det stoler jeg simpelthen på. Den var ikke gået hos Forbrugerrådet, men jeg er ret overbevist om jeg personligt bliver ved med at foretrække: LêLê convenience https://lele.dk/lele-convenience/ Og Agnes Færdigretter. Vel at mærke i segmentet 60 kr +/- Det handler for mig om at finde balancen mellem udgift og kvalitet, når jeg køber færdigretter på nær daglig basis. Jeg er ikke i tvivl om at man kan købe bedre dyrere, men det er for mig ikke aktuelt på regelmæssig basis. Der misunder jeg jeres slagterbutik i Århus - tillykke med den Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 4. Marts, 2021 Rejsenetværk skrev, for 21 minutter siden: Det har du selvfølgelig ret i, og nu bliver jeg nødt til at prøve delien i Føtex også. Så er der selvfølgelig også den med, hvilke retter man lige vælger, og her er det ulig nemmere at købe både Steff Houlberg og Agnes sortiment fra en ende af. Og så bare spise sig igennem fra en ende af. Men jeg tror bestemt, at råvarerne er lige så lødige i den daglige produktion på en fabrik, som i en deli i et supermarked. Det stoler jeg simpelthen på. Den var ikke gået hos Forbrugerrådet, men jeg er ret overbevist om jeg personligt bliver ved med at foretrække: LêLê convenience https://lele.dk/lele-convenience/ Og Agnes Færdigretter. Vel at mærke i segmentet 60 kr +/- Det handler for mig om at finde balancen mellem udgift og kvalitet, når jeg køber færdigretter på nær daglig basis. Jeg er ikke i tvivl om at man kan købe bedre dyrere, men det er for mig ikke aktuelt på regelmæssig basis. Der misunder jeg jeres slagterbutik i Århus - tillykke med den Venlig hilsen Rejsenetværk Det er bestemt ikke min oplevelse overhovedet at det skulle være tilfældet at kødet f.eks. i færdigretter er ligeså godt som det i delien. Jeg kan i hvert fald smage forskel til den klart negative side for færdigretterne. Det er altså virkelig ikke specielt godt kød man får i de frosne færdigretter, synes jeg i hvert fald. Kartofler der har været frosne osv. Argh. Men det er min holdning. Folk skal jo gøre det de synes er bedst. Måske du synes det smager ekstra godt med de færdigretter fordi det er den absolut nemmeste måde ar lave mad på ? Det kan jo også spille ind måske ? Men igen, det er jo smag behag, jeg er bare ikke helt så duperet af de nævnte færdigretter som dig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 4. Marts, 2021 Aros skrev, for 1 minut siden: Men igen, det er jo smag behag, jeg er bare ikke helt så duperet af de nævnte færdigretter som dig. Jeg tror at jeg mangler at gøre mig den ulejlighed, at tø retter op, og varme dem i ovnen, eller over vandbad? Er der nogle der mener at færdigretter smager bedre, hvis de bliver tøet op først, og varmet op over længere tid, på anden måde, end i en mikroovn? Aros skrev, for 4 minutter siden: Jeg kan i hvert fald smage forskel til den klart negative side for færdigretterne. Det kan jeg så hverken se eller smage, hvis det skulle være tilfældet, men tror simpelthen på at råvarerne er friske når de bliver anvendt. Og at det bare er frost og køl, der giver holdbarhed. Jeg er også påpasselig med, ikke at sammenligne med mad laver fra grunden, selv eller af en kok! For noget smag ødelægger man nok selv, ved konsekvent at opvarme i en mikroovn? Et par minutter for meget her og der, hvor mange watt er ens mikroovn på? Det skal producenten jo ikke have skyld for Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 4. Marts, 2021 (edited) Rejsenetværk skrev, for 13 minutter siden: Jeg tror at jeg mangler at gøre mig den ulejlighed, at tø retter op, og varme dem i ovnen, eller over vandbad? Er der nogle der mener at færdigretter smager bedre, hvis de bliver tøet op først, og varmet op over længere tid, på anden måde, end i en mikroovn? Det kan jeg så hverken se eller smage, hvis det skulle være tilfældet, men tror simpelthen på at råvarerne er friske når de bliver anvendt. Og at det bare er frost og køl, der giver holdbarhed. Jeg er også påpasselig med, ikke at sammenligne med mad laver fra grunden, selv eller af en kok! For noget smag ødelægger man nok selv, ved konsekvent at opvarme i en mikroovn? Et par minutter for meget her og der, hvor mange watt er ens mikroovn på? Det skal producenten jo ikke have skyld for Venlig hilsen Rejsenetværk Det er et spørgsmål om kødets kvalitet Rejse, og hvad de putter i det, feks mel osv. Det med steff Houlberg som du omtalte rosende, Nemtøs omtalte færdigretter som kattemad, lige det der vil jeg sige hundemad. Jeg synes virkelig kødet er dårlig. Men hvis du mener at kødet er så godt så fint, undrer det dig ikke at nogle af retter kan man få for 20 kr, og 10 kr på super-tilbud fra steff Houlberg ? Tror du det kan lade sig gøre hvis det var god kvalitet af kød, råvarer osv ? I min verden er der da intet bedre end en frisk lun frikadelle fra delikatessen bestemt fremfor en færdigfabrikeret frossen frikadelle, der bliver varmet. Og der er min påstand at de fleste kan smage forskel også, eller rettere alle kan. Når jeg selv laver hakkebøffer eller frikadeller og evt fryser overskuddet, altså det bedste er da det frisklavede. Jeg er ikke enig i din påstand om at maden ikke taber noget ved at blive lavet og så frosset ned for at blive varmet igen. Den bedste oplevelse får man ved frisklavet mad mener jeg. Men tror ikke vi kommer videre. Vi har forskellig smag og forventninger til det tænker jeg. Så er det godt der er noget for enhver smag. Redigeret 4. Marts, 2021 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 4. Marts, 2021 Aros skrev, Lige nu: Men hvis du memer at kødet er så godt så fint, men undrer det dig ikke at nogle af retter kam mam få for 20 kr, og 10 kr på tilbud fra steff Houlberg ? Tror du det kan lade sig gøre hvis det var god kvalitet af kød osv ? Det er altid retterne på 300 g, der er ikke nok, og de smager som regel ikke godt. Jeg har lagt mærke til, at det som regel er de største dagligvare kæder, der har dem på tilbud for 10 eller 20 kr, og de sælger, vil jeg tro af og til enkelte spot varer med tab. Som lokkemad i tilbudsavisen. Men særligt Agnes retter, kan jeg stikke gaflen i velvoksne, fint udskårne stykker kød, og jeg har vitterligt intet belæg for at tro, at kødet ikke er friskt, eller ikke er af god kvalitet. Måske der er lidt kærlig hjemmelavet storkøkken over det, lidt mere sjæl end på en kød fabrik, uden at det behøver at være negativt. Jeg har mine 6 dages indlæggelse for 5 år siden, på Hvidovre Hospital i erindring, hvor jeg var benovet over så god mad, der kan laves i et storkøkken, for maden på Hvidovre Hospital var fremragende. Det handler om dygtige fagfolk, og god ledelse, så kan mad lavet i nok så store mængder, til nok så mange mennesker smage rigtig godt. Hvidovre Hospital kunne åbne en restaurant, så god er deres køkken Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 4. Marts, 2021 Rejsenetværk skrev, for 7 minutter siden: Det er altid retterne på 300 g, der er ikke nok, og de smager som regel ikke godt. Jeg har lagt mærke til, at det som regel er de største dagligvare kæder, der har dem på tilbud for 10 eller 20 kr, og de sælger, vil jeg tro af og til enkelte spot varer med tab. Som lokkemad i tilbudsavisen. Men særligt Agnes retter, kan jeg stikke gaflen i velvoksne, fint udskårne stykker kød, og jeg har vitterligt intet belæg for at tro, at kødet ikke er friskt, eller ikke er af god kvalitet. Måske der er lidt kærlig hjemmelavet storkøkken over det, lidt mere sjæl end på en kød fabrik, uden at det behøver at være negativt. Jeg har mine 6 dages indlæggelse for 5 år siden, på Hvidovre Hospital i erindring, hvor jeg var benovet over så god mad, der kan laves i et storkøkken, for maden på Hvidovre Hospital var fremragende. Det handler om dygtige fagfolk, og god ledelse, så kan mad lavet i nok så store mængder, til nok så mange mennesker smage rigtig godt. Hvidovre Hospital kunne åbne en restaurant, så god er deres køkken Venlig hilsen Rejsenetværk Du linker selv til deres retter der er 450 gram og koster 20 kr, sp nej det er ikke altid retterne på 300 gram der er på tilbud til 20 kr. Og alle færdigretter, både de små og store fra steff Houlberg er i min verden bedst egnet som hundemad. Jeg tror bare du må acceptere at ikke alle synes så godt om kvalitet af de færdigretter du anbefaler. Det er ikke et spørgsmål om hvad du tror der er i dem. Det er et spørgsmål om hvordan de smager. Jeg foretrækker til hver en tid frisklavet mad, og mener at det taber en del på at blive lavet, frosset ned og så varmet op igen. Agnes kan gå an og smager udmærket, men ikke mere. Det er mine oplevelser også med eget mad. Det er du så ikke enig i. Men prøv du en dag selv at lave en hakkebøf, spis den frisklavet og så frys en anden. Du vil opleve stor forskel i maden den dag du spiser den frosne. Men vi kommer ikke videre og jeg orker ikke mere heller at kære det her så langt ud. Du har din smag, jeg har min. Fint. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7294 Skrevet 7. Marts, 2021 (edited) Vi skal også lige huske på at spise føde fra havet. Danskerne spiser faktisk alt for lidt fisk, det anbefales at spise fisk en gang om ugen fordi fisk er den primære kilde til de sunde fiskeolier (omega 3 fedtsyrer) der modvirker Hjerte- kar-sygdomme og leddegigt. Fra Netdoktor : https://netdoktor.dk/kosttilskud/hvad_er_fiskeolie.htm ---------- Og måske en afsporing; men prøver alligevel: Men det vidste Fiskehandler Hans Hansen nok ikke. - - pas nu på nakke og skind Mange hilsner Nye tider Redigeret 7. Marts, 2021 af Nye tider 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 14. Juli, 2021 Nu har jeg over en periode været fofaldent, til den nemmeste af alle løsninger. Et billigt godt hovedmåltid med en vand til, for mellem 100 og 150 kr på cafe eller restaurant. Det frister når nu økonomien er til det på mine fridage, og hyggeligt er det også at gå ud, i stedet for at spise hjemme. Men ved nærmere eftertanke går der nemt 1000 kr + ekstra, til et dagligt hovedmåltid om måneden på mine fridage. Det kan også sagtens lade sig gøre, som ikke ryger og med faste udgifter i bund. Og jeg gjorde det også gerne, hvis jeg var så formuende at beløbet over mange år ville betyde absolut intet. Da det ikke helt er tilfældet, forsøger jeg nu at tage mig lidt sammen Jeg er begyndt at købe slagterens Deli færdigretter hos Føtex eller Kvickly, for 39 eller 45 kr. 4 minutter i mikroovn, og retterne smager udmærket. Den primære gevinst er, at måltidet udgør en reel portion på mellem 520 og 620 gram. Færdigretter fra fabrik på køl eller frost til 35 kr +/-, er typisk på mellem 400 og 500 gram, når de betegnes som maxi portioner. Det er i min verden i underkanten til en voksen mand Men færdigretter fra slagteren hos Føtex eller Kvickly, er der både god økonomi i, og portionerne er store nok til et varmt hovedmåltid. Jeg tror at jeg fortsætter lidt i det spor. På årsbasis kan besparelsen betale for 1 - 2 FKK ture til Tyskland, og det bliver forhåbentlig aktuelt igen til efteråret/vinter. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kosmopolitisk_type Skrevet 14. Juli, 2021 Under mit studieophold i udlandet tvang jeg mig til at lære at lave mad fra bunden af. Det tog sin tid, men det var det hele værd, og giver en fantastisk følelse af stolthed og den bittersødme af sejr. Med en iskold bajer i glasset og lidt jazz i radioen kan det altså hurtigt udvikle sig til en hyggelig aftenstund. Oveni dette elsker kvinder en mand der kan lave mad Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 14. Juli, 2021 Kosmopolitisk_type skrev, for 6 minutter siden: Oveni dette elsker kvinder en mand der kan lave mad Altså endnu en grund til min fiasko med kvinder Heldigvis spørger glædespiger ikke om jeg kan lave mad Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 883 Skrevet 14. Juli, 2021 Hej Rejse, jeg kan godt lave mad med det har så også taget mig 40 års øvelse men her er "sylten" og bagning også med, er ikke på masterchef niveau, men det er ok det jeg laver. Starter du fra bunden regn med 4 års lære tid + 5 år som "svend". Det gider du sku nok ikke!!! Men jeg lover hvis du har en kammerat/inde, der kan vise dig 5 retter, det skal ikke være avanceret men en ny verden vil åbne sig for dig. En tid for meget længe siden da jeg var i lære, sagde mine kollegaer ofte, nå så får du meget pizza (ja det var opfundet den gang), nej fanme vil jeg da ej undvære flæske steg fordi jeg bor alene. Ja man kan godt lave flæske steg til en person, det bliver så biksemad dagen efter, ekstra kød i fryseren til en anden god dags bikse, flæske steg til pålæg. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg