Guest Sentio Skrevet 12. Januar, 2021 KnudSan skrev, for 19 timer siden: Jeg blev lidt inspireret, der blev indkøbt frikadeller fra Steff. Frost. Skal nok komme med en anmeldelse. Indpakningen ser godt ud, men om billedet er fake ved jeg ikke endnu. Bare der bliver godt vådt i munden, så er det sikkert ok Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 12. Januar, 2021 Nemtøs skrev, for 13 timer siden: Alle kan lære at lave mad, det er nok mere interessen som svigter. Jeg tror ikke på at det er sundt at leve af færdig produceret mad, som ofte er tilført en masse kunstige tilsætningsstoffer. Her i Jylland er der flere købmand som tilbyder madkasser med friske lokale vare. Der er rigeligt af mad og du der medfølger opskrifter. Det er ikke kompliceret og på den måde får man smagt nye retter og ens smagsløg bliver udviklet. Tag jer lidt sammen og lav noget lækkert sundere mad. Jeps jeg er en af dem der køber grønsager ved en vejbod, koger suppe på frisk høne og laver egne melboller. Det smager sku bedre end én pakke frossen suppe med maskinsnittet grøntsager. ( har aldrig forstået hvordan gulerødderne bliver fuldstændig firkantet) Et skoleeksempel på forskellen på jyder og kjøffenhawnere. Herovre nyder vi at lave et lækkert måltid og nyde det bagefter, gerne med en kær gæst, i Mågeøens provincielle storby kan man lige quinde sig op til at tærske sig igennem diverse færdigretter til microen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9737 Skrevet 12. Januar, 2021 Onslow skrev, 1 time siden: Et skoleeksempel på forskellen på jyder og kjøffenhawnere. Herovre nyder vi at lave et lækkert måltid og nyde det bagefter, gerne med en kær gæst, i Mågeøens provincielle storby kan man lige quinde sig op til at tærske sig igennem diverse færdigretter til microen. Herovre i mågeøens provinsielle storby, nyder vi at sætte os til bords med en kær gæst, mens kokke kokkererer, og tjenere serverer. Hvorefter vi efter et udsøgt måltid, betaler og rejser os fra bordet, mens vi sender servicen ud i opvasken. Se det er storby komfort, og mens vi venter på at vi kan det igen, må vi klare os med færdigretter og mikro ovn Venlig hilsen Rejsenetværk 3 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 12. Januar, 2021 Rejsenetværk skrev, for 12 minutter siden: Herovre i mågeøens provinsielle storby, nyder vi at sætte os til bords med en kær gæst, mens kokke kokkererer, og tjenere serverer. Hvorefter vi efter et udsøgt måltid, betaler og rejser os fra bordet, mens vi sender servicen ud i opvasken. Se det er storby komfort, og mens vi venter på at vi kan det igen, må vi klare os med færdigretter og mikro ovn Venlig hilsen Rejsenetværk Fedt svar. God dag til dig 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 12. Januar, 2021 @Rejsenetværk Der er også nogle slagtere eller lign., som enten selv laver eller samarbejder med nogle, som laver færdig menuer, hvor det hele ( adskilt ), skal varmes i ovnen i 30 min., og der er sgu nogle gode menuer imellem. Ja det koster så 180 kr, men så er der til 2 personer, men så har du jo til 2 dage. Det kunne du bruge til en weekend dag, eller hvornår du end holder fri eller får besøg og så tage de lidt billigere muligheder de andre dage. Eks.: Kalvesteg stegt som vildt Osso Buco Kalvemedaljoner Wienerschnitzel 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Anonym bruger 318 Skrevet 12. Januar, 2021 holstebronx skrev, for 5 timer siden: @Rejsenetværk Der er også nogle slagtere eller lign., som enten selv laver eller samarbejder med nogle, som laver færdig menuer, hvor det hele ( adskilt ), skal varmes i ovnen i 30 min., og der er sgu nogle gode menuer imellem. Ja det koster så 180 kr, men så er der til 2 personer, men så har du jo til 2 dage. Det kunne du bruge til en weekend dag, eller hvornår du end holder fri eller får besøg og så tage de lidt billigere muligheder de andre dage. Eks.: Kalvesteg stegt som vildt Osso Buco Kalvemedaljoner Wienerschnitzel 30 min !!!!!! jeg lavede kalvemedaljoner i dag og hvis du havde smidt dem 30 min i ovnen tror jeg ikke engang hunden havde gidet at spise dem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5570 Skrevet 12. Januar, 2021 Anonym bruger skrev, for 29 minutter siden: 30 min !!!!!! jeg lavede kalvemedaljoner i dag og hvis du havde smidt dem 30 min i ovnen tror jeg ikke engang hunden havde gidet at spise dem. Så er de købt for små 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kammerherre Skrevet 14. Januar, 2021 Jeg blev i dag stillet for en risret, ville hellere have haft en færdig ret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KnudSan 1867 Skrevet 16. Januar, 2021 KnudSan skrev, den 11.1.2021 at 15:25: Jeg blev lidt inspireret, der blev indkøbt frikadeller fra Steff. Frost. Skal nok komme med en anmeldelse. Indpakningen ser godt ud, men om billedet er fake ved jeg ikke endnu. Som lovet en anmeldelse. Indpakningen og virkeligheden står ikke helt til troende, men et gody blikfang. Saucen er syrlig på tungen, smager ok. Bløde og ok deller, lidt smagsløse, men dejlige at se på. Ikke autentiske kartofler, mangler bid og alt for lidt rødkål. Som så mange steder i livet, så får man hvad man betaler for. Om jeg køber igen, så skal jeg være meget sulten Hvis ikke anmeldelsen ligger det rigtige sted så beklager jeg og den må gerne flyttes. Velbekomme og nyd livet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 18. Januar, 2021 Hmm i mine unge dage kunne og gad jeg ikke lave mad men spiste gerne og er -indrømmet kritisk med hvad jeg nærer kroppen med - morgenmad er en ØKO bolle med ØKO ost og smør og ØKO skyr og mindst 4 krus kaffe (ØKO) Frokost en måltidssalat færdigkøbte eller en hjemmebikset med kål spinat og alm salat hertil rører jeg gerne en dressing og tager med ved siden af salat samt en håndfuld mandler peanuts og dulcita tomater og fetaost hertil et stykke stegt kylling bryst uden skind. Aftensmad er købt som færdigret hos slagteren “mad med mere” ind i alm ovn 100 grader i 20/25 minutter. Altid kød ret - gerne med en skål salat mage til frokost uden kylling eller pasta sjældent brød ind i mellem salat og steak stegt i smør med knust hvidløg og en stilk rosmarin på panden steak cirka 5 min på hver side. Færdig retter købes bedst hos en god slagter og jeg er glad for slagter Lund og mad Med mere slagter lund https://slagterlund.dk/produkt-kategori/butiksvarer/hurtigt-og-nemt/faerdigretter-faerdigretter/ En mad med mere. https://slagterlund.dk/produkt-kategori/butiksvarer/hurtigt-og-nemt/faerdigretter-faerdigretter/ Vender har jeg tidligere lavet fine aftaler med om uge leverancer https://karinfalckskoekken.dk/frokost/ Jeg har lært at lave mad og @tvr s forslag var godt - og det giver ro i sjælen at lave mad bh Bødlen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 19. Januar, 2021 (edited) Hmm glemte at skrive - fabriksfremstillet færdigvare holder jeg mig meget langt væk fra - det laveste fællesnævner i råvare kvalitet husker min soldatertid med Beauvais dåser - jeg ville virkeligt ønske jeg kunne sige/skrive noget pænt om de produkter, men jeg kan ikke. En god slagter eller deli shop er langt at foretrække. Redigeret 19. Januar, 2021 af Bødlen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 19. Januar, 2021 Bødlen skrev, 1 time siden: husker min soldatertid med Beauvais dåser - Wienergryde!!! Hver eneste af de F1’ere jeg fik udleveret, indeholdt en dåse Wienergryde Og resten af sektionen fik også Wienergryde i deres, så der var ikke nogen at bytte med. Godt der var rugbrød og andet fyld i kasserne Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 19. Januar, 2021 Butch skrev, for 1 time siden: Wienergryde!!! Hver eneste af de F1’ere jeg fik udleveret, indeholdt en dåse Wienergryde Og resten af sektionen fik også Wienergryde i deres, så der var ikke nogen at bytte med. Godt der var rugbrød og andet fyld i kasserne Ja præcis og lever i sovs og hvid libeskoves kartoffelmos pulver alt sammen garanti for dårlig mave men ellers en skøn tid i hæren Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Grabbing 655 Skrevet 19. Januar, 2021 Alle dåserne, der hed noget med “xyz”-gryde var ren gift. Men, i det mindste, blev man ikke forstoppet af dem Livslektion: aldrig spise Wienergryde første dag på øvelsen! 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 19. Januar, 2021 Jeg havde heldigvis verdens bedste forsyningsbefalingsmand - inden øvelser (han vidste jo hvor henne de skulle holdes o.s.v. Havde han lavet aftaler lokalt. Sp vi smed en stak pengesedler sammen til ham - lod F1 ration være F1 ration - levede fyrsteligt på Rex turen - o.a. øvelser - F1 rationer blev gemt til sidste dag Sp lavede vi “folkekøkken” for de nye værnepligtige De tordenkile andet end at æde lortet og sked sig halvt ihjel dagen efter De blev så døbt “lortegarden” i stedet for Livgarden, jo gode gamle Sandholmlejren. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9737 Skrevet 27. Februar, 2021 Nu er jeg i gang med at spise mig igennem 10 frosne færdigretter fra Agnes, de smager rigtig godt, portionerne er ok, uden at være for små. Prisen er også ok, og jeg synes at prisen er holdbar på daglig basis, til gode frosne færdigretter. Jeg køber Agnes færdigretter på Nemlig.com Agnes.com https://www.agnes.com/convenience#færdigretter Nemlig.com https://www.nemlig.com/ Ca 60 kr for hver ret. Venlig hilse Rejsenetværk 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 27. Februar, 2021 Rejsenetværk skrev, 1 time siden: Nu er jeg i gang med at spise mig igennem 10 frosne færdigretter fra Agnes Det er husmandsretterne du er i gang med, forstås. Ser fint ud De andre ser også lækre ud, men nogle af deres forslag til tilbehør kræver både indkøb og tid. Hvis man kunne hente dem et sted, med tilbehør og lige til at varme, var jeg på! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5181 Skrevet 27. Februar, 2021 Livet er for kort til færdigretter - så heller et stykke frisk rugbrød med en kvalitet spegepølser 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 27. Februar, 2021 Rejsenetværk skrev, for 1 time siden: Nu er jeg i gang med at spise mig igennem 10 frosne færdigretter fra Agnes, de smager rigtig godt, portionerne er ok, uden at være for små. Prisen er også ok, og jeg synes at prisen er holdbar på daglig basis, til gode frosne færdigretter. Jeg køber Agnes færdigretter på Nemlig.com Agnes.com https://www.agnes.com/convenience#færdigretter Nemlig.com https://www.nemlig.com/ Ca 60 kr for hver ret. Venlig hilse Rejsenetværk Jeg prøvede faktisk en af deres retter for nylig, og er enig i, at det er ganske udmærkede retter. Men en ting - når vi er i denne prisklasse. Er der en Føtex i nærheden af dig, kan der være mulighed for, at du i delikatessen kan købe nogle retter, de har lavet, der er ligesom færdig retter, men hvor råvarerne er meget mere friske og af noget bedre kvalitet end det du køber hos Agnes og lignende fabrikerede færdigretter og i samme prisklasse. I nogle Meny og Kvickly butikker har jeg mødt det samme i deres delikatesse afdeling. Derudover har slagtere nogle gange færdig-retter man kan købe også, hos min slagter koster de ca 60 kr for "dagens ret", og så er vi virkelig også niveauer over de Agnes og lignende. Det er ikke fordi Agnes er dårligt, det smager udmærket. Men du får bare så meget mere for næsten de samme penge ved at købe det hos en slagter eller delikatessen i Føtex, Kvickly, Meny mv. Du får meget mere for pengene er min opfattelse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9737 Skrevet 27. Februar, 2021 slip skrev, 1 time siden: Det er husmandsretterne du er i gang med, forstås. Ser fint ud De andre ser også lækre ud, men nogle af deres forslag til tilbehør kræver både indkøb og tid. Hvis man kunne hente dem et sted, med tilbehør og lige til at varme, var jeg på! Det er kun de frosne færdigretter jeg har købt, og der er alt inkluderet. Men alle deres retter på køl, er desværre uden tilbehør, for ellers ville jeg også gerne købe de retter. Aros skrev, for 42 minutter siden: Det er ikke fordi Agnes er dårligt, det smager udmærket. Men du får bare så meget mere for næsten de samme penge ved at købe det hos en slagter eller delikatessen i Føtex, Kvickly, Meny mv. Du får meget mere for pengene er min opfattelse. Ja det har jeg faktisk bemærket, men har til gode at afprøve deli færdigretter i Kvickly og Føtex. Ser ud til at der er 5 - 600 g til mellem 45 og 60 kr, og det er værd at prøve - tak Jeg har Nemlig.com lidt mistænkt for, at have en eller anden eksklusiv ret til Agnes færdigretter. Det er i hvert fald begrænset hvilke andre steder, man kan købe deres færdigretter. Logistisk giver det måske god mening for Agnes, som en mindre virksomhed, at kunne nå flere kunder med et større udvalg online, end i fysiske butikker. Deres færdigretter, er noget nær den eneste gode grund, jeg har til at handle hos Nemlig.com, da jeg helst går i butikker for at købe dagligvarer. Aros skrev, for 50 minutter siden: Derudover har slagtere nogle gange færdig-retter man kan købe også, hos min slagter koster de ca 60 kr for "dagens ret", og så er vi virkelig også niveauer over de Agnes og lignende. Den gennemsnitspris for færdigretter, er desværre ikke tilgængelig lokalt for mig, hos slagtere. Det er nok også svært at få volume og økonomi i, på daglige basis for en slagter. Men jeg skal nok blive kunde, hvis muligheden opstår Det er nok kun supermarkeders delier, der kan være med her. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 27. Februar, 2021 (edited) Rejsenetværk skrev, for 16 minutter siden: Den gennemsnitspris for færdigretter, er desværre ikke tilgængelig lokalt for mig, hos slagtere. Det er nok også svært at få volume og økonomi i, på daglige basis for en slagter. Men jeg skal nok blive kunde, hvis muligheden opstår Det er nok kun supermarkeders delier, der kan være med her. Venlig hilsen Rejsenetværk Jeg tror kun den kendte slager i Århus gør det, hvis han kan se en økonomi i det. Men jeg har set andre slagtere også gøre det, men til en dyrere pris. Og der er måske ofte lidt mersalg med de dagens ret, når jeg alligevel skal hente en dagens ret, er det da tit jeg bliver fristet af at købe lidt andet med af pålæg f.eks., eller deres frikadeller som jeg kan gemme til dagen efter osv. Nu er det dog i øvrigt et godt stykke tid siden jeg har været der, så det er ikke fordi jeg render derinde hele tiden. https://slagter-riget.dk/nem-mad/dagens-ret/ Redigeret 27. Februar, 2021 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9737 Skrevet 27. Februar, 2021 (edited) Aros skrev, for 47 minutter siden: Nu er det dog i øvrigt et godt stykke tid siden jeg har været der, så det er ikke fordi jeg render derinde hele tiden. Det burde du måske gøre, det ville jeg gøre hos en sådan slagter lokalt, hvis jeg kunne købe noget så godt til de priser Se også deres Egnsretter og deres fredags menu til 2 personer Slagter-Riget M. P. Bruuns Gade 64 8000 Aarhus https://slagter-riget.dk/ På Google maps https://www.google.dk/maps/place/M.+P.+Bruuns+Gade+64,+8000+Aarhus/@56.1465258,10.2011475,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x464c3f8ea8c575a3:0x3b92194c7541fd2c!8m2!3d56.1465258!4d10.2033362 Hvis man har kunder nok, ofte nok til et stort nok salg, kan priser komme langt ned, med en meget lav capita fortjeneste. Men så skal der også sælges meget, og det er jeg imponeret af, hvis en slagter butik kan til 60 kr for dagens ret. Men selvfølgelig, hvis det giver nok mersalg, er det en god metode til at lokke flere ind i butikken. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 27. Februar, 2021 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 28. Februar, 2021 @Rejsenetværk, tillad mig høfligst at spørge dig.: Er det raketvidenskab at smide et godt stykke kød på panden og koge kartofler og friske grøntsager? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 28. Februar, 2021 @Rejsenetværk du kan på denne her hjemmeside bestille og få leveret “verdens bedste pizza - eller daffe i den nærmeste Irma og købe en pizza - de er lækre mætter og er sunde - tror du godt kan finde ud af at pakke den ud lægge den på bagepapir - hvis du ikke har en pizza sten ovn på 275 grader efter 7/8 minutter har du en superlækker mættende velsmagende pizza - milevidt fra tyrkernes pizza på hjørnet eller just eat - dem køber jeg aldrig mere. Oles pizza er vejen frem for mig når jeg vil have færdig pizza Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 28. Februar, 2021 (edited) Onslow skrev, 1 time siden: @Rejsenetværk, tillad mig høfligst at spørge dig.: Er det raketvidenskab at smide et godt stykke kød på panden og koge kartofler og friske grøntsager? Hvis man ikke gider og der mentalt er “pigtråd” om komfuret - ja der findes mænd og kvinder der ikke gider lave mad - så er det ligegyldig, hvor nemt det er, det bliver ikke gjort, mine forældre var begge således, så vi unger (4) var ude at spise “dagens ret” hverdag, på skift blandt flere “spisesteder” for ingen gad opvask og anretning, så cafeterier små spisehuse blev besøgt, selv lærte jeg intet om køkken og madlavning - meen det blev lært da jeg flyttede hjemmefra - de sidste 10 år mine forældre levede lavede jeg mad til dem begge og mine tre andre brødre og jeg skiftedes - vi elsker alle mad og at lave den. Så selvom det er nemt at smide en steak på panden og og smide en pose grønt i kogende vand og lune en færdig sauce mikroovnen så har det måske slet interesse, selv er heg langt forbi færdigretter og poser selv saucer o.s.v. Men har også interessen. vh Bødlen Redigeret 28. Februar, 2021 af Bødlen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg