Guest Rust in Peace Skrevet 8. Januar, 2021 Oprettede en anmeldelse her til eftermiddag - blot for at få besked fra pigen om at hun nu har fået besøg af politiet med en bøde på 10.000 DKK. Om det var min anmeldelse der gjorde det eller hendes egen annonce ved jeg ikke - men det er mildest talt synd og skam for hende. Derfor en opfordring til at undlade anmeldelser i en tid, hvor pigerne ikke lovligt kan arbejde og vi ikke besøge dem, uden at det får konsekvenser for dem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 8. Januar, 2021 Nu kender jeg ikke sagens omstændigheder. Men hvis pigen har arbejdet i en privat lejlighed(Hjemmet), så tænker jeg ikke hun som udgangspunkt er omfattet. Når det er sagt, så er det måske en god idé at vente eller undlade at anmelde piger, der arbejder nu herinde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman Skrevet 8. Januar, 2021 Tror nu også at Lovens lange arm, holder øje med aktive annoncer, og ringer rundt, og ser om der kan fås aftaler. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1905 Skrevet 8. Januar, 2021 Sutteålen skrev, for 38 minutter siden: Nu kender jeg ikke sagens omstændigheder. Men hvis pigen har arbejdet i en privat lejlighed(Hjemmet), så tænker jeg ikke hun som udgangspunkt er omfattet. Når det er sagt, så er det måske en god idé at vente eller undlade at anmelde piger, der arbejder nu herinde. Med mindre det er hendes eget private hjem, tror jeg ikke den holder. Hvis hun bliver taget i en lejlighed lejet til formålet, er jeg ret sikker på det vil være samme regler, som hvis en frisør lejer lokaler. Jeg ville i hvert fald ikke turde det som pige. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest KingMats Skrevet 8. Januar, 2021 Loven siger sådan her: "Udvalgsvarebutikker, som fx byggemarkeder, boligforretninger m.v. skal fortsat holdes lukkede ligesom indkøbscentre, stormagasiner, arkader og basarer. Det gælder også for liberale serviceerhverv, hvor den nødvendige smitteforebyggende afstand ikke kan sikres, herunder frisører, massører, tatovører, køreskoler m.v." kilde: https://coronasmitte.dk/nationale-tiltag/nationale-tiltag Dette gælder foreløbigt til og med 17/1. Dette er ikke ment som en moralsk opsang : ) Men pigerne skal passe på. Det er dem det går ud over. itsgonnabealongcoldwinterwithoutyou Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 8. Januar, 2021 Elprebsi skrev, for 7 minutter siden: Med mindre det er hendes eget private hjem, tror jeg ikke den holder. Hvis hun bliver taget i en lejlighed lejet til formålet, er jeg ret sikker på det vil være samme regler, som hvis en frisør lejer lokaler. Jeg ville i hvert fald ikke turde det som pige. Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, da de nok anvender en udvidende fortolking af regelgrundlaget. Men igen, det afhænger netop af sagens omstændigheder. For bor hun der, ville det nok ikke være omfattet, men lejer hun sig bare ind til formålet, og dette kan bevises, så er hun nok omfattet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ppd 7850 Skrevet 8. Januar, 2021 (edited) KingMats skrev, for 6 minutter siden: kilde: https://coronasmitte.dk/nationale-tiltag/nationale-tiltag Dette gælder foreløbigt til og med 17/1. Så om 10 dage åbnes der. YEEEES!! ...så træt af at spille.. Redigeret 8. Januar, 2021 af ppd 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Tullifas Skrevet 8. Januar, 2021 ppd skrev, for 2 minutter siden: Så om 10 dage åbnes der. YEEEES!! ...så træt af at spille.. Og hvis du tror på dét, så har jeg en vandflywer til salg Jeg tvivler på, at der bliver åbnet for noget som helst, før på den anden side af 1. februar, desværre Du må i gang med venstre hånd Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
deralte 2240 Skrevet 8. Januar, 2021 Der er meget ønsketænkning i de her indlæg. "Hvis pigen arbejder i eget hjem er der ingen problemer i forhold til love og regler" Det må da være noget sniksnak. Mange damefrisører har indrettet et værelse i privatboligen til salon. Må de så også gerne klippe løs? Nej selvfølgelig må de ikke det. Det er erhvervet det er forbudt at udøve. Det samme gælder selvfølgelig erhvervet som GP. Det kan der ikke være tvivl om. For øvrigt vil jeg samtidig løfte pegefingeren: Udover det er forbudt at udøve erhvervet som GP og besøge en GP, så er det også moralsk forkasteligt i de her tider, hvor vi alle skal hjælpe med at bekæmpe den forfærdelige sygdom. Det er ikke forbudt at tænke med det øverste hoved. 13 8 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 8. Januar, 2021 deralte skrev, for 11 minutter siden: Der er meget ønsketænkning i de her indlæg. "Hvis pigen arbejder i eget hjem er der ingen problemer i forhold til love og regler" Det må da være noget sniksnak. Mange damefrisører har indrettet et værelse i privatboligen til salon. Må de så også gerne klippe løs? Nej selvfølgelig må de ikke det. Det er erhvervet det er forbudt at udøve. Det samme gælder selvfølgelig erhvervet som GP. Det kan der ikke være tvivl om. Hvis du nu læste det regelgrundlag du belærer os andre med, så ville du kunne se, at det er lokaliteter, der er omfattet og ikke erhverv i sig selv. Se bekendtgørelse af 20. december 2020. Hvorfor er hjemmet så undtaget, det er det, da boligen er ukrænkelig i medfør af Grundlovens § 72, 1. pkt. En bekendtgørelse kan ikke omgå Grundloven ligesom, at forsamlinger ikke er omfattet af forsamlingsforbuddet, da forsamlinger er beskyttet i Grundloven. Se hertil Lex Superior-princippet. At de så ikke kan søge evt. kompensation, og at det kan stride imod det såkaldte “samfundssind” er en anden sag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Japper 55 Skrevet 8. Januar, 2021 deralte skrev, for 10 minutter siden: Der er meget ønsketænkning i de her indlæg. "Hvis pigen arbejder i eget hjem er der ingen problemer i forhold til love og regler" Det må da være noget sniksnak. Mange damefrisører har indrettet et værelse i privatboligen til salon. Må de så også gerne klippe løs? Nej selvfølgelig må de ikke det. Det er erhvervet det er forbudt at udøve. Det samme gælder selvfølgelig erhvervet som GP. Det kan der ikke være tvivl om. For øvrigt vil jeg samtidig løfte pegefingeren: Udover det er forbudt at udøve erhvervet som GP og besøge en GP, så er det også moralsk forkasteligt i de her tider, hvor vi alle skal hjælpe med at bekæmpe den forfærdelige sygdom. Det er ikke forbudt at tænke med det øverste hoved. Hvor er jeg dog bare enig !! Og lige så moralsk forkasteligt er det i mine øjne også at endda advare mod at lave anmeldelser. Vi får sgu da aldrig normale tilstande når så mange tosser bliver ved med at bryde de regler der bliver udstukket - jeg mangler ord der kan beskrive idiotien. Og dem der tror de er immune og ikke smitter fordi de havde en omgang corona i foråret - suk suk. Men godt skrevet deralte. 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Løsgænger 146 Skrevet 8. Januar, 2021 (edited) Frisører må godt køre ud til folk og klippe dem i deres eget hjem. Så må GPer, vel kunne det samme. Altså køre hjem til folk og knippe (undskyld mit franske klippe) dem Redigeret 8. Januar, 2021 af Løsgænger rettelse 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Diskusprolaps 525 Skrevet 8. Januar, 2021 Bicycle Repairman skrev, for 2 timer siden: Tror nu også at Lovens lange arm, holder øje med aktive annoncer, og ringer rundt, og ser om der kan fås aftaler. Det tvivler jeg på at de gør, da det er i strid med dansk lovgivning. Hører ind under lov om politiagenter, hvor de ikke selv må opfordre eller medvirke til ulovligheder. Den slags kreativitet hører hjemme i udenlandske krimier 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest The Dark Knight Skrevet 8. Januar, 2021 (edited) Diskusprolaps skrev, for 29 minutter siden: Det tvivler jeg på at de gør, da det er i strid med dansk lovgivning. Hører ind under lov om politiagenter, hvor de ikke selv må opfordre eller medvirke til ulovligheder. Den slags kreativitet hører hjemme i udenlandske krimier Der er sket meget siden du læste op på det sidst. Politiet må gerne bestille en tid hos en GP, som reklamerer med en sexannonce. Politiet må ikke kontakte en pige og opfordre til sex, men sålænge de opfører sig passive, så er der ingen problemer juridisk der. Når politiet kommer ind af døren og pigen fremviser menukort eller spørger om hvilke sexydelser han er interesseret i, så klapper fælden. Redigeret 8. Januar, 2021 af The Dark Knight Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
PS44 668 Skrevet 8. Januar, 2021 Nu er der flere eksempler på at piger er blevet busted stod bl.a. i BT at de gav en pige 7000kr i bøde på en klinik i øst Jylland og Anna er også busted. Tror at politiet opsøger piger og klinikker som civil betjente ligesom de kontrollere om fitness centerne er åbne 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest The Dark Knight Skrevet 8. Januar, 2021 Sutteålen skrev, 1 time siden: Hvis du nu læste det regelgrundlag du belærer os andre med, så ville du kunne se, at det er lokaliteter, der er omfattet og ikke erhverv i sig selv. Se bekendtgørelse af 20. december 2020. Hvorfor er hjemmet så undtaget, det er det, da boligen er ukrænkelig i medfør af Grundlovens § 72, 1. pkt. En bekendtgørelse kan ikke omgå Grundloven ligesom, at forsamlinger ikke er omfattet af forsamlingsforbuddet, da forsamlinger er beskyttet i Grundloven. Se hertil Lex Superior-princippet. At de så ikke kan søge evt. kompensation, og at det kan stride imod det såkaldte “samfundssind” er en anden sag. Det er simpelthen noget være vrøvl du kommer med. Hvis du læser en gang til, så vil du se, at bekendtgørelsen er udstedt i medfør af en lov og der kan fint ransages osv. efter bekendtgørelse endda uden forudgående retskendelse, hvilket er særskilt udpenslet i bekendtgørelsen. Så kan du godt pakke grundloven sammen. Der er jo i øvrigt en masse love, der går forud for grundloven bl.a. Retsplejeloven, der giver rig muliglighed for alle mulige indgreb, selvom Grundloven siger noget andet. I øvrigt så er det mere eller mindre hele erhvervet der er forbudt frem til og med den 17. januar. Som du kan se i nedenstående, så er der i pkt. 9 skrevet, at det gælder alle lokaliteter hvor der leveres tjenesteydelser, som efter deres karakter indebærer tæt fysisk kontakt til kunder. Så GP’en kan ikke tage mod kunder i eget hjem. Måske hun må tage mod kunder i sin bil - ved det ikke, men der kunne være en undtagelse. 9) Tatovør-, piercing-, spa-, kropspleje-, skønheds- og massageklinikker, frisører og øvrige lokaler, hvor der leveres tjenesteydelser, som efter deres karakter indebærer tæt fysisk kontakt til kunder, Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
PS44 668 Skrevet 8. Januar, 2021 The Dark Knight skrev, for 8 minutter siden: Der er sket meget siden du læste op på det sidst. Politiet må gerne bestille en tid hos en GP, som reklamerer med en sexannonce. Politiet må ikke kontakte en pige og opfordre til sex, men sålænge de opfører sig passive, så er der ingen problemer juridisk der. Når politiet kommer ind af døren og pigen fremviser menukort eller spørger om hvad sexydelser han er interesseret i, så klapper fælden. Hvis politiet kontakter pigerne som annoncere og spørge til ydelser og bestille tid, har de så opfordret til sex? Det synes jeg jo men er ikke jurist. Bestiller de tid er de jo ikke passive. Lidt små forvirret. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest The Dark Knight Skrevet 8. Januar, 2021 PS44 skrev, for 1 minut siden: Hvis politiet kontakter pigerne som annoncere og spørge til ydelser og bestille tid, har de så opfordret til sex? Det synes jeg jo men er ikke jurist. Bestiller de tid er de jo ikke passive. Lidt små forvirret. De spørger ikke til ydelser. De skriver en sms om hun har tid kl. xx.xx. En betjent i civil retter henvendelse på aftalt tid. Bliver lukket ind. Pigen forsøger nu at sælge en ydelse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
PS44 668 Skrevet 8. Januar, 2021 The Dark Knight skrev, for 17 minutter siden: De spørger ikke til ydelser. De skriver en sms om hun har tid kl. xx.xx. En betjent i civil retter henvendelse på aftalt tid. Bliver lukket ind. Pigen forsøger nu at sælge en ydelse. Smart teknik de bruger. Synes nu alligevel de er nærgående men sådan er loven vel skruet sammen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
NysgerrigePeter 192 Skrevet 9. Januar, 2021 Rust in Peace skrev, for 3 timer siden: Oprettede en anmeldelse her til eftermiddag - blot for at få besked fra pigen om at hun nu har fået besøg af politiet med en bøde på 10.000 DKK. Om det var min anmeldelse der gjorde det eller hendes egen annonce ved jeg ikke - men det er mildest talt synd og skam for hende. Derfor en opfordring til at undlade anmeldelser i en tid, hvor pigerne ikke lovligt kan arbejde og vi ikke besøge dem, uden at det får konsekvenser for dem. Endnu bedre opfodring kunne være at overholde Mettemors regler nogle dage. ? Vent nu lidt med de besøg. Der er massere af internet sider, hvor man kan finde lige hvad man ønsker 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Katalina_hot 195 Skrevet 9. Januar, 2021 NysgerrigePeter skrev, for 8 minutter siden: Endnu bedre opfodring kunne være at overholde Mettemors regler nogle dage. ? Vent nu lidt med de besøg. Der er massere af internet sider, hvor man kan finde lige hvad man ønsker Exactly. No one will die if we stop for a few days more. Sometimes we need also a holiday. Personally I prefer to respect the law and the restrictions. 17 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Runaldo Skrevet 9. Januar, 2021 Hvis Politiet møder op bare for at indkassere bøder er de godt nok nogle klamphuggere .. Tag dog ud og bust nogle reelle forbrydere istedet - der er tonsvis af dem inde på Christiansborg, der i årevis har snydt med skattekroner i form af rejser, telefonregninger, chauffører osv.. Eller hver gang SKAT laver en fejl og det koster borgerne +100millioner i ekstra gældsomkostninger. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pacer 2728 Skrevet 9. Januar, 2021 Måske pigerne bare skal leve med risikoen eller lukke butikken. Personligt ville jeg heller ikke anmelde piger i denne tid, men det er heller ikke så svært da jeg ikke besøger nogen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest KingMats Skrevet 9. Januar, 2021 Katalina_hot skrev, for 38 minutter siden: Exactly. No one will die if we stop for a few days more. Sometimes we need also a holiday. Personally I prefer to respect the law and the restrictions. Respect to that Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 14131 Skrevet 9. Januar, 2021 Runaldo skrev, for 55 minutter siden: Hvis Politiet møder op bare for at indkassere bøder er de godt nok nogle klamphuggere .. Tag dog ud og bust nogle reelle forbrydere istedet - der er tonsvis af dem inde på Christiansborg, der i årevis har snydt med skattekroner i form af rejser, telefonregninger, chauffører osv.. Eller hver gang SKAT laver en fejl og det koster borgerne +100millioner i ekstra gældsomkostninger. Bur lige hende bestemmerfruen ind også - hun kommer som en af de største forbrydere i danmarkshistorien til at koste os 15 mia i erstatninger til Minkdyrsavlerne. 4 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg