Onslow 15849 Skrevet 7. Januar, 2021 tvr skrev, for 13 minutter siden: Jo. Jeg har heller aldrig påstået andet. Og at samme vidne fortæller, at han næste morgen så dem ligge arm i arm i sengen, har heller ingen indflydelse på din opfattelse af offeret? Kan du huske, at det ene vidne i sagen mod Muhammed Østergaard senere optrådte i pressen med et statement om, at hun havde været på en lang køretur med den "dejlige mand"? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Anonym bruger 318 Skrevet 7. Januar, 2021 Onslow skrev, for 2 minutter siden: Og at samme vidne fortæller, at han næste morgen så dem ligge arm i arm i sengen, har heller ingen indflydelse på din opfattelse af offeret? Kan du huske, at det ene vidne i sagen mod Muhammed Østergaard senere optrådte i pressen med et statement om, at hun havde været på en lang køretur med den "dejlige mand"? Hun havde sågar pralet på sin fb væg med hun havde været sammen med ham, det forsvandt dog igen. !!!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 7. Januar, 2021 Onslow skrev, 1 time siden: Og at samme vidne fortæller, at han næste morgen så dem ligge arm i arm i sengen, har heller ingen indflydelse på din opfattelse af offeret? Kan du huske, at det ene vidne i sagen mod Muhammed Østergaard senere optrådte i pressen med et statement om, at hun havde været på en lang køretur med den "dejlige mand"? Jeg har ingen "opfattelse af offeret", ligesom jeg ingen opfattelse har af "gerningsmanden". Jeg hverken kan eller skal dømme, på trods af jeg er en del af "offentligheden". Jeg har (i en anden tråd, der omhandler Jes Dorph) givet udtryk for at jeg finder det usmageligt at køre en sag i medierne. Den slags skal "offentligheden" ikke dømme. I denne tråd har jeg til gengæld givet udtryk for at jeg synes det er helt på sin plads, at ofre nu har fået en anledning eller platform til at få tingene (der tidligere blev fortiet) fortalt og konfronteret. Det er ikke det samme som at jeg mener at det ikke er et problem med 10-20 år gamle sager. Men hellere sent end aldrig, og så er det et udtryk for at MeToo er kommet disse 10-20 år for sent. Der ér bare ingen undskyldning for dårlig opførsel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 7. Januar, 2021 tvr skrev, for 2 timer siden: Jeg har ingen "opfattelse af offeret", ligesom jeg ingen opfattelse har af "gerningsmanden". Jeg hverken kan eller skal dømme, på trods af jeg er en del af "offentligheden". Jeg har (i en anden tråd, der omhandler Jes Dorph) givet udtryk for at jeg finder det usmageligt at køre en sag i medierne. Den slags skal "offentligheden" ikke dømme. I denne tråd har jeg til gengæld givet udtryk for at jeg synes det er helt på sin plads, at ofre nu har fået en anledning eller platform til at få tingene (der tidligere blev fortiet) fortalt og konfronteret. Det er ikke det samme som at jeg mener at det ikke er et problem med 10-20 år gamle sager. Men hellere sent end aldrig, og så er det et udtryk for at MeToo er kommet disse 10-20 år for sent. Der ér bare ingen undskyldning for dårlig opførsel. Jeg mener at kunne udlede af dine skriv, at du aldrig har oplevet, at en pige, der til firmafesten i går var både liderlig og indforstået med, at det for dig var et engangsknald, dagen efter konverterer til en hævnlysten furie, fordi hun faktisk håbede på mere, selv om hun vidste, at du var gift. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 7. Januar, 2021 Onslow skrev, Lige nu: Jeg mener at kunne udlede af dine skriv, at du aldrig har oplevet, at en pige, der til firmafesten i går var både liderlig og indforstået med, at det for dig var et engangsknald, dagen efter konverterer til en hævnlysten furie, fordi hun faktisk håbede på mere, selv om hun vidste, at du var gift. Mon ikke der er nogen som har større tendens til at finde sig selv i den type situationer end andre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 7. Januar, 2021 Nannas Hjørne skrev, for 3 minutter siden: Mon ikke der er nogen som har større tendens til at finde sig selv i den type situationer end andre Givet vis dem, der får en del fremmed, men hvad vil du sige med dit indlæg? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 7. Januar, 2021 Onslow skrev, for 5 minutter siden: Givet vis dem, der får en del fremmed, men hvad vil du sige med dit indlæg? Årh, ikke så meget. Alle kan selvfølgelig være voldsomt uheldige at rende ind i én furie (tro mig, jeg er helt med på, at der er brodne kar blandt alle mennesker uanset køn), men hvis det sker så ofte, at man generelt er bekymret for anklager, er det måske tid til at se lidt på hvordan man begår sig til julefrokoster og generelt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pervy 765 Skrevet 7. Januar, 2021 Nannas Hjørne skrev, for 19 minutter siden: Mon ikke der er nogen som har større tendens til at finde sig selv i den type situationer end andre Det er, ganske rigtigt, nogle helt bestemte typer mænd, der synes det er ok at forgribe sig på kvinder der er bevidstøse af druk. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 7. Januar, 2021 (edited) Pervy skrev, for 4 minutter siden: Det er, ganske rigtigt, nogle helt bestemte typer mænd, der synes det er ok at forgribe sig på kvinder der er bevidstøse af druk. Arh, altså helt rigtigt, men det var nu ikke lige så langt ude jeg tænkte da jeg smed min lille kommentar til @Onslows eksempel, der lød noget mere velvilligt. Men.. urelateret til Onslows eksempel så er jeg helt enig. I små og store overskridelser af pli, er der nok nogle der har tendens til at finde sig selv i "uheldige" situationer oftere end andre. Én gang, så er du uheldig. 2+ så er det tid til at kigge indad. Det gælder for øvrigt også de kvinder som gang på gang finder sig selv som ofre. Ret mange som bliver misbrugt som børn bliver misbrugt igen som voksne, der er nogle psykolog samtaler det godt kan betale sig at tage for at opdage sine mønstre, som man ikke selv kan se. Redigeret 7. Januar, 2021 af Nannas Hjørne Indsat delen med ofre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pervy 765 Skrevet 7. Januar, 2021 Nannas Hjørne skrev, for 6 minutter siden: Det gælder for øvrigt også de kvinder som gang på gang finder sig selv som ofre. Ret mange som bliver misbrugt som børn bliver misbrugt igen som voksne, der er nogle psykolog samtaler det godt kan betale sig at tage for at opdage sine mønstre, som man ikke selv kan se. Jeg synes måske ikke det er helt passende at sammenligne mǽnd der gentagende "kommer til" at begå overgreb med reelle ofre for netop de overgreb Selvom det helt sikkert er et spændende psykologisk studie at de to typer ofte finder sammen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 7. Januar, 2021 Pervy skrev, for 15 minutter siden: Jeg synes måske ikke det er helt passende at sammenligne mǽnd der gentagende "kommer til" at begå overgreb med reelle ofre for netop de overgreb Selvom det helt sikkert er et spændende psykologisk studie at de to typer ofte finder sammen. Jeg sammenlignede kun i forhold til at det kan betale sig at kigge indad på sine adfærdsmønstre. Ikke at de på nogen måde er ens eller sammenlignelige psyker. Jeg kunne også brede den ud til at gælde alle som gentagende gange finder sig selv i uhensigtsmæssige situationer som ligner hinanden i karakter. Sagde intet om at de var sammenlignelige ift. ansvar. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 7. Januar, 2021 (edited) Pervy skrev, for 1 time siden: Det er, ganske rigtigt, nogle helt bestemte typer mænd, der synes det er ok at forgribe sig på kvinder der er bevidstøse af druk. Og her får jeg lige lyst til at indskyde en lille anekdote. Jeg husker det allerførste tungekys jeg fik. Jeg var næsten bevidstløs af druk som kun 13 årig ( ja jeg ved det, det var alt for tidligt) jeg var gået ind i min venindes værelse for at sove og vågnede ved at en mand noget ældre end jeg lå med sin lange tunge presset ind i min mund. En mand jeg kun kendte overfladisk og som jeg knapt havde talt med. Jeg sagde det til mine venner bagefter samt " en voksen" og at jeg synes det var ulækkert, men de grinede bare. Så adfærden var acceptabel og blev bare mødt med et skuldertræk . Og det er præcis den adfærd der ikke bør være normal og som ikke bør mødes med et skuldertræk og smørrede grin Redigeret 7. Januar, 2021 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9526 Skrevet 7. Januar, 2021 (edited) Jeg synes bestemt at #Metoo har fået sat fokus på et alvorligt problem. Dog sidder jeg lidt med et opfattelse af, at stort set alle bakker op, men det er så de færreste der har modet til også at sige "Ja, men det skal ikke være et tag selvbord, underforstået der dels skal være nogle bundgrænser for hvad der kan opfattes til alvorlig seksuel krænkelser, Behandlingen at disse sager skal ligeledes ske på en struktureret og fair måde" Det man også lige skal forholde sig til, er at der er stor forskel på arbejdsretslige forhold og almindelig lovgivning. I går så jeg Jes Dorph i aftenshowet, og uden at gøre mig til dommer, synes faktisk at hele udsendelsen samt de info der blev givet omkring måde og fremgangsmåden klart vidner om, at man faktisk er nødt til at få indført nogle retningslinjer for hvordan de enkelte virksomheden bør gribe den slags situationer an. Jeg er også helt med på, at en virksomhed har lov til at afskedige folk hvis deres væremåde strider imod deres værdier m..v, men man behøver jo ikke altid at skrige det ud i al offentlighed hvad årsagen har været. Har man ikke gjort noget decideret ulovligt som man i anden sammenhæng vil komme i fængsel for, er man nødt til at forholde sig til eventuelle konsekvenser for den person man vinker farvel til. For mig er der stor forskel på ikke at passe ind ny virksomhedskultur og så gøre noget decideret ulovligt. Tiden, normer, kultur mv. ændre sig konstant og det er som oftest til det gode. Det her er så nyt, og rigtig mange har travlt med at vise handling. Det er sådant set også fair nok, meen i nogle tilfælde kunne det godt mere elegant. Lige omkring TV2 bør man nok lige huske på hvordan man startede en ny tv--station op, primært opbygget på en teenage-kultur, og et meget afslappet forhold til almindelige normer og hvad man kan og ikke kan, Det er vist ikke helt løgn at grænserne imellem arbejde og fest mere eller mindre var smeltet sammen. Det er jo også fint at man igennem årene er blevet voksen og har skruet ned for Teenage-kulturen. Det er sådant meget normalt at mange nye virksomheder, organisationer, politiske partier m.v starter ud mere et fantastisk engagement og en teenage kurtur, som man stille og roligt justere til. Det er jo vigtigt at holde for øje, at alt interaktion imellem de to køn ikke pr. definition er ulovligt og krænkende. Jeg er enig i, at der skal ske ændringer. jeg savner nu bare om høre om konsekvenser baseret på sager der enten er høj aktuelle eller sager der er sket inden for en langt mindre årrække end dem vi stort kun hører om. Hvis det ikke sket, så er spørgsmålet jo berettiget "Jamen hvis man kun kan finde sager der er 20 år gamle, så er problemet jo længe løst". Så mit håb er, at man også husker at tingene skal gå forsvarligt og rimeligt til, samt at fokus også holdes på vigtigheden af de fremadrettede ændringer man ønsker. Redigeret 7. Januar, 2021 af TheVoice Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kind of Blue 102 Skrevet 7. Januar, 2021 Måske er det bedre at se indad end at kigge sig over skulderen. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 7. Januar, 2021 Kind of Blue skrev, for 8 minutter siden: Måske er det bedre at se indad end at kigge sig over skulderen. Det var simpelthen trådens allerbedste kommentar Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 8. Januar, 2021 Onslow skrev, for 8 timer siden: Jeg mener at kunne udlede af dine skriv, at du aldrig har oplevet, at en pige, der til firmafesten i går var både liderlig og indforstået med, at det for dig var et engangsknald, dagen efter konverterer til en hævnlysten furie, fordi hun faktisk håbede på mere, selv om hun vidste, at du var gift. Det har du ret i. Det har jeg aldrig oplevet. Lige præcis dén situation ville jeg ikke kunne havdne i. Jeg ville ikke mixe sex og kolleger under nogen omstændigheder og jeg ville ejheller lade et enkelt personligt eksempel farve min virkelighed. Jeg benægter på ingen måde at de "hævnlystne furier" eksisterer. Jeg benægter heller ikke at overgreb eksisterer - eller overgrebsmænd, for den sags skyld. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 8. Januar, 2021 Godt skrevet, @TheVoice. TheVoice skrev, for 6 timer siden: Jeg er også helt med på, at en virksomhed har lov til at afskedige folk hvis deres væremåde strider imod deres værdier m..v, men man behøver jo ikke altid at skrige det ud i al offentlighed hvad årsagen har været. Har man ikke gjort noget decideret ulovligt som man i anden sammenhæng vil komme i fængsel for, er man nødt til at forholde sig til eventuelle konsekvenser for den person man vinker farvel til. For mig er der stor forskel på ikke at passe ind ny virksomhedskultur og så gøre noget decideret ulovligt. 100 procent enig. Og det er jo også det TV2 har gjort. TV2 havde lagt låg på, og oven i købet tilbød Dorph penge for en confidentiality clause. TV2 har taget ham af skærmen fordi han ikke passer ind i deres (nye?) kultur. Det er jo fair nok. De har ikke politianmeldt ham. Ligesom ofrene heller ikke har. Til gengæld har Jes Dorph selv udbasuneret det hele i sit forsvar. Han udbasunerer praktikanternes forklaring, han udbasunerer sin egen udlægning. Men videregiver ikke alle oplysninger, han selv og hans advokat forsøger styre hvilke oplysninger der kommer ud.... Men for mig virker det meget upassende at man som 45-årig inviverer en 22 kollega til den slags møder...... På job skal man da kunne opføre sig professionelt. Hvad han gør med ikke-kolleger uden for arbejdstiden, er hans egen sag. Hvis jeg skal være ærlig, så havde jeg også fyret ham. TheVoice skrev, for 7 timer siden: Så mit håb er, at man også husker at tingene skal gå forsvarligt og rimeligt til, samt at fokus også holdes på vigtigheden af de fremadrettede ændringer man ønsker. Det er også mit håb. Og det tror jeg sådan set også sker. Låget er kommet af kedlen, og der var åbenbart et pres. Nu ser vi gamle sager komme op, nogle alvorlige, andre knap så alvorlige. Nogle overreagerer i deres reaktion, andre misforstår og nogle kommer galt afsted i deres håndtering. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Havnebumsen Skrevet 8. Januar, 2021 tvr skrev, den 7.1.2021 at 09:20: Nå for Søren. Men hvis du mener der er "episoder", mener du jo nok heller ikke du er uskyldig? Nej, jeg har rørt en kvindes lår uden skrifligt samtykke. Skyldig Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Havnebumsen Skrevet 8. Januar, 2021 Pervy skrev, den 7.1.2021 at 09:35: Udover det utroligt spændende i at overgrebsmænd pludselig er ofre, er det interessant at alkohol skulle være en formildende omstændighed. Gælder logikken også for trafikdrab? Såfald, du har rørt en Kvindes lår uden skrifligt samtykke. Er det så oftest sket, med eller uden alcohol i blodet? Jeg erindrer julefrokoster, byture og deslige som var en anelse mere kåde, end dagligdagen på kontoret, i supermarkedet og deslige. Men kan da være jeg husker forkert Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 10. Januar, 2021 Havnebumsen skrev, den 8.1.2021 at 19:56: Nej, jeg har rørt en kvindes lår uden skrifligt samtykke. Skyldig Det er der nok ingen der har, med skriftligt samtykke. Det er så heldigvis heller ikke nødvendigt. Men hvis man totalt mangler situationsfornemmelse, er det måske alligevel nok værd at overveje Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg