Guest Emmalie Skrevet 5. Januar, 2021 Det kan vel sagtens betale sig at lave nogen rammer med sin partner for hvad der er og ikke er utroskab, men er det ikke noget vi kan mærke selv? Jeg kom engang (måske mere end engang..) til at komme lidt for tæt på en anden da jeg var i forhold, og der kunne jeg (på mig selv) mærke at jeg var trådt over grænsen, selvom det ikke var 'sex' eller 'kys' eller hvad folk normalt definerer som utroskab. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 5250 Skrevet 5. Januar, 2021 Misjo1 skrev, for 3 timer siden: min Kone var utro, jeg viste det, hun var ikke klar over at jeg viste det, og jeg ?var ikke på nogen måde jealux, hvilket fik hende til at forlade mig, fordi" jeg ikke elskede hende" når jeg kunne se sådan på det. Det lyder som en kamp, som ikke kunne vindes uanset hvad. Misjo1 skrev, for 3 timer siden: Er det utænkeligt ar jeres, måske, lidt kedelige kone var en djævel på et langen med en attraktiv dygtig elsker, eller måske havde en ven med bennefit Fint twist, egentlig. Ville nok i første omgang skulle bruge en rum tid på at samle underkæben op. Dernæst ville vi nok skulle have en snak om, om det så betød, at der også var fripas til mig til hed sex andetsteds. Men det er jo bare tanker, tror det er svært at vide, før man befinder sig i situationen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2222 Skrevet 5. Januar, 2021 Efter 5år samliv med min første kone -havde vi slidt så meget på hinanden -så der var ingen vej tilbage -vi måtte blive skilt. Men jeg havde det, da pisse træls i laaang tid over det -følte det var en fiasko af mig -og min største lussing i mit liv på det tidspunkt. Efter 1 år fik jeg, at vide hun havde været mig utro -med en af vores fælles venner -jeg havde mange tanker om det -og da de kort efter blev gift -tænkte "ja de har sgu fortjent hinanden" jeg var "hanrej" uden at vide det! -og det var en underlig fornemmelse! Siden den gang har jeg aldrig været 100% tro i mine forhold -og når jeg har været forelsket, har jeg gemt en lille rest af mit hjerte -Min forståelse af at være tro -led et tab! -Men jeg har også udviklet min forståelse af, hvad det handler om. (Jeg har tidligere skivet kommentar i denne tråd, og har fulgt med i debatten, jeg synes på et tidspunkt man "tæskede langhalm" men nu rammer den igen) Min mening er, at utroskab og det, at være utro -er kun dig/mig selv det handler om -Jeg har da haft drømme om, at være sammen med 2 damer -og også sammen med min kone (kommer aldrig til at ske) min kone er monogam og delvis aseksuel -det har jeg accepteret, og vi har talt om, hvordan vi lever og hvor forskellige vi er -og alligevel er vi enig om at vi elsker hinanden, og ikke vil stå i vejen for hinandens lykke -det var en befrielse, at nå dertil. Når jeg læser hvordan man gøre hinanden ondt -smerter det -det er så mange det leger med andres følelser og gør hinanden ulykkelig/såret -det var noget andet på "Morten Korch" tid -hvor en mand var en mand -der havde sin stolthed -og ville gå i gennem ild og vand for den han elskede;-) Men det er løbet meget vand i åen siden dengang... (tænker nogen gange jeg er født 40år for sent ggg) Verden er hård og ond i dag -og det bliver værre og værre... -Men vi har selv et ansvar for, at finde vores stolthed og kæmpe for det der er vært at kæmpe for -samlivet er ikke kun en leg -hvor man leger med hinanden -og det hele er ligegyldigt -gu er det ej det er dit ansvar, at finde det der betyder noget for dig og det du har kært;-) Sex er godt og nødvendigt for de fleste -men det er ikke det eneste i et forhold -eller er det... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 6. Januar, 2021 Møffe skrev, for 11 timer siden: Efter 5år samliv med min første kone -havde vi slidt så meget på hinanden -så der var ingen vej tilbage -vi måtte blive skilt. Men jeg havde det, da pisse træls i laaang tid over det -følte det var en fiasko af mig -og min største lussing i mit liv på det tidspunkt. Efter 1 år fik jeg, at vide hun havde været mig utro -med en af vores fælles venner -jeg havde mange tanker om det -og da de kort efter blev gift -tænkte "ja de har sgu fortjent hinanden" jeg var "hanrej" uden at vide det! -og det var en underlig fornemmelse! Siden den gang har jeg aldrig været 100% tro i mine forhold -og når jeg har været forelsket, har jeg gemt en lille rest af mit hjerte -Min forståelse af at være tro -led et tab! -Men jeg har også udviklet min forståelse af, hvad det handler om. (Jeg har tidligere skivet kommentar i denne tråd, og har fulgt med i debatten, jeg synes på et tidspunkt man "tæskede langhalm" men nu rammer den igen) Min mening er, at utroskab og det, at være utro -er kun dig/mig selv det handler om -Jeg har da haft drømme om, at være sammen med 2 damer -og også sammen med min kone (kommer aldrig til at ske) min kone er monogam og delvis aseksuel -det har jeg accepteret, og vi har talt om, hvordan vi lever og hvor forskellige vi er -og alligevel er vi enig om at vi elsker hinanden, og ikke vil stå i vejen for hinandens lykke -det var en befrielse, at nå dertil. Når jeg læser hvordan man gøre hinanden ondt -smerter det -det er så mange det leger med andres følelser og gør hinanden ulykkelig/såret -det var noget andet på "Morten Korch" tid -hvor en mand var en mand -der havde sin stolthed -og ville gå i gennem ild og vand for den han elskede;-) Men det er løbet meget vand i åen siden dengang... (tænker nogen gange jeg er født 40år for sent ggg) Verden er hård og ond i dag -og det bliver værre og værre... -Men vi har selv et ansvar for, at finde vores stolthed og kæmpe for det der er vært at kæmpe for -samlivet er ikke kun en leg -hvor man leger med hinanden -og det hele er ligegyldigt -gu er det ej det er dit ansvar, at finde det der betyder noget for dig og det du har kært;-) Sex er godt og nødvendigt for de fleste -men det er ikke det eneste i et forhold -eller er det... Nej, sex er bestemt ikke det eneste i et forhold, når man har været sammen i en årrække, tror jeg at omsorg, samhørighed, tryghed, og fællesskab mange gange tager over, og det synes jeg egentlig er synd, medmindre at den ene part ikke mere kan dyrke sexuelt samliv, det kræver lidt af begge parter, at holde gryden i kog, så at sige, og gevinsten er til at føle på Jeg vil så tilføje, at jeg synes det er rimelig hvis den ene part siger fra, lade modparten, efter aftalte retningslinjer, kan få lov til at få afløb andre steder, det ved jeg godt kan være svært. for ikke at sige umuligt, men jeg synes der er rimeligt at snakke om det. Jeg er som sagt selv i det situation, at jeg pga. sygdom ikke mere fungerer, og foreslog i den forbindelse min kone at finde en elsker. det gav dog en voldsom reaktion, og hun blev meget vred. men ok, hun har min fulde tilladelse, hvis det skulle blive aktuelt Misjo Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grydeskeen Skrevet 9. Januar, 2021 Ja nu vender vi bøtten på hovedet. hvis min kone opsøgte, og fik de samme oplevelser som mig, vil jeg blive Mega glad, men det kommer nok ikke til at ske, der er der en stor kulturel forskel på hende og mig, hun er fra Thailand, og det er også det som gør det så svært for mig at snakke med hende om det. Jeg prøver at finde veje til at få snakken, og vil gerne at det lykkes, men jeg træder på glasskår. hvis hun gik til en anden mand for at få sex, så vil jeg blive ked af det, men ville ikke opgive forholdet uden kamp, det være sig rådgivning mm. En lidt sjov anekdote. Da vi havde været sammen i kort tid, blev det bemærket på mit daværende arbejde, at jeg havde meget travlt med at komme hjem til fyraften, det der med at sidde og snakke evt en bytur mm var slut. Jeg tænkte over det og fandt ud af at det var fordi jeg ville hurtig hjem til min kone, sådan har jeg det stadig nu 17,5 år sener. Vi har været adskildt i 5 nætter siden vi mødtes. Det er derfor jeg siger jeg elsker ikke min kone, jeg er forelsket i min kone, det er for mig en meget større følelse og jeg ønsker aldrig at den forsvinder eller bare bliver til “elsker”. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg