Hop til indhold
jenslillemandhansenv2

Corona bøder, salg af seksuelle ydelser.

Recommended Posts

Gæst
ZEUS skrev, for 11 timer siden:

Der hvor jeg står af, er hvor du gentagne gange lufter din tydelige utilfredshed med alt hvad der har med Mette Fredriksens at gøre.   Virker mere som du har et politisk ståsted, og så automatisk ser alt negativt når det kommer fra hende.

Der er ingen tvivl om at jeg har meget lidt til overs for mette frederiksen og ja det vil automatisk betyde at hun er bagud på point fra starten, men jeg synes at det er lidt pudsigt at fordi jeg grundlæggende ikke bryder mig om mette frederiksen og hendes krokodilletåre m.m., så gør det mine anker mindre relevante eller ægte. De eksempler jeg har nævt vil jeg have nævnt ligegyldig hvem der havde gennemtrumfet de restriktioner.

Og nej jeg er ikke nødvendigvis S eller Mette Fredriksen fan.  Men kæmpe respekt for de "mavefornemmelser" hun foretog sig i starten af krisen.  At du kritiserer det, er et selvmål efter min mening.    Danmark er et af de lande som har klaret sig bedst udfra målt på både antal smittede/døde og ikke mindst hensyn til erhvervslivet, hvor de fleste andre lande rundt omkring i verden lider meget hårdere.

Jeg har på intet tidspunkt kritiseret hele hendes håndtering af corona pandemien. Jeg har kritiseret nogle specifikke områder, og der er faktisk områder hvor jeg kritiser at hun ikke er gået langt nok. Jeg ved godt at pressen herhjemme er god til at rose vores håndtering af pandemien og få det til at fremstå som at Danmark har klaret sig godt, men hvis man dykker lidt ned i tallene og lytter til andre medier end de danske, så vil man opdage at der faktisk er mange andre lande som har klaret sig mindst ligeså godt. Derudover kan regnestykket ikke gøres endeligt op før 1-2 år efter pandemien er overstået. Først der kan man se konsekvenserne på erhvervslivet og hvor mange ekstra der dør som følge af manglende behandling af andre sygdomme end corona. Der er ingen tvivl om at mette frederiksens panik krav om at stoppe ALT ikke akut behandling på sygehusene og samtidig stoppe alt brug af henvisninger til privat hospitaler har skabt en kæmpe pukkel af udskudte behandlinger som sygehusene har kæmpet med lige siden, og som gør at der nu hvor vi står med en anden bølge ikke har andet end trætte sygehus ansatte tilrådighed. Ikke ligefrem en skidde smart situation, men desværre en situation som var forudsagt af mange læger og sygeplejesker. De eneste som har vundet på dette er de private sygehuse, som mette frederiksen hader som pesten. De får ofte højre betaling når de behandler patienter henvist af en privat syge forsikring, end fra et offentligt hospital. Så mette frederiksen har med sin suspension af behandlings garantien opnået det stik modsatte af hende politiske må. Hun har for alvor delt befolkningen op i et a og et b hold, og hun har for alvor fået givet privat hospitalerne en god indtjening.

At man kan kan finde nogle beslutninger der virker åndsvage og selvmodsigende , ændrer ikke ved at samlet set, så været fornuft i det meste.   Ihvertfald tvivler jeg på det ville have været bedre hvis det havde været den anden fløj der havde stået med magten.    Der må jeg indrømme af hvad jeg hidtil har hørt fra den fløj, her under krisen, at jeg først for alvor ville have været bekymret for danskernes ve og vel.

Nu har den anden fløj jo aldrig fået mulighed for at være andet end reservebæks dommer, eftersom mette frederiksen har kørt hendes eget solo løb og kun orrienteret resten af folketinget når hun synes det var belejligt. Vi kan hurtigt blive enig om at de LANGT før skulle være kommet op af stolen og stoppet med at være nikke dukker. Jeg er dog ret sikker på at hvis det havde været den anden fløj som havde haft tøjlerne, så havde vi set en mere effektiv karantæne og test ved indrejse frem for det fremmedfjenske indrejse forbud som mette mavefornemmelse lægger for dagen. Vi vil helt sikkert heller ikke have set mink skandalen med efterfølgende miljøkatastrofer, slagtning af et erhverv som årligt hiver 15 milliarder kr. til Danmark og sidst men ikke mindst. 1000 vis af familier som er kastet ud i en ekstensiel krise, hvoraf nogle allerede har begået selvmord (Ja jeg kender desværre indtil flere i den branche incl. 1 som har begået selvmord da han ikke længere kunne overskue fremtiden). Der er fortsat ikke udbetalt 1 kr. til en eneste minkavler. Hverken i erstatning, tempobonus eller aconto. Der er indtil flere som er blevet sendt til konkurs behandling allerede fordi de ikke kan betale deres regninger og ikke længere har nogle aktiver i deres bedrift eftersom panik mette har gjort den værdiløs.

Nedslagtningen af minkerhvervet har sikkert reddet nogle fra at blive ramt af corona, men konsekvenserne af den måde det sket på, primært fordi gældende lov ikke blev fulgt, har helt sikkert også kostet menneske liv, og kommer helt sikkert også til at koste flere menneske liv og reduceret livskvalitet for MANGE mennesker i LANG tid fremover. Havde man fulgt loven og haft de høringer m.m. der skulle til, så var vi helt sikkert fortsat endt med at alle mink skulle slåes ned, men det vil være sket på kontrolleret måde, og mink avlerne vil have kendt deres erstatning på forhånd, og måske havde man fundet en måde at bevare avlsdyrene på, så erhvervet kunne rejse sig igen i 2022. Men så havde mette frederiksen jo ikke nået sit politiske mål om at afskaffe mink avl i Danmark.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Bob By skrev, for 5 timer siden:

Mette bruger sin “mavefornemmelse” og du bruger din “sunde fornuft”.

Mette drager sine konklusioner og udstikker retningslinjerne sammen med de forskellige resortministre, bl.a. på baggrund af rådgivning fra landets dygtigste epidemiologer, virologer mv. - det er mavefornemmelse?

Måske skulle du prøve at læse det jeg skriver igen. Det er ikke mig som påstår at mette frederiksen bruger sin mavefornemmelse. Det er hende selv som flere gange offentlig har udtalt, incl. fra folketingets talestol, at hun ikke kunne vente på fakta og data fra myndighederne, så hun brugte sin mavefornemmelse til at udstedde restriktioner.

Bob By skrev, for 5 timer siden:

Du drager dine konklusioner og omgår retningslinjerne ud fra dine egne erfaringer - det er sund fornuft?

Retningslinier er og bliver retningslinier. Det er ikke love og regler som skal overholdes. Dermed ligger der også i ordet retningslinier at det ikke noget man omgår. Man bruger sin egen sunde fornuft til at tilpasse dem så man kan få en hverdag til at hænge sammen. Hvis du blindt følger alt hvad der kommer fra mette frederiksens side, så er du en lemming og risiker at ryge med ud over kanten sammen med hende.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
nørden skrev, for 57 minutter siden:

Og du har så lige 1 indlæg hvor du bruger jeg/mig/min 11 gange hvis vi tæller på samme måde som Bob By. Måske er problemet mere Bob By's måde at tælle på.

Troede og håbede du ikke ville kommunikere med mig længere.  Du skrev da noget i den stil , ikke?

Og som skrevet til Bob By er jeg klar over at jeg også muligvis har det problem. Heldigvis ikke problemet med lange usammenhængende  ulæselige indlæg og en sjat selvsving.

Nå, det var hverken inkluderende eller krænkende måske bare unødvendigt, men Glædelig Jul

Redigeret af B90

Del dette indlæg

Link til indlæg
nørden skrev, for 2 timer siden:

Måske skulle du prøve at læse det jeg skriver igen. Det er ikke mig som påstår at mette frederiksen bruger sin mavefornemmelse. Det er hende selv som flere gange offentlig har udtalt, incl. fra folketingets talestol, at hun ikke kunne vente på fakta og data fra myndighederne, så hun brugte sin mavefornemmelse til at udstedde restriktioner.

det er meget muligt jeg missede noget i alt det du har skrevet tidligere, men det er jo ikke ensbetydende med at alle retninglinjer, restriktioner mv. er skabt på baggrund af MFs mavefornemmelse?

nørden skrev, for 2 timer siden:

Retningslinier er og bliver retningslinier. Det er ikke love og regler som skal overholdes. Dermed ligger der også i ordet retningslinier at det ikke noget man omgår.

Man omgår regler og bryder loven...retningslinjer...tjaa...dem ignorerer man måske bare?

Men se nu at få bestilt en omgang B2B med happy ending - du virker en kende bister og anspændt ^_^

Og husk at det skal være en gratis omgang! For ellers bryder massøsen loven mens du blot ignorerer retningslinjerne :D

...og på den måde kom vi alligevel tilbage til det tråden egentlig handler om: “Coronabøder, salg af seksuelle ydelser”

Forsat god og glad jul :)

Redigeret af Bob By

Del dette indlæg

Link til indlæg
B90 skrev, for 2 timer siden:

Heldigvis ikke problemet med lange usammenhængende  ulæselige indlæg og en sjat selvsving.

Hvis du henfører dette till @nørden så kan tilmed jeg som svensker både læse og forstå hans indlæg. Og se sammenhænget i det han prøver at sige. 

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Efter for første gang i mit liv at have stemt socialdemokratisk, efter altid tidligere at have stemt DF,  og før da konservativt.

Der er jeg efter hele den usle løben fra ansvaret, sparken nedaf og misbrug af embedsværket til at vaske hænder, nu på vej til at blive sofavælger næste gang.

Det der var en ordre, var det ikke juridisk, politi, beredskab og forsvaret der blev kastet under bussen af en regering, som jeg ellers hele vejen har forsvaret.

Det er så usselt at jeg har tabt alt tillid til Mette Frederiksen, og jeg der ser det som en borgerpligt at stemme til valg, er på vej til at svigte som vælger.

Det vil være et kæmpe nederlag personligt ikke at stemme, men blå fløj havde ikke kunne gøre det bedre, tværtimod!

Men Mette Frederiksen har ikke taget ansvaret, og erkendt forløbet af mink skandalen.

Havde hun gjort det, havde jeg været parat til at tilgive, give amnesti for en rigsretssag, og acceptere alle svigt og fejl.

Nu kan jeg ikke tilgive, og jeg kan ikke stemme mere på noget parti.

Liselotte Blixt sundhedsordfører for DF underminerer tilliden til vaccinen.

Det er totalt uacceptabelt, og et svigt af alle ansvarlige myndigheder, og hele det erhversliv, hvis fortsatte overlevelse beror på en accept af vaccinen bredt i befolkningen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vi låser tråden. Politisk diskusion er ikke tilladt på EG. 
Selv rutinerede brugere, der ved bedre, bevæger sig ud af denne sti. 
Jeg vil ikke udelukke uddeling af advarsler ved efterbehandling af tråd. 
Bryan Mills

Redigeret af Bryan Mills
Sti
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...