Hop til indhold
Guest Aarhuselsker

Sjove gamle ord og vendinger, med et twist

Recommended Posts

Kind of Blue skrev, for 52 minutter siden:

Inden alle I svumpukler bliver ramt af bommesislag, må jeg hellere henlede jeres opmærksomhed på det gode, gamle ord, kildrefip, der, efter sigende, skulle være det eneste danske ord, vi har for klitoris.  

Nah, kajakmand er/var da ellers en meget udbredt betegnelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Og en halunk var han. 

En stratenrøver, en baryler

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Pophair
Aarhuselsker skrev, for 12 minutter siden:

Og en halunk var han. 

En stratenrøver, en baryler

Knarvorn, kan man i hvert fald godt kalde ham

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nikita Darling skrev, for 2 timer siden:

Du må da kvæbbes i det dér, for det er helt kavt!

Nu vil jeg få nogle splinter i sprækken, til jeg bliver helt og aldeles tovlig :ph34r:

Såen’ ka det gå nå man mutte mæ en fissemand. 
Så æ det møje meje vant at spis en knepkach end at få splinte i æ gaf. :ph34r:

(lidt for meget rigsdansk blandet ind i æ sproch, men vi skal jo have alle med B))

Del dette indlæg

Link til indlæg

Elsker ordene baryler og knarvorn :)

Min datter blev i hvert fald kærligt omtalt som en baryler i dagplejen :D Og selv kan jeg godt være lidt knarvorn lige når morgenen gryr :ph34r:

Men afslutningsvis håber jeg i alle trods alt får lidt komfitterknas her i disse nedlukningstider B)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 4 timer siden:

og nu vi er ved at moppe jyderne, så er der Sumpgermanerne. Det er de sønderjyder der bor i lavlandet omkring grænsen, hvor jorden ofte svupper lidt.

Det er ikke kun jorden der kan svuppe lidt når vi går i gang :ph34r:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Butch skrev, for 3 minutter siden:

Det er ikke kun jorden der kan svuppe lidt når vi går i gang :ph34r:

Ah vi ved jo alle du er en tørvetriller

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, Lige nu:

Kan også trille ærter, men det hører hjemme i en anden tråd B)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Butch skrev, Lige nu:

Kan også trille ærter, men det hører hjemme i en anden tråd B)

jeg nøjes med at slikke på dem, men det er nok samme tråd :razz:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 56 minutter siden:

A tøws do æ gråen kallepros ÅE. Ha ku vær a pillekrat Næj gå i æ stoww mæ æ bajer. Og vær sinde.:lol:

Nikita Darling skrev, 1 time siden:

Men afslutningsvis håber jeg i alle trods alt får lidt komfitterknas her i disse nedlukningstider B)

Jow taak do. Du må få æ knejte til a kom. og si fut fut tæ di kut kut :P:lol:

God aften @Aarhuselsker, @Nikita Darling Og alle i andre knejte og pir

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nikita Darling skrev, for 4 timer siden:

Det hedder “os mennesker fra arilds tid” :geek::D:P

Hvis du skal citere Gustav Wied så er det nogenlunde efter hukommelsen: "Børn og dyr er lykkelige og kvinder. ligeså. Men vi mennesker er det ikke".

Og så kan vi heller ikke blive mere politisk ukorrekte i dag. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
migmanden skrev, for 11 minutter siden:

Det kan nu godt føles ret befriende i disse tider. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
migmanden skrev, for 14 minutter siden:

Hvis du skal citere Gustav Wied så er det nogenlunde efter hukommelsen: "Børn og dyr er lykkelige og kvinder. ligeså. Men vi mennesker er det ikke".

Den fortjener mere end en smiley. 
Hold kæft hvor er det provokatorisk og piss sjovt

Del dette indlæg

Link til indlæg
migmanden skrev, for 18 minutter siden:

Årh, det citat er nu fra W C Fields :) 

Og korrekt citeret hedder det på dansk.:

Alle i denne verden er lykkelige, både kvinder og børn, men vi mennesker, hvad Helvede med os!

Redigeret af Onslow

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, 1 time siden:

Alle i denne verden er lykkelige, både kvinder og børn, men vi mennesker, hvad Helvede med os!

Det har W. C. Fields vist aldrig sagt. Men overtolder Knagsted, alias Livsens Ondskab, udtalte: Børn er lykkelige - og dyr og kvinder - men vi mennesker er det sgu ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej derude:)

Den Jyske Ambassade i København

???? -  ja det er faktisk tilfældet og den eksisterede i mange år.  Forklaring følger :

Her på Sjælland er vi helt bevidste om nødvendigheden af Uldjydernes månedlige ankomst i Skatteministeriet hvor de afleverer deres bugnende skattecheck, - derfor den venlige gestus overfor dem med den Den Jyske Ambassade

Jyderne troede jo i mange år at København lå på 1.ste sal  - ??? - - - når de kom "ind med fire toget" på Hovedbanegården, -  ja så var der kun en vej frem og det var ad trappen op til ankomsthallen, altså København ligger på 1.ste sal.;)

Når de så var kommet sig over den første overraskelse og var kommet ud af hovedindgangen og fik øje på Tivoli - nøøøøøøøj der skal vi over. Når de så havde været inde i Tivoli og brændt nogle Jyske Træpenge af (deres dengang betalingsmiddel) og kom ud og fik øje på en stor åben plads - Rådhuspladsen - -  nøøøøøøøøøj  der skal vi også over - for så slet ikke at nævne Rådhusuret - -  nøøøøøøøj da for et stuurt ur. 

Men der var noget mærkeligt ovre ved Tolipikkens Hus (undskyld Politikens Hus) der var en gade uden biler ! og folk gik fandeme også midt på gaden:shock: - - Strøget - -  nøøøøøøøj - - der skal vi også over. For at frelse Jyderne fra flere overraskelser under deres ophold i staden var Den Jyske Ambassade placeret lige i begyndelse af Strøget, næppe over 50m fra Rådhuspladsen.

Den lå på venstre side og på  1.ste sal - - selvfølgelig - hvad ellers;)

Der lå vitterlig i mange år et diskotek med navnet Exalon og nickname Den Jyske Ambassade. Forklaringen var ganske enkel, det var stedet hvor Jyderne i København mødtes.

Jeg er selv gået forbi Den Jyske Ambassade mange gange, særligt i begyndelsen af 70érne da jeg som en ung knægt i begyndelsen af 20érne var på vej til bordel enten Continental Saunaclub:wub::wub::wub::wub: på Nygade eller Studie Marlene :wub::wub::wub::wub::wub::wub:lidt længere nede på Vimmelskaftet 36    ( hvorfor  4 og 6 ???   - det var det antal piger der altid var på vagt om aften/nat de 2 bordeller)

Exalon fik jeg dog aldrig besøgt selvom diskotek musikken brølede fra de åbne vinduer på 1.ste sal ;)

Mange hilsner

Nye tider

- de 2 bordeller lukkede brat i 73 eller 74 efter politirazzia og aldrig siden har der været noget så eksklusivt:wub: og dyyyrt i DK. Jeg gik faktisk selv og var nervøs for at blive hentet til afhøring fordi mit navn stod på medlemslisterne begge steder. Det skete ikke for Politiet var mere interreseret  i de prominente fra Etaten !!!!!!:P

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg

Link til indlæg
fafnersbane skrev, for 50 minutter siden:

Det har W. C. Fields vist aldrig sagt. Men overtolder Knagsted, alias Livsens Ondskab, udtalte: Børn er lykkelige - og dyr og kvinder - men vi mennesker er det sgu ikke.

Og i det fjerne gøede den traditionelle hund....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 10 timer siden:

Tak Onslow, men det er også Gustav Wied. Han er også ældre end W C Fields.

Så vidt jeg husker er det fra romanen Livsens Ondskab, men jeg er ikke helt sikker.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...