Hop til indhold
Casten

Er betalinger med Mobile Pay anonyme ?

Recommended Posts

Jeg ved, at det har været drøftet før, men jeg kan ikke finde den pågældende tråd. 

Hvis jeg betaler en GP med Mobile Pay, hvilke oplysninger får hun så ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest The Dark Knight

Formentlig dit fulde navn for det har du sikkert sat den op til i sin tid. 

Du kan dog ændre navnet, men det vil dine venner som du måske overfører penge til måske undre sig over. 

Men altså, det burde heller ikke give dig nogen som helst problemer, at en GP kender dit fulde navn.

Redigeret af The Dark Knight

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Landsbytossen
The Dark Knight skrev, for 19 minutter siden:

Men altså, det burde heller ikke give dig nogen som helst problemer, at en GP kender dit fulde navn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Dengladekriger12
Casten skrev, for 29 minutter siden:

Jeg ved, at det har været drøftet før, men jeg kan ikke finde den pågældende tråd. 

Har godt set at flere også ikke danske skriver at vi kan betale med MP det betyder så at manden bag vel er dansk og at han så har dit navn og mobil nr. efter betaling . Det er da meget hyggeligt . Hvis det ikke er erhvervs nr. så ville jeg ikke betale med MobilePay 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Dengladekriger12 skrev, 1 time siden:

Har godt set at flere også ikke danske skriver at vi kan betale med MP det betyder så at manden bag vel er dansk og at han så har dit navn og mobil nr. efter betaling . Det er da meget hyggeligt . Hvis det ikke er erhvervs nr. så ville jeg ikke betale med MobilePay 

Forstår godt din tanke. Men hvad skulle en mand bag, bruge dit nr og navn til?  En person, der lader en GP bruge sin konto til mobilepay, grænser jo til at være omfattet af rufferi-bestemmelsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 19 minutter siden:

En person, der lader en GP bruge sin konto til mobilepay, grænser jo til at være omfattet af rufferi-bestemmelsen.

Det er altså ikke forbudt at hjælpe piger, det er forbudt at tage ågerpriser for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grydeskeen

Det kan godt være at jeg er naiv, men undersøger man ikke lige hvem man besøger inden besøget, kigger anmeldelser annoncer mm, ja jeg har kun besøgt 3 over de sidste 20 år, og i alle tilfælde havde jeg set og læst hvad jeg kunne finde ud af, så jeg er ikke bange for at give mine oplysninger til pigen, det være sig navn tlf og evt bankkonto nummer, der  kan ske fejl og man får besøgt den forkerte, men hvis man har tjekket først og brugt sin sunde fornuft, vil jeg mene at risikoen er minimal. 
brug fornuften, og det “store hoved” inden besøget. De rigtige piger er på ingen måde interesseret i at lave ballade, det er ikke godt for forretningen, sådan et rygte / anmeldelse skal der bare en af så er den butik da ødelagt, og hvis der findes sådan en oplysning ville man jo overhovedet ikke overveje at besøge den pige.

så lad være med at være så bange for de piger, det er til gengæld en helt anden sag med konen ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Liv skrev, for 18 minutter siden:

Det er altså ikke forbudt at hjælpe piger, det er forbudt at tage ågerpriser for det.

Jeg ville være varsom med det, da der ikke skal meget til at være omfattet af rufferibestemmelsen. Der kan godt tages mindre priser end “ågerpriser” for at være omfattet. 
Og siden pigen ikke selv kan oprette en mobilepay, så er det tvivlsomt om hvorvidt det er i overensstemmelse med anden lovgivning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest The Dark Knight
Grydeskeen skrev, for 3 timer siden:

Det kan godt være at jeg er naiv, men undersøger man ikke lige hvem man besøger inden besøget, kigger anmeldelser annoncer mm, ja jeg har kun besøgt 3 over de sidste 20 år,

En skal jo være den første, så ikke altid en anbefaling/anmeldelse på pigen findes. 

Men okay - 3 besøg på 20 år, så håber jeg også for dig, at det var gode besøg. Jeg må give dig, at du laver et godt stykke forarbejde før et besøg og det er jo svært at argumentere imod, men omvendt vil jeg mene, at hvis vi alle havde ligeså lang tid fra tanke til handling, så var der vist ikke mange GP’er tilbage derude ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest The Dark Knight
Landsbytossen skrev, for 5 timer siden:

Jeg skrev “burde”, fordi jeg jo ikke ved hvordan manden opfører sig overfor pigerne. Var han nu en kæmpe klaphat, så han jeg jo ikke love manden med 100 % sikkerhed, at det ikke vil give ham problemer, at GP’en kender hans fulde navn.

Men han er sikkert en fornuftig mand, og så vil det IKKE give ham problemer. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har omdøbt min MobilePay bruger til at bruge et kælenavn, da det gi'r mening for bekendte, og et grin for alle andre.

Snip-snap, ingen problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grydeskeen
The Dark Knight skrev, for 2 timer siden:

En skal jo være den første, så ikke altid en anbefaling/anmeldelse på pigen findes. 

Men okay - 3 besøg på 20 år, så håber jeg også for dig, at det var gode besøg. Jeg må give dig, at du laver et godt stykke forarbejde før et besøg og det er jo svært at argumentere imod, men omvendt vil jeg mene, at hvis vi alle havde ligeså lang tid fra tanke til handling, så var der vist ikke mange GP’er tilbage derude ;)

Okay

den kunne forstås på flere måder.

det er 3 forskellige piger på 20 år.

1 pige for 20 år siden 3 besøg på 6 mdr.

1 pige for 1/2 år siden 3 besøg på 1,5 mdr

og den bedste 1 pige for 2 uger siden, indtil nu 2 besøg, men flere kommer helt sikkert, også selv om jeg skal køre 170 km eller mere eller endda krydse Storebælt hvis hun ikke kommer til Jylland og Fyn hurtigt nok.  :) :) :) 

men ja det er noget jeg overvejer i lang tid, og undersøger hvad jeg kan, og derfor har jeg nok også været enormt heldig at finde den bedste oplevelse nogensinde med den sidste pige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest The Dark Knight
Grydeskeen skrev, for 6 timer siden:

det er 3 forskellige piger på 20 år.

Jeg har stor respekt for, at du har kunne holde dig til tre piger over så lang tid. Og jo også kun til en, da de har haft hver deres periode og nu forhåbentlig en længere med den sidste du har mødt. 

Ønsker dig mange gode oplevelser med hende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Dengladekriger12
The Dark Knight skrev, for 13 timer siden:

Jeg har stor respekt for, at du har kunne holde dig til tre piger over så lang tid. Og jo også kun til en, da de har haft hver deres periode og nu forhåbentlig en længere med den sidste du har mødt. 

Ønsker dig mange gode oplevelser med hende.

Casten skrev, den 12.12.2020 at 17:34:

Sjovt at vi er bange for at de kan se vores navn og nummer . Men Corona  har ingen betydning ? Det er da lidt sjovt . Cash og sex med mundbind må være det nye resten af 2020 . Haha eller måske det har været sådan længe . Ingen samkvem med andre end GP ‘en i julen . Go jul 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest The Dark Knight
Dengladekriger12 skrev, for 10 timer siden:

Sjovt at vi er bange for at de kan se vores navn og nummer . Men Corona  har ingen betydning ? Det er da lidt sjovt . Cash og sex med mundbind må være det nye resten af 2020 . Haha eller måske det har været sådan længe . Ingen samkvem med andre end GP ‘en i julen . Go jul 

Hvad er det for noget vrøvl af fyre af, og hvad har dit indlæg med mit indlæg at gøre? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...