Guest Nannas Hjørne Skrevet 9. December, 2020 Nu har jeg ikke været aktiv herinde så længe, men jeg kan huske, at jeg i starten var 'ræd' for at skrive herinde, for jeg lagde mærke til hvor hurtigt noget man skrev kunne blive vendt mod en, også hvis man intet negativt havde ment. Med tiden har jeg prøvet at finde den middelvej hvor jeg både siger min mening, også hvis den er upopulær, og samtidig ikke lægger noget negativt ned over nogen andre med det jeg siger. Alligevel, er det altid med det i mente, at hvis jeg skriver noget, der kan fortolkes negativt, så skal det understreges hellere en gang for meget end en gang for lidt, at det ikke er min intention, for tendensen er, at hvis noget kan fortolkes nedladende eller fornærmende, så bliver det fortolket sådan herinde. Det er selvfølgelig langt fra alle som fortolker sådan, men er der bare én eller to som gør det, er tråden og emnet allerede afsporet og så ruller stenen ned ad bakken. Både på det generelle og hyggeforummet men også på anmeldelser. Jeg ville slet ikke kunne overskue at skrive herinde som ny bruger, sådan som man kan risikere at blive kritiseret, ligegyldigt om man skriver en positiv eller negativ anmeldelse. Til gengæld, så vil jeg sige, at når man har luret at skrive meget klart hvad man mener, og i særdeleshed hvad man ikke mener med sine indlæg, så kommer der også meget lidt negativ respons. Derimod får man oplysende og opmuntrende svar. Det er bare så enormt vigtigt at være klar, for der sidder nogle folk med deres kæpheste klar til duel på den mindste provokation. Men som mange andre har skrevet, den hårde tone er ikke begrænset til EG, det er desværre tidens trend. Til gengæld er jeg glad for udfordringer, og jeg tager gerne udfordringen op at holde en god, oplyst og omsorgsfuld tone herinde, og det er jeg heldigvis ikke alene om. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 9. December, 2020 Nannas Hjørne skrev, for 16 minutter siden: Det er selvfølgelig langt fra alle som fortolker sådan, men er der bare én eller to som gør det, er tråden og emnet allerede afspore Ja, og det der er allermest deprimerende er såfremt kritikken/afsporingen bygger på at nogen har misforstået ens indlæg, og man gør opmærksom på at det er misforstået, så fortsætter det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 9. December, 2020 Aarhuselsker skrev, Lige nu: Ja, og det der er allermest deprimerende er såfremt kritikken/afsporingen bygger på at nogen har misforstået ens indlæg, og man gør opmærksom på at det er misforstået, så fortsætter det. Alt for sandt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Udenlandsdansker 155 Skrevet 9. December, 2020 Er det store problem ikke gammelt nag ? Selv i denne traad bobler det op til overfladen. Jeg har bemaerket at en enkelt lyserod flere gange har haft behov for at dele personlige korrespondancer i offentlig rum. Det fremmer vel ikke noget positivt taenker jeg. Der skal som regel 2 til tango. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 9. December, 2020 Udenlandsdansker skrev, for 3 minutter siden: Er det store problem ikke gammelt nag Jeg ser det samme, men også at nogen notorisk ikke kan skive pænt, og andre som altid er på tværs, somme tider begge dele De der nærmer sig trolle stadiet bliver dog luget ud af admin teamet efter lidt tid, og nogle ændrer attitude. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 9. December, 2020 Rødovre skrev, for 7 timer siden: Jeg syntes faktisk der har været ro på den seneste tid, uden de store drama, er helt rart .. Helt enig, det var virkelig slemt for år tilbage. Måske man også får en større pytknap med tiden 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rødovre Skrevet 9. December, 2020 Nannas Hjørne skrev, for 2 timer siden: Nu har jeg ikke været aktiv herinde så længe, men jeg kan huske, at jeg i starten var 'ræd' for at skrive herinde, for jeg lagde mærke til hvor hurtigt noget man skrev kunne blive vendt mod en, også hvis man intet negativt havde ment. Med tiden har jeg prøvet at finde den middelvej hvor jeg både siger min mening, også hvis den er upopulær, og samtidig ikke lægger noget negativt ned over nogen andre med det jeg siger. Alligevel, er det altid med det i mente, at hvis jeg skriver noget, der kan fortolkes negativt, så skal det understreges hellere en gang for meget end en gang for lidt, at det ikke er min intention, for tendensen er, at hvis noget kan fortolkes nedladende eller fornærmende, så bliver det fortolket sådan herinde. Det er selvfølgelig langt fra alle som fortolker sådan, men er der bare én eller to som gør det, er tråden og emnet allerede afsporet og så ruller stenen ned ad bakken. Både på det generelle og hyggeforummet men også på anmeldelser. Jeg ville slet ikke kunne overskue at skrive herinde som ny bruger, sådan som man kan risikere at blive kritiseret, ligegyldigt om man skriver en positiv eller negativ anmeldelse. Til gengæld, så vil jeg sige, at når man har luret at skrive meget klart hvad man mener, og i særdeleshed hvad man ikke mener med sine indlæg, så kommer der også meget lidt negativ respons. Derimod får man oplysende og opmuntrende svar. Det er bare så enormt vigtigt at være klar, for der sidder nogle folk med deres kæpheste klar til duel på den mindste provokation. Men som mange andre har skrevet, den hårde tone er ikke begrænset til EG, det er desværre tidens trend. Til gengæld er jeg glad for udfordringer, og jeg tager gerne udfordringen op at holde en god, oplyst og omsorgsfuld tone herinde, og det er jeg heldigvis ikke alene om. Syntes du udtrykker dig klart og tydeligt og siger din mening, man er ikke i tvivl om at dit hoved er skruet rigtig sammen med dine velformerende indlæg, desuden laver du aldrig drama og er opmærksomhedskrævende og snakker pænt til folk du ikke er enig med . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 10. December, 2020 Rødovre skrev, for 17 timer siden: Syntes du udtrykker dig klart og tydeligt og siger din mening, man er ikke i tvivl om at dit hoved er skruet rigtig sammen med dine velformerende indlæg, desuden laver du aldrig drama og er opmærksomhedskrævende og snakker pænt til folk du ikke er enig med . Tak for det. Det er heller ikke altid nemt at holde hovedet ovenvande, men jeg synes, at det er så vigtigt at behandle hinanden med respekt, uagtet vores holdninger. Der er sjældent nogen som har ændret holdning ved at blive latterliggjort, skældt ud eller talt ned til. Snarere tværtimod. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg