Hop til indhold
Ishoej

Hæveautomater

Recommended Posts

En praktisk forespørgsel: Hvor kan man finde en opdateret liste over hæveautomater i København?

Der var engang en app, men den er håbløst forældet, og selv google maps er ikke særligt meget bevdent :-/

Kan det passe, at det er et uddøende fænomen? :-O

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rødovre
Ishoej skrev, for 3 timer siden:

En praktisk forespørgsel: Hvor kan man finde en opdateret liste over hæveautomater i København?

Der var engang en app, men den er håbløst forældet, og selv google maps er ikke særligt meget bevdent :-/

ja de forsvinder 1 efter 1 ret hurtigt, tror inden for et 1 år el 2 er der ikke flere tilbage, så er det mobil pay det hele ..

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det var ogsaa en udfordring for mig sidst jeg var I Danmark, specielt fordi Jeg uden adresse ikke laengere har dansk konto og dermed heller ikke mobilpay.

Jeg kender ikke til muligheden for et alternativ til kontanter, hvis man stadig vil bevare anonymiteten, men jeg kan sagtens forestille mig en udfordret branche I tilfaelde af kontantlost samfund.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja, det er fagre ny verden! Det er også meget bedre med Mobilpay. Uhhh. Skal man f.eks. diskutere økonomi med ens samlever kan man nemt se hvad hver især har brugt og på hvad. I denne moderne  verden er det også smart når man har mobiltelefon og tablet på samme bruger. Når men er på farten kan de der er hjemme følge med i hvilke aftaler man laver så de altid ved hvad man laver og hvornår man kan ventes hjem. Endnu bedre er det blevet her på det sidste. Jeg lige har købt ny bil. Der medfølger en app som brugerne af bilen installerer på deres smartphone så kan man sekund for sekund se hvor bilen er henne. ;-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rødovre
Pman skrev, for 20 minutter siden:

Ja, det er fagre ny verden! Det er også meget bedre med Mobilpay. Uhhh. Skal man f.eks. diskutere økonomi med ens samlever kan man nemt se hvad hver især har brugt og på hvad. I denne moderne  verden er det også smart når man har mobiltelefon og tablet på samme bruger. Når men er på farten kan de der er hjemme følge med i hvilke aftaler man laver så de altid ved hvad man laver og hvornår man kan ventes hjem. Endnu bedre er det blevet her på det sidste. Jeg lige har købt ny bil. Der medfølger en app som brugerne af bilen installerer på deres smartphone så kan man sekund for sekund se hvor bilen er henne. ;-) 

syntes også det vil være meget bedre og nemmere med mobil pay, tror desværre det bliver en udfordring for mange GP er som modtager andre ydelser ved siden af ..

I går da jeg besøgte en GP, rendte jeg rundt efter hæve automat i 30 min på østerbro og det var pissekoldt ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er det ikke bare at hæve over når du handler?

Nu tjekker min kone ikke min konto og jeg ikke hendes, men jeg foretrækker stadig kontanter

Bilka og Føtex har selvbetjeningskasser, hvor du kan hæve over

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pman skrev, for 1 time siden:

Ja, man skal opføre sig ordentligt. 
Ellers blive man bustet ;-)

Man kan hverken være utro, eller lyve. 
Verden er af lave.....

Del dette indlæg

Link til indlæg

For at få et brugbart resultat er det en fordel at gå ind på de enkelte bankers hjemmeside og søge, ved godt at det ikke er nemt at få et overblik. Men de griske banker :angry: lukker jo den ene automat efter den anden, så selv Google har ikke en chance for at følge med .

Nordea GRIPPEN 

Danske Bank HVID VASKEREN

Så har du ren samvittighed når du kommer hjem til konen :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ishoej skrev, for 7 timer siden:

Det er da meget nemt google maps zoom ud så du har overblik over kbh og skriv hæveautomat i søgefeltet

Hæve automaterne forsvinder ikke sådanne lige så langtid der står noget om Kongens mønt i grundloven og prøver de politikere at ændre det ja så skal de igennem  en længere process men ellers kan man altid betale med Øv-ro for de forsvinder ikke sådanne lige indenfor en overskuelig fremtid;).

Del dette indlæg

Link til indlæg
S&W500S skrev, for 38 minutter siden:

Hæve automaterne forsvinder ikke sådanne lige så langtid der står noget om Kongens mønt i grundloven og prøver de politikere at ændre det ja så skal de igennem  en længere process men ellers kan man altid betale med Øv-ro for de forsvinder ikke sådanne lige indenfor en overskuelig fremtid;).

Kender flere mindre byer, hvor pengeautomaterne netop er blevet sløjfet - og det er endda byer med togstation - og nu står folk i kø hos købmanden for at hæve - og købmanden er nærmest blevet gidsel i det spil, da han hurtigt mister yderligere omsætning, hvis han nægter at lade folk hæve over, men ofte må han alligevel sige nej, da folk ikke bruger så mange kontanter længere - og lægger han med for mange penge i kassen, bliver han hurtigt udsat for røveri - eller det går som oftest ud over de søde unge mennesker han må ansætte til en lav timeløn, for at få lidt overskud.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 45 minutter siden:

Kender flere mindre byer, hvor pengeautomaterne netop er blevet sløjfet - og det er endda byer med togstation - og nu står folk i kø hos købmanden for at hæve - og købmanden er nærmest blevet gidsel i det spil, da han hurtigt mister yderligere omsætning, hvis han nægter at lade folk hæve over, men ofte må han alligevel sige nej, da folk ikke bruger så mange kontanter længere - og lægger han med for mange penge i kassen, bliver han hurtigt udsat for røveri - eller det går som oftest ud over de søde unge mennesker han må ansætte til en lav timeløn, for at få lidt overskud.

Lukker de hæveautomaterne i de mindre byer så må man jo tage ind til en større by for at hæve kontanter.

Her er Hvad "Den Spanske Bank" siger når man skal hæve kontanter i deres filialer

https://danskebank.dk/erhverv/loesninger/daglig-drift/betalinger/kontanter#t2

og butikker etc... må ikke nægte at modtage kontanter i tidsrummet 06-22

https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hvad-gaelder/betalingstjenesteloven/kontantreglen/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kammerherre

Skift Bank hvis de lukker hæveautomaterne, det er ikke alle Banker der lukker automaterne, min bank har to automater indenfor 10 km tidligere var der kun en. Jeg bruger kontanter, jeg både bruger og modtager kontanter, så jeg både hæver og indsætter kontanter på min konto ved hæveautomaten, man går ind i lobbyen, der er døgnåbent, og man skal ikke stå ude på gaden.. Jeg bryder mig ikke om at leve i et overvågnings samfund, derfor bruger jeg kontanter.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kontanter er et must. Min kone må gerne se hvad jeg bruger på GP’erne, men jeg vil ikke have mit navn ude hos GP’erne og evt bagmænd. Det er komplet umuligt at vide hvordan de håndterer disse oplysninger. De fleste er sikkert ok, men jeg sætter pris på ikke at udveksle personlige oplysninger med dem ligesom jeg også forstår deres behov for dæknavne og privatliv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rødovre skrev, for 13 timer siden:

ja de forsvinder 1 efter 1 ret hurtigt, tror inden for et 1 år el 2 er der ikke flere tilbage, så er det mobil pay det hele ..

Mobilpay? Ikke på lysthuse som Romantica, Pussygalores, Cassiopeiastars, Mon Cherie, Seductiongirls og Sexyclub.

Sådanne steder får aldrig Mobilpay. 

Desværre. 

Måske af frygt for svindel mm..?

Måske mere relevant at tage diskussionen her? Bare der var nogle steder/lysthuse som ville komme med indspark...SKAT med deres liderlige højtuddannede lønslaver er også velkommen til at skrive en kommentar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ishoej skrev, for 17 timer siden:

Hmm..

Jeg har nogle gange brugt denne:

https://www.visa.com/atmlocator/mobile/index.jsp?country=US#(page:results,params:(query:'Vanløse, København, Hovedstaden'))

:)

Min bank stiller spørgsmål om mine kontanthævninger, nu hvor alt næsten kan betales via mobil eller kort. Jeg får lavet meget sort arbejde, forklarer jeg.

Redigeret af ppd

Del dette indlæg

Link til indlæg
ppd skrev, for 18 minutter siden:

Hmm..

Jeg har nogle gange brugt denne:

https://www.visa.com/atmlocator/mobile/index.jsp?country=US#(page:results,params:(query:'Vanløse, København, Hovedstaden'))

:)

Min bank stiller spørgsmål om mine kontanthævninger, nu hvor alt næsten kan betales via mobil eller kort. Jeg får lavet meget sort arbejde, forklarer jeg.

Med mindre du hæver meget store beløb og tit, så kan du bare bede banken om at blande sig uden om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
warmgun skrev, for 2 minutter siden:

Med mindre du hæver meget store beløb og tit, så kan du bare bede banken om at blande sig uden om.

..tit og tit..jeg kunne nu godt kneppe (sådan give den rigtig gas) og nogle gange elske med en ung studinepige sådan 2-3 gange om måneden..Savner den intimitet og lege de lege ens kæreste ikke er med på.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kammerherre skrev, for 6 timer siden:

Skift Bank hvis de lukker hæveautomaterne, det er ikke alle Banker der lukker automaterne

Ja, det lyder nemt - der var kun en automat - nu er der ingen - så hvilken bank vil du skifte til?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kammerherre
Jernsvinet skrev, 1 time siden:

Ja, det lyder nemt - der var kun en automat - nu er der ingen - så hvilken bank vil du skifte til?

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, men det er måske bare mig, hvorfor skulle jeg skifte bank når de udvider hvor andre lukker. Jeg er godt tilfreds med min bank, de har en strategi om at være tættere på kunderne og får mange nye kunder mens flere af de store banker mister kunder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
ppd skrev, for 22 timer siden:

..tit og tit..jeg kunne nu godt kneppe (sådan give den rigtig gas) og nogle gange elske med en ung studinepige sådan 2-3 gange om måneden..Savner den intimitet og lege de lege ens kæreste ikke er med på.. 

Jeg er helt enig i det med at lege ting, som ens partner ikke er til. Hvor tit det skal være kommer an på din økonomiske formåen. Kontanthævninger på måske et par af de lange to til tre gange om måneden burde ikke vække bankens mistroiske blikke. Jeg har gennem årene haft mange kolleger, der ikke kunne tænke sig ikke at have to til tre tusinde i baglommen. Det kræver nogen kontanthævninger (med mindre de laver sort arbejde).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Den flittige
pacer skrev, for 6 timer siden:

Jeg hæver altid 5-6.000 kr så har jeg lidt liggende

Men ikke ret længe, tænker jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kammerherre

Altid godt at have rigeligt med kontanter liggende så man ikke behøver hæve hver gang lysten melder sig. Kontanter forsvinder nok ikke sådan lige selv om vi lever i et samfund hvor myndighederne gerne vil kontrollere os i hoved og røv. Ved at ligge inde med store kontant beløb er der selvfølgelig en risiko ved pengeombytning hvis de ikke er opgivet til skat, det så vi efter krigen hvor nogle brugte pengene til at fyre med eller smed dem i kloakken, jeg ville  have brugt dem til at tapetsere en væg med.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...