Rejsenetværk 9749 Skrevet 24. Oktober, 2020 Verden er af lave! Det er hverken 1 april, eller en artikel i Rokoposten. Artiklen er fra Berlingske! Mærsk i skelsættende forandringer: »Det giver ikke længere mening, at de ansatte skal have slips på« På blot fire år er alt ændret i Mærsk, som nu er en helt anden type virksomhed, hvor gamle traditioner er væk. Topchef Søren Skou fortæller, hvorfor en forandring har været nødvendig, og løfter sløret for, hvorfor han i dag sjældent går med slips. https://www.berlingske.dk/virksomheder/maersk-i-skelsaettende-forandringer-det-giver-ikke-laengere-mening-at Personligt tror jeg nu at jeg ville have befundet mig trygt og godt, med slips i Mærsk juniors tid, hvis jeg havde evnerne til at arbejde for Mærsk, hvilket jeg ikke har. Hvad mon han tænker i dette øjeblik deroppe? https://politiken.dk/debat/profiler/laeserredaktoer/art5387425/Tegninger-af-Hr.-Møller-var-ikke-udtryk-for-manglende-respekt Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9929 Skrevet 24. Oktober, 2020 Skal de så heller ikke længere gå i højre side af gangene? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 24. Oktober, 2020 (edited) Jeg er nysgerrig på hvad du vil med denne tråd? Er det dig der har fået en chok over virksomheden har ændret sig ? Alle virksomheder er tvunget til at udvikle sig og holde sig opdateret, dette gælder også normer/dresscode i selv de store virksomheder. Hvad tror du han tænker? Redigeret 24. Oktober, 2020 af Nemtøs . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 24. Oktober, 2020 Nemtøs skrev, for 7 minutter siden: Jeg er nysgerrig på hvad du vil med denne tråd? Er det dig der har fået en chok over virksomheden har ændret sig ? Alle virksomheder er tvunget til at udvikle sig og holde sig opdateret, dette gælder også normer/dresscode i selv de store virksomheder. Hvad tror du han tænker? Det var kun ment i sjov, og det tror jeg alle forstår, som har bare lidt viden om, hvordan Mærsk kulturen tidligere blev omtalt og beskrevet: Indefra med Anders Agger: A.P. Møller-Mærsk https://www.dr.dk/drtv/episode/indefra-med-anders-agger_-ap-moeller_maersk_53773 Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 24. Oktober, 2020 Jeg er på linje med Rejse, nu står verden da ikke længere! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 24. Oktober, 2020 Jeg må indrømme at jeg slet ikke forstår jeres humor Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 24. Oktober, 2020 Nemtøs skrev, for 5 minutter siden: Jeg må indrømme at jeg slet ikke forstår jeres humor Tror egentlig ikke jeg vil kalde det humor. Men måske kender du ikke så meget til Mærsk som Rejse og jeg åbenbart gør Jeg har aldrig været i nærheden af at arbejde der, men kolleger er kommet fra og gået til Mærsk. De har været fuldstændig uden sidestykke i dansk erhvervsliv i nogle sammenhænge, og altså ikke mindst ved at ALLE medarbejdere, altså også f. eks. interne IT supportere, skulle være iført skjorte og slips på arbejde. I andre virksomheder er joggingtøj (shorts om sommeren) almindelig dress-code for den slags. Mærsk har holdt fast i dette mange år efter at verden omkring dem blødte op. Derfor har det altid været den første tanke når nogen i omgangskredsen starter hos Mærsk: Mon han/hun har checket op på garderoben? :) Kan ikke forklare det bedre... men det er altså virkelig et jordskælv af dimensioner, når Mærsk dropper slipset. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 24. Oktober, 2020 slip skrev, for 19 minutter siden: Tror egentlig ikke jeg vil kalde det humor. Men måske kender du ikke så meget til Mærsk som Rejse og jeg åbenbart gør Jeg har aldrig været i nærheden af at arbejde der, men kolleger er kommet fra og gået til Mærsk. De har været fuldstændig uden sidestykke i dansk erhvervsliv i nogle sammenhænge, og altså ikke mindst ved at ALLE medarbejdere, altså også f. eks. interne IT supportere, skulle være iført skjorte og slips på arbejde. I andre virksomheder er joggingtøj (shorts om sommeren) almindelig dress-code for den slags. Mærsk har holdt fast i dette mange år efter at verden omkring dem blødte op. Derfor har det altid været den første tanke når nogen i omgangskredsen starter hos Mærsk: Mon han/hun har checket op på garderoben? Kan ikke forklare det bedre... men det er altså virkelig et jordskælv af dimensioner, når Mærsk dropper slipset. Jeg kender godt deres interne regler, ikke at de kan sammenlignes men DSB, skat og post Danmark har også haft strenge regler for påklædning. Har oplevet det på egen krop i mine unge dage Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 24. Oktober, 2020 (edited) Som så ofte, så kan vi måske også her komme en årsag nærmere, som trofast læser af Rokokoposten.dk Eksdirektør til ungdommen: Hvis I arbejder hårdt nok, kan I også ende på kontanthjælp med en stressdiagnose 22 februar, 2018 Erhverv, Indland Det kan lade sig gøre, hvis bare man gør sit bedste, fortæller Hans Mørch, der har siddet i en topstilling hos Mærsk og i dag kæmper for at få tilkendt førtidspension. Inspirerende og opløftende. Et forbillede for de unge. Et opgør med den tiltagende offermentalitet. Sådan beskriver lærerne på Ikast-Brande Gymnasium det foredrag, som Hans Mørch holdt for eleverne onsdag eftermiddag. Mørch, der tidligere har været direktør hos Mærsk A/S og i dag er på kontanthjælp, fortalte om sit arbejdsliv under titlen “Vejen til mine drømme”. https://rokokoposten.dk/2018/02/22/eksdirektoer-ungdommen-arbejder-haardt-nok-kan-ogsaa-ende-paa-kontanthjaelp-stressdiagnose/ Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 24. Oktober, 2020 af Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Æ´Synderjyde 810 Skrevet 24. Oktober, 2020 I min virksomhed har vi altid haft en dresscode. Jeg betaler og mine ansattes arbejdstøj. Når der er gæster i huset, eller på mine lokalitet rundt omkring, har man også slips på, hvis man er hankøn. Når vi kun er os selv på kontoret, har man ikke nødvendigvis slips på, men mange har det nu alligevel af ren og skær vane. Hvilket jeg altid selv har. Alle af hunkøn har enten nederdel eller bukser på og dertil en skjorte. Enten hvid eller lyseblå. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kunforsjov75 195 Skrevet 25. Oktober, 2020 Tja. Var osse på tide at blive moderne. tænke lidt mere på at rette op end dresscode. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg