Hop til indhold
Rejsenetværk

Chok ingen slips hos Mærsk

Recommended Posts

Verden er af lave!

Det er hverken 1 april, eller en artikel i Rokoposten.

Artiklen er fra Berlingske!

Mærsk i skelsættende forandringer: »Det giver ikke længere mening, at de ansatte skal have slips på«
På blot fire år er alt ændret i Mærsk, som nu er en helt anden type virksomhed, hvor gamle traditioner er væk. Topchef Søren Skou fortæller, hvorfor en forandring har været nødvendig, og løfter sløret for, hvorfor han i dag sjældent går med slips.
https://www.berlingske.dk/virksomheder/maersk-i-skelsaettende-forandringer-det-giver-ikke-laengere-mening-at 

Personligt tror jeg nu at jeg ville have befundet mig trygt og godt, med slips i Mærsk juniors tid, hvis jeg havde evnerne til at arbejde for Mærsk, hvilket jeg ikke har.

Hvad mon han tænker i dette øjeblik deroppe?

Tegninger af Hr. Møller var ikke udtryk for manglende respekt - politiken.dk

https://politiken.dk/debat/profiler/laeserredaktoer/art5387425/Tegninger-af-Hr.-Møller-var-ikke-udtryk-for-manglende-respekt

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs

Jeg  er  nysgerrig  på  hvad  du  vil  med  denne  tråd? Er  det  dig  der  har  fået  en  chok  over  virksomheden  har  ændret  sig ?

Alle  virksomheder  er  tvunget  til  at  udvikle  sig  og  holde  sig  opdateret, dette  gælder  også  normer/dresscode  i  selv  de  store  virksomheder. 

Hvad  tror  du  han  tænker? 

Redigeret af Nemtøs
.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 7 minutter siden:

Jeg  er  nysgerrig  på  hvad  du  vil  med  denne  tråd? Er  det  dig  der  har  fået  en  chok  over  virksomheden  har  ændret  sig ?

Alle  virksomheder  er  tvunget  til  at  udvikle  sig  og  holde  sig  opdateret, dette  gælder  også  normer/dresscode  i  selv  de  store  virksomheder. 

Hvad  tror  du  han  tænker? 

Det var kun ment i sjov, og det tror jeg alle forstår, som har bare lidt viden om, hvordan Mærsk kulturen tidligere blev omtalt og beskrevet:

Indefra med Anders Agger: A.P. Møller-Mærsk
https://www.dr.dk/drtv/episode/indefra-med-anders-agger_-ap-moeller_maersk_53773 

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 5 minutter siden:

Jeg  må  indrømme  at  jeg  slet  ikke  forstår  jeres  humor 

Tror egentlig ikke jeg vil kalde det humor. Men måske kender du ikke så meget til Mærsk som Rejse og jeg åbenbart gør :D

Jeg har aldrig været i nærheden af at arbejde der, men kolleger er kommet fra og gået til Mærsk. De har været fuldstændig uden sidestykke i dansk erhvervsliv i nogle sammenhænge, og altså ikke mindst ved at ALLE medarbejdere, altså også f. eks. interne IT supportere, skulle være iført skjorte og slips på arbejde. I andre virksomheder er joggingtøj (shorts om sommeren) almindelig dress-code for den slags. Mærsk har holdt fast i dette mange år efter at verden omkring dem blødte op. Derfor har det altid været den første tanke når nogen i omgangskredsen starter hos Mærsk: Mon han/hun har checket op på garderoben? :)

Kan ikke forklare det bedre... men det er altså virkelig et jordskælv af dimensioner, når Mærsk dropper slipset.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs
slip skrev, for 19 minutter siden:

Tror egentlig ikke jeg vil kalde det humor. Men måske kender du ikke så meget til Mærsk som Rejse og jeg åbenbart gør :D

Jeg har aldrig været i nærheden af at arbejde der, men kolleger er kommet fra og gået til Mærsk. De har været fuldstændig uden sidestykke i dansk erhvervsliv i nogle sammenhænge, og altså ikke mindst ved at ALLE medarbejdere, altså også f. eks. interne IT supportere, skulle være iført skjorte og slips på arbejde. I andre virksomheder er joggingtøj (shorts om sommeren) almindelig dress-code for den slags. Mærsk har holdt fast i dette mange år efter at verden omkring dem blødte op. Derfor har det altid været den første tanke når nogen i omgangskredsen starter hos Mærsk: Mon han/hun har checket op på garderoben? :)

Kan ikke forklare det bedre... men det er altså virkelig et jordskælv af dimensioner, når Mærsk dropper slipset.

Jeg  kender  godt  deres  interne  regler,  ikke  at  de  kan  sammenlignes  men  DSB, skat  og  post Danmark  har  også  haft  strenge regler  for  påklædning.  Har  oplevet  det  på  egen  krop  i mine  unge  dage 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som så ofte, så kan vi måske også her komme en årsag nærmere, som trofast læser af Rokokoposten.dk

Eksdirektør til ungdommen: Hvis I arbejder hårdt nok, kan I også ende på kontanthjælp med en stressdiagnose
22 februar, 2018
Erhverv, Indland

rokokoposten_220118-kopi.jpg

Det kan lade sig gøre, hvis bare man gør sit bedste, fortæller Hans Mørch, der har siddet i en topstilling hos Mærsk og i dag kæmper for at få tilkendt førtidspension.

Inspirerende og opløftende. Et forbillede for de unge. Et opgør med den tiltagende offermentalitet.

Sådan beskriver lærerne på Ikast-Brande Gymnasium det foredrag, som Hans Mørch holdt for eleverne onsdag eftermiddag. Mørch, der tidligere har været direktør hos Mærsk A/S og i dag er på kontanthjælp, fortalte om sit arbejdsliv under titlen “Vejen til mine drømme”.
https://rokokoposten.dk/2018/02/22/eksdirektoer-ungdommen-arbejder-haardt-nok-kan-ogsaa-ende-paa-kontanthjaelp-stressdiagnose/

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

I min virksomhed har vi altid haft en dresscode. Jeg betaler og mine ansattes arbejdstøj. Når der er gæster i huset, eller på mine lokalitet rundt omkring, har man også slips på, hvis man er hankøn. 
Når vi kun er os selv på kontoret, har man ikke nødvendigvis slips på, men mange har det nu alligevel af ren og skær vane. Hvilket jeg altid selv har. 
Alle af hunkøn har enten nederdel eller bukser på og dertil en skjorte. Enten hvid eller lyseblå. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...