Hop til indhold
Guest Rødovre

Advarsel Klamydia

Recommended Posts

Guest Rødovre

Hej

Jeg har fået påvist klamydia og skal have en kur på 1 uge med 2 tabletter dagligt .

Jeg vil blot sige at det eneste usikker sex jeg har dyrket er at modtage oral uden kondom, ellers bruger jeg kondom ved samleje.

Jeg var ikke klar over klamydia også smitter fra mund til penis, men det gør det altså og de fortalte mig på bisbebjerg at der er rigtig meget klamydia og gonera i omløb pt.

Så vil anbefale til alle jer som har modtaget øko blow fra en GP at gå hen og lade jer teste, især til dem som har en kone eller kæreste, så i ikke smitter videre til dem.

ps jeg havde ingen symptomer overhovedet .

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for at du deler. 

Har du kontaktet de piger du har været hos (nævn dem endelig ikke her)? 

Ifølge Sexlinien skulle klamydia ikke kunne smitte fra mund til pik, men jeg anerkender da gerne Bispebjerg som en højere autoritet på området. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man skal især være opmærksom på super-gonoré, da den er svær at bekæmpe med antibiotika og spredes også via oralsex. (https://videnskab.dk/krop-sundhed/oralsex-er-skyld-i-ny-form-for-resistent-super-gonore) Jeg er personligt glad for du deler din erfaring og videregiver informationer fra Bispebjerg. Tak for det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lauersen skrev, for 43 minutter siden:

Tak for at du deler. 

Har du kontaktet de piger du har været hos (nævn dem endelig ikke her)? 

Ifølge Sexlinien skulle klamydia ikke kunne smitte fra mund til pik, men jeg anerkender da gerne Bispebjerg som en højere autoritet på området. 

Klamydia smitter primært ved ubeskyttet seksuel kontakt, dvs. ved vaginalt samleje, analsex og oralsex. Mødre med en klamydia-infektion kan smitte deres børn under fødslen. Hos smittede børn kan der ses en øjenbetændelse eller i sjældne tilfælde en lungebetændelse.

Kopieret fra https://netdoktor.dk/sygdomme/fakta/klamydia.htm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rødovre skrev, for 2 timer siden:

ps jeg havde ingen symptomer overhovedet .

Så hvorfor blev du testet? Gør du det rutinemæssigt?

Lauersen skrev, for 1 time siden:

Det er nok bare yderst (helt ekstremt) sældent. Men det man skal tage højde for er, at selvom folk bruger kondom ved penetration, så gør de indimellem andre ting, som medfører at der er smitterisiko. Det behøver derfor ikke være et blowjob, der var smittekilde.

massage er fedt skrev, 1 time siden:

ved ubeskyttet seksuel kontakt, dvs. ved vaginalt samleje, analsex og oralsex

Problemet her er, at det ikke siger noget om hvilken vej. 

Jeg ville mere frygte andre ting en klamydia ved ubeskyttet oral, og som kunde ville jeg være mere bekymret for at slikke en gp end for at få en guffer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Citat

Jeg har fået påvist klamydia og skal have en kur på 1 uge med 2 tabletter dagligt

mener du 2 piller en gang, eller 2 piller om dagen i 7 dage?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Miller223 skrev, 1 time siden:

God pointe. Ikke en normal behandling af klamydia, som beskrevet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rødovre
Miller223 skrev, for 1 time siden:

2 tabelleter dagligt i en uge .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rødovre
Advarsel skrev, for 29 minutter siden:

2 tabelleter dagligt i 1 uge

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rødovre
Advarsel skrev, for 1 time siden:

Så hvorfor blev du testet? Gør du det rutinemæssigt?

Det er nok bare yderst (helt ekstremt) sældent. Men det man skal tage højde for er, at selvom folk bruger kondom ved penetration, så gør de indimellem andre ting, som medfører at der er smitterisiko. Det behøver derfor ikke være et blowjob, der var smittekilde.

Problemet her er, at det ikke siger noget om hvilken vej. 

Jeg ville mere frygte andre ting en klamydia ved ubeskyttet oral, og som kunde ville jeg være mere bekymret for at slikke en gp end for at få en guffer.

ja ren rutinemæssigt .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rødovre
Miller223 skrev, for 33 minutter siden:

lidt nysgerrig: hvad hedder de piller?

Hvis det betyder så meget at vide det, så hedder de doxycklin, 1 tablet morgen og aften i 7 dage !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rødovre
Advarsel skrev, 1 time siden:

Er det doktor phil vi har her ? , Doxycklin 1 tablet 2 gange dagligt i 7 dage !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Klamydia og gonoré smitter, så vidt som jeg ved, ved kontakt til slimhinderne. Dvs. at begge parters slimhinder skal i berøring med hinanden og derudover via sæd og precum. Derfor er det sjældent, men ikke umuligt, at den som modtager oralsex bliver smittet, men smitterisikoen for den som yder oralsex er lige så stor som ved anden form for samleje uden beskyttelse, da precum kommer i kontakt slimhinderne. 

Da jeg fik klamydia som 16-årig skulle jeg sluge 2 piller på én gang og undgå sex de næste 2 uger. Men jeg mener at der er flere måder at behandle det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rødovre skrev, for 6 timer siden:

Er det doktor phil vi har her ? , Doxycklin 1 tablet 2 gange dagligt i 7 dage !

Det typiske valg er Azithromycin, 1g i en engangsdosis. Men man kan vælge andet, som fx det du får.

Du behøver ikke svare det samme så mange gange i tråden eller citere noget du ikke svarer på - det er bare støj.

Du behøver heller ikke afsløre om du har en doktorgrad, vi kan godt gætte det.

Nannas Hjørne skrev, for 4 timer siden:

Dvs. at begge parters slimhinder skal i berøring med hinanden

Nej, det er ikke nødvendigt - du nævner selv præ-sæd. Det er også derfor jeg påpeger, at smittemåden kan være en anden. Smitstof skal overføres til slimhinde. Smitstof kan være i skedesekret, så hvis Dr. Rødovre har slikket en kvinde med klamydia, så er det en noget mere sandsynlig smittevej. Men skedesekret kan også finde vej på andre måder, fx via fingre til mund, urinrør eller øjne (klamydia startede muligvis som øjenbetændelse før det blev en sexsygdom). En kvinde kan smitte sig selv fra skede til anus via toiletpapir ... Derimod er smitte via at sutte eller slikke sjældent.

Omvendt er der ikke speciel grund til at antage at smitterisiko ved at få suttet pik er større end ved tungekys og det betragter man normalt ikke som en risiko overhovedet. Så det hele er temmelig spekulativt.

Redigeret af Advarsel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Advarsel skrev, for 57 minutter siden:

Det typiske valg er Azithromycin, 1g i en engangsdosis. Men man kan vælge andet, som fx det du får.

Du behøver ikke svare det samme så mange gange i tråden eller citere noget du ikke svarer på - det er bare støj.

Nej, det er ikke nødvendigt - du nævner selv præ-sæd. Det er også derfor jeg påpeger, at smittemåden kan være en anden. Smitstof skal overføres til slimhinde. Smitstof kan være i skedesekret, så hvis Dr. Rødovre har slikket en kvinde med klamydia, så er det en noget mere sandsynlig smittevej. Men skedesekret kan også finde vej på andre måder, fx via fingre til mund, urinrør eller øjne (klamydia startede muligvis som øjenbetændelse før det blev en sexsygdom). En kvinde kan smitte sig selv fra skede til anus via toiletpapir ... Derimod er smitte via at sutte eller slikke sjældent.

Omvendt er der ikke speciel grund til at antage at smitterisiko ved at få suttet pik er større end ved tungekys og det betragter man normalt ikke som en risiko overhovedet. Så det hele er temmelig spekulativt.

Du forklarer det bedre end jeg, og tak for tilføjelsen at smittestof også kan være i skedesekret. Det vidste jeg ikke, jeg har kun læst mig frem til, at smittestoffet var i sæd og præ-sæd, men i sin tid undersøgte jeg også kun risici ift. blowjob.

Men jeg forholdt mig sådan set heller ikke til, om trådstarter nødvendigvis fik klamydia af blowjobbet, blot til risici forbundet med det, meget enig i, at der er andre måder at få klamydia under sex, selvom kondom har været benyttet under selve samlejet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rødovre
Advarsel skrev, for 9 timer siden:

Nu er det sådan med klamydia, at det ikke bevæger sig rundt i kroppen, dvs hvis jeg har slikket nogen ville den være i halsen vis hals podning og ikke i poding i penis.

mht støj, er det netop dig som støjer i denne tråd som faktisk er startet af mig for at advare/hjælpe andre, anden hensigt var der såmænd ikke i det, at du så mistænkelig gør kan jeg så ikke gøre noget ved.

Iøvrigt hvis støjen genere dig, så smut ud af min tråd og lav din egen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Rødovre

Har du kontaktet den der gav smitten. Det gælder om at få stoppet smitten. Man kan godt have klamydia uden at have symptomer. 

Hvis den pågældende er en GP'er der stadig er aktiv, efter at have få besked om personen er smittebærer, bør der advares herinde om personen. Det er ikke at hænge nogen ud. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs
migmanden skrev, for 1 minut siden:

Rødovre

Har du kontaktet den der gav smitten. Det gælder om at få stoppet smitten. Man kan godt have klamydia uden at have symptomer. 

Hvis den pågældende er en GP'er der stadig er aktiv, efter at have få besked om personen er smittebærer, bør der advares herinde om personen. Det er ikke at hænge nogen ud. 

Han  bør  helt  korrekt  kontakte  alle  dem han  har  haft  mulighed  for  at  smitte  og  blive  smittet  af.  Idet  han  ikke  selv  har  haft  symptomer  kan  han  have  smittet  en  del  selv,  alt  efter  hvor  lang  tid  han  har  rendt  rundt  med  en  ubehandlet  kønssygdom.  Han  skriver  dog  at  han  bliver  tjekket  regelmæssigt,  så  er  spørgsmålet  blot  om  det  er  14 dage siden  sidste  tjek  eller  vi  taler  3 mdr. 

Obs  til  de  gp'er  som  evt  har  haft  kontakt  med  ham  og  er  blevet  udsat  for  smitte.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rødovre
Nemtøs skrev, 1 time siden:

Han  bør  helt  korrekt  kontakte  alle  dem han  har  haft  mulighed  for  at  smitte  og  blive  smittet  af.  Idet  han  ikke  selv  har  haft  symptomer  kan  han  have  smittet  en  del  selv,  alt  efter  hvor  lang  tid  han  har  rendt  rundt  med  en  ubehandlet  kønssygdom.  Han  skriver  dog  at  han  bliver  tjekket  regelmæssigt,  så  er  spørgsmålet  blot  om  det  er  14 dage siden  sidste  tjek  eller  vi  taler  3 mdr. 

Obs  til  de  gp'er  som  evt  har  haft  kontakt  med  ham  og  er  blevet  udsat  for  smitte.  

jeg er fuldstændig enig, kunne aldrig drømme om at andre skulle smittes videre, når det så er sagt, så ser jeg du holder stor sperm fest 3 nov, hvor du skal sutte en masse pikke om modtage sperm, så tænker jeg, her må da være sandsynlighed for lidt videresmitte her og der ... :mellow:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs
Rødovre skrev, for 7 minutter siden:

jeg er fuldstændig enig, kunne aldrig drømme om at andre skulle smittes videre, når det så er sagt, så ser jeg du holder stor sperm fest 3 nov, hvor du skal sutte en masse pikke om modtage sperm, så tænker jeg, her må da være sandsynlighed for lidt videresmitte her og der ... :mellow:

Nu  er  det  ikke  mig  der  render  rundt  med  en  smitsom  kønssygdom,  det er  dig.  Jeg  håber  du  har  styr  på  hvor  mange  du  kan  have  smittet  og  er  ansvarlig  nok  til  at  kontakte  dem. 

Føj  siger  jeg  bare  ift  at forsøge  at tørre  noget  over  på  mig.  Det  er  dig  der  har  raget  noget  smitsom. Så  tag  ansvar  for  dine  handlinger  og  bland  mig  udenom. 

Jeg  har  aldrig  haft  en  kønssygdom!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rødovre

I øvirgt, så ser jeg du har givet mig et grin på så alvorlig ting som mit opslag er, så du må jo syntes det er sjovt med klamydia, eller er det måske bare en af dine humørsvingninger igen ?

For det giver jo ikke mening til du lige har skrevet nu .

Tror din pause herinde efter 3 nov er dig meget tiltrængt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rødovre
Nemtøs skrev, for 1 minut siden:

Nu  er  det  ikke  mig  der  render  rundt  med  en  smitsom  kønssygdom,  det er  dig.  Jeg  håber  du  har  styr  på  hvor  mange  du  kan  have  smittet  og  er  ansvarlig  nok  til  at  kontakte  dem. 

Føj  siger  jeg  bare  ift  at forsøge  at tørre  noget  over  på  mig.  Det  er  dig  der  har  raget  noget  smitsom. Så  tag  ansvar  for  dine  handlinger  og  bland  mig  udenom. 

Jeg  har  aldrig  haft  en  kønssygdom!

nu ved du jo ikke hvem af de mænd som har noget eller ej, som kommer til din sperm fest.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rødovre skrev, for 1 time siden:

Nu er det sådan med klamydia, at det ikke bevæger sig rundt i kroppen, dvs hvis jeg har slikket nogen ville den være i halsen vis hals podning og ikke i poding i penis.

Jep, det er i hvert fald teorien. Som jeg nævner kan man dog smitte sig selv. Men nu skrev jeg bare generelt - du havde ikke nævnt, hvor du blev podet fra. Som jeg også forklarer kan smittemåden til din pik dog også have været en anden.

Rødovre skrev, for 1 time siden:

mht støj, er det netop dig som støjer i denne tråd som faktisk er startet af mig for at advare/hjælpe andre, anden hensigt var der såmænd ikke i det, at du så mistænkelig gør kan jeg så ikke gøre noget ved.

Iøvrigt hvis støjen genere dig, så smut ud af min tråd og lav din egen.

Jeg prøver såmænd bare at bringe lidt nuanceret oplysning på bordet. Reelt er risikoen for lige netop klamydia ved at få suttet pik uden gummi helt mikroskopisk. Man skal hellere frygte andre ting. Men du har en pointe alligevel, for netop klamydia kan være symptomfri længe, så man nemt kan smitte videre uden at vide det.

Det er i øvrigt ikke din tråd, du har bare startet den. Det med støjen er generelt en pointe, som også er en hjælp til dig, for du fremstår tungnem, når du svarer hver enkelt med den samme oplysning. Du skriver jo på et forum, hvor alle kan læse alle indlæg - ikke personlige breve. Så se det som begynderhjælp - både til dig og alle andre, der læser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
migmanden skrev, for 1 time siden:

Ikke bare bør der ikke, det er også imod reglerne af indlysende grunde. 

Udover det åbenlyse, at enhver kan lyve, så ville det være en gdpr-overtrædelse, hvis det var sandt, og eroguide ville nok lukke.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...