Hop til indhold
bigfoot

Lidt reklame-lir fra før sexismedebatten og MeToo gik helt amok

Recommended Posts

Guest Nemtøs

Skøn  reklame og  ja  de  er  begge  smukke  mennesker.. jeg  ville  nu  ikke  sige  nej  tak  til  de  27,5 cm  han  byder på 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 18 minutter siden:

Skøn  reklame og  ja  de  er  begge  smukke  mennesker.. jeg  ville  nu  ikke  sige  nej  tak  til  de  27,5 cm  han  byder på 

Hvem der bare havde 27,5 cm og kunne give dig <3

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 39 minutter siden:

Den var bestemt sjov dengang.  Vi er også bare nødt til erkende, at vi lever i en anden tid i dag.

Jeg syntes stadig den er sjov i dag. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
AlfaN skrev, for 1 minut siden:

Jeg syntes stadig den er sjov i dag. 

Det  synes  jeg  også.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Den er da totalt herlig! 

Men man misforstår jo også sexismedebatten hvis man tror, at man ikke kan joke på arbejdspladsen. Pointen er bare, at det skal være i et miljø, hvor man kan sige fra, hvis man er ukomfortabel eller gå til ledelsen hvis nogen krydser stregen, uden at frygte for sin karriere. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 41 minutter siden:

Den er da totalt herlig! 

Men man misforstår jo også sexismedebatten hvis man tror, at man ikke kan joke på arbejdspladsen. Pointen er bare, at det skal være i et miljø, hvor man kan sige fra, hvis man er ukomfortabel eller gå til ledelsen hvis nogen krydser stregen, uden at frygte for sin karriere. 

Og vigtigst af alt som jeg ser det, så skal der accepteres hvis der bliver sagt fra. 
Tager jeg en på låret eller klapper en bag i, ville jeg ikke tænke sexisme/krænkelse, men fik jeg at vide at vedkommende ikke syntes det var ok og alligevel gjorde det igen, så ville det være en hel anden sag. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
AlfaN skrev, for 14 minutter siden:

Og vigtigst af alt som jeg ser det, så skal der accepteres hvis der bliver sagt fra. 
Tager jeg en på låret eller klapper en bag i, ville jeg ikke tænke sexisme/krænkelse, men fik jeg at vide at vedkommende ikke syntes det var ok og alligevel gjorde det igen, så ville det være en hel anden sag. 

Meget enig. Men der vil nok altid være dem som klapper en i røven alligevel, og så er det vigtigt at det kan tages hånd om uden frygt hvis det sker. 

Som med cola joke mellem venskabelige kolleger: De 27,5 cm blev modtaget med fornøjelse - no problem. 
Havde hun sagt "aah, det er nu lidt for lummert til mig, kan vi lukke den her" og han var blevet ved - problem. 

Og derfor er denne reklame stadig herlig i dag :D

Redigeret af Nannas Hjørne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den Krøllede
Nannas Hjørne skrev, for 4 minutter siden:

27,5 cm

27,8 cm, ikke 27,5 cm. Med de mål vi andre har, så skulle det nødgt blive en vane sådan at reducere med 0,3 cm :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Den Krøllede skrev, for 6 minutter siden:

27,8 cm, ikke 27,5 cm. Med de mål vi andre har, så skulle det nødgt blive en vane sådan at reducere med 0,3 cm :D

hovsa :P nej, det går ikke!
Men så igen, med de mål mænd indimellem oplyser, skal der ofte reduceres 0.3-3 cm ;) lidt a la aldersmoms på bordeller 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 7 minutter siden:

hovsa :P nej, det går ikke!
Men så igen, med de mål mænd indimellem oplyser, skal der ofte reduceres 0.3-3 cm ;) lidt a la aldersmoms på bordeller 

Vil du også påstå min pegefinger ik er 30 cm??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
AlfaN skrev, for 7 minutter siden:

Vil du også påstå min pegefinger ik er 30 cm??

Jeg påstår intet, før du står overfor mig med stiv finger og lader mig måle :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er sgu ikke sexisme så som den udvikles. På lige bølgelængde - eller hvad man siger på dansk - gør at den bare bliver sjov. Der er ikke nogen som krænker eller udnytter sin position eller nogen anden. Så ikke sexisme med mine øjne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AlfaN skrev, for 1 time siden:

Jeg syntes stadig den er sjov i dag. 

Det tror jeg bestemt at mange synes.  Sådan lidt flirt imellem to lækre mennesker med seksuelle undertoner kan bestemt både være sjovt og lækkert osv.   For mit vedkommende, som også har set stort set alt på stand-up scenen,  kan man jo sagtens føle sig lidt overmættet,  hvorfor man måske så griner mere af andre ting.

Og, nej jeg opfatter det ej heller som sexisme, men så længe den verserende debat først lige er kommet i gang, og hvor man ikke rigtigt har formået at skelne imellem flirt, sexisme og overgreb, skal man nok være meget modig i reklamebranchen hvis man vil smide noget tilsvarende på skærmen.  

Vi kan jo ikke komme udenom, at diverse reaktioner og shitstorme hurtigt kan skabe det modsatte formål af hvad en reklame var tiltænkt.   Var det for øvrigt ikke Pandora der kørte en kampagne med et budskab alé  "Vil du helst have smukker eller en damstrygejern".    Min Pointe er såmænd blot at reklamebranchen i dag nok har mindre "bevægelses frihed"  end for 10-15 år siden.   

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er jo netop det her vi alle ønsker.

Muligheden for, at man kan flirte uskyldigt, begge veje, uden der sidder nogen og føler sig krænket eller stødt.

De Politikere og mediepersoner der galer op nu, udtrykker sig på minoriteternes vegne, jeg tror de fleste af begge køn gerne vil tilbage til den tid hvor denne video er optaget.

Tak til trådstarter for et sobert og godt indlæg ;)

Redigeret af Randers_Borger

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 11 minutter siden:

Min Pointe er såmænd blot at reklamebranchen i dag nok har mindre "bevægelses frihed"  end for 10-15 år siden.   

 

Det ender med alle mænd har det som ovenstående, hvis ikke der kommer mere perspektiv over debatten, end der er pt. 
Er sgu for nemt i dag at trække sexisme kortet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
AlfaN skrev, for 16 timer siden:

Det ender med alle mænd har det som ovenstående, hvis ikke der kommer mere perspektiv over debatten, end der er pt. 
Er sgu for nemt i dag at trække sexisme kortet. 

Tja.. hvor det ender er jo ikke til at vide,   Som de er lige nu,  vælter det op med sager, hvor det i hvert fald for offentligheden kan være svært at forholde sig til om vi taler sexisme, krænkelser,  magtanvendelse,  forsøg på flirt,  humor osv osv.     Det skyldes jo hovedsageligt, at mange af sagerne i medierne udemærker sig ved, at mangle en pokkers masse detaljer omkring hvad er der sket, og i hvilken situation er det sket,  og ikke uvæsentligt  hvad er der sket efterfølgende

Selvfølgelig skal alle opføre sig respektfuld overfor det modsatte køn, men det er også naivt at tro, at de to køn lige pludselig kan undertrykke både deres seksualitet og interesse for hinanden.    Der mangler kort sagt nogle  mere klare rammer og definitioner for hvor grænser går.   Lige nu kan jeg sagtens forstå, at de fleste mænd holder kæft og bakker op omkring hvad som helst for at undgå at pilen måske kommer til at pege på dem selv.   

Jeg synes ikke det er lykkedes særligt godt at få skabt en debat.  Det minder mere om en situation, hvor der skal drives klapjagt snarere end en reelt lyst til at se fremad og skabe en bedre kultur på arbejdspladser, i politik, på uddannelsessteder osv osv. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...