Pogo 350 Skrevet 26. September, 2020 Jeg tænker at man skal til at være mere varsom med GP'ere og vel især SD'ere efter vedtagelsen af samtykkelovgivningen samt metoo-bevægelsen. Tag ikke fejl, jeg mener det er ganske uacceptabelt at bruge sin position på en arbejdsplads, eller organisation, til at skaffe sig seksuelle tjenester fra kolleger - og, selvom der står en kvinde "og vifter med sit køn" ift. tilbud, påklædning mv., skal man bare lade det passere - det sådan set ikke det, denne tråd handler om! Tråden handler heller ikke om de mange ordentlige kvinder der findes i sexindustrien og/eller sugardatingmiljøet. Personligt, tror jeg, at det er højest sandsynligt, at vi vil se sager med især sugarbabes, der efterfølgende fortryder, eller handler med bagtanker, og hvor det for kunden, manden, daddy'en, kan handle om at dokumentere, at den seksuelle akt var et resultat af gensidig samtykke. Man løber jo konkret den risiko, at blive anklaget for voldtægt. Naturligvis handler et forlist SD-forhold også om omdømme, og hvor man som mand ikke nødvendigvis ønsker forholdet offentligt af forskellige årsager. Hvad gør I? Jeg har vænnet mig til kommunikation via telefon, mail mv. så jeg i tilfælde af en anklage, kan dokumentere at der ikke var tvang ind over. Til det formål, har jeg en mail og en telefon, der alene bruges til det formål. Det er måske ikke så høfligt, men jeg gemmer også den korrespondance jeg har på Sugardaters. Er det mon rettidig omhu, eller går jeg for vidt - det er det overvejelser, jeg går med. Hvordan har I det, med dette problem?? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 26. September, 2020 Har man ukendskab til samtykkelovgivningen og strafferetten generelt, så forstår jeg klart, at man gør sig nogle overvejelser omkring det. For mit eget vedkommende, så ændrer jeg ikke adfærd, uanset om det er i privat eller købesex sammenhæng. Dette skyldes helt og aldeles almindelig respekt for andres seksualitet og integritet (her pigernes). Hvis man er i tvivl om hvorvidt, der foreligger samtykke, så burde det egentlig være svar nok. Som nævnt ovenfor, så forstår jeg overvejelserne, og om du (trådstarter) går for vidt, skal jeg ikke bedømme, da det jo er subjektivt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2224 Skrevet 26. September, 2020 Mænd er nogen svin, hvis de kan går de over grænsen (hvis ingen ser el. Konsekvenser) sund fornuft og mavefornemmelse, respekt for andre Også når man er liderlig så når man langt... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 26. September, 2020 Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår problemet. Jeg ser ikke den lov som noget at være bange for, generelt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4169 Skrevet 26. September, 2020 (edited) Samtykkeloven burde give GP’erne gode muligheder. Her er samtykket i orden: Hun lukker dig ind, du betaler, I tager tøjet af (evt. af hinanden), I gør, hvad I har aftalt... ingen problemer her! Redigeret 26. September, 2020 af warmgun Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 26. September, 2020 Pogo skrev, for 2 timer siden: Jeg tænker at man skal til at være mere varsom med GP'ere og vel især SD'ere efter vedtagelsen af samtykkelovgivningen samt metoo-bevægelsen. Tag ikke fejl, jeg mener det er ganske uacceptabelt at bruge sin position på en arbejdsplads, eller organisation, til at skaffe sig seksuelle tjenester fra kolleger - og, selvom der står en kvinde "og vifter med sit køn" ift. tilbud, påklædning mv., skal man bare lade det passere - det sådan set ikke det, denne tråd handler om! Tråden handler heller ikke om de mange ordentlige kvinder der findes i sexindustrien og/eller sugardatingmiljøet. Personligt, tror jeg, at det er højest sandsynligt, at vi vil se sager med især sugarbabes, der efterfølgende fortryder, eller handler med bagtanker, og hvor det for kunden, manden, daddy'en, kan handle om at dokumentere, at den seksuelle akt var et resultat af gensidig samtykke. Man løber jo konkret den risiko, at blive anklaget for voldtægt. Naturligvis handler et forlist SD-forhold også om omdømme, og hvor man som mand ikke nødvendigvis ønsker forholdet offentligt af forskellige årsager. Hvad gør I? Jeg har vænnet mig til kommunikation via telefon, mail mv. så jeg i tilfælde af en anklage, kan dokumentere at der ikke var tvang ind over. Til det formål, har jeg en mail og en telefon, der alene bruges til det formål. Det er måske ikke så høfligt, men jeg gemmer også den korrespondance jeg har på Sugardaters. Er det mon rettidig omhu, eller går jeg for vidt - det er det overvejelser, jeg går med. Hvordan har I det, med dette problem?? Du løber vel ingen risiko ved at sexe med en kvinde hvor der er samtykke og hvor der er gensidig tillid. Hvis du er i tvivl om samtykket er givet, skal du lade være med at dyrke sex med hende. Ligeledes hvis du ikke har tillid til hende eller / og tror hun vil misbruge situationen efterfølgende ( igen hvis du tror det har du ingen tillid) ja så skal du også her undlade at dyrke sex med hende. Jeg synes det må være helt basalt at man kun dyrker sex med en hvor man ikke er i tvivl om der er givet samtykke. Hvis du går og samler " beviser" for at hun har givet samtykke, så er det for mig et udtryk for at du mangler den helt basale tillid til det menneske du skal være intim sammen med. Hvis jeg mærkede at jeg ikke havde tillid til en person, er det sidste jeg ville gøre da at dyrke sex med vedkommende. At være så tæt på et andet menneske kræver en basal tillid til det menneske Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bruger81 30 Skrevet 26. September, 2020 Ser altså heller ikke den "lov" som værende andet en et politisk statement. Det vil ved en given sag, stadig ende med, at der ved manglende konkrete beviser, er tale om påstand mod påstand. Og domstolene vil stadig på trods af politik kræve beviser, og dermed lade enhver tvivl komme den evt. tiltalte til gode. Domstolene vil ikke risikere at dømme en uskyldig. Så jeg vil heller ikke gøre andet end jeg plejer. Som Møffe skriver så handler det om respekt og sund fornuft. God lørdag. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8102 Skrevet 26. September, 2020 Som jeg forstår det, er det stadig ikke den anklagede der skal bevise sin uskyld, samtykkelov eller ej. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emmalie Skrevet 26. September, 2020 (edited) Som jeg ser det, er der for den gængse sexkøber intet at være bange for. Når man besøger en pige foregår det oftest med en forventningsafstemning hvor gæsten fortæller hvad han vil have, eller får bekræftiget den aftale som er indgået på forhånd. Det er samtykke. Hvis en af parterne ikke overholder det, der er aftalt, så er der ikke samtykke. Hvis man fortryder bagefter, og der ikke er sket et forsøg på pres eller overtalelse undervejs, så er der ikke nogen sag. Så længe man sørger for at lave en aftale om hvad der skal ske, overholder den aftale/accepterer et nej til yderligere forslag, så har man jo sit på det rene. Min egen holdning er, at som sexarbejder har man et særligt stort ansvar for at ytre sine grænser, og sørge for at gæsten er indforstået med disse. Skulle hun fortryde bagefter, det er desværre pigens eget problem. Det samme hvis manden skulle fortryde bagefter. Redigeret 26. September, 2020 af Emmalie Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1160 Skrevet 26. September, 2020 (edited) Lady C skrev, for 8 timer siden: Hvis du går og samler " beviser" for at hun har givet samtykke, så er det for mig et udtryk for at du mangler den helt basale tillid til det menneske du skal være intim sammen med. Hvis jeg mærkede at jeg ikke havde tillid til en person, er det sidste jeg ville gøre da at dyrke sex med vedkommende. At være så tæt på et andet menneske kræver en basal tillid til det menneske Undskyld @Lady C, men jeg synes at du går lidt over stregen her, og at du lægger alt for mange ord i trådstarters mund! Som jeg læser @Pogo, så stiller han blot spørgsmålet: Er man som mand, dårligere stillet, efter den nye samtykkelovgivning er blevet vedtaget, hvis man efterfølgende bliver udsat for falske anklager om voldtægt, og i så fald, giver det derfor mening, at gemme eventuel korrespondance, der dokumenterer, at der var tale om sex, med samtykke fra begge parter? Det er da et yderst relevant spørgsmål, især den første del! Redigeret 26. September, 2020 af MickeyM 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest The Dark Knight Skrevet 26. September, 2020 (edited) Slettede min kommentar igen. Den var måske lige spydig nok, og gider ærlig talt ikke det efterfølgende bøvl det giver. Redigeret 26. September, 2020 af The Dark Knight Fortrød jeg blandende mig Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 26. September, 2020 (edited) MickeyM skrev, for 2 timer siden: Undskyld @Lady C, men jeg synes at du går lidt over stregen her, og at du lægger alt for mange ord i trådstarters mund! Som jeg læser @Pogo, så stiller han blot spørgsmålet: Er man som mand, dårligere stillet, efter den nye samtykkelovgivning er blevet vedtaget, hvis man efterfølgende bliver udsat for falske anklager om voldtægt, og i så fald, giver det derfor mening, at gemme eventuel korrespondance, der dokumenterer, at der var tale om sex, med samtykke fra begge parter? Det er da et yderst relevant spørgsmål, især den første del! Ja der har vi læst indlægger forskelligt. Der står sort på hvidt i trådstarters oplæg "Jeg tænker at man skal være mere varsom med gp' er e og vel især SD efter den nye samtykkelovgivning samt metoo bevægelsen. " Og : " vi vil se sager med især Sugarbabes der efterfølgende fortryder eller handler med bagtanker" Hvis ikke dette ovenstående citat fra trådstarter indikikerer en manglende grundlæggende tillid til det menneske han vælger at købe sex med hvis han på forhånd tror det er sandsynligt de vil snyde ham, ja så ved jeg ikke hvordan det ellers skulle læses eller tolkes. Jeg synes måske bare det i det hele taget er underligt at man overhovedet har lyst til at sexe med en person man tror vil snyde og anklage en for voldtægt bagefter. Det må da gøre selve akten utrolig anspændt og stressende hvis man har den formodning i baghovedet mens man nyder et intimt samvær Redigeret 26. September, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 26. September, 2020 (edited) God vide om Dominante også skal til at have samtykke fra deres underdanige. Så de ikke risikere en voldsanklage? Og er sm uden samleje eller oralsex defineret som sex. Det jeg mener er at så længe det er voksne fornuftige mennesker der bliver enige om et sexuelt forløb af den ene eller anden slags. Ja så tag det roligt. Det er jo egentlig enkelt. Er du usikker, så lad være Misjo Redigeret 26. September, 2020 af Misjo1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1160 Skrevet 26. September, 2020 (edited) Lady C skrev, for 15 minutter siden: Næ nej du. Der står sort på hvidt i trådstarters oplæg : "Jeg tænker at man skal være mere varsom med gp' er e og vel især SD efter den nye samtykkelovgivning samt metoo bevægelsen. " Darn, det er en vild verden vi lever i. Læser du seriøst, at trådstarter beklager sig over, at det er blevet sværere at begå overgreb? Jeg må have misforstået noget, det giver jo ingen mening. Redigeret 26. September, 2020 af MickeyM Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 26. September, 2020 (edited) Misjo1 skrev, for 9 minutter siden: God vide om Dominante også skal til at have samtykke fra deres underdanige. Så de ikke risikere en voldsanklage? Og er sm uden samleje eller oralsex defineret som sex. Det jeg mener er at så længe det er voksne fornuftige mennesker der bliver enige om et sexuelt forløb af den ene eller anden slags. Ja så tag det roligt. Det er jo egentlig enkelt. Er du usikker, så lad være Misjo Præcis. Jeg står i teorien med den risiko hver eneste gang jeg har haft en seance med en legepartner. Jeg kunne jo så i teorien blive anklaget for vold eller voldtægt. Men jeg stoler som udgangspunkt på det menneske der har henvendt sig til mig samt på det menneskes samtykke. Hvis jeg skulle gå og være nervøs for at blive anklaget for vold hele tiden, ville jeg slet ikke kunne holde ud at være Domina. Og på samme måde hvis jeg var sexkøber. Jeg ville da slet ikke kunne holde ud at købe sex hvis jeg hele tiden skulle være nervøs for at få en anklage om voldtægt på halsen. Redigeret 26. September, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 26. September, 2020 (edited) MickeyM skrev, for 3 minutter siden: Darn, det er en vild verden vi lever i. Læser du seriøst, at trådstarter beklager sig over, at det er blevet sværere at begå overgreb? Jeg må have misforstået noget, det giver jo ingen mening. Nej det er overhovedet ikke det jeg skriver eller mener . Det var et svar på dit indlæg jeg kom med. Det er da vist dig der lægger mig noget i munden jeg ikke har ytret. God dag mand økseskaft Redigeret 26. September, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 26. September, 2020 MickeyM skrev, for 4 minutter siden: Darn, det er en vild verden vi lever i. Læser du seriøst, at trådstarter beklager sig over, at det er blevet sværere at begå overgreb? Jeg må have misforstået noget, det giver jo ingen mening. Nej. Det er ikke blevet sværere. Men det er blevet sævrre at løbe fra sine uansvarlige handlinger. Så igen. Vær fornuftig. Tænk dig om og opfør dig ordentligt så er alt godt. Og igen, er du i tvivl, så lad vær. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1160 Skrevet 26. September, 2020 Lady C skrev, for 14 minutter siden: ... Det er da vist dig der lægger mig noget i munden jeg ikke har ytret. Jeg var ikke klar over, at du oplevede det sådan. Det må du undskylde, beklager! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1160 Skrevet 27. September, 2020 Og således sluttede denne tråd. Men vi kan vel trøste os med at den sluttede i en eller anden form for mindelighed. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 27. September, 2020 Af ren nysgerrighed, hvad er det, der får folk til at tro, at den nye samtykkebestemmelse vil medføre flere falske anmeldelser? At indgive en falsk anmeldelse er kriminaliseret og har en strafferamme op til 6 års fængsel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dane 647 Skrevet 27. September, 2020 (edited) Sutteålen skrev, for 1 time siden: At indgive en falsk anmeldelse er kriminaliseret og har en strafferamme op til 6 års fængsel. Men alligevel sker det. I sagen her troede både byret og landsret mere på pigens forklaring - selv om den var løgn. Men hun virkede troværdig. Her blev den falske anmeldelse senere opdaget - men det sker ikke altid. Så til tråd starters spørgsmål - Ja, klogt at gemme mails. Så står du bedre, hvis nogen efterfølgende påstår at der alligevel ikke var samtykke, selv om i tidligere var enige om det. Citat På baggrund af pigens forklaring blev to af drengene idømt to års fængsel og den tredje to år og tre måneders fængsel. I første omgang valgte politi, anklagemyndighed og dommere at tro mere på pigen fra en såkaldt pæn akademisk familie end på de tre drenge, der har indvandrerbaggrund. Men senere betroede pigen sig til broren til en af de dømte. Det blev videofilmet, da hun erkendte, at voldtægten var løgn. Derefter blev sagen genoptaget, og de tre blev for knap to år siden frifundet. https://fyens.dk/artikel/uskyldigt-d%C3%B8mte-beholder-h%C3%B8j-erstatning-2012-3-7 Redigeret 27. September, 2020 af Dane Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 27. September, 2020 (edited) Dane skrev, for 43 minutter siden: Men alligevel sker det. I sagen her troede både byret og landsret mere på pigens forklaring - selv om den var løgn. Men hun virkede troværdig. Her blev den falske anmeldelse senere opdaget - men det sker ikke altid. Så til tråd starters spørgsmål - Ja, klogt at gemme mails. Så står du bedre, hvis nogen efterfølgende påstår at der alligevel ikke var samtykke, selv om i tidligere var enige om det. https://fyens.dk/artikel/uskyldigt-d%C3%B8mte-beholder-h%C3%B8j-erstatning-2012-3-7 Så du tror at den nye samtykkelov gør en kvinde ( mere?) løgnagtig? Den artikel du referer til er fra 2012 og altså længe før den nye samtykkelov trådte i kraft. Redigeret 27. September, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 27. September, 2020 Dane skrev, for 55 minutter siden: Men alligevel sker det. I sagen her troede både byret og landsret mere på pigens forklaring - selv om den var løgn. Men hun virkede troværdig. Her blev den falske anmeldelse senere opdaget - men det sker ikke altid. Så til tråd starters spørgsmål - Ja, klogt at gemme mails. Så står du bedre, hvis nogen efterfølgende påstår at der alligevel ikke var samtykke, selv om i tidligere var enige om det. https://fyens.dk/artikel/uskyldigt-d%C3%B8mte-beholder-h%C3%B8j-erstatning-2012-3-7 Det gør vel ingen forskel i forhold til samtykkeloven? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest The Dark Knight Skrevet 27. September, 2020 (edited) Lady C skrev, for 2 timer siden: Så du tror at den nye samtykkelov gør en kvinde ( mere?) løgnagtig? Den artikel du referer til er fra 2012 og altså længe før den nye samtykkelov trådte i kraft. Det tror jeg ikke der er nogle der tror. Jeg tror heller ikke, at samtykkeloven får indflydelse overhovedet på købesex markedet. Hvor mange GP har i øvrigt nogensinde anmeldt en kunde for voldtægt. Der er et fåtal, og det er sket. Har selv hørt om et par stykker, men bevismæssig er det jo vildt svært. Det jeg tror der bekymrer nogle er jo det faktum, at loven her er lavet for bedre at kunne beskytte den ene part. Altså den der føler, der er sket et overgreb. Den anden part der siger “jamen hun ville jo gerne” vil man med den nye lov stille nogle større krav til. Redigeret 27. September, 2020 af The Dark Knight Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pogo 350 Skrevet 27. September, 2020 Sutteålen skrev, for 4 timer siden: Af ren nysgerrighed, hvad er det, der får folk til at tro, at den nye samtykkebestemmelse vil medføre flere falske anmeldelser? At indgive en falsk anmeldelse er kriminaliseret og har en strafferamme op til 6 års fængsel. Jeg har ikke skrevet nogetsomhelst om falske anklager - det jeg hentyder til er situationen, hvor du har sex med en SD'er, som senere fortryder anklager dig for ikke-samtykke baseret sex. Jeg kan se, at @Lady C er ude i en hel masse vås om tillid, og at hun tydeligvis ikke evner den tanke, at noget kan være arrangeret, aftalt og tillidsbaseret, for herefter at skifte karakter - hun kan jo så prøve at tænke tanken igennem. Så for at citere en juraprofessor, er vi nu ude i en situation, hvor det at have sex er strafbart som udgangspunkt - hvad der indikerer i sager som disse, er du som anklaget skyldig med mindre du kan bevise det modsatte. Normalt, når du ankalger noget for noget, har du selv bevisbyrden. Nu skal du reelt bevise, at der intet bevis er, hvad der i logisk sammenhæng må betyde at bevisbyrden påhviler den anklagede - og DERFOR skal man altså som kunde/sugardaddy mv. til at tænke sig rigtig godt om! Det bliver ret interessant at se, hvordan retspraksis udvikler sig på det her område - det kunne gå hen og blive et juridisk galehus! 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg