Hop til indhold

ingen følelse ved brug af kondom

Featured Replies

Skrevet

Jeg sad lige og læse i en anden tråd herinde og kom i tanke om noget...

er der mange som nærmest ikke kan mærke noget når man har kondom på ?

jeg synes at det mildest talt er en flad fornemmelse.... både ved samleje og oralsex

men jeg er ikke meget for at gøre ikke at brug kondom

Skrevet

Bruger kondom og det kan stadigvæk mærkes :D

Skrevet

Jeg insisterer på kondom, selvom det tager toppen af følsomheden.

Skrevet

Det ville være rart hvis kondomet kunne udelades. Jeg mangler helt klart den dejlige følelse af en fugtig skede direkte på nøgen hud. Det tager en del af oplevelsen, men mekanisk kan jeg sagtens føle gennem kondomet. Tror en del af problemet skal findes på det psykologiske plan. Når vi bruger kondom er det fordi vi er i gang med noget som nogen af os ikke burde iht det monogame ægteskab, plus vi gør det fordi vi dyrker sex med partnere som er udsat for smitte i højere grad ( mange partnere i købet af et givent tidsrum), end de piger man ellers møder på cafeen, eller hjemme i dobbeltsengen. Der ligger vel også altid en lille frygt for at kondomet skal gå itu uden vi opdager det, eller helt falde af når bølgerne går højt og varmen stiger. Det sidste selv om jeg aldrig har været ude for at det er faldet af eller gået i stykker. Men man hører om det!

Skrevet
  • Author

bruger selv kondom men det faldt mig bare lidt ind at jeg ikke synes at der var så megget følelse / følsomhed

Skrevet

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at man altså godt kan leve i et fast parforhold, og stadig bruge kondom - det er ikke alle kvinder der kan tåle p-piller mv.

Min oplevelse af kondomet (både i fast par-forhold og i "løsagtige" forhold), er meget forskellig. Nogle gange opdager jeg det slet ikke og andre gange er det så indgribende ubehageligt, at agten må afbrydes før tid :cry:

Min tesen er, at oplevelsen af "behagelighedsniveau" er afhængig af pasform / størrelse / smørelse af kondomet og skeden, herunder produktionen af sekreter/brugen(og typen) af glidecremer osv. osv.

Dvs. hvis man får disse mange faktorer til at gå op i en større enhed, så kan oplevelsen være ganske god.

Jeg har i øvrigt også oplevet at sex uden kondom kan være ubehageligt - specielt hvis man har dyrket sex i lang tid og tørhed opstå :oops:

Skrevet

Et kondom er en god opfindelse til at modvirke svangerskab og kønssygdomme. Det var så alt det gode omkring et kondom, resten handler blot om forskellige grader af følelsesmæssige kompromisser.

Jeg tilhører den gruppe, der aldrig er i tvivl om, om der nu er kondom på eller ej, følelsen ved kondom er markant anderledes. Ved almindelig bulder sex, er forskellen ikke specielt stor, men såsnart vi bevæger os over i det blide og rolige segment, så svarer det lidt til, at få serveret en god og mør bøf, hvor man med vilje har udladt at bruge smagskrydderier.

Ovennævte kan jeg leve med, da den totale seksuelle oplevelse heldigvis kan krydres med andre sanse- og følelsesmæssige indtryk, herunder dybe kys, lidt dirty-talk, skønne berøringer på resten af kroppen, lidt rollespil, fræk udklædning osv osv. Der indgår jo heldigvis mange forskellige elementer i den samlede oplevelse, for ellers ville jeg bestemt ikke købe oplevelser.

Helt galt går det, når vi taler blide og pirende oraleydelser. Jeg har fuld respekt for de piger der har valgt, kun at tilbyde kondom-fransk. Det er så bare ikke en ydelse, jeg kunne finde på at købe, netop da forskellen her er aller aller størst (for mitvedkommende).

Taler vi et kæresteforhold, så har jeg det således, at kondom anvendes indtil der er opbygget en fortrolighed med modparten, sagt lidt anderledet "Indtil man er rimelige afklaret omkring, at risikoen for smitte er på et absolut minimum". Og nej, lidt hårdt sagt, hvis fri og skøn sex, ikke kan praktiseres i et skønt og dybt kærlighedsforhold, så var det bare ikke noget for mig.

Skrevet

Gummi kan nok gå an til oralsex, men til svensk er det ikke meget bevendt - derfor foretrækker jeg fransk uden gummi, fordi jeg godt kan lidt vekselvirkningen mellem fransk og svensk med rigelig spyt.

Skrevet

Fransk helt klart uden - har besøgt flere piger der helst vil uden pga. smag og at gummiet er trælst :( .

Alt andet selvfølge med dut

Skrevet

Personligt mener jeg at det afhænger mere af kvinden end kondomet.

Hvor slidt (stram) hun er, jo strammere jo bedre, hvis jeg skal bruge kondom - men, hvis hun er ligeså tør som Sahara's ørken kan hun være verdens mindste i de nedre regioner og man kan intet mærke.

Det afhænger måske også lidt af kondomet, nogle er bedre end andre. Jeg kan godt lide dem med dutter eller riller på, det giver en ekstra fornemmelse.

Skrevet

Jeg synes egentlig, som oftest, ikke gummiet gør den store forskel.... faktisk kan det nogen gange direkte føles bedre med. Det der til gengæld er det fede ved sex uden gummi er at man kan glide direkte fra forspil over i sexakten uden at skulle bøvle med kondom undervejs.

Skrevet

Gummiet generer mig ikke og er man havnet i ukendte farvande, er redningsvesten god at have på. Når man har kendt hinanden et stykke tid og har tillid til hverandre behøves det ikke, jeg er steriliseret, så der kommer ingen uønskede 18/21-års regninger bagefter.

Mvh OT

Skrevet

Har netop været i Hamburg, hvor jeg i 2 tilfælde var ude for en lidt alternativ anvendelse af kondom - pigen bed simpelthen toppen af og monterede selve kondomet, uden at rulle det ud omkring både pik og nosser - det giver en kæmpeerektion og forhøjet nydelse :D

Det kan monteres på flere måder og er langt billigere, mere effektivt og noget kønnere end de som regel sorte penisringe mv. man kan købe i dyre domme. Man skal bare være lidt forsigtig, når man afmonterer det igen og huske ikke at lade det sidde for længe :cry:

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.