Hop til indhold

World Wide Web 20 års fødselsdag

Featured Replies

Skrevet

Rettelse

Hvis du vil kommentere, læs venligst indlægget igen, hvis du har læst det før denne rettelse, da jeg havde fejlformuleret pkt A i teksten.

Beklager

Tillykke med fødselsdagen, World Wide Web

http://www.information.dk/nyhedsblog/459130

Da jeg så dette link fik det mig til at tænke på andre af verdenshistoriens store teknologiske landvindinger.

Da vi fik elektriciteten, forbrændingsmotoren, flyvemaskinen, ja i fordumstid hjulet.

Hvor forestillede man sig da hvilket udviklingstrin disse opfindelser ville bringe os til 20 år senere, og kunne man som i dag med world wide web i grunden forestille sig hvor langt det kunne bringe os videre 30, 50 eller 100 år senere?

Hvor vil vi befinde os med www om 30, 50 eller 100 år :)

Er i grunden hjulet stadig historiens største teknologiske fremskridt, og vil det i så fald mon til alle tider være det?

Et andet spørgsmål kunne være omkring tidens store spørgsmål - CO2 udledningen :!:

Her er der 2 skoler

1. CO2 skal reduceres gennen politiske målsætninger.

2. Negative følger af samfundsudviklingen er historisk blevet neutraliseret af stadige teknologiske fremskridt, samme vil fremtidige teknologiske fremskridt gøre hvad angår CO2 udledningen.

Altså forsimplet sammenfattet

A. Politiske målsætninger udgør nødvendighedens lov, som en følge af CO2 udledningens konsekvenser for klodens klima.

B. Teknologi skolen neutraliserer innovativt CO2 udfordringen, hvis bare tiden får lov at gå sin gang, særligt hvis det frigør kapital til formålet, som politisk regulering ville have lagt beslag på.

For slet ikke at tale om de 2 yderpunkter, der går på at både påstanden om at CO2 udfordringen udgør verdens eksistentielle udfordring, som at påstanden modsat om at CO2 udfordringen i virkeligheden er en falsk påstand af klima sekterisk karakter, de begge er af nærmest religiøs karakter.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet

Uha Rejse,

fra tid til anden har vi jo krydset klinger på ganske fredsommelig vis, og det håber jeg også er situationen her.

I min optik har menneskeheden altid haft brug for at sætte noget, nogen eller nogle op på piedestalen, her var det oprindeligt Gud, Jesus og Helligånden, så blev det til Karl Marx og konsorter for nu foreløbigt at ende med den nye afgud CO2.

Dit indlæg fremstår i lyset af, at du er med på vognen, hvorimod jeg må krybe til bekendelse og tilstå, at jeg også er troende, på samme måde og niveau som med julemanden, alfer og elver.

Tom Lehrer skrev den fantastiske sang om The old dope padler, who is doing well by doing good.

Det er fantastisk, så fede hyrer alle disse dommedagsprofeter kan hente ved at gentage det mantra, som folk gerne vil høre, lad os da bare glemme, at vinteren har varet helt til 1. maj, for det er jo sikkert og vist, at vi alle drukner i smeltevand, hvis vi bliver udsat for sådan en vinter igen, ligesom Maldiverne, som jo var spået til ikke at opleve år 2010.

Nå ja, det er vel ikke kun ulve, der vil pynte i vor fauna, isbjørne har vi vel også plads til, når parolen skifter. :)

• 2 weeks later...
Skrevet

World Wide Web hedder det jo, MEN kan I huske i den spæde fødsel at nettet.??

Da burde det have heddet World Wide Wait ....... Go´ sommer - når den kommer.!!

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.