m-j 149 Skrevet 23. August, 2020 Hej folkens. Jeg har lige en lille forespørgsel. Jeg havde en aftale med en pige i dag, og da jeg står på adressen beder hun mig gå i 7/11 og købe et Paysafecard på det beløb vi havde aftalt (1000,- kr.). Det er ikke noget jeg har oplevet før og jeg fortalte hende, at jeg betalte med kontanter eller slet ikke. Vi droppede derfor aftalen. Er det normalt, at pigerne gerne vil betales på denne måde? Eller kan det være tegn på en eller anden form for snyd/fusk? m-j. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1641 Skrevet 23. August, 2020 (edited) Jeg ved ikke, om man kan købe Paysafecard med kontanter (hvidvaskning af penge), men hvis man ikke kan, og derfor skal bruge et kort, så kan det være grunden til hun bad dig om at købe det, da hun måske ikke har et betalingskort. Personligt ser jeg det dog ikke som min opgave at rende ærinder for folk, især ikke når hun ikke bad om det, da I indgik aftalen. Redigeret 23. August, 2020 af Landsbytossen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest går ned på knæ Skrevet 23. August, 2020 m-j skrev, for 4 minutter siden: Hej folkens. Jeg har lige en lille forespørgsel. Jeg havde en aftale med en pige i dag, og da jeg står på adressen beder hun mig gå i 7/11 og købe et Paysafecard på det beløb vi havde aftalt (1000,- kr.). Det er ikke noget jeg har oplevet før og jeg fortalte hende, at jeg betalte med kontanter eller slet ikke. Vi droppede derfor aftalen. Er det normalt, at pigerne gerne vil betales på denne måde? Eller kan det være tegn på en eller anden form for snyd/fusk? m-j. Nej det tror jeg ikke. Du ved det sikkert allerede men for andre der ikke skulle vide det. Paysafecard er til at bruge på nettet, så man som køber er mere anonym. Hun har sikkert en eller anden grund til gerne at skulle bruge et sådant til at gå på nettet med. Hun kan også bruge det til at indbetale på sin egen konto på eller andet site ala paypal, men hun kan oså bruge det til at sende penge hjem online vis eksempelvis western union Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest går ned på knæ Skrevet 23. August, 2020 Landsbytossen skrev, for 2 minutter siden: Jeg ved ikke, om man kan købe Paysafecard med kontanter (hvidvaskning af penge), men hvis man ikke kan, og derfor skal bruge et kort, så kan det være grunden til hun bad dig om at købe det, da hun måske ikke har et betalingskort. Personligt ser jeg det dog ikke som min opgave at rende ærinder for folk, især ikke når hun ikke bad om det, da I indgik aftalen. lige netop, og hun har formentlig ikke noget kort, eller ønsker ikke at komme i søgelyset (fremmed navn og så videre) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
m-j 149 Skrevet 23. August, 2020 går ned på knæ skrev, Lige nu: Nej det tror jeg ikke. Du ved det sikkert allerede men for andre der ikke skulle vide det. Paysafecard er til at bruge på nettet, så man som køber er mere anonym. Hun har sikkert en eller anden grund til gerne at skulle bruge et sådant til at gå på nettet med. Hun kan også bruge det til at indbetale på sin egen konto på eller andet site ala paypal, men hun kan oså bruge det til at sende penge hjem online vis eksempelvis western union Jeg ved som sådan heller ikke hvordan hun skulle snyde med det. Men når man står og skal ind til en pige, og hun siger hun ikke vil betales med kontanter, så begynder mine alarmklokker at ringe (også selvom man måske ikke helt ved hvorfor) 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
m-j 149 Skrevet 23. August, 2020 Landsbytossen skrev, for 11 minutter siden: Jeg ved ikke, om man kan købe Paysafecard med kontanter (hvidvaskning af penge), men hvis man ikke kan, og derfor skal bruge et kort, så kan det være grunden til hun bad dig om at købe det, da hun måske ikke har et betalingskort. Personligt ser jeg det dog ikke som min opgave at rende ærinder for folk, især ikke når hun ikke bad om det, da I indgik aftalen. Også mine tanker. Opslaget var egentlig også fordi, jeg ikke vidste om jeg skulle gå og have dårlig samvittighed over at have spildt hendes tid. Og det havde helt sikkert været noget andet, hvis hun havde nævnt det inden vi lavede aftalen. Men af glad for det ikke er mig der er helt galt på den 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest går ned på knæ Skrevet 23. August, 2020 m-j skrev, for 6 minutter siden: Jeg ved som sådan heller ikke hvordan hun skulle snyde med det. Men når man står og skal ind til en pige, og hun siger hun ikke vil betales med kontanter, så begynder mine alarmklokker at ringe (også selvom man måske ikke helt ved hvorfor) jeg ved fra et par andre jeg ar besøgt, at det at få deres velfortjente penge med hjem kan være vanskelligt. Hun har så fundet en metode. Men kan både være vanskellig og også lidt farligt for hende. Fordi vi har som nok alle samvittighed til at bolle hende, men mange vil sikkert gerne derefter angive hende til myndighederne for at have spurgt om et sådan kort. Ja folk er sku nogle dobbeltmoralske lømler engang imellem Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hugewatergun 67 Skrevet 23. August, 2020 Har før set omtalt herinde, at når man har købt paysafecard og står på aftalte sted/adresse....så beder hun/han om koden/nummeret på safecard inden man kan blive lukket nd...og wuptii....pengene er væk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest går ned på knæ Skrevet 23. August, 2020 Hugewatergun skrev, for 1 minut siden: Har før set omtalt herinde, at når man har købt paysafecard og står på aftalte sted/adresse....så beder hun/han om koden/nummeret på safecard inden man kan blive lukket nd...og wuptii....pengene er væk Hvis hun ellers har lukket sig ind over dørtærsklen, er det jo ikke anderledes end at give hende kontanterne. Hvis jeg stod udenfor med kontanter, ville jeg selvfølgelig først give hende dem, i det øjeblik jeg var indenfor. Det samme med paysafekortet. koden står jo på det. Kortet er en udskrivning ala en kvittering. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest BlackMagic2020 Skrevet 23. August, 2020 Kender ikke Paysafe Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pinkman 1107 Skrevet 23. August, 2020 Det er, som @Hugewatergun skriver, som regel et scam, som går ud på, at få kunden (imens han stadig står på gaden - foran en falsk adresse) til (som "sikkerhed" for betalingen) at oplyse paysafe-kortets nummer/kode. Har du nummeret/koden, har du pengene, og kan f.eks. straks købe noget på nettet. Et scam som svarer til at lokke kunden til at betale forud. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 23. August, 2020 m-j skrev, for 59 minutter siden: Hej folkens. Jeg har lige en lille forespørgsel. Jeg havde en aftale med en pige i dag, og da jeg står på adressen beder hun mig gå i 7/11 og købe et Paysafecard på det beløb vi havde aftalt (1000,- kr.). Det er ikke noget jeg har oplevet før og jeg fortalte hende, at jeg betalte med kontanter eller slet ikke. Vi droppede derfor aftalen. Er det normalt, at pigerne gerne vil betales på denne måde? Eller kan det være tegn på en eller anden form for snyd/fusk? m-j. Der er en anden tråd om præcis dette. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 23. August, 2020 BlackMagic2020 skrev, for 23 minutter siden: Kender ikke Paysafe Godt du siger det: https://da.lmgtfy.com/?q=paysafe tvr skrev, for 10 minutter siden: Der er en anden tråd om præcis dette. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pdrhan 1065 Skrevet 23. August, 2020 BlackMagic2020 skrev, for 1 time siden: Kender ikke Paysafe https://www.paysafecard.com/da-dk/ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest går ned på knæ Skrevet 23. August, 2020 Pinkman skrev, for 7 timer siden: Det er, som @Hugewatergun skriver, som regel et scam, som går ud på, at få kunden (imens han stadig står på gaden - foran en falsk adresse) til (som "sikkerhed" for betalingen) at oplyse paysafe-kortets nummer/kode. Har du nummeret/koden, har du pengene, og kan f.eks. straks købe noget på nettet. Et scam som svarer til at lokke kunden til at betale forud. Giver bare stadig ingen mening. Om du står derude og banker på med enten en kvittering med en paysafekode eller en tusindlap, så udleverer man den jo ikke før man er kommet indenfor til pigen. Så når pigen enten har fået udleveret paysafekoden eller tusindlappen er vi jo lige vidt. Der er ingen forskel Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9413 Skrevet 23. August, 2020 m-j skrev, for 9 timer siden: Hej folkens. Jeg har lige en lille forespørgsel. Jeg havde en aftale med en pige i dag, og da jeg står på adressen beder hun mig gå i 7/11 og købe et Paysafecard på det beløb vi havde aftalt (1000,- kr.). Det er ikke noget jeg har oplevet før og jeg fortalte hende, at jeg betalte med kontanter eller slet ikke. Vi droppede derfor aftalen. Er det normalt, at pigerne gerne vil betales på denne måde? Eller kan det være tegn på en eller anden form for snyd/fusk? m-j. Altså det er bare for dumt ikke at nævne betalingsform(er) i sin annonce. Det må da også give en fandens masse spildtid, når manden der kommer til den aftalte tid, så skal sendes hen til nærmeste 7/11. Derudover mister man jo også gæster, som trådopretter. Alt i alt en useriøs måde at drive sin "Forretning" på Det modsatte og lige så tåbelige scenarie, er som gæst at antage man kan betale med mobilepay, når det i nævnes i annoncen. Mon ikke GP´er ikke afviser gæsten og efterfølgende føler sig lidt til grin. Om det skulle være en fidus omkring hvidvaskning er den sag uvedkommende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pinkman 1107 Skrevet 24. August, 2020 (edited) går ned på knæ skrev, for 7 timer siden: Der er ingen forskel Måske fordi du ikke forstår, at ligesom det kan lade sig gøre at lokke nogle kunder til at betale forud, så kan det i nogle tilfælde åbenbart også lade sig gøre, at lokke paysafe-koden ud af kunden inden han er lukket ind, men står udenfor en falsk adresse. Et scam hvor håbet er, at en ellers fornuftig mandsperson, som måske aldrig kunne drømme om at betale forud, står i en situation, hvor han - fordi han ikke er vant til at bruge paysafe og fordi blodet er løbet væk fra hjernen - ikke når at tænke langt nok, hurtigt nok. Eksempel: Kunden har f.eks. fået opgivet et forkert husnummer eller ingen etage, og må ringe til pigen, når han er fremme, for at få de sidste oplysninger. Før hun vil give ham den sidste del af adressen og lukke ham ind, beder hun ham så om paysafe-koden - "bare som sikkerhed for at han nu også har anskaffet det korrekte kort"... At du og jeg aldrig kunne finde på at betale forud eller udlevere en paysafe-kode, inden vi er indenfor, er jo bare supergodt for os Redigeret 24. August, 2020 af Pinkman manglende ord Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest BlackMagic2020 Skrevet 24. August, 2020 Foretrækker kolde kontanter Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 24. August, 2020 TheVoice skrev, for 14 timer siden: Det må da også give en fandens masse spildtid, når manden der kommer til den aftalte tid, så skal sendes hen til nærmeste 7/11. Det er jo ligemeget, når det drejer sig om bondefangeri. Glem hvidvask, hele fremgangsmåden er åbenlys bondefangeri. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9413 Skrevet 24. August, 2020 Advarsel skrev, for 1 minut siden: Det er jo ligemeget, når det drejer sig om bondefangeri. Glem hvidvask, hele fremgangsmåden er åbenlys bondefangeri. Nu kan det jo faktisk godt indgå som betalingsmiddel uden at der er tale om bondefangeri. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 24. August, 2020 TheVoice skrev, for 2 minutter siden: Nu kan det jo faktisk godt indgå som betalingsmiddel uden at der er tale om bondefangeri. Så ville man bare ikke bruge den feemgangsmåde af de indlysende grunde, du nævnte. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest går ned på knæ Skrevet 24. August, 2020 Pinkman skrev, for 8 timer siden: Måske fordi du ikke forstår, at ligesom det kan lade sig gøre at lokke nogle kunder til at betale forud, så kan det i nogle tilfælde åbenbart også lade sig gøre, at lokke paysafe-koden ud af kunden inden han er lukket ind, men står udenfor en falsk adresse. Et scam hvor håbet er, at en ellers fornuftig mandsperson, som måske aldrig kunne drømme om at betale forud, står i en situation, hvor han - fordi han ikke er vant til at bruge paysafe og fordi blodet er løbet væk fra hjernen - ikke når at tænke langt nok, hurtigt nok. Eksempel: Kunden har f.eks. fået opgivet et forkert husnummer eller ingen etage, og må ringe til pigen, når han er fremme, for at få de sidste oplysninger. Før hun vil give ham den sidste del af adressen og lukke ham ind, beder hun ham så om paysafe-koden - "bare som sikkerhed for at han nu også har anskaffet det korrekte kort"... At du og jeg aldrig kunne finde på at betale forud eller udlevere en paysafe-kode, inden vi er indenfor, er jo bare supergodt for os Ja det er selvfølgelig rigtigt, hvis man følger dit tænkte eksempel der, hvorimod 1000 lappen af simple grunde ikke rigtig kan overdrages, før man er derinde Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest ibund Skrevet 29. August, 2020 Det lugter sku lidt af scam. En god gammeldags 1000 kr sedel er altid at fortrække. Bedre og mere likvid end en bon fra en tank station. SCAM hold jer væk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den flittige Skrevet 29. August, 2020 ibund skrev, for 36 minutter siden: Det lugter sku lidt af scam. En god gammeldags 1000 kr sedel er altid at fortrække. Bedre og mere likvid end en bon fra en tank station. SCAM hold jer væk Eller to plovmænd og to hunde. vov vov. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg