People Pleaseren 876 Skrevet 23. August, 2020 Det anslås at 50.000-100.00 skal bruge mundbind i en uge for at undgå et smittetilfælde. Jeg synes bare det er dumt. Hvor mange er egentligt blevet smittet via offentlig transport? Man generer virkeligt mange mennesker til stort set ingen gavn. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 23. August, 2020 People Pleaseren skrev, for 7 timer siden: Det anslås at 50.000-100.00 skal bruge mundbind i en uge for at undgå et smittetilfælde. Jeg synes bare det er dumt. Hvor mange er egentligt blevet smittet via offentlig transport? Man generer virkeligt mange mennesker til stort set ingen gavn. Igen-igen er det jo stort set bare symbol-politik. Det skal ses at man gør noget, at man leder landet ansvarsfuldt, og pøblen æder det jo råt. Uanset at der er en hel del lande der gør det betydeligt bedre end Danmark, på dødsfald-siden, tror mange danskere jo faktisk at vi ligger helt i toppen af hvordan Covid-19 er klaret. Men det er jo en anden diskussion, som måske burde have ligget i det nu nedlukkede politiske forum. Og uanset hvor dumt det er (og der er jeg helt enig med dig), så bruger jeg maske alligevel. Alene fordi det lader til at berolige andre. Jeg har så experimenteret lidt med dem for at finde den mest behagelige. Og mundbindene skader jo ikke, uanset at de måske ikke er fandens effektive. Og @Rejsenetværk, for mig at se, er den mest behagelige den jeg køber hvor jeg køber skjorter (som jeg også anbefalede til dig, til din garderobe-upgrade). Her kan jeg få en der matcher min skjorte (hvis jeg tager mig lidt sammen). De kan genbruges og vaskes og er ret behagelige..... Jeg er dog lidt skeptisk ved at den ikke kan koge-vaskes. Det burde de vel egentlig.... Nå men jeg har ikke vasket dem endnu, og har tænkt mig at se hvad der sker ved en kogevask. https://www.hawesandcurtis.co.uk/menswear/accessories/face-masks Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elkær 95 Skrevet 23. August, 2020 Jeg syntes at have læst at man kan bygge/lave sin egen maske. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ppd 7850 Skrevet 23. August, 2020 Elkær skrev, for 5 minutter siden: Jeg syntes at have læst at man kan bygge/lave sin egen maske. Så igang med nål og tråd? Der ligger mange muligheder der, men næppe godkendt? https://rohms.dk/sy-dit-eget-mundbind/ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 23. August, 2020 (edited) tvr skrev, for 16 minutter siden: Og @Rejsenetværk, for mig at se, er den mest behagelige den jeg køber hvor jeg køber skjorter (som jeg også anbefalede til dig, til din garderobe-upgrade). Her kan jeg få en der matcher min skjorte (hvis jeg tager mig lidt sammen). De kan genbruges og vaskes og er ret behagelige..... Jeg er dog lidt skeptisk ved at den ikke kan koge-vaskes. Det burde de vel egentlig.... Nå men jeg har ikke vasket dem endnu, og har tænkt mig at se hvad der sker ved en kogevask. https://www.hawesandcurtis.co.uk/menswear/accessories/face-masks Jeg har nu tænkt mig ikke at bruge masker, men kun visir fremadrettet, hvis jeg kan blive fri for at bruge mundbind. Mundbind har jeg så med mig, hvis personale i den offentlige transport insisterer på at jeg skal bruge dem, på trods af at jeg kan vise dem en lov bekendtgørelse, hvori det står at man må bruge enten visir eller mundbind. Jeg har ikke tænkt mig at optræde som en kontrær borger, der anfægter deres autoritet, hvad enten de så rent faktisk har ret eller ikke har ret. Samfundet fungerer nu bedst, når nogle har myndighed til at udøve påbud, og vi andre så også retter os efter dem. Og ikke stiller os på tværs, for lige at ville diskutere noget, som de ikke har besluttet, men som de er sat til at forvalte. Jeg er spændt på hvordan jeg kommer til at opleve brug af visir? Havde egentlig tænkt mig, nærmest at bure mig inde, få besøg, og besøge andre. Bestille take away, i stedet for at gå ud og spise. Nu forestiller jeg mig, at jeg kan gå ud og spise, i biografen og på museum mm, mere normalt som jeg plejer, ved brug af visir i stedet for mundbind undervejs til og fra hjemmet. Og i tætte forsamlinger - vi får se Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 23. August, 2020 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 23. August, 2020 Rejsenetværk skrev, for 11 minutter siden: Jeg har ikke tænkt mig at optræde som en kontrær borger, der anfægter deres autoritet, hvad enten de så rent faktisk har ret eller ikke har ret. Samfundet fungerer nu bedst, når nogle har myndighed til at udøve påbud, og vi andre så også retter os efter dem. Og ikke stiller os på tværs, for lige at ville diskutere noget, som de ikke har besluttet, men som de er sat til at forvalte. Næh, det er sådan set fortåeligt nok. Det gør jeg heller ikke selv. Jeg bærer som sagt maske/mundbind. Selv i supermarkedet. Det betyder bare ikke at jeg er enig. Det betyder at jeg er en lovlydig borger. Der nok ryster lidt på hovedet af den famlen i blinde der er foregået, og den generelle uvidenhed. Men sådan er det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 23. August, 2020 (edited) tvr skrev, for 50 minutter siden: Der nok ryster lidt på hovedet af den famlen i blinde der er foregået, og den generelle uvidenhed. Men sådan er det. Der er fra begyndelsen blevet handlet på et u oplyst, og et mangelfuldt data grundlag, og det gør man stadig, og det vil man fortsættende skulle gøre. I takt med et mere præcist, men ikke et tilstrækkeligt præcist vidensgrundlag, op arbejdede erfaringer, og opbygning af ressourcer, tilpasser man politisk og administrativt påbud og anbefalinger herefter. Der er ikke tale om anbefalinger og påbud med kirurgisk præcision, men om tiltag ud fra devisen om det muliges kunst, i en situation hvor det ikke kan gøres bedre. Om 5 år kan der sikkert skrives bøger i bagklogskabens klare lys, om hvad myndigheder, regering og opposition skulle og kunne have gjort anderledes. Men i nuet, og i situationen synes jeg faktisk, at alle med ansvar og myndighed har gjort det godt, og vi har som befolkning kvitteret ved at vise dem den tillid og accept, som er hele forudsætningen for at de kan regere, og administrere dette land. Men en ting mener jeg at vi har lært, og det er at det var en fejl at skrotte alle beredskabs lagre, og beredskaber til situationer som nu Covid 19, og der bør bruges milliarder på at genopbygge det igen. Men i stedet solgte man Seruminstituttets vaccine produktion, under et skandaløst forløb til en saudiaraber. Årsag at der skulle findes midler til Det Kongelige Teater Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 23. August, 2020 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 23. August, 2020 Satans Produkt bestilt Forventet levering 27-08-2020 Ikke et ondt ord om leveringstiden, men havde jeg dog bare besluttet mig for det køb en uge tidligere. Nu bliver det mundbind 2 x 5 timer i tog + bus - øv. Danmark er et lille land, men stor nok til at det kan være besværligt og tidskrævende at komme rundt uden bil. Til og fra egne af landet. Hvem der dog havde sin egen helikopter Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9523 Skrevet 23. August, 2020 Hvis indførelsen af mundbind samt overholdelse af de øvrige anvisninger er det der skal til for at vi kan holde samfundet kørende på nuværende niveau, synes jeg nu det er "billigt" sluppet. Kæft hvis vi skulle tilbage til situationen i foråret - uha, det håber jeg ikke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 24. August, 2020 (edited) Rejsenetværk skrev, den 22.8.2020 at 19:18: Tak, det har jeg overvejet. Vil forhøre mig på apoteket om man må bruge visir, i stedet for mundbind. Det har jeg hørt at man ikke må? Så skal man bare have håndsprit ved hånden hele tiden, til at afspritte visiret ved behov. Venlig hilsen Rejsenetværk Du skal være opmærksom på at du ikke kan bruge håndsprit der indeholder glycerol til udstyr. Det lægger sig som en film hen over redskaber og udstyr ( i dette tilfælde visir) håndsprit er til hænderne - ikke til at rengøre redskaber og udstyr. Du kan evt hælde husholdnings sprit over på en mindre flaske og medbringe den. Redigeret 24. August, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
HeinoH 48 Skrevet 27. August, 2020 Lady C skrev, den 24.8.2020 at 07:51: Du skal være opmærksom på at du ikke kan bruge håndsprit der indeholder glycerol til udstyr. Det lægger sig som en film hen over redskaber og udstyr ( i dette tilfælde visir) håndsprit er til hænderne - ikke til at rengøre redskaber og udstyr. Du kan evt hælde husholdnings sprit over på en mindre flaske og medbringe den. Eller Alaska isfjerner til bilruder. Det er 85% sprit. Koster en 20'er for en halv liter i Rema. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 3. September, 2020 (edited) Nu har jeg så haft den oplevelse at sidde i tog og bus, 2 x 6 timer med mundbind, til og fra udkants Danmark, for at besøge min gamle mor. Jeg blev også testet for Corana inden, da sønnike ikke skulle bringe det med sig fra landets farlige hovedstad. Nu har jeg et Covid 19 pas, fra Sundhed.dk Det var rædselsfuldt Men nu har jeg fået min dobbelpakke med 2 visirer leveret, og det er en befrielse! Et visir er på ingen måde ubehagelig, som et mundbind er, og jeg vil klart anbefale alle, at købe et visir til brug i offentlig transport. Men find et andet visir end en pakke med 2 stk fra Lomax.dk, som også har et visir, der kan hæves og sænkes. De sælger kun det visir jeg har købt i en pakke med 2 stk, og jeg har med alle udgifter til fragt mm givet 409 kr for 2 visirer. Hvor jeg altså kun har brug for det ene af to visirer. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 3. September, 2020 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 12. November, 2020 Jeg ser nu at dette mundvisir markedsføres, med reference til at bekendtgørelsen om brug af mundbind mm, er opdateret med at mundvisir nu er tilladt: Mundbindnu.dk https://mundbind.nu/collections/mundbind/products/mund-visir Jeg har lige bestilt en pakke med 10 stk inclusiv fragt for 278 kr. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1905 Skrevet 12. November, 2020 Rejsenetværk skrev, for 16 minutter siden: Jeg ser nu at dette mundvisir markedsføres, med reference til at bekendtgørelsen om brug af mundbind mm, er opdateret med at mundvisir nu er tilladt: Mundbindnu.dk https://mundbind.nu/collections/mundbind/products/mund-visir Jeg har lige bestilt en pakke med 10 stk inclusiv fragt for 278 kr. Venlig hilsen Rejsenetværk Jeg må indrømme at jeg ikke fatter det visir er godkendt, men fair nok hvis det er. Hvis folk tror på effekten af mundbind og visir, og vil gøre deres for at beskytte andre, vil jeg råde dem til at gå uden om disse. Hvis man bare ønsker at følge loven, skal man bare slå sig løs. Jeg tænker overordnet set, at der er en grund til at tyskerne ikke længere tillader visir. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den Krøllede Skrevet 12. November, 2020 Elprebsi skrev, for 30 minutter siden: Jeg må indrømme at jeg ikke fatter det visir er godkendt, men fair nok hvis det er. Der står ikke noget om at det er godkendt, men "bare" at modellen falder indenfor lovens definition af et visir. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 12. November, 2020 Den Krøllede skrev, for 10 minutter siden: Der står ikke noget om at det er godkendt, men "bare" at modellen falder indenfor lovens definition af et visir. Mener du så at det er forkert, når forhandleren selv skriver sådan? NU ER MUNDVISIR OGSÅ GODKENDT TIL BRUG I KOLLEKTIV TRAFIK M.V. Kravene om brug af mundbind i den kollektive trafik og offentlige steder er forlænget til den 2. januar 2021. Oplever du gener ved at benytte mundbind, er der dog gode nyheder til dig. For jf. bekendtgørelsen er det nu også tilladt at benytte mundvisir i den kollektive trafik, da det i § 5 beskrives at: ” Ved visir forstås i § 1, stk. 1, og § 2, stk. 1, skærme af plastik, der dækker øjne, næse og mund eller næse og mund, men som ikke er tætsluttende omkring ansigtet.” Det samme gør sig gældende for offentlige steder som serveringssteder, detailhandlen, kultur- og kirkeinstitutioner, idræts- og foreningsfaciliteter og på uddannelsesinstitutioner, hvor visir der dækker næse og mund nu også er godkendt. ------------------------------------------------------ Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den Krøllede Skrevet 12. November, 2020 Rejsenetværk skrev, for 2 minutter siden: Mener du så at det er forkert, når forhandleren selv skriver sådan? NU ER MUNDVISIR OGSÅ GODKENDT TIL BRUG I KOLLEKTIV TRAFIK M.V. Kravene om brug af mundbind i den kollektive trafik og offentlige steder er forlænget til den 2. januar 2021. Oplever du gener ved at benytte mundbind, er der dog gode nyheder til dig. For jf. bekendtgørelsen er det nu også tilladt at benytte mundvisir i den kollektive trafik, da det i § 5 beskrives at: ” Ved visir forstås i § 1, stk. 1, og § 2, stk. 1, skærme af plastik, der dækker øjne, næse og mund eller næse og mund, men som ikke er tætsluttende omkring ansigtet.” Det samme gør sig gældende for offentlige steder som serveringssteder, detailhandlen, kultur- og kirkeinstitutioner, idræts- og foreningsfaciliteter og på uddannelsesinstitutioner, hvor visir der dækker næse og mund nu også er godkendt. ------------------------------------------------------ Venlig hilsen Rejsenetværk Nej. Jeg forholdt mig udelukkende til om det konkrete visir er godkendt, og det skriver forhandleren intet om. Den samme forhandler sælger et andet visir, hvor der nævnes: Certifikater: CE-godkendt Produkt- eller teststandarder: EN 166 CE-kategori (personligt værnemiddel): CAT II Direktiver, lovgivning og regler: 2016/425/EEC Men det nævnes der ikke noget om på det konkrete mund visir. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 28. November, 2020 Nu har jeg købt denne nye maske, og venter spændt på at få leveret 2 stk: Would you like to be protected but not hiding your face? A new transparent mask has arrived to our country https://reviewadvisor.net/faceclear-en-1a/?uclick=qnb47vg5&uclickhash=qnb47vg5-qngh4pa1-3zoj-0-ik6j-usy9fe-usu33y-a2f7b7 Det mundvisir jeg informerede om i det forrige indlæg, fungerer udmærket, men jeg synes at et brillestel er en potentiel bedre løsning, end de øre-elastikker, der holder mundvisirer og mundbind. Det nye produkt jeg linker til, har brillestel, og jeg er spændt på om det er mere komfortabelt end øre-elastikker, og hvordan en maske der også dækker næsen føles. Jeg eksperimenterer med, og bruger lidt penge på de nye versioner af produkter, der dækker mund, og eller næse med. Synes at det er give godt ud, for min oplevelse er at mundbind er rædselsfulde i brug, og at visirer i forskellige versioner er langt mere tålelige i brug. Også mentalt, vil en maske som den jeg linker til, give et skær af normalitet, som forbruger og medarbejdere når vi går ud, for at handle og på restaurant etc. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 7. Januar, 2021 Rejsenetværk skrev, den 28.11.2020 at 19:32: Nu har jeg købt denne nye maske, og venter spændt på at få leveret 2 stk: Would you like to be protected but not hiding your face? A new transparent mask has arrived to our country Nu har jeg modtaget dette noget specielle visir. Det tog 5 uger at få det leveret fra Kina. En smule tålmodighed er nok nødvendig, hvis I får lyst til selv at købe dette produkt Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 7. Januar, 2021 https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/professor-visir-skal-ikke-vaere-et-alternativ-til-mundbind/8421283 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ppd 7850 Skrevet 7. Januar, 2021 (edited) Altid godt et have et ekstra i en pose i lommen, tasken osv. Bruger disse fra Femiletbutik. https://www.sass.dk/vare/20379-wolford-caremask-classic-flerstoerrelser Måske lidt dyrt i pris, men de er lavet i et (rimeligt) åndbart samt vandafvisende materiale og sidder rigtigt behageligt (på mig) uden at stramme og så kan de vaskes og er ganske neutrale/pæne. Anbefaler dem til venner og bekendte og tror at vi kommer til at bruge maske i mange måneder endnu, så derfor er jeg tilfreds med at jeg købte noget i en glimrende kvalitet som bare fungerer. Efter at have læst lidt på nettet, kan denne producent også anbefales: https://www.femilet.dk/mundbind-air-2-pak.html "Tre stofmundbind får bedømmelsen "god" på tværs af pasform, filtreringsevne og luftmodstand. Det er Chantelle face mask soft 02, Chantelle face mask soft 01 og Wolford Classic Care Mask." "For de tre stofmundbind gælder det, at de beskytter mod mindst 71 procent af små partikler og 87 procent af større partikler. "Og til mange formål er det faktisk fint", fortæller Niels Høiby, som er overlæge og professor i klinisk mikrobiologi på Rigshospitalet. "Hvis man har et mundbind, der beskytter 70-80 procent, og en tredjedel af en befolkning bruger det, så forsvinder en epidemi", siger han...og vi kan åbne for lysthusene igen og komme af med noget energi. https://ugeavisen.dk/viborgnyt/artikel/forbrugerrådet-disse-tre-stofmundbind-klarer-sig-godt Engangsmasker er måske det mest hygieniske men lidt svært hvis man skal have 6-7 med i tasken/lommen, hvis du lige skal ind forskellige steder på din tur hjem og skifte hver gang. Iøvrigt siger forskere at når man skifter mundbind er det vigtigt at spritte hænder før, så virus ikke potentielt føres videre fra hånd til ansigt. Nu er Coronatallene ikke på himmelflugt mere, men stadig kunne det være rart hvis vi kan få bugt med smitten. Redigeret 7. Januar, 2021 af ppd Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg