Rejsenetværk 9749 Skrevet 21. August, 2020 (edited) Tip til at strække budgettet, til glæder hos vores skønne glædespiger Skat sender ikke nummerplader til klip hos politiet: 195.000 biler kører rundt med plader, der burde klippes Skatteministeriet fortæller ikke politiet om alle de tilfælde, hvor bilejere ikke har betalt deres bilafgifter og derfor burde have inddraget nummerpladen. Aktuelt kører der 195.000 biler rundt, der burde have nummerpladen klippet. Det udløser hård kritik fra Rigsrevisionen. https://www.berlingske.dk/oekonomi/skat-sender-ikke-nummerplader-til-klip-hos-politiet-195000-biler-koerer Man må jo prioritere, og går den så går den Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 21. August, 2020 af Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vendelboen 840 Skrevet 22. August, 2020 Det er sgu rystende , at der gang på gang dukker sådanne sager op , hvor myndighederne ikke har styr på sagerne !! 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joe Roberts 44 Skrevet 22. August, 2020 Minder mig om en oplevelse for 4 år siden.. En sen aften - efter besøg hos et glædeshus i Vanløse kommer jeg ud til min bil. Den så anderledes ud, og hurtigt finder jeg ud af, nummerpladerne mangler. Nogle forbrydere havde sikkert fundet ud af, de mænd, der listede ned af en bestemt mørk havegang, først vendte tilbage 15-30 minutter senere. Masser af tid til at skrue pladerne af. De havde endda skruet to af skruerne i igen. Jeg ringer så til politiet. Under en lang samtale siger politiets medarbejder: "Du er klar over, du ikke må parkere på offentlig vej". Jeg siger: "Men jeg kører hjem og parkerer på privat parkering". "Det kan du ikke. Du må ikke køre på offentlig vej uden plader". Jeg kørte selvfølgelig alligevel hjem. Kl. 05 om morgenen ringer politiet. Nu har de mine plader. Da jeg ikke kunne falde i søvn igen, tager jeg ud på stationen. De kunne/ville ikke fortælle mig, hvad der var sket. Kun at pladerne måske var brugt til ulovligt at tanke benzin. Dagen efter fik jeg svejset pladerne på af en lettere illegal mekaniker, så de ikke kunne skrues af igen. Og så tilbage til den mørke havegang... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Æ´Synderjyde 810 Skrevet 25. August, 2020 Rejsenetværk skrev, den 21.8.2020 at 23:38: Tip til at strække budgettet, til glæder hos vores skønne glædespiger Skat sender ikke nummerplader til klip hos politiet: 195.000 biler kører rundt med plader, der burde klippes Skatteministeriet fortæller ikke politiet om alle de tilfælde, hvor bilejere ikke har betalt deres bilafgifter og derfor burde have inddraget nummerpladen. Aktuelt kører der 195.000 biler rundt, der burde have nummerpladen klippet. Det udløser hård kritik fra Rigsrevisionen. https://www.berlingske.dk/oekonomi/skat-sender-ikke-nummerplader-til-klip-hos-politiet-195000-biler-koerer Man må jo prioritere, og går den så går den Venlig hilsen Rejsenetværk For mig er dette her simpelthen horribelt og grænser for mig til, at jeg mister tilliden totalt til vores systemer herhjemme. At tænke sig, noget så banalt, at give politiet en liste med numrene på de biler der mangler at betale afgift og formentlig også for rigtig manges vedkommende, Nok så også den lovpligtige forsikring. Jeg syntes det er for galt. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 25. August, 2020 Æ´Synderjyde skrev, for 2 timer siden: For mig er dette her simpelthen horribelt og grænser for mig til, at jeg mister tilliden totalt til vores systemer herhjemme. At tænke sig, noget så banalt, at give politiet en liste med numrene på de biler der mangler at betale afgift og formentlig også for rigtig manges vedkommende, Nok så også den lovpligtige forsikring. Jeg syntes det er for galt. Jeg er helt enig. I virkeligheden viser den almindeliger dansker ubegrænset tillid til "systemet" og offentlige myndigheder. Og så sker den slags..... der sammen med FE's ulovlige overvågning af danskere (og en hel del andet, åbenbart), viser at de informationer "staten" får/samler, bliver ikke nødvendigvis brugt rigtigt. Her bruges de faktisk slet ikke, selvom det betyder et direkte tab i statskassen. Til gengæld, indsamles der andre oplysninger ulovligt..... Gad vide hvad de så skal bruges til..... Den tillid danskerne viser til myndighederne, er ikke berettiget, så jeg er helt enig med dig når du siger du mister tilliden til vores systemer. Det gør jeg godt nok også. 195.000 biler der burde have klippet pladerne?? Hvis det tal virkelig passer, svarer det ku til ca 6 procent af den danske vognpark. Så der er masser af plads til at andre kan prioritere fornuftigt og få plads til nogle flere besøg på bordellerne rundt om i landet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 25. August, 2020 tvr skrev, 1 time siden: Den tillid danskerne viser til myndighederne, er ikke berettiget, så jeg er helt enig med dig når du siger du mister tilliden til vores systemer. Det gør jeg godt nok også. Jeg er fuldstændig enig i at myndighederne skal overholde loven, også PET og FE, men jeg mener stadig at den tillid danskerne viser myndighederne er berettiget. Jeg tror at tilliden er intakt, fordi vi ikke frygter for, at formålet med overtrædelser af loven, er at forfølge og straffe borgere. Vi mærker ikke at det sker, for der bankes ikke på borgeres døre tidligt om morgnen, ingen forsvinder sporløst og ingen bliver udsat for tortur. Derfor lever vi med at det sker, uden at vi accepterer at det sker, og derfor stoler vi på, at det overordnede politiske tilsyn grundlæggende fungerer. For ingen myndighed i Danmark er en stat i staten, der står over den lovgivende og den dømmende magt. Venlig hilsen Rejenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 25. August, 2020 Rejsenetværk skrev, for 12 minutter siden: Jeg tror at tilliden er intakt, fordi vi ikke frygter for, at formålet med overtrædelser af loven, er at forfølge og straffe borgere. Hmmm. Det frygter vi måske ikke, men gad vide hvad formålet med FE's spioneren imod en af tilsynets medarbejdere egentlig var, hvis det ikke var at forfølge borgeren? Det kommer der forhåbentlig en god forklaring på. Rejsenetværk skrev, for 19 minutter siden: Vi mærker ikke at det sker, for der bankes ikke på borgeres døre tidligt om morgnen, ingen forsvinder sporløst og ingen bliver udsat for tortur. Naturligvis ikke. Og det er jo heller ikke "systemet", som sådan, det er de mennesker det arbejder i systemet, der misbruger det, ikke gør deres jobs eller andet, kombineret med det faktum at der ikke straffes hårdt nok for den slags. Hærchefen der misbrugte sin stilling, og fik 3 måneder... Vi taler ikke om en kassedame i Fakta der misbrugte sin stilling, men een af de højst rangerede officerer i forsvaret..... Lad os nu se om FE folkene kommer ind at ruske træmmer. Jeg tvivler. Eller om skattefolkene bliver fyret for ikke at få politiet til at klippe pladerne.... igen, jeg tvivler. Vores tillid til at myndighederne gør hvad de skal - ikke mere (som i ulovlig overvågning) eller mindre (som i ikke klippe pladerne) bliver misbrugt. Rejsenetværk skrev, for 54 minutter siden: For ingen myndighed i Danmark er en stat i staten, der står over den lovgivende og den dømmende magt. Det er jo lige præcis det.... og du har forhåbentlig ret. Men der er individer der driver visse myndigheder i den retning. Nu må vi se hvordan de straffes. Og om de gør. Eller bliver forfremmet til ambassadører eller får udbetalt bonus. Eller andet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 25. August, 2020 Jeg er bange for at jeg er på vej til at gøre mig skyldig, i at en tråd ment som sjov, er ved at udvikle sig til en politisk debat Måske vi skal stoppe nu, eller at tråden bør lukkes nu? Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 25. August, 2020 Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden: Jeg er bange for at jeg er på vej til at gøre mig skyldig, i at en tråd ment som sjov, er ved at udvikle sig til en politisk debat Måske vi skal stoppe nu, eller at tråden bør lukkes nu? Venlig hilsen Rejsenetværk Ja, enig Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 30. August, 2020 tvr og jeg er fortsat på pm Det kan anbefales som ventil, inden at vi får en moderator på nakken Der kan oprettes pm's med op til 10 deltagere. Måske det kunne være en ide, for de mest ihærdige deltagere fra det nu nedlagte forum for politik? Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest mature man Skrevet 30. August, 2020 I min pure ungdom i 80’erne var jeg blevet stoppet i et §77 og fik besked på at få synet bilen inden 30 dage Jeg var som den unge hvalp jeg var ligeglad og kørte videre – efter ca. 3 måneder ringede den lokale landbetjent (det var jo i de gode gamle dage med landbetjente) og sagde noget i retningen: “Peter se nu og få afleveret de plader og spar mig for det bøvl – det kan ikke være meningen at jeg gamle mand skal kravle rundt på mine gigtplagede ømme knæer fordi du ikke selv gider at skrue de plader af og gøre det du skal” Der gik ikke lang tid inden de var afleveret på motorkontoret Se kære børn – dette er en sand historie fra de gode gamle dage Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lars60 218 Skrevet 30. August, 2020 mature man skrev, 1 time siden: I min pure ungdom i 80’erne var jeg blevet stoppet i et §77 og fik besked på at få synet bilen inden 30 dage Jeg var som den unge hvalp jeg var ligeglad og kørte videre – efter ca. 3 måneder ringede den lokale landbetjent (det var jo i de gode gamle dage med landbetjente) og sagde noget i retningen: “Peter se nu og få afleveret de plader og spar mig for det bøvl – det kan ikke være meningen at jeg gamle mand skal kravle rundt på mine gigtplagede ømme knæer fordi du ikke selv gider at skrue de plader af og gøre det du skal” Der gik ikke lang tid inden de var afleveret på motorkontoret Se kære børn – dette er en sand historie fra de gode gamle dage Det var dengang, vi havde respekt for politiet. Vi kunne afregne direkte med betjenten, og så finde på en god undskyldning for den hævede kind når vi kom hjem, de gamle skulle helst ikke vide, at vi havde kørt ulovligt på knallerten. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Oldtimer 4626 Skrevet 30. August, 2020 lars60 skrev, 1 time siden: Det var dengang, vi havde respekt for politiet. Vi kunne afregne direkte med betjenten, og så finde på en god undskyldning for den hævede kind når vi kom hjem, de gamle skulle helst ikke vide, at vi havde kørt ulovligt på knallerten. Og her ser vi hvorfor vi ikke skal tilbage til "de gode gamle dage". En betjent, der bliver udøvende og dømmende magt på en gang og samtidig udøver politivold. Men se nu at få synet jeres biler, betalt forsikringer eller afleveret pladerne. Så svært er det vel ikke. Det er ikke politiets skyld, at mange kører ulovligt, heller ikke toldogskat, det er da for pokker de bilister, der overtræder lovene. Skulle lige have luft Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg