Hop til indhold

Recommended Posts

Jeg har fotos af et par thai piger som jeg har frekventeret for et par år siden. Ansigterne er maskeret. Jeg har glemt deres navne og tildels steder, men ville gerne finde dem igen. Hvordan klarer jeg den? Er der nogen, der kan hjælpe ved at se billederne? Svar med PM.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest A. Senna

Du må helt sikkert ikke dele deres foto offentligt uden deres accept, men hvis du oplyser navn, sted og hvornår er der sikkert nogle der kan huske noget.

Men husk selv på at ikke alle der er stoppet drømmer om at blive fundet hvis de har startet et nyt liv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lynet2019
BlackMagic2020 skrev, 1 time siden:

Hvad

Black :  forstår du ikke ordet, eller hvad mener du med ...hvad 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest BlackMagic2020

HVORFOR TROR DU JEG CITERE NETOP DET ORD PRØV OG SKRIV DANSK SÅ MAN KAN FORSTÅ HVAD DU MENER MED DET DUMME LATTERLIGE ORD

Del dette indlæg


Link til indlæg
BlackMagic2020 skrev, for 16 minutter siden:

HVORFOR TROR DU JEG CITERE NETOP DET ORD PRØV OG SKRIV DANSK SÅ MAN KAN FORSTÅ HVAD DU MENER MED DET DUMME LATTERLIGE ORD

Tilføje Den Danske Ordbog (gætter på at den lister danske ord, der er frekvente i det danske sprog?):

Frekventere (verbum): 

besøge eller benytte regelmæssigt

ORD I NÆRHEDEN pleje at   komme meget et sted   færdes hjemmevant   være på hjemmebane   kende noget som sin egen bukselomme   løbe/rende nogen på dørene   overrende...vis mere

Del dette indlæg


Link til indlæg
BlackMagic2020 skrev, for 38 minutter siden:

HVORFOR TROR DU JEG CITERE NETOP DET ORD PRØV OG SKRIV DANSK SÅ MAN KAN FORSTÅ HVAD DU MENER MED DET DUMME LATTERLIGE ORD

Rooolig nu....Ordet at "frekventere"......F.eks et sted,.... er et ganske almindeligt ord i det danske sprog og @Bananas, har så fint redegjort for betydningen af det;)

Redigeret af Gløden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
BlackMagic2020 skrev, for 1 time siden:

CITERE

Hvad? 

Sorry.....:)

Hold da op Black Magic, man skulle næsten tro du ved en fejl har drukket af natpotten. 

Ud og få lidt frisk luft og husk rigeligt med væske også. 

God vind!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest A. Senna

Jeg kender problemet Black, mine børn bruger også en masse ord jeg ikke forstår.

men de største problemer er en thai jeg ofte frekv... øh besøger jævnligt, der er det så galt at hun ofte må finde telefonen frem og fremskaffe et billede før jeg fatter det, nogle gange kan en samtale virkelig udvikle sig til en hel roman.


ha en god dag, det er lettere uden at råbe, det var i øvrigt ikke Lynet der havde brugt ordet i første omgang.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lynet2019
BlackMagic2020 skrev, for 3 timer siden:

HVORFOR TROR DU JEG CITERE NETOP DET ORD PRØV OG SKRIV DANSK SÅ MAN KAN FORSTÅ HVAD DU MENER MED DET DUMME LATTERLIGE ORD

Nu var det ikke mig der skrev indlægget med det “svære” ord.     Men ordet er nu helt almindeligt og ofte brugt i det danske sprog.   Kan du ikke bare næste gang du ikke forstår nogle ord, spørge pænt eller bare slå ordet op.   Så lærer du også lidt nyt og får udvidet dit ordforråd.   Husk at slå capsluck fra næste gang.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
BlackMagic2020 skrev, for 3 timer siden:

HVORFOR TROR DU JEG CITERE NETOP DET ORD PRØV OG SKRIV DANSK SÅ MAN KAN FORSTÅ HVAD DU MENER MED DET DUMME LATTERLIGE ORD

Frekventere er et ord der findes i størstedelen af den danske voksne befolknings vokabularium. De bruger også "." og  "," i deres sætninger, for at øge læsbarheden ( lixtal). 
Udeladelsen af "." og "," følges ofte med manglende evne til at anvendet "og" og "at" korrekt ;) . 
Så ved du det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
BlackMagic2020 skrev, for 3 timer siden:

HVORFOR TROR DU JEG CITERE NETOP DET ORD PRØV OG SKRIV DANSK SÅ MAN KAN FORSTÅ HVAD DU MENER MED DET DUMME LATTERLIGE ORD

Inden du næste gang river hovedet af en broder herinde og beder om at få teksten på dansk har jeg et par få velmente råd :)

Små bogstaver altid mere læsevenlige end kapitaler, store bogstaver kun i startord, efter punktum eller først i navne.

Punktum . Komma , øger altid læsevenligheden.

Du skriver jeg citere,  men det hedder altså jeg citerer på dansk, som du beder om.

Har aldrig hørt om at frekventere skulle være et hverken decideret dumt eller latterligt ord.

Følgende værk kan frekventeres ved tvivlstilfælde.

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=frekventere

Fortsat god dag :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

Black Magic kan være undskyldt, han havde nok travlt med at spise leverpostej mens der var danskundervisning i grundskolen..

Og kunne vi så få debatten tilbage på sporet om det oprindelige emne, jeg skrev om. Please?

Redigeret af Default User

Del dette indlæg


Link til indlæg
Default User skrev, for 5 minutter siden:

 

Black Magic kan være undskyldt, han havde nok travlt med at pille bussemænd og spise leverpostej mens der var dansk undervisning i grundskolen..

Og kunne vi så få debatten tilbage på sporet om det oprindelige emne, jeg skrev om. Please?

 

Redigeret af Default User

Del dette indlæg


Link til indlæg
BlackMagic2020 skrev, den 13.8.2020 at 12:52:

HVORFOR TROR DU JEG CITERE NETOP DET ORD PRØV OG SKRIV DANSK SÅ MAN KAN FORSTÅ HVAD DU MENER MED DET DUMME LATTERLIGE ORD

Kunne du ikke køre en tur på din knallert, og overveje om der dog ikke skulle være en anden måde at få lidt indhold i livet, end dagligt at spamme dette forum med  negative reaktioner og kommentarer (knap 600 stk. på lidt over 200 dage)... ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...