Hop til indhold
Rejsenetværk

Investeringsbloggere

Recommended Posts

Jeg har selv samme skepsis til banker, som her:

Danskere søgte råd hos investeringsbloggere: Nu har de mistet deres penge
Private danske investorer søgte investeringsråd hos bloggere, der anmelder investeringsvirksomheder. Nu har de mistet millioner til to estiske virksomheder, der mistænkes for svindel.

"Ifølge Michael Friis er det en ny tendens, at privatpersoner søger råd uden for den etablerede finansverden. Ifølge chefanalytikeren er det den manglende tillid til bankerne, der har givet plads til tendensen.

»Siden finanskrisen har private investorer mistet en del af tiltroen til den etablerede bankverden, og derfor søger de i dag andre veje. Af den grund ser vi klart en tendens, hvor folk søger vejledning hos personer, der står uden for den traditionelle finansverden. Det skaber tillid, at folk føler, at de er i øjenhøjde med deres rådgivere,« siger han."
https://www.berlingske.dk/virksomheder/danskere-soegte-raad-hos-investeringsbloggere-nu-har-de-mistet-deres 

Men min skepsis overfor banker går ikke på, at jeg tror at de svindler, men det forhold at de også er sælgere!
De er ikke uafhængige, og de er ikke bare de rådgivere, bankerne markedsfører sig selv som.

Den dag en bank vil begynde at kalde deres rådgivere for sælgere af bankens egne produkter, og et rådgivningsmøde for et salgsmøde, kan vi begynde at tale om at slække lidt på en naturlig mistro til banker.

Men svaret på ens skepsis overfor banker, er ikke kritikløst at følge nogle investeringsbloggere på nettet, men at søge professionel uafhængig rådgivning udenom bankerne.
Som man så til gengæld betaler for, i modsætning til bankernes gratis salgsmøder.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes du er lidt hård ved bankerne. Alle private virksomheder lever af at sælge deres produkter og bankerne er private, det ved alle jo. Så når der tales med en rådgiver, rådgiver han/hun jo om bankens produkter. Ikke om andres produkter. Og du kan jo stort set ikke gå til et møde (eller online møde) i banken, uden at mødet starter med at rådgiveren pointerer netop dette. Så om de kalder deres medarbejdere det ene eller andet, gør ikke den store forskel. Men jeg er med på at nogle mennesker ser bankerne som autoritet, og glemmer at bankerne har lige så meget brug for kunder som kunder har brug for banker.

Når folk så bliver meget meget skeptiske og tager "sagen i egen hånd", så åbner det jo en masse døre for virksomheder der ikke er underlagt samme begrænsninger som bankerne. Det er klart, det er nemmere for dem at love guld og grønne skove, end seriøse, etablerede banker. Og når folk så hopper i de fælder, synes jeg faktisk folk selv har bedt om at tabe deres penge. Jeg kan (til nød) forstå at folk bliver vrede på deres bank, hvis de har investeret efter deres rådgivers råd, men at sende penge til et østeuropæisk firma, efter de har "læst noget på internettet", virker helt og holdent idiotisk. At bebrejde bloggeren, er også hul i hovedet..... Man skal holde sig til at investere i det man forstår, eller rådgive sig professionelt. Og så skal man frem for alt forstå, at man er ansvarlig for eget liv og egne penge.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er enig med tvr her. 

Iøvrigt er der jo ingen der sidder med en krystal kugle og som altid sikrer høje afkast på deres investeringer.

Selv investeringsGuruer som Warren buffet kan lave år med negativt afkast. 

Se hvor svært det er at læse markederne i disse corona tider. Nogle er dygtigere end andre, men det handler altså også i nogen grad om held og tilfældigheder. Og jeg bruger personligt hellere danske bank invest (som faktisk har nogle ret hæderlige årlige afkast) end en eller anden “bliv stinkende rig”website.

tvr skrev, for 28 minutter siden:

At bebrejde bloggeren, er også hul i hovedet..... Man skal holde sig til at investere i det man forstår, eller rådgive sig professionelt. Og så skal man frem for alt forstå, at man er ansvarlig for eget liv og egne penge.

Præcis....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan godt følge rejsenetværk her, går man ind i radioforretningen, hvidevarebutikken eller bilforhandleren hedder det sælgere, de enten vejleder dig til at finde det bedste produkt til dit behov eller sælger dig det de tjener mest på.

Hvorfor kalder bankerne deres sælgere noget andet?

Men ja man skal ikke investere hvis ikke man har råd til at tabe det hele, og hvis man ikke har evnerne til at forstå hvad det indebærer af risici, så skal man nøjes med sikre investeringer.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...