Hop til indhold
LoveGirls

Hvordan er forholdende ift at rejse til Tyrkiet

Recommended Posts

Jeg planlægger en weekend i Tyrkiet i slutningen af August, mener lidt i tvivl om praktikken ift. COVId 19. Har nogen noget praktisk erfaring omkring regler for at rejse nåde den ene og den anden vej?

pft. LG

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er lige kommet dernede fra, og jeg tager derned igen i næste uge.

Situationen er normal, alle steder er åben. 

Du skal bare have mundbind, ingen test osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
LoveGirls skrev, for 41 minutter siden:

Tak for svaret. Mener du at min almindelige rejseforsikring gælder?

Som udgangspunkt gør den ikke - men nogle selskaber dispenserer pt. Så du må spørge dem hvordan netop din situation er med det formål du må have med rejsen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
LoveGirls skrev, for 2 timer siden:

Jeg planlægger en weekend i Tyrkiet i slutningen af August, mener lidt i tvivl om praktikken ift. COVId 19. Har nogen noget praktisk erfaring omkring regler for at rejse nåde den ene og den anden vej?

pft. LG

Bliv hjemme...!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Onkel Reje
LoveGirls skrev, for 4 timer siden:

pft. LG

Har Abe-drengen  Erdogan, fornylig gjort sig fortjent til dine turist-penge?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Tag til Brøndby strand sol sand og tyrkere og du sparer flybillet og indkvartering :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man kigger lidt på de fleste andre lande som vi normalt sammenligner os med, har de noget strengere regulering af borgeres rejser til lande hvor det frarådes ud over specielle betingelser. Eksempelvis at der er tvungen karantæne ved hjemkomst, modsat DK hvor det kun anbefales. 

Hvis jeg var statsminister ville jeg lige nu, i en situation hvor smittekontakt er stigende, skele en del til andre landes praksis. Iøvrigt lige som antydet at man allerede gør mit mundbind. 

Så hvis jeg skulle overveje selv at rejse til et orange land snart (hvilket jeg ikke kunne drømme om uden speciel grund), ville jeg nok også allerede nu planlægge hvorledes tvungen karantæne ved hjemkomst passer ind i mine planer. Og indtænke, at kommer der tvungen karantæne kommer der også seriøse sanktioner for ikke at overholde den. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
autobahn skrev, for 8 timer siden:

Så hvis jeg skulle overveje selv at rejse til et orange land snart (hvilket jeg ikke kunne drømme om uden speciel grund), ville jeg nok også allerede nu planlægge hvorledes tvungen karantæne ved hjemkomst passer ind i mine planer. Og indtænke, at kommer der tvungen karantæne kommer der også seriøse sanktioner for ikke at overholde den. 

Helt enig. Der er ingen tvivl om at tvungen karantæne kan komme på tale. Så for at være sikker, når man rejser (på ferie) til et orange land, skal man lige sørge for at have 14 dages ferie til gode. Så kan man bruge den ferie på karantæne når man kommer hjem, skulle det blive nødvendigt. hvis dmanu ikke har, og karantænen gør at man bare ikke møder på på job, kan man have et virkeligt alvorligt problem med sin arbejdsgiver. Så vidt jeg ved, kan fyring komme på tale. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Tja kan man ikke passe jobbet på grund sf isolation man vidste ville komme inden afrejse og ikke har mere ferie at afvikle, kan arbejdsgivere afskedige, kommer kravet om isolation mens man holder ferie er det en sygemelding, hvis msn ikke kan arbejde hjemmefra, hvilket mange ikke kan. Tyrkiet har orange status så det kan i høj grad ske at der kommer karantæne efter at have opholdt sig der  , og hvordan er smittetrykket i Tyrkiet ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 32 minutter siden:

Tja kan man ikke passe jobbet på grund sf isolation man vidste ville komme inden afrejse og ikke har mere ferie at afvikle, kan arbejdsgivere afskedige, kommer kravet om isolation mens man holder ferie er det en sygemelding, hvis msn ikke kan arbejde hjemmefra, hvilket mange ikke kan. Tyrkiet har orange status så det kan i høj grad ske at der kommer karantæne efter at have opholdt sig der  , og hvordan er smittetrykket i Tyrkiet ? 

Mht smittekontakt i Tyrkiet, det vides ikke. En række lande uden for EU vil muligvis være orange i lang tid alene af den grund at de officielle tal ikke er transparente og pålidelige, af forskellige årsager. Det er en vurdering UM foretager, jeg skal ikke gøre mig klogere end dem. 
Jeg kan ikke huske den præcise kilde, men denne tilgang blev faktisk gennemgået på et pressemøde af UM for nogen tid siden.  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak til de få konstruktive svar.

Fantatisk så mange “velmenende” råd man kan få på sit spørgsmål. Hvis der ikke var et væsentligt formål med min rejse, så havde jeg ikke overvejet det. Men jeg har forhørt mig “inside” og jeg har fået et meget godt billede af forholdende og reglerne.

Og om min arbejdsgivers ret til at fyre mig, så er jeg selv arbejdsgiver, så det vil jeg overveje. Jeg fyrede dog ikke den medarbejder, som lige har være hjemme i Spanien og tage afsked med sin syge far.

I må alle have en god dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
LoveGirls skrev, for 52 minutter siden:

Tak til de få konstruktive svar.

Fantatisk så mange “velmenende” råd man kan få på sit spørgsmål. Hvis der ikke var et væsentligt formål med min rejse, så havde jeg ikke overvejet det. Men jeg har forhørt mig “inside” og jeg har fået et meget godt billede af forholdende og reglerne.

Og om min arbejdsgivers ret til at fyre mig, så er jeg selv arbejdsgiver, så det vil jeg overveje. Jeg fyrede dog ikke den medarbejder, som lige har være hjemme i Spanien og tage afsked med sin syge far.

I må alle have en god dag.

Bom. Cool. Det kunne du bare have sagt. Vi nævner jo ikke noget om at du kunne fyres, fordi vi synes det er sjovt, men for at advare. Så de "velmenende" råd er faktisk velmenende..... Anyway, jeg er i samme situation som dig, og har yderligere et par velmenende råd:

Brug kun 5 stjernede hoteller, der afspritter hele tiden og desinficerer værelserne dagligt (du kan spørge dem før du booker), og brug en afsprittet hotel-bil når du skal til møder. Eller Uber (de har en politik om at bilen skal afsprittes og både du og chauffør skal bære ansigtsmaske når du køres rundt. Du kan nu booke Uber på time-basis, så du kan holde samme bil/chauffør hele dagen, til fornuftige penge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 54 minutter siden:

Bom. Cool. Det kunne du bare have sagt. Vi nævner jo ikke noget om at du kunne fyres, fordi vi synes det er sjovt, men for at advare. Så de "velmenende" råd er faktisk velmenende..... Anyway, jeg er i samme situation som dig, og har yderligere et par velmenende råd:

Brug kun 5 stjernede hoteller, der afspritter hele tiden og desinficerer værelserne dagligt (du kan spørge dem før du booker), og brug en afsprittet hotel-bil når du skal til møder. Eller Uber (de har en politik om at bilen skal afsprittes og både du og chauffør skal bære ansigtsmaske når du køres rundt. Du kan nu booke Uber på time-basis, så du kan holde samme bil/chauffør hele dagen, til fornuftige penge.

Mange tak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...