Hop til indhold
nielst

Lange citater

Recommended Posts

Nogle brugere har for vane at citere et helt indlæg for en lille og tit ret triviel kommentar. Hvis det citerede indlæg er langt gør det trådene rigtig lange og udsætter især mobile læsere for irritation og risiko for gigt i tommelfingeren ..

Kunne man lave en funktion så et indlæg ikke kan godkendes hvis det citerede fx fylder mere end 20x ens eget bidrag?.. Eller et eller andet kriterie der udelukker de tåbelig lange citater?

Mvh Nielst

Redigeret af nielst

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vil tåbelige folk skrive, så skriver de blot en længere tåbelig kommentar, selvom at jeg forstår din frustration,  tror desværre ikke at dette er løsningen.

det kan jo også være tilfælde hvor der reelt ikke kan svares langt på et citat.

jeg synes måske mere en popup er på sin plads, der gør en bruger opmærksom på, når de citerer en hel tekst, at de skal prøve at gøre citatet så precist som muligt, for at give deres indlæg mest værdi. Men ikke blokere muligheder, og ikke blokere for små besvarelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dkm skrev, for 7 timer siden:

det kan jo også være tilfælde hvor der reelt ikke kan svares langt på et citat

Nu var det ikke meningen at tvinge folk til at svare langt.. blot at begrænse længden på det der citeres. 

Fx ser man en lang anmeldelse blive citeret i sin fulde længde med et enkelt spørgsmål som "var der hår på fissen?", "var det uden kondom?" eller "Diskret?".. spørgsmålene er jo ikke nødvendigvis tåbelige.. men det er tåbeligt at bede læseren om at læse hele indlægget en gang til for at kunne forstå spørgsmålet.. :-). 

Man kan markere tekst og blot citere det.. Eller trykke citer indlæg og efterfølgende slette irrelevante dele af citatet.. mit forslag er simpelthen en måde at få folk til at begrænse længden på citaterne. 

 

Redigeret af nielst

Del dette indlæg


Link til indlæg
nielst skrev, for 5 timer siden:Man kan markere tekst og blot citere det.. Eller trykke citer indlæg og efterfølgende slette irrelevante dele af citatet.. mit forslag er simpelthen en måde at få folk til at begrænse længden på citaterne. 

Jeg misforstod dit første indlæg, og er helt enig med dig, om at citater bør for fleres vedkommende være mere konkrete.

vi kan håbe at der findes en løsning til dette.

PS: fra mobil kan det være svært med citater, hvilket denne besked måske er resultat af (jeg ved ikke hvad den offentliggøre) så måske praktisk med en “preview” knap ;) 

kan ikke gennemskue om jeg har rettet i citater, skrevet i citatet eller hvad der sker. Så dette kan også være en kilde til lange citater.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Haha... ja se selv, den er helt gal med dit citat, men tror i kan gennemskue teksten uden jeg retter det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det fungerer ganske glimrende med de muligheder der er nu. Der er nogle tråde som bliver lange, men så kan man bare springe det over som man ikke gider at læse igen. 

Livet er lettere for alle, også en selv, hvis man ikke bliver irriterer over alt ting. Så er der kræfter til de store og mere væsentlige ting.

Del dette indlæg


Link til indlæg
migmanden skrev, for 3 timer siden:

Det fungerer ganske glimrende med de muligheder der er nu. Der er nogle tråde som bliver lange, men så kan man bare springe det over som man ikke gider at læse igen. 

Livet er lettere for alle, også en selv, hvis man ikke bliver irriterer over alt ting. Så er der kræfter til de store og mere væsentlige ting.

Ja... ;-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
migmanden skrev, for 3 timer siden:

Det fungerer ganske glimrende med de muligheder der er nu. Der er nogle tråde som bliver lange, men så kan man bare springe det over som man ikke gider at læse igen. 

Synes bestemt ikke det fungerer glimrende som det er nu. Især hvis man læser med på sin mobil er det skide træls at skulle scrolle ned over den samme anmeldelse 2-3 gange, fordi nogen ikke kan finde ud af at benytte citatmuligheden ordentligt. Det er for nemt bare at sige at folk må leve med det. :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Andre forums har en "spoiler" funktion, hvor man kan gemme større stykker tekst bag en knap. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
migmanden skrev, for 14 timer siden:

Det fungerer ganske glimrende med de muligheder der er nu. Der er nogle tråde som bliver lange, men så kan man bare springe det over som man ikke gider at læse igen. 

Livet er lettere for alle, også en selv, hvis man ikke bliver irriterer over alt ting. Så er der kræfter til de store og mere væsentlige ting.

Elendig argument som ikke løser noget som helst. Problemet har eksisteret i årtier i nyhedsgrupper fordi folk ikke kan/kunne citere. Man citerer kun det der svares på da resten er irrelevant.  Teknisk kan det nok ikke løses på denne type forum

Del dette indlæg


Link til indlæg
migmanden skrev, den 10.10.2020 at 07:07:

Det fungerer ganske glimrende med de muligheder der er nu. Der er nogle tråde som bliver lange, men så kan man bare springe det over som man ikke gider at læse igen. 

 

God dag mand økseskaft. Det er overspringet, der er irriterende. Din bedreviden duer ikke, for du forholder dig ikke til det centrale i klagen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Advarsel skrev, for 23 timer siden:

God dag mand økseskaft. Det er overspringet, der er irriterende. Din bedreviden duer ikke, for du forholder dig ikke til det centrale i klagen. 

Jeg folder mig hel klart. Jeg er ikke enig i dine og nogle andres synspunkter. Det er utroligt at man ikke kan acceptere at andre mennesker mener noget andet end en selv. Det er grundlaget for at kunne debattere. 

Og jeg er ikke enig i klagen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
AalborgLook skrev, for 7 minutter siden:

Lange citater giver længe nosser! 

Og lange patter. :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, for 31 minutter siden:

Og lange patter. :lol:

Jeg vil til en hver tid hellere lege med lange patter end længe nosser! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
migmanden skrev, for 16 timer siden:

Jeg folder mig hel klart. Jeg er ikke enig i dine og nogle andres synspunkter. Det er utroligt at man ikke kan acceptere at andre mennesker mener noget andet end en selv. Det er grundlaget for at kunne debattere. 

Og jeg er ikke enig i klagen. 

Det handler ikke om uenighed, men om at det du skriver, overhovedet ikke har noget med sagen med at gøre.

Det er utroligt at man ikke kan forstå, hvad en debat handler om, men at man bare skriver sin holdning om noget andet. Det at man ikke accepterer, hvad emnet egentlig er, betyder at man er mere optaget af sig selv end hvad andre mennesker fremlægger som argument. Grundlaget for debat er, at man accepterer præmisserne og lytter til de andre. Du dumper i begge discipliner. (I denne tråd indtil videre - du kan nå at gøre comeback).

Klagen går på, at lange citater betyder meningsløs scrollen - især på mobil. At citere en hel anmeldelse lige efter er ikke en hjælp for en eneste bruger. Det er kun overflødigt, når man så tilføjer en linje med et spørgsmål eller en kommentar.

Du har fejlet i at fremlægge et eneste argument for, at et fuldt citat af en meget lang anmeldelse nogensinde er nødvendigt for fx at stille spørgsmålet: 'Hvad er adressen".

Når du derimod dumper med et brag i disciplinen "debat," så er det fordi du skriver "men så kan man bare springe det over, man ikke gider læse igen." Med det udsagn demonstrerer du, at du ikke har lyttet til klagen og derfor komplet har misforstået emnet. Det er nemlig netop den handling et "overspring" af irrelevant tekst kræver (scrolling), der skaber irritationen.

Redigeret af Advarsel

Del dette indlæg


Link til indlæg
Advarsel skrev, for 2 timer siden:

Når du derimod dumper med et brag i disciplinen "debat," så er det fordi du skriver "men så kan man bare springe det over, man ikke gider læse igen." Med det udsagn demonstrerer du, at du ikke har lyttet til klagen og derfor komplet har misforstået emnet. Det er nemlig netop den handling et "overspring" af irrelevant tekst kræver (scrolling), der skaber irritationen.

Er det dig Bebop ? ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg erklærer mig helt enig med trådstarter, og det helt uden at det er nødvendigt at citere hans indlæg. :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er også nogen, som citerer teksten under et billede - og så tager de billedet med endnu engang :-( - det er næsten som at gemme hele avisen i årevis, hvori der er en dødsannonce over moster Erna ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...