Guest tvr Skrevet 12. Juli, 2020 Hunting for beaver skrev, for 17 timer siden: Et spørgsmål @Bebop hvad ville så ske hvis han nu pudsede hunden løs,, og den fx ødelagde tøj og eller skambidte ind til benet, forudsat resten af hændelsen skete som ovenfor / før beskrevet af Alko,,? Hvis hunden ødelægger tøj, er det vel ikke stort anderledes end det der skete forud. Hvis benet skambides, er det nok at se som en eskalering, mildest talt. Og det er selvfølgelig aldrig OK at gå over til vold, men hvis man angribes med hundelort, er det nok nærliggende at forsvare sig. Eventuelt "tabe" hundesnoren i bar befippelse over at få lort på frakken. Og så er det "bare" en forsikringssag for hundeejeren og et hospitalsophold for grundejeren. At hundeejeren skal "rydde op" efter hunden ændrer sådan set ikke ved at grundejeren stadig er ansvarlig for hvad der ligger på "hans" fortov. Så hvis hundeejeren undlader at samle lorten op, og politiet ikke rykker ud for at give ham en bøde, hænger den på grundejeren. Under alle omstændigheder, hører det til i bagatelafdelingen, indtil den ene går over til vold. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 12. Juli, 2020 Ved ikke om en kastet hundelort kan takseres til vold, kan det, må jeg jo tage sanktionen, hvis situationen genopstår - tror nu heller ikke den vil blive takseret voldsomt højt ren strafmæssigt. Bøde måske. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest DoctorLove Skrevet 12. Juli, 2020 Husk aldrig at straffe hunden for ejerens fejl .... I så fald er mit navn JOHN WICK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9651 Skrevet 12. Juli, 2020 tvr skrev, for 14 timer siden: Eventuelt "tabe" hundesnoren i bar befippelse over at få lort på frakken Hvis hunden bider i den situation, bliver den helt sikkert aflivet, for så er den farlig. Hvis manden beordrer den til angreb er det vold. Om det kan tælle som nødværge er tvivlsomt, men muligt. Det kommer an på detaljer i omstændigheder, vil jeg tro Alkoholikeren skrev, for 14 timer siden: Ved ikke om en kastet hundelort kan takseres til vold, kan det, må jeg jo tage sanktionen, hvis situationen genopstår - tror nu heller ikke den vil blive takseret voldsomt højt ren strafmæssigt. Bøde måske. En spytklat eller en spand vand er vold - mon ikke en lort er så? https://www.dr.dk/nyheder/indland/hoejesteret-spyt-er-vold#:~:text=Indland-,Højesteret%3A Spyt er vold,er der tale om vold.&text=har afgjort%2C at det er,er at betragte som voldssager. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MornFed 1314 Skrevet 12. Juli, 2020 Sjove selvtægtshandlinger med mulige konsekvenser heraf. Mere simpelt - lorten op på en skovl, efter hundeejeren, afleverer på trappetrinet/indkørslen med et tak for lån. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 13. Juli, 2020 MornFed skrev, for 3 timer siden: afleverer på trappetrinet/indkørslen med et tak for lån. så på et tidspunkt noget lignende i TV ,, der valgte man så bare at lægge den ned i en pose sikkert med lidt aviser i, man antændte posen og ringede på døren og da hundeejeren kom ud og så at det "brændte" så valgte han rent instinktivt at begynde at slukke branden med sine bare fødder indtil han opdagede at han stod i lort til langt over knæene, dette lavet som en satire / PRANK men den er vel prøvet siden hen IRL Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 13. Juli, 2020 Bebop skrev, for 6 timer siden: Hvis hunden bider i den situation, bliver den helt sikkert aflivet, for så er den farlig. Måske. Det er ikke sikkert. Hvis hunden bare beskytter sin ejer, som bliver overfaldet med lort, er det ikke "helt sikkert" den bliver aflivet. Bebop skrev, for 6 timer siden: Hvis manden beordrer den til angreb er det vold. Om det kan tælle som nødværge er tvivlsomt, men muligt. Det kommer an på detaljer i omstændigheder, vil jeg tro Af samme årsag nævnte jeg specifikt intet om at hundeejeren beordrede noget som helst. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MornFed 1314 Skrevet 13. Juli, 2020 Hunting for beaver skrev, for 3 timer siden: så på et tidspunkt noget lignende i TV ,, der valgte man så bare at lægge den ned i en pose sikkert med lidt aviser i, man antændte posen og ringede på døren og da hundeejeren kom ud og så at det "brændte" så valgte han rent instinktivt at begynde at slukke branden med sine bare fødder indtil han opdagede at han stod i lort til langt over knæene, dette lavet som en satire / PRANK men den er vel prøvet siden hen IRL Kender ikke den omtalte practical joke men lyder som en mulig løsning...hvis du ellers er gammel nok til at gå med ild og har hurtige fødder 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 14126 Skrevet 13. Juli, 2020 Hunting for beaver skrev, for 4 timer siden: så på et tidspunkt noget lignende i TV ,, der valgte man så bare at lægge den ned i en pose sikkert med lidt aviser i, man antændte posen og ringede på døren og da hundeejeren kom ud og så at det "brændte" så valgte han rent instinktivt at begynde at slukke branden med sine bare fødder indtil han opdagede at han stod i lort til langt over knæene, dette lavet som en satire / PRANK men den er vel prøvet siden hen IRL Mener det var Niels Hausgård, der engang lavede en sketch hvori den indgik - men kunne ikke lige finde den. Fandt tilgengæld den her: https://sn.dk/Koege/Ad-Der-var-ild-i-hundelorten/artikel/427469 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest DoctorLove Skrevet 13. Juli, 2020 MornFed skrev, for 8 timer siden: Sjove selvtægtshandlinger med mulige konsekvenser heraf. Mere simpelt - lorten op på en skovl, efter hundeejeren, afleverer på trappetrinet/indkørslen med et tak for lån. Den er lige præcis som det skal gøres jeg afleveret selv en lort i en postkasse til en hundeejer som ikke samlede op og lige foran en skraldespand hvor der også var Høm Høm poser ... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9651 Skrevet 13. Juli, 2020 tvr skrev, for 6 timer siden: Måske. Det er ikke sikkert. Hvis hunden bare beskytter sin ejer, som bliver overfaldet med lort, er det ikke "helt sikkert" den bliver aflivet. Man kan vælge at give påbud om mundkurv, indhegning m.v. - det vil nok afhænge af biddets karakter og evt. en hundesagkyndig vurdering. Men i den beskrevne situation vil det være en grotesk uheldig beskyttelsesreaktion for hunden at bide. Den vil nemlig ikke opfatte det som et angreb, medmindre det var ledsaget af truende adfærd (fx råb og fremfaren). tvr skrev, for 6 timer siden: Af samme årsag nævnte jeg specifikt intet om at hundeejeren beordrede noget som helst. Du skrev "taber" i citationstegn og som nævnt vil en hund ikke opfatte det som et angreb. Den vil derfor kun gå til angreb på ordre eller fordi den er forstyrret - derfor skrev jeg hhv. aflivning eller voldsanklage. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 13. Juli, 2020 (edited) Alkoholikeren skrev, den 12.7.2020 at 10:57: Ved ikke om en kastet hundelort kan takseres til vold, kan det, må jeg jo tage sanktionen, hvis situationen genopstår - tror nu heller ikke den vil blive takseret voldsomt højt ren strafmæssigt. Bøde måske. Det ville med stor sandsynlighed blive betragtet som ordinær vold. Kast med maling og en kage i hovedet er blevet kategoriseret som vold. Strafsanktionen tør jeg ikke spå om. Redigeret 13. Juli, 2020 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 14. Juli, 2020 Bebop skrev, for 18 timer siden: Den vil nemlig ikke opfatte det som et angreb, medmindre det var ledsaget af truende adfærd (fx råb og fremfaren). Men det er jo nok også det der går forud. Kan ikke forestille mig der er mange der smider med lort uden at have haft en vis diskussion inden. Eller får smidt lort på sig, uden reaktion..... Bebop skrev, for 18 timer siden: Du skrev "taber" i citationstegn og som nævnt vil en hund ikke opfatte det som et angreb. Den vil derfor kun gå til angreb på ordre eller fordi den er forstyrret - derfor skrev jeg hhv. aflivning eller voldsanklage. Ja, jeg skrev "taber" i citationstegn - jvf en anden brugers rottweiler der ville "protestere voldsomt"..... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 15. Juli, 2020 Nåhhh guy's hundelorte eller ej så var jeg jo selv med til at bidrage til dette lidt ømme emne også,, Anyways,, Kom til fest fik afleveret gaven som blev rost til skyerne, den var også meget personlig, OG vi har nu i familien aftalt at fremadrettet så giver HVER voksen det samme beløb, børn går fri Kommer man fx. Alene så betales KUN for en voksen, altså kun rimeligt at betale for dem som "møder" op, og vi holder fast i denne nye form og giver hverken mere eller mindre Tusinde tak for jeres rigtig fine svar her i denne tråd, ikke at jeg ligefrem har vist den til familien, mere brugt stikord fra denne Fortsat god varm sommer Venligst Hunter 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 15. Juli, 2020 Hunting for beaver skrev, for 14 minutter siden: Nåhhh guy's hundelorte eller ej så var jeg jo selv med til at bidrage til dette lidt ømme emne også,, Anyways,, Kom til fest fik afleveret gaven som blev rost til skyerne, den var også meget personlig, OG vi har nu i familien aftalt at fremadrettet så giver HVER voksen det samme beløb, børn går fri Kommer man fx. Alene så betales KUN for en voksen, altså kun rimeligt at betale for dem som "møder" op, og vi holder fast i denne nye form og giver hverken mere eller mindre Tusinde tak for jeres rigtig fine svar her i denne tråd, ikke at jeg ligefrem har vist den til familien, mere brugt stikord fra denne Fortsat god varm sommer Venligst Hunter Godt at høre. Men er det ikke i den forkerte tråd? Dit gave-probem beskrev du i tråden "hvad er snart rimeligt"............. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 15. Juli, 2020 tvr skrev, for 4 minutter siden: Godt at høre. Men er det ikke i den forkerte tråd? Dit gave-probem beskrev du i tråden "hvad er snart rimeligt"............. Ja ved det,,, også derfor jeg lige skrev det,, Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 28. November, 2020 (edited) What the fuck ,,, Version 2 Nu er det godt over 4 mdr. siden jeg sidst skabte mig, og det er faktisk blevet noget bedre mht. henkastet og smidt affald i naturen,,, dog.! Hvorfor ligger de her mundbind over alt, Gik en tur langs den lokale skole og samlede 40 stk op,, der er godt nok 4 forskellige busstoppesteder på ruten, men til gengæld er der en masse skraldespande så brug dog de forpulede spande istedet for vores kære natur, Øv hvor blir man altså træt og ked af det Ja,,, ,, mvh. en mave sur borger som elsker naturen Skulle man måske lige overveje at lægge "pant" på dem så er der nok ikke mange som blir henkastet, i hvert fald bliver de jo nok samlet op noget oftere,,, problemet løst,,, Og NEJ det er IKKE et kondom, bare en brugt plastic handske ting,,, ja lidt humor har man vel også i krise situationer Redigeret 28. November, 2020 af Hunting for beaver Redigeret,, 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 28. November, 2020 Hunting for beaver skrev, for 6 minutter siden: What the fuck ,,, Version 2 Nu er det godt over 4 mdr. siden jeg sidst skabte mig, og det er faktisk blevet noget bedre mht. henkastet og smidt affald i naturen,,, dog.! Hvorfor ligger de her mundbind over alt, Gik en tur langs den lokale skole og samlede 40 stk op,, der er godt nok 4 forskellige busstoppesteder på ruten, men til gengæld er der en masse skraldespande så brug dog de forpulede spande istedet for vores kære natur, Øv hvor blir man altså træt og ked af det Ja,,, ,, mvh. en mave sur borger som elsker naturen Skulle man måake overveje at lægge "pant" på dem så er der nok ikke mange som blir henkastet, i hvert fald bliver de jo nok samlet op noget oftere,,, problemet løst,,, Og NEJ det er IKKE et kondom, bare en brugt plastic handske ting,,, Sørgeligt at folk ikke rydder op efter sig selv, men bare smider deres affald Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 28. November, 2020 Ja rigtig meget,, sørgeligt Jeg ved bare at du er en god borger kære @Nemtøs, forstået på den måde at de få gange du tilbyder en god gang skovbundssex så sørger du altid for at rydde op efter dig,,, Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 28. November, 2020 Hunting for beaver skrev, for 5 minutter siden: Ja rigtig meget,, sørgeligt Jeg ved bare at du er en god borger kære @Nemtøs, forstået på den måde at de få gange du tilbyder en god gang skovbundssex så sørger du altid for at rydde op efter dig,,, Ja det gør jeg, nu det ikke noget som jeg har tilbudt i år. Men har altid ryddet op efter mig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg