Bear 8100 Skrevet 16. Juni, 2020 anon skrev, for 1 time siden: Du deler en vist udbredt misforståelse om den gode stat og de onde virksomheder. Regeringen lukkede landet ned. Som kompensation for det tab virksomhederne led /lider herunder yder staten (ikke regeringen) DELVIS kompensation. Få timer før Mette stod og viste sin generøsitet, havde Folketinget fjernet virksomhedernes ret til fuld erstatning, som ved enhver regerings indgriben i retten til at drive virksomhed. Den delvise kompensation skal ikke ses som hjælp til de selvstændige og virksomhederne. Det er en hjælp til samfundet og arbejderne mod totalt kaos. Det er jo også lige præcis hvad jeg skriver "den kasse som har holdt hånden under det danske samfund (inkl. de selvstændige)".... anon skrev, for 1 time siden: Forskellen med stat og alt de andet, var tydelig i de offentligt ansattes ret til 100 procent erstatning uden nogen form for krav, og de privates Allernådigste delvise kompensation, med adskille krav og forpligtelser. Rigtig mange af de hjemsendte offentlige ansatte har arbejdet hjemmefra, og skal selvfølgelig ikke trækkes i løn. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
anon 889 Skrevet 16. Juni, 2020 (edited) Bear skrev, for 51 minutter siden: Rigtig mange af de hjemsendte offentlige ansatte har arbejdet hjemmefra, og skal selvfølgelig ikke trækkes i løn. Det er ikke dem jeg nævner. Hvis du arbejder hjemmefra får du ikke erstatning. Som jeg skriver er det de offentligt ansatte som blev sendt hjem med fuld erstatning uden krav, uden træk i lønnen. De privatansatte som blev sendt hjem fik ikke fuld erstatning, og kompensation blev kun udbetalt med krav om omfattende dokumentation. Mange privatansatte er gået ned i løn i solidaritet med arbejdspladsen. Det gør man ikke i det offentlige. Her sender man regningen videre og holder betalt ferie Redigeret 16. Juni, 2020 af anon 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
anon 889 Skrevet 16. Juni, 2020 EksilKøbenhavner skrev, for 6 timer siden: Jaaaaaa, smut lige forbi en revisor og evt også en jurist med den idé Bear skrev, for 52 minutter siden: Hvis hun sender en faktura på noget andet end det som rent faktisk er udført, er det vel snyd? Naturligvis. Men hvis kontoret (også) bliver gjort rent, så tror jeg momssatan kan finde større svindlere Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Administrator 6270 Skrevet 16. Juni, 2020 Lige en påmindelse til @Bear og @anon om at politiske diskussioner ikke længere er tilladt på Eroguide. Så hvis i ønsker at diskutere statens corona kompensation eller andet, som intet har med trådstarters indlæg at gøre, så skal i finde et andet medie at tage denne diskussion på 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 16. Juni, 2020 Finger skrev, for 7 timer siden: Jeg har nu arbejdet i nogle måneder som selvstændig, og det er en overraskelse for mig hvor mange private udgifter, der lader sig bogføre som firmarelaterede udgifter. Derfor faldt det mig ind at nogle af de danske GP'er, som hævder at betale moms og skat, da må kunne skrive mig en regning på deres ydelse, som f.eks. Bogføringshjælp eller Rengøring, så jeg kan betale med de ubeskattede penge? Både bogføring og rengøring kan jeg i øvrigt trænge til hjælp med. Der er ingen sorte penge i min branche. Mange udgifter kan og bliver trukket fra - og en konto “privat hævet” kan være en guldgrube og hvis SKAT ikke laver en “bilags kontrol” og kan stille spørgsmål og revisor har et ok forhold med private udgifter så kan “alt” lade sig gøre, men opdages man i kreativt privat brug sf firmapenge så falder “Thors hammer” En faktura skal beskrive hvem køber hvad og må ikke forfalskes hvilket mange Kørerlærer og taxa vognmænd har måttet erfare. Hvilken branche har ikke sorte penge? hold sporet i stedet for politik! Alko Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Finger 213 Skrevet 16. Juni, 2020 Der er ingen sorte penge i min branche, for der er ingen private kunder, og jeg leverer kun tjenesteydelser. Ikke som leverandører af varer, der gerne deler regningen op i sort og hvid, så mængden af hvidt indkøbte råvarer passer med mængden af hvidt solgte færdigvarer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9519 Skrevet 16. Juni, 2020 Finger skrev, for 12 timer siden: Jeg har nu arbejdet i nogle måneder som selvstændig, og det er en overraskelse for mig hvor mange private udgifter, der lader sig bogføre som firmarelaterede udgifter. Tjaa…… Jeg har været selvstændig i mange år, og jeg er såmænd ikke særligt imponeret over hvad jeg som konsulent rent faktisk kan trække fra. At mange nok har nogle lidt urealistiske forestillinger om hvad der kan trækkes fra er nok en anden sag. Lad os bare slå det fast, at prostitutionsbesøg på ingen måde kan betragtes som firmarelateret. Nå, men til sagen. Hvis der imellem to parter skal snydes, skal begge parter vel have noget ud af det. I dit konstruktive eksempel, virker det som om, at du er den eneste der sparer noget. Kvinden derimod skal løbe en risiko ved at udstede en faktura med cvr nr. og en fiktiv ydelse. Hun får ikke mere ud af det økonomisk. Til gengæld giver hun dig mulighed for at finde hendes rigtige identitet. Så..... tilbage til tegnebordet, eller betal hvad det koster med privat økonomien, og hav ren samvittighed. Formålet ved at blive selvstændig er forhåbentlig ikke, at tjene så dårligt, at man er nødt til at lave skatteundragelser m.v. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gladmand 70 Skrevet 18. Juni, 2020 Efter lidt google kan jeg se almindelige ansatte måske også kan få fradrag. Løsningen er håndværkerfradrag!!! Nogle GP tilbyder trimning og voksning. Hvis dusken er stor nok kan man så ikke med lidt god vilje kalde det ”græsslåning”. Det giver nemlig håndværkerfradrag. ”Beskæring af buske og træer” giver også fradrag. Det må da også omfatte ydelsen at ”gnave gren”. For de som får Jab krasai er der også hjælp at hente. Den ydelse må med lidt god vilje kunne sniges ind under ”Kloakarbejder på egen grund”. Vupti, så er der håndværkerfradrag. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr.Jensen 8 Skrevet 22. Juni, 2020 Finger skrev, den 16.6.2020 at 12:53: Jeg har nu arbejdet i nogle måneder som selvstændig, og det er en overraskelse for mig hvor mange private udgifter, der lader sig bogføre som firmarelaterede udgifter. Derfor faldt det mig ind at nogle af de danske GP'er, som hævder at betale moms og skat, da må kunne skrive mig en regning på deres ydelse, som f.eks. Bogføringshjælp eller Rengøring, så jeg kan betale med de ubeskattede penge? Både bogføring og rengøring kan jeg i øvrigt trænge til hjælp med. Der er ingen sorte penge i min branche. Der er altid sorte penge, Hvis der er overskud i dit firma Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kubrick 990 Skrevet 22. Juni, 2020 Så kender man igen den danske jantelov... “Jeg har ikke et firma, og har dermed ikke mulighed for at lave sådan en finte, derfor må du heller ikke”. Hvis du kan få en GP til at udstede dig en regning på en service ydelse, som giver mening i dit firma, så giv den da gas... og skid på hvad alle andre siger. I min optik holder det bare gang i samfundet... Hvis GP skriver en regning skal hun jo svare skat og moms af beløbet. Hæver du kontanter, har du (som udgangspunkt) betalt skat af de penge, og så kan GP’en stikke dem i lommen uden at svare skat og moms. Så man skal virkelig være emsig for at se et problem i det. Ja, det er næppe den korrekte ydelse der står på faktura. Men der kan jeg da lige informere de naive skribenter herinde, at det foregår på daglig basis 1000-vis af gange. At jeg så tvivler på at du får let ved at finde en gp til at udstede en faktura, er så en anden sag... for så skal de jo netop betale skat af det... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 23. Juni, 2020 Kubrick skrev, for 11 timer siden: Hvis GP skriver en regning skal hun jo svare skat og moms af beløbet. Hæver du kontanter, har du (som udgangspunkt) betalt skat af de penge, og så kan GP’en stikke dem i lommen uden at svare skat og moms. Så man skal virkelig være emsig for at se et problem i det. Sådan fungerer det jo ikke, man skal betale moms og skat af alle indtægter, uanset om der er skrevet faktura eller ej, og om det er kontant eller ej. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bigfoot 1123 Skrevet 23. Juni, 2020 Jeg går ind for at forlystelser skal momsfritages Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8100 Skrevet 23. Juni, 2020 Kubrick skrev, for 14 timer siden: Så kender man igen den danske jantelov... “Jeg har ikke et firma, og har dermed ikke mulighed for at lave sådan en finte, derfor må du heller ikke”. Hvis du kan få en GP til at udstede dig en regning på en service ydelse, som giver mening i dit firma, så giv den da gas... og skid på hvad alle andre siger. I min optik holder det bare gang i samfundet... Hvis GP skriver en regning skal hun jo svare skat og moms af beløbet. Hæver du kontanter, har du (som udgangspunkt) betalt skat af de penge, og så kan GP’en stikke dem i lommen uden at svare skat og moms. Så man skal virkelig være emsig for at se et problem i det. Ja, det er næppe den korrekte ydelse der står på faktura. Men der kan jeg da lige informere de naive skribenter herinde, at det foregår på daglig basis 1000-vis af gange. At jeg så tvivler på at du får let ved at finde en gp til at udstede en faktura, er så en anden sag... for så skal de jo netop betale skat af det... Det er og bliver svindel. Men hvis man så egoistisk at man er fuldstændig ligeglad med at man snyder alle dem der betaler for de skatte finansierede goder, så er det da bare at gå i gang, og så håbe på at man ikke bliver "knaldet" af skattevæsnet istedet for GP'eren 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kubrick 990 Skrevet 23. Juni, 2020 Liv skrev, for 5 timer siden: Sådan fungerer det jo ikke, man skal betale moms og skat af alle indtægter, uanset om der er skrevet faktura eller ej, og om det er kontant eller ej. Helt sikkert... Så siger vi det. Eller.... det er ihverfald sådan det er på papiret. Men lad os være ærlige nok til at indrømme at det jo ikke er ALT der bliver indberettet... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kubrick 990 Skrevet 23. Juni, 2020 Bear skrev, for 3 timer siden: Det er og bliver svindel. Men hvis man så egoistisk at man er fuldstændig ligeglad med at man snyder alle dem der betaler for de skatte finansierede goder, så er det da bare at gå i gang, og så håbe på at man ikke bliver "knaldet" af skattevæsnet istedet for GP'eren Husk nu.... Hvis moral er godt, så må dobbelt moral jo nødvendigvis være dobbelt så godt... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 23. Juni, 2020 Kubrick skrev, for 2 timer siden: Helt sikkert... Så siger vi det. Eller.... det er ihverfald sådan det er på papiret. Men lad os være ærlige nok til at indrømme at det jo ikke er ALT der bliver indberettet... Du mener det er ok at snyde? Det er jeg ikke enig med dig i. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kubrick 990 Skrevet 24. Juni, 2020 Liv skrev, for 15 timer siden: Du mener det er ok at snyde? Det er jeg ikke enig med dig i. Hvor ser du at jeg skriver det...?? Jeg konstaterer helt tørt at selvfølgelig bliver alt ikke indberettet. Det er naivt at tro. Hvorfor skulle så mange piger foretrække kontanter hvis alt indberettes? Hvis man opgiver alt vil det jo være nemmest at få det indbetalt på din firmakonto evt gennem mobilpay, og den kan sagtens anonymiseres (inden du bruger det argument). For i kraft af at der ikke udskrives kvittering på købet, så vil dagens omsætning nemmere kunne styres derved. Nu er jeg ikke 18 år gammel længere, så har været rundt om blokken mere end én gang. Så du kan have din holdning om at alle danske piger indberetter alt, at de øst europæiske ikke gør osv osv. Men på det punkt har de danske tøser sq ikke noget at lade andre høre... Om jeg så synes det er at snyde... og om det er ok..? Sorte penge er et faktum... så kan man acceptere det eller lade være... de vil stadig være der uanset. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 24. Juni, 2020 Kubrick skrev, 1 time siden: Så du kan have din holdning om at alle danske piger indberetter alt, at de øst europæiske ikke gør osv osv. Men på det punkt har de danske tøser sq ikke noget at lade andre høre... Har jeg sagt det? Næppe. Jeg forholder mig til hvad jeg selv gør, ikke hvad andre gør. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 24. Juni, 2020 Kubrick skrev, 1 time siden: Hvorfor skulle så mange piger foretrække kontanter hvis alt indberettes? Hvis man opgiver alt vil det jo være nemmest at få det indbetalt på din firmakonto evt gennem mobilpay, og den kan sagtens anonymiseres (inden du bruger det argument). Nogle af os bruger faktisk mobilepay, men ikke alle mænd ønsker at benytte det. Så længe kontanter er tilladt betalingsmiddel her i landet kan jeg heller ikke se problemet med at benytte dem, uanset om det er hos os eller blomsterhandleren. Det er muligt selv at finde ud af at sætte dem i banken og indberette til skat og moms. Ha en god dag Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 24. Juni, 2020 Kubrick skrev, 1 time siden: Sorte penge er et faktum... så kan man acceptere det eller lade være... de vil stadig være der uanset. Ja, de vil være der, men det betyder ikke at alle selvstændige pr definition snyder. Det er den holdning jeg opponerer imod. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kubrick 990 Skrevet 24. Juni, 2020 Liv skrev, for 11 timer siden: Ja, de vil være der, men det betyder ikke at alle selvstændige pr definition snyder. Det er den holdning jeg opponerer imod. Det skrev jeg heller ikke... Men jeg vil godt komme med en holdning som du helt sikkert ikke vil være enig med mig her, men som vi begge ved er rigtig. I en branche med så mange kontanter så bliver alt ikke indberettet og Jeg ligger hovedet på blokken og siger at der helt sikkert, med statsgaranti og hele pisset, også er røget en enkelt 100 Kr seddel ved siden af i dit regnskab i ny og næ. Ellers er du sq den første... og det tvivler jeg alligevel på..... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9519 Skrevet 25. Juni, 2020 Kubrick skrev, for 7 timer siden: Det skrev jeg heller ikke... Men jeg vil godt komme med en holdning som du helt sikkert ikke vil være enig med mig her, men som vi begge ved er rigtig. I en branche med så mange kontanter så bliver alt ikke indberettet og Jeg ligger hovedet på blokken og siger at der helt sikkert, med statsgaranti og hele pisset, også er røget en enkelt 100 Kr seddel ved siden af i dit regnskab i ny og næ. Ellers er du sq den første... og det tvivler jeg alligevel på..... Det er næppe nogen nyhed, at steder, brancher, mv. , hvor der er mange kontanter i omløb der vil der også forekomme forskellige former for skatteunddragelse. Bortset fra det, tror jeg nu ikke at man konkludere at det er værst i prostitution. I øvrigt så er det min holdning at hvad folk betaler i skat er en privat sag. Det er sådant set fair nok, at du tænker "ja, det er næppe alle i branchen der opgiver alt, men at begynde at blive personlig klær dig ikke". I øvrigt kan man som selvstændig sagtens fifle med regnskabet selvom man udsteder en faktura elle kvittering. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 25. Juni, 2020 Kubrick skrev, for 14 timer siden: Ellers er du sq den første... og det tvivler jeg alligevel på..... Ja, selvfølgelig tvivler du på det, vær velkommen, i den sidste ende skal jeg ikke stå til regnskab for dig, men til SKAT, og hvem ved i den allersidste ende? For mig handler det om moral og om at kunne se sig selv og dem man elsker i øjnene. 3 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg