Hop til indhold

Recommended Posts

Hej.

Er der nogen her, som ved noget om, hvis man booker fly fra Tyskland til Thailand, nu da Tyskerne lige om lidt åbner for lufttrafikken, kan man så tegne en rejseforsikring i Tyskland?

Eller måske tegne den gennem flyselskabet?

Det er vel det store problem med rejseforsikringen til de orange markerede lande ifølge de danske anbefalinger.

Er der nogen Danske forsikringer der dækker til de orange steder?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så vidt jeg ved åbner Tyskland kun op for EU + Schweiz, Norge, Island og Lichtenstein, d. 15 juni

Redigeret af Waverider

Del dette indlæg


Link til indlæg
Waverider skrev, 1 time siden:

Så vidt jeg ved åbner Tyskland kun op for EU + Schweiz, Norge, Island og Lichtenstein, d. 15 juni

Ok.

Ja så ser det ud til at september måske er muligheden for en Asien rejse.

Tak for info.

Del dette indlæg


Link til indlæg
BlackMagic2020 skrev, for 4 minutter siden:

Kontakt dit forsikringsselskab

Jeg har skrevet med mit selskab ERV og også været på flere andre og alle siger de ikke vil dække noget som helst.

Det er en nem måde ikke at lave noget for deres kunder.

Jeg ville kunne forstå hvis det ikke ville være med på noget med Covid-19, men at ligefrem nedlægge det hele.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, Lige nu:

Jeg har skrevet med mit selskab ERV og også været på flere andre og alle siger de ikke vil dække noget som helst.

Det er en nem måde ikke at lave noget for deres kunder.

Jeg ville kunne forstå hvis det ikke ville være med på noget med Covid-19, men at ligefrem nedlægge det hele.

 

 

Tryg dækker noget, dog ik meget. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest WhoKnowsWhat
KnudSan skrev, for 36 minutter siden:

Jeg har skrevet med mit selskab ERV og også været på flere andre og alle siger de ikke vil dække noget som helst.

Det er en nem måde ikke at lave noget for deres kunder.

Jeg ville kunne forstå hvis det ikke ville være med på noget med Covid-19, men at ligefrem nedlægge det hele.

 

 

Så start dog dit eget forsikringsselskab..!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, for 39 minutter siden:

Jeg har skrevet med mit selskab ERV og også været på flere andre og alle siger de ikke vil dække noget som helst.

Det er en nem måde ikke at lave noget for deres kunder.

Jeg ville kunne forstå hvis det ikke ville være med på noget med Covid-19, men at ligefrem nedlægge det hele.

Jeg så et indslag på TV med Vagn Jelsøe fra en forbrugerorganisation, og han sagde, at forsikringen ikke dækkede, hvis udenrigsministeriet frarådede rejse til et bestemt område.

Så dit forsikringsselskab agerer (sikkert) helt i overensstemmelse med forbeholdene – også dem med småt – i din police. Jeg ville blive hjemme, hvis jeg var dig, og hvis der var tvivl om forsikringsdækningen.

Et sygdomstilfælde i et gult område samt eventuelt hjemtransport kan ruinere dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 minutter siden:

Jeg så et indslag på TV med Vagn Jelsøe fra en forbrugerorganisation, og han sagde, at forsikringen ikke dækkede, hvis udenrigsministeriet frarådede rejse til et bestemt område.

Så dit forsikringsselskab agerer (sikkert) helt i overensstemmelse med forbeholdene – også dem med småt – i din police. Jeg ville blive hjemme, hvis jeg var dig, og hvis der var tvivl om forsikringsdækningen.

Et sygdomstilfælde i et gult område samt eventuelt hjemtransport kan ruinere dig.

Det bliver også til ingen rejse  hvis man kan skrive sådan.

Men måske der var en "nem" måde at lave en rejseforsikring på :D i det orange Thailand.

Men måske Mette kommer med en overraskelse ;)

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, Lige nu:

Det bliver også til ingen rejse  hvis man kan skrive sådan.

Men måske der var en "nem" måde at lave en rejseforsikring på :D i det orange Thailand.

Det skal jeg så ikke kunne udtale mig om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 minutter siden:

Det skal jeg så ikke kunne udtale mig om.

Nej, det er nok også bare ønske tænkning.

Jeg kan huske at da Norwegian fløj Thailand, der var rejseforsikringen med  hvis man havde og brugte deres betalingskort.

Men min sikkerhed først, som du også råder til.

 

Redigeret af KnudSan

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, Lige nu:

Nej, det er nok også bare ønske tænkning.

Jeg kan huske at da Norwegian fløj Thailand, der var rejseforsikrinhen med  hvis man havde og brugte deres betalingskort.

Men min sikkerhed først, som du også råder til.

Det glæder mig. Men at transportøren i billetten tilbyder en forsikring, er altid betænkeligt. Er det egen forsikring (og i tilfælde af konkurs?), eller er man genforsikret?

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, for 11 minutter siden:

Det bliver også til ingen rejse  hvis man kan skrive sådan.

Men måske der var en "nem" måde at lave en rejseforsikring på :D i det orange Thailand.

Men måske Mette kommer med en overraskelse ;)

 

 

 

Normalt skal rejseforsikring laves i bopælslandet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 5 minutter siden:

Det glæder mig. Men at transportøren i billetten tilbyder en forsikring, er altid betænkeligt. Er det egen forsikring (og i tilfælde af konkurs?), eller er man genforsikret?

Ja der er mange spørgsmål og luppen skal nok frem :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
AlfaN skrev, for 4 minutter siden:

Normalt skal rejseforsikring laves i bopælslandet. 

Tak  @AlfaN

Så er jeg da afklaret med det.

Men lige nu er jeg bare blevet klogere og det uden skade. Tænker her på ordsproget " af skade bliver man klog, men sjælden rig" :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, for 1 time siden:

Tak  @AlfaN

Så er jeg da afklaret med det.

Men lige nu er jeg bare blevet klogere og det uden skade. Tænker her på ordsproget " af skade bliver man klog, men sjælden rig" :D

Kære KnudSan:)

Men lige nu er jeg bare blevet klogere og det uden skade. - ja, og der er et ordsprog for dette : Vær forberedt på det uforberedte - eller hvis du arbejder hos AP Møller så  ved du, at der er et forretningslogan " Intet tab bør hjemtages som kan undgås ved rettig omhu"

Mange hilsner

Nye tider

-----------------------------------

Den 8 Marts skulle jeg have været til Simple Minds koncert i Malmø Koncerthus. Billetten købt knap et år i forvejen, hotel reserveret og DSB billetterne også købt. Den 8 marts var lige i de dage hvor der var meget fokus på Corona, og da Udenrigsministeriet ikke frarådede rejser til Sverige planlagde jeg selvfølgelig at tage afsted. Nu er det også sådan, at jeg både har et familiemedlem, min udlejer og en af mine pigevenner som har kræft!!!!!!!!. Den ene af dem råbte : - du tager da for helved ikke afsted til Malmø? - jo det gør jeg da, det frarådes ikke -  du risikerer jo at tage Corona med hjem og smitte mig, - jeg er syg - jeg vil ikke DØ - jeg risikerer at DØ.

Ordet dø fik mig virkelig til at tænke mig om!!!! --  jeg blev hjemme 

Hotellet afbestilte jeg lige i sidste øjeblik, og DSB billeterne søgte jeg refunderet; men det kunne ikke lade sig gøre, da Udenrigsministeriet ikke havde frarådet rejser til Sverige. Det er ikke så meget de mistede 1500 - 1600kr de var taget fra kontoen; men den mistede oplevelse.

Malmø blev Simple MInds sidste koncert på Turneen, de nåde ikke en gang næste koncert som var VEGA/Kbh. Der skete meget i disse dage og inden for et par uger var turneen rescheduled. I slutningen af marts købte jeg igen billet, denne gang 19 marts 2021 i Aurich Tyskland (ved Bremerhaven) - - så nu håber jeg fandeme at Corona er forduftet til den tid. 

Nå ja så er der Alicia Keys koncert i o2 World i Hamburg 14/6  - den er også aflyst - og så er der svenske Tove Lo i Doks på Reeperbahn i Hamburg  den 2/9 - den er også aflyst: det eneste positive er at disse 2 billetter "Still alive" til rescheduled koncerter. 

Pis pis pis pis pis - surt show.

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nye tider skrev, for 25 minutter siden:

Men lige nu er jeg bare blevet klogere og det uden skade. - ja, og der er et ordsprog for dette : Vær forberedt på det uforberedte - eller hvis du arbejder hos AP Møller så  ved du, at der er et forretningslogan " Intet tab bør hjemtages som kan undgås ved rettig omhu"

Jeg tror at vi er mange der ikke lige var forberedt på, at regeringen har lukket for mange steder indtil 31. august,  men jeg er da forberedt på at de nedsætter den dato:D

Der skal ikke bestilles nogen rejse før der er grønt lys.

Gode ordsprog tak for det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Thailand har heller ikke åbnet for ankomst af internationale turister endnu. Og de gør det tidligst 1 juli.
Dog sandsynligvis under noget andre former end hidtil, eks. begrænsninger i antal af turister, oplysning om præcise rejseplaner, også når man er i landet, krav om sporing med app, osv. 

Du kan følge senest nyt på TATs hjemmeside, seneste opdatering er fra 2 juni. 

Derudover har der længe været planer om kun at udstede visa on arrival til turister med dokumenteret fuld rejseforsikring (dækningskravet var ikke småt, og iøvrigt ikke afstemt med Schengen krav om dækning den anden vej).
Dette var planlagt inden Corona, årsagen naturligvis at mange vestlige turister hidtil har rejst uden.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når det kommer dertil, øjensynlig er der forskel på hvad forskellige rejseforsikringer dækker. Ifølge dagens nyheder:

" Tryg anbefaler, at man altid følger Udenrigsministeriets rejsevejledning, og oplyser til deres kunder, at hjælpen fra forsikringsselskabet kan være begrænset"

"Dansk Rejseforsikring dækker skader i orange områder, men ikke ved sygdom eller skader der skyldes coronavirus " 

Så sidstnævnte vil altså fortsat dække alle andre incidents end Corona-relaterede.  
Hvorvidt de thailandske myndigheder så accepterer det, hvis de gør alvor af forsikringstjek ved indrejse, ved man selvfølgelig ikke endnu.  
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stol aldrig blindt på forsikringer. De prøver altid at knibe udenom, og er man ikke jurist, er slaget tabt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så også at alm. Brand er positivt stemt over rejser.

Jeg har ikke været på deres hjemmeside.

Og om hvordan de ser på Thailand.

Om Thailand åbner for turister den 1. juli eller august,  ja det må fremtiden vise.

Om der kommer forsikrings tjek, ja det har der jo været talt om længe som jeg husker.

Men spændende hvad fremtiden bringer;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, den 4.6.2020 at 20:57:

Det glæder mig. Men at transportøren i billetten tilbyder en forsikring, er altid betænkeligt. Er det egen forsikring (og i tilfælde af konkurs?), eller er man genforsikret?

Ofte er der blot tale om en videreformidling, som flyselskabet tjener en lille smule på. Mht. Norwegian - så er det Bank Norwegian (i princippet en selstændig bank), der automatisk tegner en rejseforsikring, når du booker en flyrejse hos Norwegian og betaler med dit Bank Norwegian kort.

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, den 4.6.2020 at 22:59:

Du kan følge senest nyt på TATs hjemmeside, seneste opdatering er fra 2 juni. 

Glemte at spørge ind til hvad TAT er?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...