Guest Indiske Devina Skrevet 6. Juni, 2020 Liv skrev, for 40 minutter siden: Hvis alle altid havde ignoreret dårlig opførsel havde det stadig været socialt accepteret, at køre spritkørsel, at chikanere seksuelt på arbejdspladsen, at slå børn, kvinde og lærlinge, find selv på mere.... Selvfølgelig skal man sige fra, hvis man oplever dårlig opførsel. Ingen skal udskammes pga krop, hudfarve, køn eller seksualitet. Og da slet ikke herinde, hvor der burde være rummelighed. Det har du ret i. Men er det ikke mere en opgave til ordensmagten? ( i det her tilfælde admin, de andre du skriver om politiet eller en dommers ansvar) Ja man skal sige fra, men der er forskellige måder at sige fra på, og man skal regne med at det ikke er altid at den man siger fra overfor vil lytte og ikke smide mudder tilbage:) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 6. Juni, 2020 Indiske Devina skrev, for 34 minutter siden: Det har du ret i. Men er det ikke mere en opgave til ordensmagten? ( i det her tilfælde admin, de andre du skriver om politiet eller en dommers ansvar) Ja man skal sige fra, men der er forskellige måder at sige fra på, og man skal regne med at det ikke er altid at den man siger fra overfor vil lytte og ikke smide mudder tilbage:) Alle har et ansvar for at gribe ind overfor dårlig opførsel. Nej, ikke altid folk lytter eller undlader at give en sviner, men der blev sagt fra. Den der tier samtykker. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9519 Skrevet 6. Juni, 2020 Liv skrev, for 17 minutter siden: Alle har et ansvar for at gribe ind overfor dårlig opførsel. Nej, ikke altid folk lytter eller undlader at give en sviner, men der blev sagt fra. Den der tier samtykker. For mit vedkommende føler jeg faktisk ikke, at jeg har et ansvar til altid at påtale dårlig ansvar. For mit vedkommende handler det meget af situationen, herunder også om personen er helt i hegnet. På EG kan det være almen "trolle" aktivitet. Det ignorere jeg bare Det kan også være udtagelser og holdninger der afviger så meget fra normen, at det er åbenlyst for enhver, at ignorering ikke kan sidestilles med samtykke. I mange tilfælde synes jeg på EG det er langt bedre, bare at anmelde et indlæg end at lade personen stjæle al fokus, fra et måske ellers interessant emne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 6. Juni, 2020 Liv skrev, for 41 minutter siden: Alle har et ansvar for at gribe ind overfor dårlig opførsel. Nej, ikke altid folk lytter eller undlader at give en sviner, men der blev sagt fra. Den der tier samtykker. MAO være smagsdommer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 6. Juni, 2020 Alkoholikeren skrev, for 54 minutter siden: MAO være smagsdommer Her er et godt eksempel på en brugers indlæg som afviger og blot skal ignoreres. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 6. Juni, 2020 TheVoice skrev, 1 time siden: For mit vedkommende handler det meget af situationen, herunder også om personen er helt i hegnet. Ja, naturligvis. Jeg påtaler heller ikke alt, men ingen skal stå alene og udskammet uden nogen har sagt noget. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg