Claesen 584 Skrevet 30. Maj, 2020 Uventede gæster... Da jeg i morges ved en 9.30 tiden lå og forsøgte at samle mig sammen til at rejse mig, ringede mig telefon og med et blev jeg revet ud af min lille tag det roligt du har go tid verden. Det var nemlig en af mine brødre, der synes det var længe siden og om han og familien måtte kigge ud om jeg ville have besøg. Så var det at følelsen slog ned i mig, den der jeg hader uventede gæster.. Jeg sagde selvfølgelig ja tak til at få besøg og det var også rigtig hyggeligt som altid. Men jeg gjorde noget idag jeg ikke plejer, jeg funderede nemlig over "hvorfor jeg ikke sætter pris på uventede gæster" og med et gik det op for mig'. Det faktisk ikke så meget de uventede gæster jeg hader. Men mere alt det der følger med at skal ha uventede gæster. Den hurtige oprydning, støvsugning, udluftning og selvfølgelig den hurtige rengøring af bla badeværelse og i øvrigt opvasken der skal tages. Og når man så tænker det nærmere efter, ja så det jo mig selv jeg er mindre tilfreds med eller rettere sagt, det faktum, at jeg ikke kan finde ud af, at holde rent og rydeligt, så uventede gæster ikke var noget problem.. På det punkt, må jeg se at tage mig selv i ørerne. Noget helt andet, er så den måde folk sommetider kan snigløbe en på, den klassiske hej hvad laver du, er du hjemme etc. Så skal man fandme tænke hurtigt hvis man ikke vi have gæster, for har du først afsløret, at du er hjemme og laver ikke en skid, ja så fanger bordet medmindre, at man vil sige rent ud, at jeg vil ikke have besøg idag.. Den der med jeg trænger til en stille alene dag, ja den accepteres sjældent og desuden, så kan man gå i en frygt for, at der så dukker nogen af de "rigtige" uventede gæster op, nemlig dem der bare dukker op. Dels er de mere irriterende fordi man ikke når at få gjort lidt ved rodet osv. Og dels fordi, vi i dagens Danmark, har en tendens til, at tagge hinanden og skrive hvor vi er konstant. Dermed, så risikere man jo, at komme i miskredit hos dem man har afvist at få besøg af. Nå men besøget idag, var hyggeligt og der trængte også til, at blive ryddet op og gjort rent Hvordan har i det med uventede gæster?? 2 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 30. Maj, 2020 ... Jeg behøver vist ikke sige noget Der er intet bedre end at besøge vennerne og se at de har en opvask stående #sådeterikkebaremig Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
niels6663 428 Skrevet 30. Maj, 2020 Husk Gevalia til uventede gæster 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lillemand Skrevet 30. Maj, 2020 (edited) Detta är skrivet i mitt gömställe i Norrlands djupa skogar ca 140 mil norr om Köpenhamn. Jag har flytt min ex-svigermor, som fattat agg till mig grundat en nidbild av henne jag spikat upp på väggen till hennes utedass. Hennes minne är långt, så jag räknar med en exil till början av kommande vinter, vilket också nödgat mig att vara återhållsam i att delge andra än nära vänner min nya adress. Oväntade gäster jag vill se igen får Gevalia (ekologisk), har jag haft ”apparaten” i farten kan det tänkas att det vankas Kask till kaffet. Ovälkomna gäster oaktat om de är inbjudna eller icke får kokmalet kaffe, framställt av grovmalen tallbark, som rostats medium över en glödbädd bestående av 3/4 grillkol och 1/4 älg- eller björnspillning. Om det är Skattfogden eller Länsman tillsätter jag en matsked dieselolja i glödbädden för extra aromatisk smak. Sistnämnda kaffe har en brist jag ännu inte lyckats lösa, den är inte ekologisk. Det är synd vi inte har Skunk i Sverige. Redigeret 30. Maj, 2020 af Lillemand Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1791 Skrevet 30. Maj, 2020 Jeg gider heller ikke uventede gæster, kort og godt. Men din bror ringede da i det mindste først. Det synes jeg egentlig er ok. Det hænder da også jeg ringer til mine kammerater og høre om jeg kigge forbi til en sludder. Jeg respekterer dog også et nej, og det er måske det vi skal være bedre til? At både være ærlige og sige nej tak til besøg og også at modtage et nej. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9741 Skrevet 30. Maj, 2020 Uventede besøg nej tak! Ingen besøg uden skriftlig bekræftelse af dag, sted, dato og klokkeslet. Så bliver det noteret samtidig i min kalender. Trine Tease har måttet vænne sig til, at det ikke er godt nok, at vi aftalte næste møde mundtligt sidst vi mødtes. Jeg glemmer mundtlige aftaler Skriftlige aftaler gør det også nemmere at konferere med Google maps og Rejesplanen.dk Og ja, så kan man rydde op, når der ikke altid er ryddeligt Venlig hilsen Rejsenetværk 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claesen 584 Skrevet 30. Maj, 2020 Nannas Hjørne skrev, for 2 timer siden: ... Jeg behøver vist ikke sige noget Der er intet bedre end at besøge vennerne og se at de har en opvask stående #sådeterikkebaremig Men gjorde det dog alligevel Hehe det kan der være noget om, dog har mine venner det med, enten at have en kæreste der har klaret den slags, ( i tilfælde af netop uventede gæster) eller en opvaskemaskine. Det første har jeg ikke, og det andet har jeg ikke i min sommerresidens.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claesen 584 Skrevet 30. Maj, 2020 niels6663 skrev, for 2 timer siden: Husk Gevalia til uventede gæster Jeg kører Peter Larsen stilen men de drak ikke kaffe, tilgengæld så rydedede de lageret for sodavand. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claesen 584 Skrevet 30. Maj, 2020 Lillemand skrev, for 2 timer siden: Detta är skrivet i mitt gömställe i Norrlands djupa skogar ca 140 mil norr om Köpenhamn. Jag har flytt min ex-svigermor, som fattat agg till mig grundat en nidbild av henne jag spikat upp på väggen till hennes utedass. Hennes minne är långt, så jag räknar med en exil till början av kommande vinter, vilket också nödgat mig att vara återhållsam i att delge andra än nära vänner min nya adress. Oväntade gäster jag vill se igen får Gevalia (ekologisk), har jag haft ”apparaten” i farten kan det tänkas att det vankas Kask till kaffet. Ovälkomna gäster oaktat om de är inbjudna eller icke får kokmalet kaffe, framställt av grovmalen tallbark, som rostats medium över en glödbädd bestående av 3/4 grillkol och 1/4 älg- eller björnspillning. Om det är Skattfogden eller Länsman tillsätter jag en matsked dieselolja i glödbädden för extra aromatisk smak. Sistnämnda kaffe har en brist jag ännu inte lyckats lösa, den är inte ekologisk. Det är synd vi inte har Skunk i Sverige. Du lyder alligevel til, at have det lidt værre end mig på det lav eller måske har du gennem tiderne haft meget uheldige oplevelser med netop de uventede gæster Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claesen 584 Skrevet 30. Maj, 2020 Elprebsi skrev, for 57 minutter siden: Jeg gider heller ikke uventede gæster, kort og godt. Men din bror ringede da i det mindste først. Det synes jeg egentlig er ok. Det hænder da også jeg ringer til mine kammerater og høre om jeg kigge forbi til en sludder. Jeg respekterer dog også et nej, og det er måske det vi skal være bedre til? At både være ærlige og sige nej tak til besøg og også at modtage et nej. Præcis. Du har fuldstændig ret, så i bund og grund, var det ikke så meget gæsterne i dette tilfælde, som var uventede. Men snarere den pludseligt opståede nødvendighed for en lyn opryd og rengøring.. Den var så også både uventet og uønsket Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claesen 584 Skrevet 30. Maj, 2020 Rejsenetværk skrev, for 59 minutter siden: Uventede besøg nej tak! Ingen besøg uden skriftlig bekræftelse af dag, sted, dato og klokkeslet. Så bliver det noteret samtidig i min kalender. Trine Tease har måttet vænne sig til, at det ikke er godt nok, at vi aftalte næste møde mundtligt sidst vi mødtes. Jeg glemmer mundtlige aftaler Skriftlige aftaler gør det også nemmere at konferere med Google maps og Rejesplanen.dk Og ja, så kan man rydde op, når der ikke altid er ryddeligt Venlig hilsen Rejsenetværk Nej nemlig, det bare ikke alle dage, man har lyst til, at være på. Så vidt er jeg ikke nået endnu, jeg plejer at kunne huske en mundtlig aftale ( de fleste gange) Ja, taget din flair for netop planlægning i betragtning, så kan jeg godt forstå dit behov for, at få kodet aftaler ind i kalenderen så det kan afpasses og systematiseres. Jeg er absolut misundelig, på din evne til, planlægning og punktlighed. Jeg selv, er gerne 10 min for sent på den og i øvrigt har jeg ikke en pind overblik over tog og bus planer osv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9741 Skrevet 31. Maj, 2020 niels6663 skrev, for 4 timer siden: Husk Gevalia til uventede gæster Mine gæster er lidt bedre vant, men så kommer de heller ikke uanmeldt Så har jeg et blandet udvalg af: https://www.nespresso.com/dk/da/home Venlig hilsen Rejsenetværk 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
doctor who 108 Skrevet 31. Maj, 2020 Claesen skrev, for 9 timer siden: Nej nemlig, det bare ikke alle dage, man har lyst til, at være på. Så vidt er jeg ikke nået endnu, jeg plejer at kunne huske en mundtlig aftale ( de fleste gange) Ja, taget din flair for netop planlægning i betragtning, så kan jeg godt forstå dit behov for, at få kodet aftaler ind i kalenderen så det kan afpasses og systematiseres. Jeg er absolut misundelig, på din evne til, planlægning og punktlighed. Jeg selv, er gerne 10 min for sent på den og i øvrigt har jeg ikke en pind overblik over tog og bus planer osv. Haha. Det overblik har jeg heller ikke, men Rejseplanen.dk er en stor hjælp. Den fortæller alt om netop bus- og togforbindelser og hvor langt du evt. skal gå! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claesen 584 Skrevet 31. Maj, 2020 doctor who skrev, for 39 minutter siden: Haha. Det overblik har jeg heller ikke, men Rejseplanen.dk er en stor hjælp. Den fortæller alt om netop bus- og togforbindelser og hvor langt du evt. skal gå! Jeg er så heldigt stillet, at det kun er når jeg en sjælden gang, frekventere hovedstaden, at jeg skal med offentlige transport ( men der medgiver jeg gerne, at rejseplanen er guld værd) Her i det mørke Jylland, er jeg som regel i bil 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14437 Skrevet 31. Maj, 2020 Hvis folk kommer uventet, må de affinde sig med rengøringsniveauet. De kommer vel heller ikke for at tjekke, hvordan der ser ud, men for at hygge, tænker jeg. Jeg kan nu alligevel bedst lide faste aftaler, så ens planlægning ikke skrider helt. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
doctor who 108 Skrevet 31. Maj, 2020 Claesen skrev, for 13 minutter siden: Jeg er så heldigt stillet, at det kun er når jeg en sjælden gang, frekventere hovedstaden, at jeg skal med offentlige transport ( men der medgiver jeg gerne, at rejseplanen er guld værd) Her i det mørke Jylland, er jeg som regel i bil Der er vi forskellige. Jeg har bevidst fravalgt bil, da det er for dyrt at have sådan een holdende det meste af tiden. Jeg kan godt lide at få et par genstande i løbet af dagen - og især efter sex! Og det harmonerer ikke så godt med mit kørekort, som jeg gerne vil beholde mange år endnu! Har jeg behov for et køretøj, så lejer jeg en bil - det er trods alt billigere i længden! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 31. Maj, 2020 Hej @Claesen Jeg synes det til tider, er hyggeligt, at der lige bankes på døren og man får gæster. Der er altid kolde øl og vand både i hane og i flasker/dåser. Så der mangler ikke noget. Ja kaffe, har jeg ikke. Drikker ikke det sorte sprøjt Så du kommer da bare @Claesen Så skal jeg nok knappe to kolde øl op Uventede gæste, det kan være ret hyggeligt. Men dem der kommer uventet, ja de må komme overens med støv, og rodet ikke mindst God helligdag. KK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 31. Maj, 2020 Claesen skrev, for 10 timer siden: Men gjorde det dog alligevel Hehe det kan der være noget om, dog har mine venner det med, enten at have en kæreste der har klaret den slags, ( i tilfælde af netop uventede gæster) eller en opvaskemaskine. Det første har jeg ikke, og det andet har jeg ikke i min sommerresidens.. Kunne ikke helt lade være. Når nu lige samtalen faldt på rod Så må man jo prøve at finde det meditative i en opvask, meh. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claesen 584 Skrevet 31. Maj, 2020 Liv skrev, 1 time siden: Hvis folk kommer uventet, må de affinde sig med rengøringsniveauet. De kommer vel heller ikke for at tjekke, hvordan der ser ud, men for at hygge, tænker jeg. Jeg kan nu alligevel bedst lide faste aftaler, så ens planlægning ikke skrider helt. Du har fuldstændig ret. Meen jeg har det alligevel sådan, at jeg synes det er en smule træls / flovt, at lukke folk ind i et hjem der flyder. Og så det også rart, med en aftale, så man er oplagt til det og ikke havde tænkt så, at skulle have Claes tid 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claesen 584 Skrevet 31. Maj, 2020 doctor who skrev, 1 time siden: Der er vi forskellige. Jeg har bevidst fravalgt bil, da det er for dyrt at have sådan een holdende det meste af tiden. Jeg kan godt lide at få et par genstande i løbet af dagen - og især efter sex! Og det harmonerer ikke så godt med mit kørekort, som jeg gerne vil beholde mange år endnu! Har jeg behov for et køretøj, så lejer jeg en bil - det er trods alt billigere i længden! Ja hvis man i det daglige, ikke har behov for, at have bil så er din metode absolut det billigste og mest miljø venlige 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claesen 584 Skrevet 31. Maj, 2020 kanonkongen skrev, for 52 minutter siden: Hej @Claesen Jeg synes det til tider, er hyggeligt, at der lige bankes på døren og man får gæster. Der er altid kolde øl og vand både i hane og i flasker/dåser. Så der mangler ikke noget. Ja kaffe, har jeg ikke. Drikker ikke det sorte sprøjt Så du kommer da bare @Claesen Så skal jeg nok knappe to kolde øl op Uventede gæste, det kan være ret hyggeligt. Men dem der kommer uventet, ja de må komme overens med støv, og rodet ikke mindst God helligdag. KK Ja ja, hvis bare folk nøjes med, at banke på døren og blive ude så var det jo ingen sag Men ja du har selvfølgelig ret, det er skam hyggeligt med gæster også de uventede, det er mere tanken om rodet der kan nage mig. Øl har jeg ikke lært, men kan da godt være jeg dukker op og banker på din dør en dag.. Hvis jeg altså pludselig ser en postkasse hvor der står kanonkongen på Kaffe har jeg fået lært at sætte pris på men en faxe kondi er heller ikke at foragte. I lige måde Venligst Claesen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claesen 584 Skrevet 31. Maj, 2020 Nannas Hjørne skrev, for 40 minutter siden: Kunne ikke helt lade være. Når nu lige samtalen faldt på rod Så må man jo prøve at finde det meditative i en opvask, meh. Hehe kan jeg godt forstå Jamen jeg meditere skam også når jeg står og polere guldkanten på tallerkenen ( så poleres et tallet ved en anden lejlighed) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4161 Skrevet 31. Maj, 2020 Når jeg læser her, kan jeg se, at jeg har misforstået/-fortolket overskriften. I får min beretning alligevel, jeg synes selv, at den passer ind. en aften var min favorit GP på gæstevisit på et andet bordel, end hendes faste. Jeg fandt mulighed fir at besøge hende og tog afsted uden at have bestilt tid. Heldigvis var hun ledig, jeg bad om mulighed for en skyller. Teledamen lukkede mig ind i badet, og da jeg havde afsluttet skylningen, bankede jeg k’et på, døren blev åbnet - og der stod min yndling! Det smil, der gik helt op i øjnene på hende, fortalte mig, at hun var glad for sin uventede gæst. Det varmede meget den februaraften! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 31. Maj, 2020 (edited) Uventede gæster er totalt no-go, og det ved min begrænsede omgangskreds udmærket godt. Et indgiftet medlem af min familie stammer fra et andet land, og det har åbnet mine øjne for at der også er noget meget dansk over min indstilling; den her tråd viser jo også at jeg ikke er alene med min holdning. Vedkommendes største problem ved at falde til i Danmark var, at venner og bekendte aldrig bare droppede ind på besøg - men at alting skal aftales præcist på forhånd. Sådan som vi bruger det her! Hørte faktisk en amerikaner gøre sig lystig over det... hvordan en kollega spurgte "vil du ikke hjem til mig og ha' en øl og lidt mad...", og manden lyste op i et smil, indtil fortsættelsen kom: "...på næste torsdag" Redigeret 31. Maj, 2020 af slip Ubudne=>uventede 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9741 Skrevet 31. Maj, 2020 Ordnung er simpelthen lig med tryghed Spontanitet bliver nemt til kaos, og kaos er utrygt PS Kan anbefale den nye cityring/metro i København. Med et skift på Kongens Nytorv eller Frederiksberg, kan jeg nå de fleste steder indenfor et kvarter, der før tog 2 - 3 gange så lang tid til fods og med bus Selv i en Corona tid med udsigt til faldende priser på fast ejendom, så er det et scoop at have købt egen bolig tæt på den nuværende metro for 25 + år siden. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg