Guest Lady C Skrevet 2. Juni, 2020 Alkoholikeren skrev, for 10 minutter siden: Fuldstændig rigtigt Voice du og jeg er ikke altid enig og fred med det, men jeg oplever en “okay vi er uenig” attitude selvom retorikken er skarp - det er der så andre især “østrogen holdet” der ikke magter og kommer med usaglige påstande. men ja som en laks svømmer jeg mod strømmen hvis det passer mig bedst - dejligt med et sagligt indlæg TAK Er du en troll? Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9518 Skrevet 2. Juni, 2020 Lady C skrev, for 11 minutter siden: Selvfølgelig mener jeg det. Ellers ville jeg ikke have skrevet det. Jeg mener forøvrigt ikke man skal sige undskyld for det man mener. Men jeg synes det er besynderligt at være fuldstændig ligeglad med at have såret nogle mennesker. Det at såre andre mennesker, ( medmindre det er med vilje altså) burde være en undskyldning værd Jeg mener ej heller at man skal undskylde noget man mener. Der kan så være situationer hvor man har udtrykt sig rigtigt grimt, med den virkning af nogen er blevet rigtig ked af. Her kan man så undskylde sin form og ordvalg, men samtidigt fortælle at man faktisk mener det, men det burde have været formuleret på anden vis. Spørgsmålet er så, om det hjælper dem der er blevet kede af det ? Jeg synes det burde være en del af ens værdisæt, som man vel har fået via en god opdragelse. Jeg er måske i mit provokerende hjørne i dag, men faktisk synes jeg at ordet undskyld er blevet udvandet. Det er efterhånden blevet en lidt for udbredt adfærd at man straks siger undskyld, når stemningen bliver dårlig. Det bliver altså lidt vattet, hvis de samme personer, ikke ændre adfærd og handlinger, men blot siger undskyld, hver gang de træder i spinaten eller gør nogen kede af det. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 2. Juni, 2020 Lady C skrev, for 16 minutter siden: Er du en troll? Nej da blot et selvstændigt menneske der “taler lige ud af posen” ikke andet. Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9518 Skrevet 2. Juni, 2020 Lady C skrev, for 14 minutter siden: Er du en troll? Hans mor har sikkert engang kaldt ham for en buksetrold, det er nok det tætteste han med sine over 8.000 indlæg kommer på at være en ægte Troll Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 2. Juni, 2020 TheVoice skrev, for 5 minutter siden: Det er efterhånden blevet en lidt for udbredt adfærd at man straks siger undskyld, når stemningen bliver dårlig. Det bliver altså lidt vattet, hvis de samme personer, ikke ændre adfærd og handlinger, men blot siger undskyld, hver gang de træder i spinaten eller gør nogen kede af det. Meget enig og det er voldsomt udbredt at “ville sætte en dagsorden” når der løbes tør for argumenter at trække “ohh du sårer mig nu sig undskyld hvis du vil være en rigtig hid person” der er fremelsket de sidste 30 år en voldsom opadstigende krænkelses føle kultur. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 2. Juni, 2020 (edited) TheVoice skrev, for 29 minutter siden: Jeg mener ej heller at man skal undskylde noget man mener. Der kan så være situationer hvor man har udtrykt sig rigtigt grimt, med den virkning af nogen er blevet rigtig ked af. Her kan man så undskylde sin form og ordvalg, men samtidigt fortælle at man faktisk mener det, men det burde have været formuleret på anden vis. Spørgsmålet er så, om det hjælper dem der er blevet kede af det ? Jeg synes det burde være en del af ens værdisæt, som man vel har fået via en god opdragelse. Jeg er måske i mit provokerende hjørne i dag, men faktisk synes jeg at ordet undskyld er blevet udvandet. Det er efterhånden blevet en lidt for udbredt adfærd at man straks siger undskyld, når stemningen bliver dårlig. Det bliver altså lidt vattet, hvis de samme personer, ikke ændre adfærd og handlinger, men blot siger undskyld, hver gang de træder i spinaten eller gør nogen kede af det. Jeg er slet ikke uenig idet du skriver bortset fra at jeg ikke synes ordet undskyld er udvandet. Jeg synes ordet undskyld er et fantastisk ord ( hvis man mener det oprigtigt ) og kan tage gassen af ballonen i det øjeblik det bliver sagt. Undskyld er afvæbnende og skaber ro der hvor der er konflikt Jeg kunne jo i og for sig være ligeglad med debatten her omkring overvægt. Jeg har aldrig været overvægtig. Jeg bliver konstant kaldt for " lille" eller " spirrevip" eller " petit" da jeg var yngre kæmpede jeg for at tage på og hældte piskefløde på min cornflakes hver morgen. Men... Det jeg reagerer på er når jeg ser nogle mobbe, nedgøre eller udskamme andre mennesker. Jeg kan og vil ikke vende det blinde øje til. Jeg vil til hver en tid kæmpe for kvinders ret til at se ud som de gør. Misogyni i alle afskygninger er det værste jeg ved. Derfor vælger jeg at gå ind i - og bruge energi på det her. Mit menneskesyn er det dyrebareste jeg har - næst efter alle mine sønner - som jeg iøvrigt har opdraget til at være ordentlige og respektfuld overfor kvinder. Ikke kun deres egne kvinder, men kvinder i al almindelighed Redigeret 2. Juni, 2020 af Lady C Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9518 Skrevet 2. Juni, 2020 Alkoholikeren skrev, for 7 minutter siden: Nej da blot et selvstændigt menneske der “taler lige ud af posen” ikke andet. Findes der ikke situationer hvor du så at sige udtrykker dig lidt mere diplomatisk ? Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9518 Skrevet 2. Juni, 2020 Lady C skrev, for 3 minutter siden: Jeg er slet ikke uenig idet du skriver bortset fra at jeg ikke synes ordet undskyld er udvandet. Jeg kunne jo i og for sig være ligeglad med debatten her omkring overvægt. Jeg har aldrig været overvægtig. Jeg bliver konstant kaldt for " lille" eller " spirrevip" eller " petit" Det jeg reagerer på er når jeg ser nogle mobbe, nedgøre eller udskamme andre mennesker. Jeg kan og vil ikke vende det blinde øje til. Jeg vil til hver en tid kæmpe for kvinders ret til at se ud som de gør. Misogyni er det værste jeg ved. Derfor vælger jeg at gå ind i - og bruge energi på det her. Mit menneskesyn er det dyrebareste jeg har - næst efter alle mine sønner - som jeg iøvrigt har opdraget til at være ordentlig og respektfuld overfor kvinder. Er du feminist ? Del dette indlæg Link til indlæg
Nikolaj80 181 Skrevet 2. Juni, 2020 (edited) EB kan måske overveje at have almindelige slanke lækre piger i side 9 og de brede i side 18 og 19, fordi de er dobbelt så brede. Bare et forslag. Ikke ondt ment, men man skal ikke hylde usundt levevis for f. Er det ikke ligesom nutidens hjernedøde "stjerner" a la Fie Laursen bliver såkaldte realitystjerner uden talent og influencerer i den dur. Redigeret 2. Juni, 2020 af Nikolaj80 Rettelse efternavn Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 2. Juni, 2020 (edited) TheVoice skrev, for 12 minutter siden: Findes der ikke situationer hvor du så at sige udtrykker dig lidt mere diplomatisk ? Jo da når jeg - dengang jeg drev virksomhed, ansatte folk nogle de jeg ansatte var fagdygtige men lidt socialt skæve - i ansættelsen gil jeg meget op i at vi alle sammen trives og talte klart sprog og med kærligt glimt i øjnene. Jeg ansatte en læreredreng der tydeligt bar præg at være mobbet massivt i skolen, han havde flotte karakterer og skæv attitude, men han fik lærerplads og blev svend med sølvmedalje ! I løbet sf nogle år fil han lært at ingen var efter ham trist et friskt sprog, han blev senere værkfører og tog mere uddannelse og har en meget ansvarsfuld stilling hos en importør nu, vi ses ind i mellem til en øl og han sagt til mig at han stadigvæk tænker med glæde på sin lærertid og jeg som leder er en han har taget til sig som rollemodel så jo der er situationer hvor indføling respekt og klar tale kan forenes. Det kræver dog at man (jeg selv) er klar til at få et “kækt” svar retur du ved - som man råber i skoven... Redigeret 2. Juni, 2020 af Alkoholikeren Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 2. Juni, 2020 Nikolaj80 skrev, for 4 minutter siden: EB kan måske overveje at have almindelige slanke lækre piger i side 9 og de brede i side 18 og 19, fordi de er dobbelt så brede. Bare et forslag. Ikke ondt ment, men man skal ikke hylde usundt levevis for f. Er det ikke ligesom nutidens hjernedøde "stjerner" a la Fie Lauersen bliver såkaldte realitystjerner uden talent og influencerer i den dur. Kongehumor Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 2. Juni, 2020 TheVoice skrev, for 7 minutter siden: Er du feminist ? Jeg vil hellere sige at jeg er humanist og retfærdigheds kæmper. Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9518 Skrevet 2. Juni, 2020 Lady C skrev, for 13 minutter siden: Jeg vil hellere sige at jeg er humanist og retfærdigheds kæmper. Jeg ville gerne skrive, at det er jeg også. Men i virkeligheden er jeg vist blot en pragmatiker der udvælger mine kampe med omhu. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9518 Skrevet 2. Juni, 2020 Alkoholikeren skrev, for 22 minutter siden: Jo da når jeg - dengang jeg drev virksomhed, ansatte folk nogle de jeg ansatte var fagdygtige men lidt socialt skæve - i ansættelsen gil jeg meget op i at vi alle sammen trives og talte klart sprog og med kærligt glimt i øjnene. Jeg ansatte en læreredreng der tydeligt bar præg at være mobbet massivt i skolen, han havde flotte karakterer og skæv attitude, men han fik lærerplads og blev svend med sølvmedalje ! I løbet sf nogle år fil han lært at ingen var efter ham trist et friskt sprog, han blev senere værkfører og tog mere uddannelse og har en meget ansvarsfuld stilling hos en importør nu, vi ses ind i mellem til en øl og han sagt til mig at han stadigvæk tænker med glæde på sin lærertid og jeg som leder er en han har taget til sig som rollemodel så jo der er situationer hvor indføling respekt og klar tale kan forenes. Det kræver dog at man (jeg selv) er klar til at få et “kækt” svar retur du ved - som man råber i skoven... Interessant indlæg - Respekt Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 2. Juni, 2020 TheVoice skrev, for 11 minutter siden: Interessant indlæg - Respekt Tak Voice Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Indiske Devina Skrevet 3. Juni, 2020 Frodige Jeanette skrev, for 1 time siden: @Indiske Devina Jeg er heller ikke blevet budt på is... Dejligt indlæg... (Altså det der kom efter isen... ) Ja.... Modens historie er en grim og fatal en.. Den har ødelagt mange liv... Dejligt vi begynder at bevæge os lidt ud over “kun ét” ideal... Også dejligt vi er forskellige og ser forskelligt på livet og menneskekroppen... Alle ekstremer I det her emne er skadelige, uanset retningen... Tænk hvis idealet bare blev at vi lærte at hylde os selv og hinanden, for alle de vidunderlige og forskellige former og kroppe vi nu engang har... Tænk om vi rent faktisk kunne være i stand til at påvirke vores poder til at tro på, at alle kroppe var rigtige og dejlige... Måske vi enda kunne forhindre nogle ekstremer i at opstå, af den vej... Meeeeeeen Det er nok liiige lovligt fantasifuldt og vanvittigt at slå et slag for... -Tør Jo dårligt at foreslå det højt, af skræk for at blive hentet af den “blå vogn” Nå... var der mere is...??? Ja hvad er det da for noget. Du har fuldstændig ret Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 3. Juni, 2020 Alkoholikeren skrev, den 30.5.2020 at 12:42: Er rundt smukt? overvægt og fedme er kvalmende nogle er syge og sygdommen er fedme, rent eksperimentelt har jeg engang prøvet en fed GP (BBW) det var ikke succes for nogen af os. Sund kost jævnlig motion holder de fleste slanke og så er der de der er fede af genetiske årsager, de skal behandles af omgivelserne med respekt og ligeværd, de slik, snack, grov spisende fede kropslige dovne typer kan hjælpes - men have sex med en flomme fed er no go her også at kigge på en fedttønde. Men hver sin smag og begrebet fyldig og hyggerund er blot eufemismer for fedme og overvægt. Bum. Svendsenaalborg skrev, den 30.5.2020 at 20:47: Det er rigtigt. På baggrund af en helt konkret situation henvender jeg mig direkte til en bestemt person. En person, som generaliserer og nedgør en hel gruppe af mennesker med et nedladende sprog. Jeg kan se forskellen, og det kan jeg så bare håbe, at andre også kan. Men lad mig bare generalisere selv så: alle de folk, der omtaler andre mennesker på den måde, er enten idioter eller syge I øvrigt forstår jeg ikke, at min eventuelle idioti fratager ham for ansvar? Det er lidt det, jeg hører dig sige. Nu har du forholdt dig til mine udsagn; hvad er så din mening om alkoholikerens oprindelige indlæg? Jeg nedgør (ydmyger) ingen men taler om overvægt på en direkte facon - uden eufemismer. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 3. Juni, 2020 Nemtøs skrev, den 1.6.2020 at 15:44: Men det er i orden at kalde overvægtige for fedt i tønde. Hvem har jeg specifikt kaldt “fedt i tønde” svar udbedes gerne med citat tak Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 3. Juni, 2020 Christina ssbbw skrev, den 1.6.2020 at 18:14: det er DIN mening! Og du skal huske at DIN mening ikke er den eneste rigtige mening Hvor har jeg givet udtryk for at min mening om de tykke mennesker er den eneste rigtige svar gerne med citat tak Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 3. Juni, 2020 Christina ssbbw skrev, for 13 timer siden: Eller lad mig spørge på denne måde: hvis du går en tur på Strøget og jeg tilfældigvis går forbi, vil du så råbe flommefede fedttønde efter mig, Nej Christina det kunne jeg ikke drømme om. Det har jeg vidt heller ikke givet udtryk for, hvis du mener det så angiv lige med citat tak Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 3. Juni, 2020 Christina ssbbw skrev, den 1.6.2020 at 18:14: . For du har jo også kontaktet mig dengang jeg var helt ny herinde, Yup det gjorde jeg for at se forhøre mig om dine ydelser, da du ikke var aktiv fandt jeg en anden overvægtig jeg kunne prøve at have sex med. Mere var der ikke i min henvendelse. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 3. Juni, 2020 Christina ssbbw skrev, for 13 timer siden: Et eller andet sted er jeg helt ligeglad med dine svar. Det virker ærligt talt ikke helt sådan med det engagement du lægger i tråden med den mængde svar Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 3. Juni, 2020 Nemtøs skrev, for 11 timer siden: Drik et par kasser bajere I den her dejlige sommer nyder jeg G og T uden for meget T nyd den kommende sommerdag Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 3. Juni, 2020 Christina ssbbw skrev, for 10 timer siden: Du kan ikke engang forsvare din adfærd. Jeg har faktisk lyst til at mødes med dig på Strøget. Jeg spiser en is, du drikker en øl, og så kan vi tale stille og roligt om hvad det gør ved andre at du opfører dig sådan herinde. Men jeg har på fornemmelsen at du vil være flov over at sidde ved siden af en kvinde i min størrelse, og at du i virkeligheden ikke mangler så meget empati som du giver udtryk for, men du bare nyder at lave ballade, så jeg gider ikke engang spørge dig. Tak for at du ikke inviterer mig jeg kunne såmænd sagtens lade mig ses med dig men din vrede som nok stammer et andet sted fra gider jeg ikke håndtere nyd noget koldt is, vand eller en øl med en du selv kan spejle dig i, og ses med. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 3. Juni, 2020 Christina ssbbw skrev, for 4 timer siden: Angreb er det bedste forsvar, når man ikke kan forsvare det man skriver. Hvilket angreb Christina Del dette indlæg Link til indlæg