Hop til indhold
Guest Pophair

29 årig sigtet og fængslet for voldtægt af 17 årig sugardate

Recommended Posts

Guest Trinetease

@Nannas Hjørne Man behøver ikke at blive udsat for trusler eller direkte vold, 70% af alle ofre fortæller om at de simpelthen oplever at de bliver lammede. Og lige præcis derfor er det på sin plads med en opdatering af loven.

Alle er ikke ens, og derfor er en voldtægts reaktion så forskellig fra kvinde til kvinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Trinetease skrev, for 3 minutter siden:

@Nannas Hjørne Man behøver ikke at blive udsat for trusler eller direkte vold, 70% af alle ofre fortæller om at de simpelthen oplever at de bliver lammede. Og lige præcis derfor er det på sin plads med en opdatering af loven.

Alle er ikke ens, og derfor er en voldtægts reaktion så forskellig fra kvinde til kvinde.

Lammelse gør også ude af stand til at modsætte sig og kan derfor indenfor lovens nuværende rammer tolkes som voldtægt. Hvilket bare ikke var tilfældet lige her ifølge manden (uden at tage stilling til om han taler sandt), som vist er den version af begivenhederne vi diskuterer.

Men vi er 100% enige om at en opdatering af loven et på sin plads. 

En stor del af min pointe var også at loven er utilstrækkelig. 
Og at diskussionerne er for unuancerede. Der skal være plads til, at hvad han gjorde var forkert OG lovstridigt, selv hvis vi ikke kalder det lige nøjagtigt voldtægt. Det er som om argumentet bliver, at hvis det ikke var voldtægt, jamen så er alt jo ok, og det mener jeg ikke. Jeg kan sagtens se hvorfor nogen tolker voldtægt. Min egen tolkning er ikke voldtægt, men derfor synes jeg stadig, at det var forkasteligt gjort og burde være strafbart. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, den 1.6.2020 at 06:51:

Mit svar omhandler en blanding af Jennifers og trådstarters indlæg. 

Jeg gør bestemt ikke grin med voldtægts ofre. Det er virkeligt frastødende af dig, at tillægge mig den adfærd. 
Når en prostitueret bliver voldtaget, og det sker, oftere end du nok lige umiddelbart tror, så ender det sjældent med en anmeldelse. Så jeg tager skam de her ting meget alvorligt. 

Dit brug af ordet Luder er ærlig talt lidt upassende i en tråd der omhandler, noget så alvorligt som et overgreb mod en kvinde. 

Nu kunne jeg bare ikke finde et andet udtryk, end det. (gøre grin med voldtægt) og syntes faktisk ikke det var et udtryk du behøvede føle dig stødt af.  Der kunne sikkert findes meget grovere udtryk.    

Men selve min poingte at jeg syntes det ikke var særligt smart at du ligestillede en rigtig voldtægt, med en person som bare var blevet snydt, det svarede du slet ikke på.   Jeg fastholder stadig at det var særdeles upassende af dig at sammenligne en voldtægt med det eksempel som nævnte indlæg gik på.  En luder som ikke fik de penge hun havde regnet med.

Og ja normalt bruger jeg ordet GP eller prostitueret, hvilket du kan se i alle de tråde hvor jeg har skrevet om de personer.    Men nu omhandlede netop det indlæg fra en bruger hvor han skrev om en luder som blev snydt.   Så for at holde fokus på det, og ikke selve trådstartens indlæg, så skrev jeg luder.      Og nej jeg føler ikke ordet er nedladende.  Ordet luder er kun blevet negativt ladet fordi nogle idioter har set ned på de piger der arbejder i den branche.  Specielt af andre piger om deres medsøstre.  Enten fordi de var bange for hvad deres ægtemænd lavede.  Eller til at holde deres medsøstre nede som bare hyggede sig med flere partnere som vi fyre åbenbart sagtens kan gøre uden at blive kaldt ludere eller billige.  

Så ja bliv bare stødt over ordet luder.  Og føl dig krænket.   Det er jo også det bedste forsvar at ikke svare på det der var poingten og så lave et angreb :D  Personligt så vil jeg nu mene det er mere krænkende når en person i omtalte indlæg mener at det er en voldtægt.  Specielt overfor de piger der vitterligt har oplevet en rigtig voldtægt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease
ZEUS skrev, for 3 timer siden:

Nu kunne jeg bare ikke finde et andet udtryk, end det. (gøre grin med voldtægt) og syntes faktisk ikke det var et udtryk du behøvede føle dig stødt af.  Der kunne sikkert findes meget grovere udtryk.    

Men selve min poingte at jeg syntes det ikke var særligt smart at du ligestillede en rigtig voldtægt, med en person som bare var blevet snydt, det svarede du slet ikke på.   Jeg fastholder stadig at det var særdeles upassende af dig at sammenligne en voldtægt med det eksempel som nævnte indlæg gik på.  En luder som ikke fik de penge hun havde regnet med.

Og ja normalt bruger jeg ordet GP eller prostitueret, hvilket du kan se i alle de tråde hvor jeg har skrevet om de personer.    Men nu omhandlede netop det indlæg fra en bruger hvor han skrev om en luder som blev snydt.   Så for at holde fokus på det, og ikke selve trådstartens indlæg, så skrev jeg luder.      Og nej jeg føler ikke ordet er nedladende.  Ordet luder er kun blevet negativt ladet fordi nogle idioter har set ned på de piger der arbejder i den branche.  Specielt af andre piger om deres medsøstre.  Enten fordi de var bange for hvad deres ægtemænd lavede.  Eller til at holde deres medsøstre nede som bare hyggede sig med flere partnere som vi fyre åbenbart sagtens kan gøre uden at blive kaldt ludere eller billige.  

Så ja bliv bare stødt over ordet luder.  Og føl dig krænket.   Det er jo også det bedste forsvar at ikke svare på det der var poingten og så lave et angreb :D  Personligt så vil jeg nu mene det er mere krænkende når en person i omtalte indlæg mener at det er en voldtægt.  Specielt overfor de piger der vitterligt har oplevet en rigtig voldtægt.

Du har læst den del af alle indlæggene i denne her tråd hvor der står at hun gjorde modstand ik ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, for 1 time siden:

Du har læst den del af alle indlæggene i denne her tråd hvor der står at hun gjorde modstand ik ? 

Du læser overhovedet ikke noget af det jeg skriver ?  Hvis kun følelser og fornemmelser du argumenter efter så giver jeg op :-( 

Vil dog endnu engang understrege, og som mit indlæg oprindeligt tydeligt gjorde opmærksom på, var at du blandede to sager sammen.  Og de kommetarer der talte om snyd og ikke voldtægt var fra et indlæg der handlede om en  "vittighed"  med en luder.    Og ja bruger ordet igen for at henlede til den "vits" der var.

Jeg har hele tiden taget stærkt afstand fra det der skete i det oprindelige indlæg fra trådstarter.  Selvom ingen ved hvad der reelt er sket, så hader jeg simpelthen de der ubehagelige typer der forsøger at presse prisen ned før eller bagefter mv.   Og ja er det sket som hun beskriver,hvilket der er virkelig god grund til at tro, så ingen tvivl om det var en voldtægt !   

Men der hvor jeg skelner mellem voldtægt og det at blive snydt, er hvor der sker en sexagt frivilligt med accept og ikke bare det der ligner lidt tvang ! kontra en sexagt hvor en anden tvinger en pige til samleje mod sin vilje..  Det er det der gør den kæmpe store forskel.   I eksemplet med "vitsen" med luderen, skrev jeg at det selvfølgelig ikke var ok.  Men at det ikke var en voldtægt, da hun jo frivilligt , ganske vist under falske forudsætninger havde tilbudt og udført samleje.

Som en anden herinde skrev, så kunne det måske også føles som voldtægt hvis en pige fra en eller anden datingside et halvt år havde skrevet med en mand.  Og med falske forudsætninger havde troet at hun havde skrevet med en rig succesfuld mand, men som senere viste sig var en svindler, føle hun var blevet voldtaget.  Da hun nu senere efter samleje havde opdaget han var en svindler der udgav sig for alt muligt til en masse kvinder.   Men der en kæmpe forskel efter min mening for hvad man kan mene er voldtægt kontra bedrageri/snyd. Og jeg syntes ordet voldtægt bliver  udvandet hvis man bruger det i det tilfælde, efter min mening

Men ellers er vi enige om at det er uhyre svært at bevise en voldtægt, og der sikkert sker rigtigt mange desværre som aldrig bliver dømt.   Dels som du skrev fordi de ikke tør stå frem som sikkert er et kæmpe mørketal.  Og dels dels dem der har stået frem, men hvor det er så pokkers svært at få medhold i en retssag, da alt jo skal kunne bevises.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg

Link til indlæg
ZEUS skrev, den ‎31‎-‎05‎-‎2020 at 23:40:

Sagen får mig til at tænke på en gammel historie:

En mand aftaler en forretning til 200 kr med en gadeluder. De går ind i en port og knepper. Da de er færdige, trækker manden hurtigt bukserne op og flygter i fuld fart. Uden at betale.

Luderen råner HJÆLP, jeg er blevet voldtaget

Og hvad falder den ind under????

Voldtægt eller butikstyveri?????

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...