Hop til indhold
Rejsenetværk

Airbags til cyklister

Recommended Posts

Virkelig et interessant produkt til cyklister :)

Høvding
- verdens sikreste cykelhjelm er ikke en cykelhjem
https://hovding.com/dk/ 

Egentlig er prisen ikke afskrækkende, særligt ikke for en single med en normal indtægt.

Men det kan jo godt løbe op, hvis man vil købe Hövding til hele familien.

Men en krave som airbag, der beskytter 8 gange bedre end en cykelhjelm, lyder som en fornuftig investering.

Det forekommer mig at udfordringen, kan bestå i at skalere salget op?

Der er solgt 230000 stk i 15 lande, og hvad kunne det mon ikke gøre ved prisen, hvis der sælges 100 eller 1000 gange så mange cykel airbags.

Det forekommer mig at der her er behov for markedsføring i en skala, som firmaet ikke har ressourcer til, og at salget derfor ikke vokser i det omfang, og i det tempo, der kunne omsættes til en lavere pris for produktet?

Det er ærgerligt, når endelig en iværksætter er lykkedes med en god ide, og over tid både har opnået en relativ succes, og en virksomhed i vækst.
Hvis alt fokus er på en stadig videreudvikling af produktet, til at blive et bedre og bedre produkt.

Det er skam nødvendigt, men samtidig skal der også sælges flere af de airbags, der allerede kan købes, for at få prisen ned.

Hvis jeg var formuende, eller jeg var en institutionel investor, så ville jeg seriøst overveje at tilbyde en massiv investering, i en storskala markedsføring globalt af dette produkt.
Penge som man naturligt, vil skulle være villig til at vente 5 - 10 år, på at begynde at få et afkast af.

Det kræver dybe lommer og risikovillighed, at kunne og at ville gøre det.

Jeg læste en gang i Børsen, at forskellen på dansk og amerikansk kommerciel tankegang, skulle være at vi i Danmark bruger 90% af ressourcerne på at udvikle kvaliteten af produktet, mens de i USA bruger 90% af ressourcerne på markedsføring af produktet.
Måske vi skal tænke mere som I USA, uden samtidig at miste fokus på kvalitet og udvikling?

Hvad mener I der har forstand på dette?

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Ikke så vild med at den er batteridreven. 15 timers aktiv cykling holder den til... 

Men ellers et fedt produkt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, Lige nu:

Ikke så vild med at den er batteridreven. 15 timers aktiv cykling holder den til... 

Men ellers et fedt produkt. 

Men det tager kun 2 timer at lade den op.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Rejsenetværk skrev, for 13 minutter siden:

Men det tager kun 2 timer at lade den op.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jeg ved bare, at jeg ikke selv ville få det gjort i længden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hövding har været på markedet i 8-10 år, så mon ikke potentialet allerede har været endevendt hos adskillige potentielle investorer.

Venligst

French

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes da jeg har set mange der har dem. Har også et par gange set et de var blevet udløst utilsigtet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest WhoKnowsWhat

Det du'er ikke. Både pga. udformningen og opladningen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

frenchlover1 skrev, for 18 minutter siden:

Hövding har været på markedet i 8-10 år, så mon ikke potentialet allerede har været endevendt hos adskillige potentielle investorer.

Venligst

French

Jo, og så kan man jo bare købe aktier i dem på børsen

Del dette indlæg


Link til indlæg

lidt en afstikker til emnet fra trådstarter måske. men falder godt i tråd med emnet omkring at videreudvikle udstyr til at minimere ulykker .

når man taler cyklister og trafiksikkerhed, falder tankerne ofte på de gentagne uheld med højresvingsulykker. der er lavet utallige kampgner på tv, man råder cyklister til selv at være opmærksomme mm.

En god ven sad en dag og filosoferede over om man ikke kunne reducere ulykkerne gevaldigt ved at lave en minimal ændring i lastbilers "blinklys" . ligesom man kan klikke hastigheden op og ned på vinduesviskerne efter behov, skal den nye indikator bruges til at fortælle 2 separate ting . første klik, viser som idag bare man skal til højre i krydset. (nøjagtigt som idag.) tilføj nu et ekstra klik, der skal indikere "NU DREJER JEG TIL HØJRE" 

Idag fortæller blinklyset jo kun dem bagfra hvor du skal henad. eksempelvis at man skal til højre når det er muligt, men det fortæller IKKE hvornår du har tænkt dig at starte denne højredrejning. den fortæller ikke, om du har set cyklisten. ved at indføre den ekstra "dobbeltblinker" kan man som bagvedkørende spotte en potentiel ulykke inden det er for sent og bruge horn til at fortælle lastbilchaufføren han har overset en cyklist eller fodgænger.  hornet ville også få cyklisten til at reagere hvis de ikke selv har opfattet faren.

blink2 er chaufførens måde at sige "jeg har fri bane, nu drejer jeg!!"

man kunne  tilføje et ekstra lys der tænder bagved, når chaufføren aktiverer blink2, eller lade det alm blinklys ændre haststighed når der indikeres at drejningen startes.

jeg ved ikke om jeg forklarer det tydeligt. dobbeltblinkeren hjælper som sådan ikke lastbilchaufføren, men den giver andre i trafikken en langt større mulighed for at forudse hvad chaufføren vil gøre lige NU, samt hvad han muligvis har set fra hans førerhus. han ville netop IKKE indikere at han starter højredrejningen, hvis han har set den cyklist som du kan se fra din position.

er jeg galt på den, eller har min ven fået en ret fantastisk og billig ide i praksis for lastbiler at få indført. ? den ændrer heller ikke ved ansvar i tilfælde af ulykker, den kan ikke på nogen måde give flere ulykker, for hvis chaufføren glemmer at aktivere dobbeltblinket er det jo bare som i dag, hvor kun han ved hvad har observeret fra sit sæde.

 

 

Redigeret af RIKKE - GFEscort

Del dette indlæg


Link til indlæg

@RIKKE - GFEscort Jeg tror man skulle lære cyklister lidt om, hvor lidt en lastbil chaufør kan se. Cyklister kører fuldstændig blindt fremad uden øje for den lastbil der holder og blinker til højre og uden viden om, at han har blinde vinkler.

Hvis man som cyklist er opmærksom og udviser agtpågivenhed overfor anden trafik, ville antallet af højresvings ulykker falde drastisk.

Ja du har ret, jeg mener klart, at en stor del af disse ulykker kan tilskrives cyklisters manglende nærvær og omtanke (sikkert ikke nogen populær holdning, men det må jeg så leve med ;))

Del dette indlæg


Link til indlæg
RIKKE - GFEscort skrev, for 1 time siden:

er jeg galt på den, eller har min ven fået en ret fantastisk og billig ide i praksis for lastbiler at få indført. ?

Ja til det første :-(

Først: Du vil lægge ansvaret for at undgå ulykken over på den bilist der holder bagved?? Hvis der da holder nogen...

Hvis man alligevel går ind på tanken: Lastbiltrafik er international; du skal have regler for blinkets indretning og brug besluttet internationalt hvis det skal have nogen gang på jord. Tror der findes bedre ideer så.

Min almindelige personbil har det der kaldes Rear Crossing Traffic Alert. 2 radarer i bagkofangeren advarer hvis noget bag ved bilen bevæger sig, når bilen er i bakgear. Smart når man skal bakke ud med dårligt udsyn; og den "fanger" både cyklister og fodgængere. Der må være mere ide i at tilpasse den type udstyr til lastbiler og gøre det obligatorisk.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Rejsenetværk skrev, for 7 timer siden:

Men det tager kun 2 timer at lade den op.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Ja og inden den købes skal man liiige tjekke Sun halsdiameter, da den max må være 46 cm og den er ikke god på en kold vinterdag man skal når msn kører med den “hovedairbag” være uden hue og eller ørevarmere. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
RIKKE - GFEscort skrev, for 6 timer siden:

lidt en afstikker til emnet fra trådstarter måske. men falder godt i tråd med emnet omkring at videreudvikle udstyr til at minimere ulykker .

når man taler cyklister og trafiksikkerhed, falder tankerne ofte på de gentagne uheld med højresvingsulykker. der er lavet utallige kampgner på tv, man råder cyklister til selv at være opmærksomme mm.

En god ven sad en dag og filosoferede over om man ikke kunne reducere ulykkerne gevaldigt ved at lave en minimal ændring i lastbilers "blinklys" . ligesom man kan klikke hastigheden op og ned på vinduesviskerne efter behov, skal den nye indikator bruges til at fortælle 2 separate ting . første klik, viser som idag bare man skal til højre i krydset. (nøjagtigt som idag.) tilføj nu et ekstra klik, der skal indikere "NU DREJER JEG TIL HØJRE" 

Idag fortæller blinklyset jo kun dem bagfra hvor du skal henad. eksempelvis at man skal til højre når det er muligt, men det fortæller IKKE hvornår du har tænkt dig at starte denne højredrejning. den fortæller ikke, om du har set cyklisten. ved at indføre den ekstra "dobbeltblinker" kan man som bagvedkørende spotte en potentiel ulykke inden det er for sent og bruge horn til at fortælle lastbilchaufføren han har overset en cyklist eller fodgænger.  hornet ville også få cyklisten til at reagere hvis de ikke selv har opfattet faren.

blink2 er chaufførens måde at sige "jeg har fri bane, nu drejer jeg!!"

man kunne  tilføje et ekstra lys der tænder bagved, når chaufføren aktiverer blink2, eller lade det alm blinklys ændre haststighed når der indikeres at drejningen startes.

jeg ved ikke om jeg forklarer det tydeligt. dobbeltblinkeren hjælper som sådan ikke lastbilchaufføren, men den giver andre i trafikken en langt større mulighed for at forudse hvad chaufføren vil gøre lige NU, samt hvad han muligvis har set fra hans førerhus. han ville netop IKKE indikere at han starter højredrejningen, hvis han har set den cyklist som du kan se fra din position.

er jeg galt på den, eller har min ven fået en ret fantastisk og billig ide i praksis for lastbiler at få indført. ? den ændrer heller ikke ved ansvar i tilfælde af ulykker, den kan ikke på nogen måde give flere ulykker, for hvis chaufføren glemmer at aktivere dobbeltblinket er det jo bare som i dag, hvor kun han ved hvad har observeret fra sit sæde.

 

 

Gode tanker Rikke, men det er mere sikkert for cyklister at være nærværende og de holder sig konstant orienteret i trafikken og hellere holder tilbage for lastbiler (og vare kassevogne) en gang for meget, end een gang - tragisk for lidt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Randers_Borger skrev, for 19 timer siden:

@RIKKE - GFEscort Jeg tror man skulle lære cyklister lidt om, hvor lidt en lastbil chaufør kan se. Cyklister kører fuldstændig blindt fremad uden øje for den lastbil der holder og blinker til højre og uden viden om, at han har blinde vinkler.

Hvis man som cyklist er opmærksom og udviser agtpågivenhed overfor anden trafik, ville antallet af højresvings ulykker falde drastisk.

Ja du har ret, jeg mener klart, at en stor del af disse ulykker kan tilskrives cyklisters manglende nærvær og omtanke (sikkert ikke nogen populær holdning, men det må jeg så leve med ;))

Jeg kan sagtens være enig med dig, og forstår slet ikke hvad der dog sker når en dansker sætter sig på en cykel. Jeg oplever dagligt at kørsel mod ensretning, overfor rødt, og med opmærksomhed på telefon og takeaway kaffe er helt standard. Har ofte fået bandeord med på vejen hvis jeg har påtalt det eller har været ved at blive pløjet ned i et fodgængerfelt. Jeg er overbevist om at der er rigtigt meget at hente med en lille insats på forbedring af cykelkulturen, men ved på den anden side godt at der er tale om folk uden for pædagogisk rækkevidde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

De fleste køber vel en cykel hjelm, til omkring 500 kr, så den er jo relativt dyr. 

Måske den er for teknisk til, at folk gider den / forstår den? 

Nu kunne jeg ikke lige, finde noget på deres hjemmeside. Men andre mærker har den regel, at kommer man ud for en ulykke, så kan man købe en ny for halv pris, eller i hvert fald nedsat pris. Det kunne måske lokke lidt folk til. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@RIKKE - GFEscort

Ideen er god, problemet er bare at cyklister kører som en brækket arm. De cykler over for rødt, har jeg oplevet flere gange som bilist, hvor de har deres cyklist lys regulering som er rødt, men der er grønt for højre svingende biler, og når man så lige dytter, så reagerer de overhovedet ikke. 

Som cyklist ser jeg ofte  at de ikke bremser eller orienterer sig, når de skal dreje eller krydse en vej / sti, og det gælder både unge og pensionister. 

Der er naturligvis også en del, som overholder reglerne og tager hensyn til den generelle trafik  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kender en i København som har sådan en halsairbag. Hun blev enormt forskrækket da den blev udløst i forbindelse med er styrt i morgentrafikken for der lød et kæmpe brag og det ringede vildt for ørerne bagefter. 
selv ville jeg vælge cykelhjelmen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmm det sikreste er at cyklister lærer de ikke er udødelige og de skal cykle med fornuft fem for “jeg har ret til”  Især forældre med mindre børn skal tænke sig godt om og blandt andre ting ikke lade børn cykle i forvejen så forældre ikke kan styre børns adfærd i trafikken - forleden i Valdemarsgade  på Vesterbro i København Sp jeg er far gå med to rollinger på 2 - 4 år far foran børnene med næsen dybt i smartphonen og rollinger tre fire meter bag ham og alle gik skråt over vejen - på Åboulevarden ved Blågårdgade I København så jeg en far med ladcykel og to børne varekassen cyklenover for rødt med næsen dybt i telefonen....

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...