Hop til indhold
Gh0st

Har vi nogle pæne piger herinde ?

Recommended Posts

Endnu en sirene der ikke kan se problemet. Det står skidt til med udbredelsen af viden og forstand 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Boon Lott
anon skrev, for 46 minutter siden:

Endnu en sirene der ikke kan se problemet. Det står skidt til med udbredelsen af viden og forstand 

Du mener ikke at hun har en eneste pointe?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Boon Lott skrev, for 2 minutter siden:

Du mener ikke at hun har en eneste pointe?

Jo, bevares. Men mht Fies tåbeligheder rammer hun helt ved siden af. 

For dem der ønsker fuldkommen dekadence, alt er lige meget værd, intet er forkert, alt er ligegyldigt, så er det lige i plet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
anon skrev, for 53 minutter siden:

Endnu en sirene der ikke kan se problemet. Det står skidt til med udbredelsen af viden og forstand 

@anonKunne du måske have den godhed at forklare os, hvad problemet egentlig er, så vi alle kan forstå det? 
- Du må meget gerne inkludere vinkler som de 255 kr/måned og mange skærmtimer, som rigtig mange smider efter Tinder o.lign. for at opnå præcis samme tilfredsstillelse i et samfund, hvor flere og flere er - og ønsker at være - singler.

Måske sirenens/hundragens indlæg ikke dækker 360 grader, men det er da et ærværdigt forsøg på at løfte en kompleks debat en etage højere op.

Venligst 

[Boxen]

Redigeret af [Boxen]
Forglemmelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
[Boxen] skrev, for 2 minutter siden:

Måske sirenens/hundragens indlæg ikke dækker 360 grader, men det er da et ærværdigt forsøg på at løfte en kompleks debat en etage højere op.

Når bunden er nået, kan det kun gå lige ud, eller op. 

Sirenen kommenterer, som hun nu kan, direkte på debatten om Fies dumheder. Dog vil hun ikke rigtigt være ved det. 

Hun kommenterer dog kun på kvinders ret til egen krop, intet, absolut intet, nyt i det, og for lige at tage kritikken i forkøbet, så bestemmer voksne kvinder naturligvis selv hvad de vil. Men det er ikke det kritikken af Fie går på. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

anon skrev, for 39 minutter siden:

Men det er ikke det kritikken af Fie går på. 

@anon Og det er ikke Fie, hundragen kommenterer på - Fie er blot anledningen.

Hundragen argumenterer for (i min fortolkning) at hvis vi alle er frigjorte af pålagte/påtagede moral- og værdi-kodeks gældende vor sexualitet, materialisme mv, så er:  Det eneste, der betyder noget, er, om du er sød, rar og empatisk

 

Og for nu at holde dig lidt fast på din åbningskommentar, hvad er det kritikken af "Fies dumheder" går på, og hvad er din begrundede holdning til det ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Boon Lott
anon skrev, for 45 minutter siden:

Jo, bevares. Men mht Fies tåbeligheder rammer hun helt ved siden af. 

For dem der ønsker fuldkommen dekadence, alt er lige meget værd, intet er forkert, alt er ligegyldigt, så er det lige i plet. 

Du mener kort sagt at Fie ikke må gøre og sige som hun vil, (inden for lovens rammer, naturligvis)fordi hun krænker din moral? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Boon Lott skrev, for 1 minut siden:

Du mener kort sagt at Fie ikke må gøre og sige som hun vil, (inden for lovens rammer, naturligvis)fordi hun krænker din moral? 

Forventet sludder. 

Fie har tusindvis af børn som følgere. Fie burde vise ansvar og undgå at reklamere for trussesalg og sd derfor. Det vil naturligvis gøre diverse pædofile lykkelige, men det er vel ikke målet. Fie har sågar undskyld dybt, og så inderligt som hun nu evner, sidste gang hun gjorde det. Nu gør hun det igen, og du kæmper for hendes ret til at gøre det. Hurrah! 

Forestil et blad for børn gøre det samme. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
[Boxen] skrev, for 6 minutter siden:

Og for nu at holde dig lidt fast på din åbningskommentar, hvad er det kritikken af "Fies dumheder" går på, og hvad er din begrundede holdning til det ? 

Hvis ellers du har læst de korte og letlæselige artikler der er skrevet om emnet, vil du forstå at kritikken ikke går på om Fie er sød rar og empatisk (det er hun muligvis, udover dum og sårbar og pengegrisk). Kritikken handler om totalt manglende ansvar for det hun opfordrer sine følgere til, her under tusindvis af børn. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
anon skrev, for 3 minutter siden:

Fie har tusindvis af børn som følgere. Fie burde vise ansvar og undgå at reklamere for trussesalg og sd derfor. Det vil naturligvis gøre diverse pædofile lykkelige, men det er vel ikke målet. Fie har sågar undskyld dybt, og så inderligt som hun nu evner, sidste gang hun gjorde det. Nu gør hun det igen, og du kæmper for hendes ret til at gøre det. Hurrah! 

Forestil et blad for børn gøre det samme. 

Helst ikke.

anon skrev, for 2 minutter siden:

Hvis ellers du har læst de korte og letlæselige artikler der er skrevet om emnet, vil du forstå at kritikken ikke går på om Fie er sød rar og empatisk (det er hun muligvis, udover dum og sårbar og pengegrisk). Kritikken handler om totalt manglende ansvar for det hun opfordrer sine følgere til, her under tusindvis af børn. 


Men igen - hundragens indlæg handler ikke om Fie.  Jeg vælger ihf at tro på, at det rækker videre end som så.

Del dette indlæg


Link til indlæg
[Boxen] skrev, for 31 minutter siden:

Helst ikke.


Men igen - hundragens indlæg handler ikke om Fie.  Jeg vælger ihf at tro på, at det rækker videre end som så.

Nu svarede jeg så på dit spørgsmål:

"Og for nu at holde dig lidt fast på din åbningskommentar, hvad er det kritikken af "Fies dumheder" går på, og hvad er din begrundede holdning til det ? "

Men det var så ikke dit ærinde eller? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mit ærinde var at forstå, hvad angrebet på hundragens indlæg gik ud på.  Jeg havde ikke læst det forud, og aner ikke hvem hun er.

Min konklusion er, at vi sætter indlægget i forskellig kontekst og derfor kører argumentationen i 2 spor. 

Selve debatten som indlægget giver en vinkel på, kommer vi ikke dybere i - ikke i denne omgang i al fald.

God aften.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Boon Lott
anon skrev, for 57 minutter siden:

Forventet sludder. 

Fie har tusindvis af børn som følgere. Fie burde vise ansvar og undgå at reklamere for trussesalg og sd derfor. Det vil naturligvis gøre diverse pædofile lykkelige, men det er vel ikke målet. Fie har sågar undskyld dybt, og så inderligt som hun nu evner, sidste gang hun gjorde det. Nu gør hun det igen, og du kæmper for hendes ret til at gøre det. Hurrah! 

Forestil et blad for børn gøre det samme. 

Jeg vil lade dig komme tvivlen til gode, da jeg ikke kan tro at du lige beskyldte mig for at ville gøre pædofile lykkelige ved at forsvare hendes ret til at reklamere for sugardating. Lad mig understrege at jeg heller ikke synes det er en god ide, men som jeg skrev tidligere, vil jeg ikke gøre mig til dommer over hendes gøren og laden. Det synes som om, at det mener du at have ret til.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Okay.. Her er mine 5 cents klogskab på Fies bekostning.. 

 

Ja.. Fie har en masse følgere der er unge.. Jeg tænker ikke hun har bedt om dem.. Igen den her forbandet ansvarsfraskrivelse.. Det sku da forældres ansvar.. Jeg har været mor halvdelen af mit liv faktisk og jeg kunne da aldrig drømme om at skyde skylden for mine børns "dårlige" valg i livet på nogen som helst anden end højst mig selv.. 

"Jamen hun fortæller børn at det er okay at sælge sig selv".... DET ER DET FUC**** OGSÅ... Godt nok ikke når man er under 18 men det er det lovgivningen er til for.. Hvorfor skal det gøres til noget skidt at børn kender sandheden og verdenen.. De opdager det på et eller andet tidspunkt og så kan de ellers rende rundt som 90% af dem der har kommenteret artiklen og mene at det er dybt forkert og kun skadede kvinder der begiver sig ud på købesexbranchens forbudte og ødelæggende vej.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Boon Lott skrev, for 11 minutter siden:

Det synes som om, at det mener du at have ret til.

Enhver der opfordrer børn til at sælge trusser og dyrke sd, vil jeg til enhver tid tage mig ret til at gøre mig til dommer over, og i øvrigt mene at de er umoralske og, i Fies tilfælde, dumme og griske. Det kan ikke kræve meget forstand, eller empati, at dømme den slags idioti. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og skal vi måske lige tage og få et realistisk billed på hvor mange der ville vælge at misbruge børn hvis disse fiktive børn fik forvildet sig ind på hjemmesiderne hvor man kan sælge seksuelle ydelser uden at deres forældre opdagede det.. Måske har jeg bare for høje tanker om det maskuline køn men jeg mener vitterligt at de fleste (nok nær alle) forhåbentlig ville vende om og gå sin vej når det var tydeligt at pigen ikke var lovlig.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
anon skrev, for 2 minutter siden:

Enhver der opfordrer børn til at sælge trusser og dyrke sd, vil jeg til enhver tid tage mig ret til at gøre mig til dommer over, og i øvrigt mene at de er umoralske og, i Fies tilfælde, dumme og griske. Det kan ikke kræve meget forstand, eller empati, at dømme den slags idioti. 

 

Har Fie direkte sagt "piger under 18 burde gå ind og lave sugardating og sælge deres trusser".? Fordi så vil jeg næsten gerne være med i fordømmelsen.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 5 minutter siden:

Ja.. Fie har en masse følgere der er unge.. Jeg tænker ikke hun har bedt om dem.. Igen den her forbandet ansvarsfraskrivelse.. Det sku da forældres ansvar.. Jeg har været mor halvdelen af mit liv faktisk og jeg kunne da aldrig drømme om at skyde skylden for mine børns "dårlige" valg i livet på nogen som helst anden end højst mig selv.. 

Og det er ikke de unge følgere der er det store problem. Det er børnene. Fie har ikke valgt sine følgere, ligesom Politiken ikke vælger deres læsere. Men Fie har naturligvis ansvaret for det hun skriver og de konsekvenser det, på samme måde som alle andre medier. Desværre ikke et juridisk ansvar, som en ret enestående undtagelser for alle influencere. Men det moralske har hun. Hun ved hvilke følgere hun har, derfor lyder alle fjollerier om ansvarsfraskrivelse hult. 

Jeg er sikker på at mange børn ved hvad prostitution er. Måske også at der er penge i at sælge trusser. Men de ser jo OP til Fie. Fie er et forbillede. Det lægger et stort ansvar på Fie. 

Der er forældre som ved alt hvad deres børn gør og hvem de følger. Andre gør ikke, af mange årsager. Men det fritager stadig ikke Fie for moralsk ansvar. Fies fuldstændige forståelse af konsekvenserne af det hun gør, kan med god ret stilles til tvivl. 

Jeg er ikke vild med P Rosenkrantz levebrødspoliruk. Men jeg vil give hende ret i at influencer naturligvis skal stilles til ansvar, som alle andre. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
anon skrev, for 2 minutter siden:

Og det er ikke de unge følgere der er det store problem. Det er børnene. Fie har ikke valgt sine følgere, ligesom Politiken ikke vælger deres læsere. Men Fie har naturligvis ansvaret for det hun skriver og de konsekvenser det, på samme måde som alle andre medier. Desværre ikke et juridisk ansvar, som en ret enestående undtagelser for alle influencere. Men det moralske har hun. Hun ved hvilke følgere hun har, derfor lyder alle fjollerier om ansvarsfraskrivelse hult. 

Jeg er sikker på at mange børn ved hvad prostitution er. Måske også at der er penge i at sælge trusser. Men de ser jo OP til Fie. Fie er et forbillede. Det lægger et stort ansvar på Fie. 

Der er forældre som ved alt hvad deres børn gør og hvem de følger. Andre gør ikke, af mange årsager. Men det fritager stadig ikke Fie for moralsk ansvar. Fies fuldstændige forståelse af konsekvenserne af det hun gør, kan med god ret stilles til tvivl. 

Jeg er ikke vild med P Rosenkrantz levebrødspoliruk. Men jeg vil give hende ret i at influencer naturligvis skal stilles til ansvar, som alle andre. 

 

Og du synes det er forfærdeligt fordi hvad.? Du svarer ikke på at jeg faktisk mener det er helt okay at børn lærer at det er helt okay at sælge disse ting.. Når man er blevet 18.. Fie er tydeligvis over 18 og derfor er det helt okay at hun sælger sine trusser og sugardater.. Og det burde børnene lærer i stedet for..

Og igen måske folks tiltro til det maskuline køn skal hejses lidt højere op end at alle ville misbruge børn hvis børn stillede sig til rådighed for penge.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 10 minutter siden:

Har Fie direkte sagt "piger under 18 burde gå ind og lave sugardating og sælge deres trusser".? Fordi så vil jeg næsten gerne være med i fordømmelsen.. 

Hun har lært af sidste gang. Denne gang sagde hun "over 18". Men Fie, og forhåbentlig mange andre, her under forældre til børn under 18, ved godt at Fie er et forbillede. En del af at være et forbillede er at mange vil efterligne. Ellers er det jo ikke et forbillede. 

Jeg kan jo spørge om du tror at alle Fies følgere under 18 tænker "nå nej hun sagde over 18, så jeg venter til jeg bliver 18 med at efterligne mit store forbillede?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 12 minutter siden:

Og du synes det er forfærdeligt fordi hvad.? Du svarer ikke på at jeg faktisk mener det er helt okay at børn lærer at det er helt okay at sælge disse ting.. Når man er blevet 18.. Fie er tydeligvis over 18 og derfor er det helt okay at hun sælger sine trusser og sugardater.. Og det burde børnene lærer i stedet for..

Og igen måske folks tiltro til det maskuline køn skal hejses lidt højere op end at alle ville misbruge børn hvis børn stillede sig til rådighed for penge.. 

Hvor skrev jeg "forfærdeligt"? 

Jeg kan ikke se at du stiller et spørgsmål vedr at det er ok at børn lærer at det er ok at sælge disse ting. Men jeg er enig med dig. Naturligvis er det ok, det har jeg tydeligt gjort opmærksom på i denne tråd. 

Problemer er at Fie er et forbillede, også for børn. Forbilleder vil man gerne efterligne. 

Jeg ved ikke hvordan du kan konkludere at jeg  eller "man" antyder, eller skriver, alle mænd vil misbruge børn, hvis de stillede sig til rådighed for penge.. Men du må gerne forklare. For mig er det ikke sådan at problemet forsvinder før alle mænd melder sig som købere. Det er nok at nogle få gør. Og det mener jeg godt kan siges med sikkerhed. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thaimig

Hva med Mette F. Hun er da pæn i det daglige, og hvem ved hva der gemmer sig :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaimig skrev, for 5 timer siden:

Hva med Mette F. Hun er da pæn i det daglige, og hvem ved hva der gemmer sig :P

Jeg kan sagtens forestille mig Mette F (og Helle T) med pisk og i lak og læder !

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det som jeg kan lide ved hundragens artikel er, at hun gør op med 'Slutshaming', et gammeldags begreb man finder i tilbagestående samfund , eksempelvis ivisse muslimske miljøer og nogle yderligtgående kristne  trossamfund.

Fie L's dumheder er anledningen men fortjener at blive behandlet i en dedikeret tråd, jeg tror ikke at Fiepigen tænker så dybt over hvad hun gør og hvilke konsekvenser hendes handling er får.

Som Jennifer skrev, så er det os voksne (især forældrene), der har ansvaret for at passe på børnene, og i disse tider får de meget mere information om sex end vi gjorde i vores barndom.

Jeg er lidt stolt at at min niece valgte at tage en snak med mig om blandt meget andet Fie.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...