Hop til indhold
kanonkongen

Nu starter superligaen snart op. Meeen.

Recommended Posts

kanonkongen skrev, for 2 timer siden:

Kunne det ikke gå hen og blive målrigt? :lol: Så skal du/i spille måltips,skal i nok have focus på det. 

God søndag derude.

KK

98610783_2692087771113757_8016084608581894144_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=825194&_nc_ohc=f5_PXqYUL54AX_4cotp&_nc_ht=scontent.fsvg1-1.fna&oh=122aa238a3ec18d7602d1e552d69fe6c&oe=5EEE7967

Kære Kanonkonge:)

Det er jo bindegalt hvis reglerne for det øvrige samfund også skal gælde i en fodboldkamp, - sådan sat lidt på spidsen.

Gu er det ej nemt at være målmand; men hvis nu regler er ens for begge hold, så går det nok endda ;)

Det minder mig om EM fodbold for kvinder og mænd i 2019, hvor der var en langvarig konflikt mellem Spillerforeningen og DBU.

På et tidspunkt satte DBU en streg i sandet overfor mandelandsholdet, de blev slet ikke sendt til en kamp mellem Danmark og ???? (et land i det tidliger xJugoslavien). I stedet sendte DBU et amatørhold bestående af futsalspillere og 3.die divisionsspillere og almindelige spillere fra nogle små klubber.

Om futsal : bane er i størrelse som en håndboldbane - bolde i størrelse som fodbold men meget mere blød - et futsal hold består af målmand + 4 markspillere - der er andre regler end i fodbold.Holdet havde vist ikke nået at træne sammen inden kampen - endvidere trusler fra de forsmåede professionelle spiller på landsholdet.

Og så det helt skøre som som minder meget om den stakkels målmand på tegningen!!!  - et futsalmål er i samme størrelse som et håndboldmål - og målmanden i kampen var en futsal målmand der skulle forsvare i fodboldmål som er 7,3 x 2,4m - et håndbold er 3 x 2m, og samtidig havde han 2,5 gange så mange modspillere  10 stk - - -  stakkels mand:(.

Jeg så kampen og det danske hold kæmpede en brav kamp, med en fighterånd som kom helt bag på alt og alle i en EM turneringen

Danmark tabte kun 4 - 1  - diverse sportskommentatorer havde spået et gevaldigt nederlag som 15 - 20 og nul til Danmark.

Mandelandsholdet blev dybt til grin og meddelte straks næste morgen, at de skam gerne ville spille den næste kamp som var mod Irland.

Mange danskere, - - kan i nu også klare det, tror i ikke hellere det skal være udelukkende futsalspillere.

Mange hilsner

Nye tider

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej @Nye tider

Nye tider skrev, for 5 minutter siden:

Det minder mig om EM fodbold for kvinder og mænd i 2019, hvor der var en langvarig konflikt mellem Spillerforeningen og DBU.

På et tidspunkt satte DBU en streg i sandet overfor mandelandsholdet, de blev slet ikke sendt til en kamp mellem Danmark og ???? (et land i det tidliger xJugoslavien). I stedet sendte DBU et amatørhold bestående af futsal spillere og 3.die divisionsspillere og almindelige spillere fra nogle små klubber.

Det er korrekt at det var en flok amatører der, blev sendt i kamp mod Slovakiet. Og ja tabte 4-1. Med John "Faxe" Jensen som landstræner. Og de overraskede faktisk mig. Vores målmand reddede mange skud. Så selvom de tabte. Gjorde de det med oprejst pande. 

Ja DBU og min bare "r.."  En flok gamle hønisser der i den grad, skulle fyres og erstattes med nye unge kræfter. Og så er Peter Møller ansat. Det gør det ikke bedre. Åge Hareide fyret hvorfor? Og hvem husker ikke DBU i 92 imod den, kære Fynbo Ricardo. Blev ikke kåret som Danmarks bedste træner nej nej. Men kåret som verdens bedste træner. DBU, har så mange lortesager. Og de bliver bare ved og ved. 

Og lige med Herrelandsholdet og damelandsholdet. Forstår jeg nu godt deres kritik af DBU. Det, var som sagt ikke kønt det der skete. Man, kan dvæle ved, hvad der kunne være sket. Hvis DBU, havde haft bedre forhandlingsevner. Og ja vi, har jo ligestilling bare ikke i fodbold. Og, kan godt forstå Kvinderne, ville have flere rettigheder og løn. Og DBU måtte jo bøje sig til sidst. 

God dag til dig.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...