KF 5101 Skrevet 17. Maj, 2020 warmgun skrev, for 3 timer siden: Samtidig vil Danske Bank ikke acceptere, at man anvender sin private MobilePay Erhvervsmæssigt - Så går de glip af gebyret, der ligger på den erhvervsmæssige udgave... De kunne selvfølgelig også bare tage betaling, for deres brugen af deres produkt, også fra private. Men det ville jo være en frygtelig form for griskhed, ikke? Og så må staten jo træde til, og skabe en gratis bank for alle, ikke? Og staten må tvinge alle dine sagesløse naboer til at betale for dette totalitære regime. KF. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5101 Skrevet 17. Maj, 2020 warmgun skrev, for 9 minutter siden: Og du synes ikke, at det er et problem på en gang at nægte nogen adgang til den erhvervsmæssige løsning og samtidig nægte, at den private benyttes i firmaet? Hvis du ikke kan se, at det er et problem, så har du godt nok en meget speciel logik! Der er vist ikke nogen speciel logik, i at virksomheder frit vælger hvilke andre virksomheder, de ønsker at samarbejde med. Men selvfølgelig, hvis man er totalitær kommunist, og mener at privat ejendomsret er fri fantasi, og at staten har ret til at forgribe sig på hvad somhelst, så lyder det måske nok "specielt ulogisk", når nogen siger, at private virksomheder, har ret til at kræve betaling for deres arbejde. KF. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5101 Skrevet 17. Maj, 2020 (edited) Madame-elisabeht(TV) skrev, den 16.5.2020 at 14:49: Prøv og se om ARBEJDERNES LANDSBANK KUNNE VÆRE NOGET FOR DIG https://www.al-bank.dk/handlers/documentarchive.ashx?id=124 https://www.al-bank.dk/handlers/documentarchive.ashx?id=126 https://www.al-bank.dk/handlers/documentarchive.ashx?id=301 Og glem ikke den vigtigste https://www.al-bank.dk/handlers/documentarchive.ashx?id=85 Håber du finder en bank, som passer til dine behov. M.v.h. Madame Elisabeht Der er også Revolut, hvis det ikke må koste noget at have en konto. https://www.revolut.com/da-DK/business/firmakonti-pa-den-lette-made? KF. Redigeret 17. Maj, 2020 af KF Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 17. Maj, 2020 warmgun skrev, for 58 minutter siden: Og du synes ikke, at det er et problem på en gang at nægte nogen adgang til den erhvervsmæssige løsning og samtidig nægte, at den private benyttes i firmaet? Det var ikke det du skrev. Du skrev at de ikke ville have at privat MP blev brugt til erhverv, fordi de så gik glip af et gebyr. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4168 Skrevet 17. Maj, 2020 Aarhuselsker skrev, for 21 minutter siden: Det var ikke det du skrev. Du skrev at de ikke ville have at privat MP blev brugt til erhverv, fordi de så gik glip af et gebyr. Hvis du nu prøvede at se mit indlæg i sammenhæng med det, jeg forholdet mig til, ville du nok komme frem til en anden konklusion... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 17. Maj, 2020 warmgun skrev, for 8 minutter siden: Hvis du nu prøvede at se mit indlæg i sammenhæng med det, jeg forholdet mig til, ville du nok komme frem til en anden konklusion... Nej ikke som du skrev det. Men fred med det. Så du mener altså ikke det er forkert DB tager gebyr for at håndtere erhvervs betalinger? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4168 Skrevet 17. Maj, 2020 Aarhuselsker skrev, for 5 minutter siden: Nej ikke som du skrev det. Men fred med det. Så du mener altså ikke det er forkert DB tager gebyr for at håndtere erhvervs betalinger? Jeg mener, at deres gebyr er ublu, men er åben overfor, at bankerne er sat i verden for at tjene penge - bare det er indenfor rimelighedens grænser, og det kunne folketinget jo passende finde ud af, hvad er... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 17. Maj, 2020 warmgun skrev, for 12 minutter siden: bare det er indenfor rimelighedens grænser, og det kunne folketinget jo passende finde ud af, hvad er... Sådan har jeg det med mekanikkere så måske folketinget kan kigge på det ved samme lejlighed? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4168 Skrevet 18. Maj, 2020 Aarhuselsker skrev, for 23 timer siden: Sådan har jeg det med mekanikkere så måske folketinget kan kigge på det ved samme lejlighed? Nu er du jo ikke tvunget til at have en bil, og hvis du har en, er du ikke tvunget til at få den til en mekaniker. Til gengæld er du i Danmark tvunget til at have en bankkonto, hvis du er lønmodtager, selvstændig erhvervsdrivende, får udbetalt udbytte eller er på en eller anden form for overførselsindkomst. Der er godt nok en verden til forskel mellem mekanikere og banker! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17745 Skrevet 18. Maj, 2020 warmgun skrev, for 2 minutter siden: Nu er du jo ikke tvunget til at have en bil, og hvis du har en, er du ikke tvunget til at få den til en mekaniker. Til gengæld er du i Danmark tvunget til at have en bankkonto, hvis du er lønmodtager, selvstændig erhvervsdrivende, får udbetalt udbytte eller er på en eller anden form for overførselsindkomst. Der er godt nok en verden til forskel mellem mekanikere og banker! Exactemente. Man er tvunget at have en bankkonto for at fungere i samfundet. Ergo er det banken som bestemmer om du skal have lov at fungere i samfundet. Er det virkelig rimeligt? Når bankerne har en så central rolle i samfundet, bliver det bare latterligt at sammenligne dem med hvilken en virksomhed som helst. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 18. Maj, 2020 warmgun skrev, for 6 minutter siden: Nu er du jo ikke tvunget til at have en bil, og hvis du har en, er du ikke tvunget til at få den til en mekaniker. Til gengæld er du i Danmark tvunget til at have en bankkonto, hvis du er lønmodtager, selvstændig erhvervsdrivende, får udbetalt udbytte eller er på en eller anden form for overførselsindkomst. Der er godt nok en verden til forskel mellem mekanikere og banker! Du missede pointen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 18. Maj, 2020 Lille tanke jeg fik: Kan man så trække bankens gebyrer fra i skat? For så er det jo ikke jordens undergang - selvom jeg da ikke betvivler, at deres motiver for at have dem er mere for at tilgodese deres egen økonomi end for erhvervskundernes skyld, som Nordea fremsatte det. Jeg har det sådan lidt blandet. Jeg synes det giver mening hvis gebyret kommer med rådgivning mm., og jeg synes at det giver god mening at tage stilling til hvilke kunder man vil have, hvis man skal til at tage stilling til kassekredit og lån og sådan, ligesom man også skal igennem noget lignende hvis man søger kassekredit på en privat konto, men hvis man som mig er en lille enkeltmandsvirksomhed uden behov for hverken rådgivning, kassekredit eller lån, som simpelthen bare skal bruge et sted hvorfra mine indtægter og udgifter kan komme igennem, jamen så kan jeg ikke rigtigt se, at det logisk set skulle koste ekstra eller gør banken særligt udsat. Hvis de lavede en mulig konto "erhverv uden rådgivning eller kredit" fx. som så havde standardgebyr eller lignende, jamen så ville jeg hoppe med på deres præsentation af, at de kun har de bedste intentioner for deres kunder med deres normale erhvervsgebyr. Det der skærer lidt i mig er den der hykleriske forklaring om at det er for 'vores' skyld at gebyrerne eksisterer. Står de ved at det er for at tjene penge, jamen så kan det være retfærdigt eller ej, men det er da i hvert fald ærligt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 18. Maj, 2020 Nannas Hjørne skrev, for 24 minutter siden: Lille tanke jeg fik: Kan man så trække bankens gebyrer fra i skat? ... Det skulle undre mig meget. Det ville vel svare til, at man også kunne trække stiftelsesomkostninger til et lån fra i skat, og det har jeg aldrig hørt om. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 18. Maj, 2020 Borende X skrev, for 4 minutter siden: Det skulle undre mig meget. Det ville vel svare til, at man også kunne trække stiftelsesomkostninger til et lån fra i skat, og det har jeg aldrig hørt om. Du har sikkert ret, men det slog mig bare lige at jeg absolut ikke har nogen anelse om det. Det er jo en firmaomkostning at åbne og have en erhvervskonto - åbenbart. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 18. Maj, 2020 Nannas Hjørne skrev, for 1 time siden: Kan man så trække bankens gebyrer fra i skat? Ja, det kan man. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 18. Maj, 2020 Liv skrev, for 23 minutter siden: Ja, det kan man. Endnu en gang er du min visdommens kilde Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 18. Maj, 2020 Nannas Hjørne skrev, for 3 minutter siden: Endnu en gang er du min visdommens kilde Tak, jeg tror nu godt vi kan sende rosen videre til min revisor 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4168 Skrevet 19. Maj, 2020 Aarhuselsker skrev, for 12 timer siden: Du missede pointen Var der nogen? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
The Duke 7 Skrevet 19. Maj, 2020 KF skrev, den 17.5.2020 at 15:10: Ønsker du virkelig, at staten skal bestemme, hvilke virksomheder man som privat erhvervsdrivende skal handle med? Mener du at staten har nogen ret, til at gennemtvinge dette med magt? KF. Nu er du fremme med den brede pensel. Jeg skriver om at en enkeltmandsvirksomhed skal have adgang til en helt basal indlånskonto til erhverv. Det er helt nødvendigt med en konto for at drive forretning, selvom der ikke i lovgivningen er noget som forhindrer at man benytter en privat konto i en enkeltmandsvirksomhed. Det er bankerne, som stiller krav om at det skal være en erhvervskonto Du kan ikke selv tilknytte en Nemkonto til dit CVR nummer. En privat konto kan bankerne ikke nægte at oprette, men det kan være med begrænsninger. Så ja det mener jeg staten skal blande sig i 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
The Duke 7 Skrevet 19. Maj, 2020 (edited) Nannas Hjørne skrev, den 18.5.2020 at 17:29: Lille tanke jeg fik: Kan man så trække bankens gebyrer fra i skat? Ja det kan du, normalt er bank gebyrer uden moms, mener faktisk kun det er leje af bankboks, der er med moms Redigeret 19. Maj, 2020 af The Duke Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17745 Skrevet 19. Maj, 2020 The Duke skrev, for 5 minutter siden: Nu er du fremme med den brede pensel. Jeg skriver om at en enkeltmandsvirksomhed skal have adgang til en helt basal indlånskonto til erhverv. Det er helt nødvendigt med en konto for at drive forretning, selvom der ikke i lovgivningen er noget som forhindrer at man benytter en privat konto i en enkeltmandsvirksomhed. Det er bankerne, som stiller krav om at det skal være en erhvervskonto Du kan ikke selv tilknytte en Nemkonto til dit CVR nummer. En privat konto kan bankerne ikke nægte at oprette, men det kan være med begrænsninger. Så ja det mener jeg staten skal blande sig i Hvorfor stiller bankerne egentlig det krav? For at det er nemmere at tage højere gebyr? Hvordan man håndterer sine penge og betaler sin skat og sine omkostninger er jo en sag mellem den erhvervsdrivende og staten, ikke mellem den enkelte og banken. Det er simpelt hen et krav jeg ikke kan forstå. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1156 Skrevet 19. Maj, 2020 Borende X skrev, den 18.5.2020 at 17:55: Det ville vel svare til, at man også kunne trække stiftelsesomkostninger til et lån fra i skat Det kan indgå i virksomhedens regnskab på på lige fod med andre udgifter. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
The Duke 7 Skrevet 19. Maj, 2020 Bananas skrev, for 8 minutter siden: Hvorfor stiller bankerne egentlig det krav? For at det er nemmere at tage højere gebyr? Hvordan man håndterer sine penge og betaler sin skat og sine omkostninger er jo en sag mellem den erhvervsdrivende og staten, ikke mellem den enkelte og banken. Det er simpelt hen et krav jeg ikke kan forstå. For at overholde lovgivningen om primært hvidvask. Jeg har intet imod at det er adskilt i privat og erhverv, men det skal være muligt at få en erhvervskonto. I sagen om Mette skriver Nordea også at hun skal give dem oplysninger om forretningsomfanget og så vil de vurdere om hun kan få en erhvervskonto. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 19. Maj, 2020 The Duke skrev, for 2 minutter siden: For at overholde lovgivningen om primært hvidvask. Jeg har intet imod at det er adskilt i privat og erhverv, men det skal være muligt at få en erhvervskonto. I sagen om Mette skriver Nordea også at hun skal give dem oplysninger om forretningsomfanget og så vil de vurdere om hun kan få en erhvervskonto. Når bankerne stiller et sådan krav, må de da også selv betale. Ellers gør de det jo umuligt at drive (mindre) virksomhed og bestemmer reelt, hvem der kan drive virksomhed. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
The Duke 7 Skrevet 19. Maj, 2020 KF skrev, den 17.5.2020 at 15:45: Der er også Revolut, hvis det ikke må koste noget at have en konto. https://www.revolut.com/da-DK/business/firmakonti-pa-den-lette-made? KF. Det er ikke muligt for Revolut at tilknytte en NemKonto til et CVR nummer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg