Guest Indiske Devina Skrevet 8. Maj, 2020 (edited) Som gp'er kommer der mange " skøre" eller hvad man vil kalde det spørgsmål ind. Jeg ved ikke om det kun er hos mig det sker eller om jeg bare misforstår meningen i dem. Jeg er en person der tager ord bogstaveligt talt. Så har tit svært ved at forstå hvad folk taler om, hvis de ikke siger tingene lige ud. Uden omsvøb. Hvorfor er det enlig sådan, at vi Danskere ikke bare siger tingene som det er? Eks:" hej jeg vil gerne kneppe dig i 15 min, kan jeg gøre det uden gummi?" Istedet bliver det til "Hej skal vi? Jeg tænker 15 min, er det uden regnfrakke? Her tænker jeg bare " hvad skal vi? Vil du have 15 min eller sker der noget om 15 min? Hvorfor skulle jeg have en regnfrakke med i sengen? Eller når folk skriver " hej giver du superfransk eller mega fransk? Igen tænker jeg " wtf er det? Jeg ved fransk er oral sex og har fået af vide at mega fransk er hvor man må komme mig i munden. Super fransk aner jeg ikke hvad er? Men hvorfor ikke bare skrive: hej jeg vil gerne have et blowjob og komme i din mund, er det muligt? Måske er det bare mig, men hold da op hvor ville det være nemmere hvis folk bare skrev præcis hvad de ønsker, i stedet for at pakke det ind:) Dansk er en af de sværeste sprog at forstå lad os ikke gør det svære Redigeret 8. Maj, 2020 af Indiske Devina Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 8. Maj, 2020 (edited) Indiske Devina skrev, for 42 minutter siden: Som gp'er kommer der mange " skøre" eller hvad man vil kalde det spørgsmål ind. Jeg ved ikke om det kun er hos mig det sker eller om jeg bare misforstår meningen i dem. Jeg er en person der tager ord bogstaveligt talt. Så har tit svært ved at forstå hvad folk taler om, hvis de ikke siger tingene lige ud. Uden omsvøb. Hvorfor er det enlig sådan, at vi Danskere ikke bare siger tingene som det er? Eks:" hej jeg vil gerne kneppe dig i 15 min, kan jeg gøre det uden gummi?" Istedet bliver det til "Hej skal vi? Jeg tænker 15 min, er det uden regnfrakke? Her tænker jeg bare " hvad skal vi? Vil du have 15 min eller sker der noget om 15 min? Hvorfor skulle jeg have en regnfrakke med i sengen? Eller når folk skriver " hej giver du superfransk eller mega fransk? Igen tænker jeg " wtf er det? Jeg ved fransk er oral sex og har fået af vide at mega fransk er hvor man må komme mig i munden. Super fransk aner jeg ikke hvad er? Men hvorfor ikke bare skrive: hej jeg vil gerne have et blowjob og komme i din mund, er det muligt? Måske er det bare mig, men hold da op hvor ville det være nemmere hvis folk bare skrev præcis hvad de ønsker, i stedet for at pakke det ind:) Dansk er en af de sværeste sprog at forstå lad os ikke gør det svære Og mens du er i gang med sproget, så er jeg enlig, for jeg bor alene. Hvis du mener egentlig, så vær sød at stave det sådan. Redigeret 8. Maj, 2020 af Onslow Slåfejl Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jensen6 571 Skrevet 8. Maj, 2020 Da dansk er så svært, så forsøger vi at gøre der nemmere, ved at blande det med: Fransk, Græsk, Svensk, Spansk osv. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4168 Skrevet 8. Maj, 2020 Onslow skrev, for 6 minutter siden: Og mens du er i gang ,ed sproget, så er jeg enlig, for jeg bor alene. Hvis du mener egentlig, så vær sød at stave det sådan. Hedder det “en lig” i din del af landet? I min del hedder det “et lig”, det gør det vist også i Retskrivningsordbogen... Jeg ved godt, at genus (de grammatiske køn) er forskellige i forskellige egne af landet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7294 Skrevet 8. Maj, 2020 warmgun skrev, for 25 minutter siden: Hedder det “en lig” i din del af landet? I min del hedder det “et lig”, det gør det vist også i Retskrivningsordbogen... Jeg ved godt, at genus (de grammatiske køn) er forskellige i forskellige egne af landet. Kære warmgun - min landsdel synes jeg vi er mere lidt mere indfølende overfor de efterladte ?!?! - ja vi siger : afdøde - - - så er vi også fri for det der med en lig eller et lig Mange hilsner - og god St. Bededag Nye tider 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 8. Maj, 2020 Og @Indiske Devina , jeg håber ikke, at du opfattede det, som om jeg mobbede dig, for det var ingenlunde min mening. Nu afslører dine indlæg jo, at du er næsten 100 % perfekt til dansk, derfor faldt den lapsus mig i øjnene, men hvis jeg havde anset dig for at lidt små dum, så havde jeg slet ikke kommenteret det. Men jeg anser sproget for at være det vigtigste kommunikationsmiddel mellem folk, der i samtalen ønsker ikke at misforstå den andens udsagn. På et tidspunkt sneg det såkaldte sms-sprog sig ind mange steder udenfor sms'ens verden, jeg frabad mig på det bestemteste at blive tilskrevet på den måde. Heldigvis er det ved at forsvinde, men desværre er det så blevet afløst af noget ligeså slemt, nemlig udeladelse af ordet "er". "Du sød" giver mig brækfornemmelser ligesom al anden snobben nedad og opad for den sags skyld. Ved det sidste får jeg uvilkårligt fornemmelsen af, at forfatteren sidder med fremmed- og synonymordbogen åben for at virke intellektuel i stedet for at skrive i et letforståeligt dansk. Enlig og egentlig, prøv at sige ordene efter hinanden, det burde være let at høre forskel, Men hvis du mener, at du med ordet enlig skrev det rette i den sammenhæng, så er jeg bange for, at du er blevet offer for, det, mange kalder fjernsynsmumleriet, hvor det at mumle har afløst at artikulere sin tale. Jeg har tit undertekster på dansk fjernsyn, fordi jeg faktisk dårligt kan skelne, hvad man snakker om pga. mumleriet. Alternativet er at stille op for lyden, så jeg generer mine naboer. God weekend til dig, søde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9929 Skrevet 8. Maj, 2020 Jeg må sige til @Indiske Devina at jeg er helt enig i betragtningen om at vi skal kunne snakke åbent og ærligt om sex og måden vi gerne vil dyrke det på. Jeg tror dog at det er blandt udbyderne af sex for penge at eufemismerne er mest udbredt, for læser man annoncer anvendes der stadig sprogkoder for de ting man kan gøre sammen (dansk, fransk, spansk osv.). Dan Turell skrev en udmærket klumme om emnet i Politiken tilbage i 1978, men jeg har ikke lige kunnet finde den online. Her fortalte han om hvordan at det engang var udbredt med svensk massage (som var helt normal massage dengang - ikke håndjob), men at der pludselig dukkede annoncer op hvor der blev udbudt "fransk massage". Siden kom alle de andre sprog så til, og før det annoncerede pigerne med at de havde en cigar til salg. Jeg foretrækker at kunne kommunikere åbent og ærligt uden brug af kodesprog og for meget slang om hvad jeg kan tænke mig at gøre sammen med pigen, men tror nu også jeg et par gange har fået sendt nogen alt for lange beskeder afsted. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
oros 512 Skrevet 8. Maj, 2020 Hej Devina. Ja, jeg synes egentlig, du fortjener et fornuftigt svar frem for den latterligliggørelse, de ovenstående voldsomt erfarne herrer giver dig. Ih! hvor er de morsomme! De er sikkert vældig dygtige på hver deres område - men kan de sutte en pik? Nogle staver bedre end andre, nogle tænker mere end andre. Du hører til den sidste katerogi. Jeg tænker, der er noget indforstået og "slang" over det. Når du bliver spurgt om et kvarter uden regnfrakke, er det formentlig på kanten af det, spørgeren selv finder rimeligt. Derfor "omskrivningen" Det betyder ganske enkelt, at spørgeren vil kneppe dig uden kondom. Grænseoverskridende? Superfransk vs megafransk findes i forskellige udformninger: Det første kan være med eller uden tut på penishovedet, megafransk kan være med eller uden du synker sæden. Der er fri fortolkning fra GP'ernes side. Men ja: jeg kunne godt spørge dig: Vil du slikke, suge, gnave min pik til jeg kommer i din mund og derefter synke min sæd. For det er det, det handler om. Omvendt er det også sådan, at flere af dine kollegaer helst vil have spørgsmålene i en pæn indpakning. Mit råd er: skriv det klart og tydeligt i din annonce: Fortæl mig, hvad du ønsker - uden omsvøb. Så får du ren besked om hvorvidt, jeg vil være med eller ej. I øvrigt synes jeg, de herrer ovenover skulle tænke en anelse over deres svar. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
oros 512 Skrevet 8. Maj, 2020 Onslow skrev, for 57 minutter siden: Og mens du er i gang ,ed sproget, så er jeg enlig, for jeg bor alene. Hvis du mener egentlig, så vær sød at stave det sådan. ,ed sproget - hvad betyder det mon? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 8. Maj, 2020 Mine tanker går altid mod mad når vi taler lande i de vendinger folk oftest skriver det til GP'er, så når nogen spørger om jeg tilbyder superfransk får jeg altid lyst til at svare, at jeg da er en ret habil kok, men superfransk er måske lige at stramme den - særligt hvis det skal klares på 30 minutter Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 8. Maj, 2020 oros skrev, for 4 minutter siden: ,ed sproget - hvad betyder det mon? Ser du, hvis du ikke havde siddet på tastaturet så længe, så havde du nok bemærket, at mit indlæg var skrevet for næsten en time siden og ikke 4 minutter, som dit citat indikerer, og at jeg i mellemtiden har rettet det med kommentaren "slåfejl". Tror du, at det er fordi, jeg ikke kan stave, eller fordi tasterne "," og "m" sidder så tæt på hinanden, at jeg ramte forkert? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 8. Maj, 2020 Er enig med trådstarter, klar og tydelig kommunikation, for at minimere misforståelser. Jeg var selv utydelig for et stykke tid siden, hvor jeg skrev et par timers selskab. Modtager regner med 4 timer og i min optik var det 2 - 2.5 time. Hader disse henvendelser; Er du frisk? - Denne tager jeg bogstavelig, mærker efter om jeg føler mig frisk og som regel er jeg ikke frisk og svarer nej. Jeg søger en pige? -Hmmm hvorfor skriver afsender at han søger en pige? Det kommer ikke mig ved og jeg er ikke alfons eller bordelmutter der formidler kontakt til unge kvinder under 24 år. Bogstaveligt er man sku ikke en pige når man har passeret 18 år, så er man en ung kvinde. Det er så nemt at misforstå hinanden, så direkte kommunikation ja tak!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
møgsvinet 808 Skrevet 8. Maj, 2020 Indiske Devina skrev, 1 time siden: Som gp'er kommer der mange " skøre" eller hvad man vil kalde det spørgsmål ind. Jeg ved ikke om det kun er hos mig det sker eller om jeg bare misforstår meningen i dem. Jeg er en person der tager ord bogstaveligt talt. Så har tit svært ved at forstå hvad folk taler om, hvis de ikke siger tingene lige ud. Uden omsvøb. Hvorfor er det enlig sådan, at vi Danskere ikke bare siger tingene som det er? Eks:" hej jeg vil gerne kneppe dig i 15 min, kan jeg gøre det uden gummi?" Istedet bliver det til "Hej skal vi? Jeg tænker 15 min, er det uden regnfrakke? Her tænker jeg bare " hvad skal vi? Vil du have 15 min eller sker der noget om 15 min? Hvorfor skulle jeg have en regnfrakke med i sengen? Eller når folk skriver " hej giver du superfransk eller mega fransk? Igen tænker jeg " wtf er det? Jeg ved fransk er oral sex og har fået af vide at mega fransk er hvor man må komme mig i munden. Super fransk aner jeg ikke hvad er? Men hvorfor ikke bare skrive: hej jeg vil gerne have et blowjob og komme i din mund, er det muligt? Måske er det bare mig, men hold da op hvor ville det være nemmere hvis folk bare skrev præcis hvad de ønsker, i stedet for at pakke det ind:) Dansk er en af de sværeste sprog at forstå lad os ikke gør det svære Jeg tænker at du måske bliver lidt ramt af en boomerang som nogle af dine kollegaer har kastet for en del år siden. Her tænker jeg på udtryk som fransk, superfransk (som jeg har forstået det så dækker det over et blowjob uden kondom), spansk, græsk osv. Jeg tænker at udtrykkene stammer fra den tid hvor Ekstrabladet var eneste mulighed for at annoncere bredt. Der har man formentlig været nødt til at maskere nogle af ydelserne lidt så fru Jensen ikke fik kaffen galt i halsen hvis hun så en annonce hvor der står; "Smaskliderlige Ida lader dig køre din pik mellem hendes store patter før hun lader dig kneppe hende i røven for til sidst at sutte din pik til du sprøjter hende i munden.". Så har det været mere sober t skrive; "Ida tilbyder dig en rejse ud i det spanske og græske univers før hun som afslutning tilbyder dig en dejlig gang megafransk.". Og selv med fagudtryk som GP, HJ, BJ, FP osv. så tænker jeg trods alt det er nemmere at det er nemmere at navigere rundt i universet i dag end dengang hvor der hed 'fransk vask og strygning' eller "slips renses' og der hos disse 'vaskekoner' stod en pakke vaskepulver i vinduet så man kunne se om der var åbent eller optaget (alt efter om pakken vendte med for- eller bagside udad). Regnfrakke og lign. udtryk er nok slang indenfor branchen som du nok bliver nødt til at leve med, ligesom en pølsemand også skal vide hvad en indianer i kano er en hotdog med en rød pølse. Men jeg vil give dig ret i at det eksempel du nævner med "Hej skal vi? Jeg tænker 15 min, er det uden regnfrakke?" er en dum formulering. Mit første spørgsmål vil være, hvad skal vi? Og som dig tænker jeg også om det er en der vil bestille tid til 15 min eller om det er en der vil komme om 15 min. "er det uden regnfrakke?" Hvad er uden regnfrakke? Vil du have et blowjob eller sex? Desværre så er der rigtigt mange der sløser med sproget i dag. Nogle undskylder sig med; "Det er jo lige meget. Du ved/forstår jo hvad jeg mener." Desværre så er problemet jo at man ikke forstår hvad de mener. Når jeg skriver til en pige for at forhøre mig (om noget der ikke står i annoncen eller hvis jeg er i tvivl om det der står i annoncen) eller bestille tid så gør jeg mig umage med at formulere mig så der ikke er tvivl om om jeg vil komme om en halv time eller bestille en halv time. Ligeledes så forsøger jeg så vidt som muligt at lade mit sprog afspejle hendes. Skriver hun anal i annoncen så vil jeg også bruge det ord når jeg skriver til hende. Skriver hun græsk i annoncen så skriver jeg græsk når jeg skriver til hende. Jamen hvad så hvis hun ikke skriver nogen af delene og jeg vil høre om hun tilbyder det? Så kigger jeg på om hun skriver fransk, dansk osv. eller om hun skriver blowjob, sex osv. og skriver så efter hvad der matcher hendes ordvalg bedst. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
oros 512 Skrevet 8. Maj, 2020 Onslow skrev, for 56 minutter siden: Ser du, hvis du ikke havde siddet på tastaturet så længe, så havde du nok bemærket, at mit indlæg var skrevet for næsten en time siden og ikke 4 minutter, som dit citat indikerer, og at jeg i mellemtiden har rettet det med kommentaren "slåfejl". Tror du, at det er fordi, jeg ikke kan stave, eller fordi tasterne "," og "m" sidder så tæt på hinanden, at jeg ramte forkert? Nej, jeg tror snarere, det er fordi, du er for hurtig med dine kommentarer. Jeg har været på en timelang tur med min hund - og din fejl står sørme stadig. Nogle gange skal man bare feje for sin egen dør først. Hvorfor svarer du ikke bare på indholdet af indlægget? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 8. Maj, 2020 oros skrev, for 32 minutter siden: Nej, jeg tror snarere, det er fordi, du er for hurtig med dine kommentarer. Jeg har været på en timelang tur med min hund - og din fejl står sørme stadig. Nogle gange skal man bare feje for sin egen dør først. Hvorfor svarer du ikke bare på indholdet af indlægget? Din første kommentar ramte plet, der stod én kammerat ved døren, som lige skulle på lokum, mens jeg skyndte mig at poste indlægget. Og nej, fejlen står der ikke, heller ikke da jeg svarede dig. Og du må da indrømme, at der er forskel på en slåfejl og så at bruge ord, der ingen relevans har. Substansen i hendes indlæg er jeg stort set enig i, og jeg mener også, at jeg i min opfølgning giver udtryk for, at det er væsentligt at være enig i, hvad det er, amn snakker om. God aften. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lynge9400 101 Skrevet 8. Maj, 2020 Ja der er mange ting der kan misforståes derude. Et godt eksempel er fransk som mange nævner. Jeg har mødt mange definitioner, men det mest udbredte er vel at superfransk er blowjob uden gummi, og at megafransk er blowjob uden gummi med slug, men som sagt er der adskillige andre definitioner derude. Derfor spørger jeg altid hvad der menes, men desværre er jeg flere gange blevet mødt med meget nedladende svar i stil med “er du dum, hvad er det du ikke fatter”. Men jeg tager sådanne svar som en advarsel om at denne pige nok ikke er noget for mig, og holder mig væk. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 8. Maj, 2020 oros skrev, for 2 timer siden: Ja, jeg synes egentlig, du fortjener et fornuftigt svar frem for den latterligliggørelse, de ovenstående voldsomt erfarne herrer giver dig. Ih! hvor er de morsomme! De er sikkert vældig dygtige på hver deres område - men kan de sutte en pik? Kan du? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
oros 512 Skrevet 8. Maj, 2020 Onslow skrev, for 6 minutter siden: Din første kommentar ramte plet, der stod én kammerat ved døren, som lige skulle på lokum, mens jeg skyndte mig at poste indlægget. Og nej, fejlen står der ikke, heller ikke da jeg svarede dig. Og du må da indrømme, at der er forskel på en slåfejl og så at bruge ord, der ingen relevans har. Substansen i hendes indlæg er jeg stort set enig i, og jeg mener også, at jeg i min opfølgning giver udtryk for, at det er væsentligt at være enig i, hvad det er, amn snakker om. God aften. Ja ja - dumsmart kan man altid være. Jeg selv inclusive. Mit ærinde er sådan set bare, at vi skal behandle de fantastiske kvinder, der stiller sig til rådighed for os, ordentligt. Jeg kender kun Devina hefra. Men hun er godt nok kommet med mange gode input gennem de sidste par måneder. Skal vi lade det hvile i fred? Sov godt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
oros 512 Skrevet 8. Maj, 2020 Landsbytossen skrev, for 2 minutter siden: Kan du? Det ved jeg sq ikke. Må jeg prøve at sutte din? Jeg har et stort overbid og skarpe tænder i undermunden - bare så du ved det.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 8. Maj, 2020 oros skrev, Lige nu: Det ved jeg sq ikke. Må jeg prøve at sutte din? Jeg har et stort overbid og skarpe tænder i undermunden - bare så du ved det.. Jeg er ikke til fyre, men jeg har flere venner, der er til mænd, hvis du stadigvæk er frisk? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 8. Maj, 2020 Nemtøs skrev, for 1 time siden: Er enig med trådstarter, klar og tydelig kommunikation, for at minimere misforståelser. Jeg var selv utydelig for et stykke tid siden, hvor jeg skrev et par timers selskab. Modtager regner med 4 timer og i min optik var det 2 - 2.5 time. Hader disse henvendelser; Er du frisk? - Denne tager jeg bogstavelig, mærker efter om jeg føler mig frisk og som regel er jeg ikke frisk og svarer nej. Jeg søger en pige? -Hmmm hvorfor skriver afsender at han søger en pige? Det kommer ikke mig ved og jeg er ikke alfons eller bordelmutter der formidler kontakt til unge kvinder under 24 år. Bogstaveligt er man sku ikke en pige når man har passeret 18 år, så er man en ung kvinde. Det er så nemt at misforstå hinanden, så direkte kommunikation ja tak!! Nej, du var ikke utydelig, det var modtageren af budskabet, der bevidst misforstod dig. Et par = 2, og det uanset om det drejer sig om sko, røde pølser, mennesker eller timer. Mange er et mere flydende begreb, men der er i sted store hele konsensus om, at mange = eller > 7. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
oros 512 Skrevet 8. Maj, 2020 Landsbytossen skrev, for 11 minutter siden: Jeg er ikke til fyre, men jeg har flere venner, der er til mænd, hvis du stadigvæk er frisk? Nej tak da. Jeg gider kun din. Og jeg bryder mig altså ikke om nakkeost! Så det... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 8. Maj, 2020 oros skrev, for 3 minutter siden: Nej tak da. Jeg gider kun din. Og jeg bryder mig altså ikke om nakkeost! Så det... Nå, der trak du følehornene til dig, nu der kom et rigtig tilbud Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
oros 512 Skrevet 8. Maj, 2020 Landsbytossen skrev, for 1 minut siden: Nå, der trak du følehornene til dig, nu der kom et rigtig tilbud Njae... Det handler nu mest om min indstilling til de skønne kvinder, der er med på det meste af det, vi ønsker. Vi skal behandle dem ordentligt, mener jeg. Men det gør vi ikke, når et seriøst indlæg straks fra starten bliver skudt ned pga. små fejl i det skrevne. Ingen kan jo være i tvivl om indholdet. Så når jeg spørger om "du kan sutte pik", så handler det om, at det er jeg sikker på, Devina kan. Så lad os anerkende hende for det, i stedet for at udskamme hende for nogle ligegyldige fejl i det skriftlige oplæg. I øvrigt tror jeg også, du fra starten har forstået intentionen med mit indlæg såvel som Davinas oplæg. Har jeg ret? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 8. Maj, 2020 oros skrev, for 1 time siden: Skal vi lade det hvile i fred? Den fred holdt så ikke længe. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg